Πώς το πρόσφατο release του iOS 15 επηρεάζει το email marketing

Πώς το πρόσφατο release του iOS 15 επηρεάζει το email marketing

Στο πρόσφατο Apple Event, ο τεχνολογικός γίγαντας αποκάλυψε τα τελευταία προϊόντα του, συμπεριλαμβανομένου του iPhone 13 και του νέου Apple Watch που ξεκίνησαν να κυκλοφορούν στην αγορά.

Η αναφορά στο iOS 15 ήταν μόνο μια υποσημείωση, αλλά updates όπως το Hide My Email και άλλες λειτουργίες γύρω από το Privacy έχουν οδηγήσει το οικοσύστημα του digital marketing σε σκέψεις, καθώς η Apple συνεχίζει το ράλυ προς το Privacy και της προστασίας των δεδομένων.

Το iOS 15 είναι πλέον διαθέσιμο για όσους έχουν Apple συσκευές και πολλοί το έχουν ήδη εγκαταστήσει, μιας και προσφέρει ορισμένες αλλαγές και σε design επίπεδο πέρα των όσων θα δούμε παρακάτω.

Δεν είναι τυχαίο ότι προ καιρού είχαμε αναφερθεί στον ερχομό του iOS 15, ενώ βάλαμε στο επίκεντρο το πώς θα επηρεάσει το email marketing.

Το άρθρο μας είχε τίτλο: Apple iOS 15 Update – Το επόμενο μεγάλο challenge στο Email Marketing.

Πλέον όμως, έχουμε περισσότερες πληροφορίες στα χέρια μας και μπορούμε να μιλήσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά, όχι για οσα θα έρθουν, αλλά για όσα είναι ήδη εδώ.

Πώς επηρεάζεται το Email Marketing από το iOS 15

Αυτή τη στιγμή, οι marketers χρησιμοποιούν τα open rates ως key metric στο email marketing.

Το iOS 15 όμως έρχεται να αλλοιώσει το metric αυτό, φτάνοντας σε σημείο να αποκρύψει ορισμένα emails από τα inboxes. Αυτό σημαίνει ότι τα in-email link clicks θα γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά.

To iOS 15 είναι η πιο πρόσφατη δημιουργία της Apple που κάνει τον κόσμο ακόμα πιο track-less.

Βασίζεται σε μια τεχνολογία που είναι ήδη περιοριστική και αναφερόμαστε φυσικά στο iOS 14 το οποίο ήρθε να καταστήσει το tracking σε mobile συσκευές ακόμα πιο δύσκολο.

Τι είναι όμως αυτό που αλλάζει και πώς επηρεάζει το email marketing:

➡️ Mail Privacy Protection (Free): Σύμφωνα με email marketing experts, το Apple Mail θα επιτρέψει στους χρήστες να κάνουν opt-in σε λειτουργίες που θα τους επιτρέψει να καλύπτουν τη διεύθυνση IP τους, αλλά και να εμποδίζουν third parties από το να παρακολουθούν τα email opens ή άλλα IP δεδομένα όπως η γεωγραφική τοποθεσία.

➡️ iCloud+ (Με συνδρομή): Μια iCloud συνδρομή με πρόσθετες λειτουργίες απορρήτου, συμπεριλαμβανομένης μιας λειτουργίας Private Relay που μοιάζει με VPN, η οποία εμποδίζει τα websites να παρακολουθούν τους χρήστες του Safari που έχουν κάνει opt-in. Επίσης, θα επιτρέπει στους χρήστες να δουν σε ποια websites στέλνουν προσωπικές πληροφορίες.

➡️ Hide my Email: Αυτή η λειτουργία στην ουσία δημιουργεί ένα τοίχο ανάμεσα στο email που δηλώνει ένας χρήστης και στη φόρμα που το δηλώνει, επιτρέποντάς του να δίνει μια “ψεύτικη” διεύθυνση email. Ενώ τα promotional emails που θα στέλνονται από τα brands στη ψεύτικη διεύθυνση θα εξακολουθούν να πηγαίνουν στα εισερχόμενα του χρήστη και δεν θα πρέπει να επηρεάζουν κάπου την επικοινωνία, τα brands δεν θα μπορούν να δουν την πραγματική διεύθυνση του ατόμου, εκτός αν αυτό την κοινοποιήσει μαζί τους.

Ενώ τα paid features μπορεί να μην δημιουργήσουν τεράστιο αντίκτυπο στα brands επειδή απαιτούν από τους χρήστες να αγοράσουν μια υπηρεσία, η δωρεάν λειτουργία απορρήτου του Apple Mail έχει ήδη προκαλέσει θόρυβο στο community.

Μέχρι στιγμής, το μόνο που έχει πει η Apple σχετικά με αυτή τη λειτουργία είναι: “Στο Mail app, το Mail Privacy Protection εμποδίζει τους αποστολείς να χρησιμοποιούν αόρατα pixels για να συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με τον χρήστη. Η νέα αυτή λειτουργία βοηθάει τους χρήστες να αποτρέψουν τους αποστολείς να γνωρίζουν πότε ανοίγουν ένα μήνυμα email και αποκρύπτει την διεύθυνση IP τους. Έτσι, δεν θα μπορεί να γίνει σύνδεση της συγκεκριμένης IP με άλλη online δραστηριότητα ή να χρησιμοποιηθεί για προσδιορισμό της τοποθεσίας τους.”

Παρόλο που η Apple δεν έχει δηλώσει ρητά αν το Mail Privacy Protection θα είναι ένα opt-in feature ή automatic feature, ορισμένοι iOS testers έχουν μοιραστεί εικόνες που δείχνουν το Mail app που τους ζητάει να ενεργοποιήσουν το Mail Privacy Protection όταν εισέλθουν στην εφαρμογή:

Σε αυτό το σημείο, οι email marketing experts λένε ότι λειτουργία αυτή θα μπορούσε να επηρεάσει συγκεκριμένα τα open rates και του email based A/B testing.

Σιγά σιγά, θεωρούμε ότι θα φανεί και στην πράξη η επιρροή του iOS 15 στο email marketing.

Σε επόμενο άρθρο θα επανέλθουμε για το πώς οι marketers θα αντιμετωπίσουν αυτή την αλλαγή.

Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.