Ένα bug στο Meta (Facebook) προκάλεσε προβλήματα overspending και υψηλά CPAs

Ένα bug στο Meta (Facebook) προκάλεσε προβλήματα overspending και υψηλά CPAs

Την Κυριακή 23/4, πολλοί διαφημιστές της Meta παρατήρησαν ότι οι λογαριασμοί τους είχαν ξοδέψει έως και τέσσερις φορές τον ημερήσιο προϋπολογισμό τους μέσα σε λίγες ώρες. Οι διαφημιστές παρατήρησαν επίσης ότι το μέσο CPA τους είχε σχεδόν τριπλασιαστεί την ίδια χρονική περίοδο.

Τι συνέβη. Το Meta δεν έχει τοποθετηθεί επί του θέματος ενώ δεν έχει γίνει κάνει κάποια δήλωση.

Ωστόσο, μέσα από ένα Meta group για Facebook advertisers και μέσα από το Search Engine Land, ήρθε η είδηση περί σχετικής ανάρτησης από representantive της Meta εντός του group:

“Earlier yesterday, beginning at 1AM PT, an issue caused some ads, primarily on Facebook (and to a lesser extent on Instagram) to have higher variability in spend and delivery. This issue has since been resolved, and you should see that your campaign delivery has returned to normal across platforms, including on Audience Network.

If you paused your campaigns as a result of this issue, you should now unpause them. We’ve identified the root cause of this issue — which was a problem with an automated system — and we’ve put measures in place to improve our systems moving forward. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused, and appreciate your understanding and patience during this time. We are still investigating the overall impact of this issue, including the possibility of refunds for advertisers.

Μερικά πράγματα που προκύπτουν από αυτή τη δήλωση:

  • Το Facebook αυτοματοποιεί τα πάντα, επομένως αυτό δεν αποτελεί έκπληξη.
  • Είναι ενδιαφέρον ότι το συγκεκριμένο bug χτύπησε παγκόσμια τους advertisers. Συνήθως, η Meta δοκιμάζει τα νέα releases σε μικρά batches, επομένως κάτι χάλασε.
  • Το Meta αυτοματοποιεί τα πάντα, από τον έλεγχο των διαφημίσεων, τον έλεγχο διαφημιστικού λογαριασμού, την εξυπηρέτηση πελατών και πολλά άλλα. Σε αυτό το σημείο, ο μόνος τρόπος για το META να ‘μεγαλώσει’ και να είναι πιο κερδοφόρο, είναι να αυτοματοποιήσει τα πάντα.
  • Η Meta χρησιμοποίησε την αυτοματοποίηση για να επαναφέρει τις διαφημίσεις που τέθηκαν σε παύση. Πώς γνώριζε η Meta ποιες διαφημίσεις έπρεπε να ενεργοποιήσει ξανά παγκοσμίως; Είναι σχεδόν σίγουρο ότι υπήρχαν πολλοί advertisers που διέκοψαν τις διαφημίσεις και ήθελαν αυτές να παραμείνουν σε παύση.

Το Meta έχει ένα εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να δείς εάν υπάρχουν δυσλειτουργίες. Την Κυριακή έδειξε ένα “Major Disruption” στην κατηγορία Ads Delivery. Τώρα, αυτή η κατάσταση έχει επιστρέψει στο κανονικό.

Τι επικράτησε στην αγορά; Ας δούμε ένα snapshot.

Γιατί μας αφορά. Αυτό είναι ένα σημαντικό bug που θα μπορούσε να επηρεάσει οποιονδήποτε advertiser στο Facebook. Έλεγξε τις διαφημιστικές σου καμπάνιες και θέσε σε παύση όποιες υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα κόστη. Δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα εάν το Facebook πρόκειται να εκδώσει επιστροφές χρημάτων, τι προκάλεσε το πρόβλημα, εάν επιδιορθώθηκε και πώς θα το διορθώσει, αλλά έλεγξε ξανά για περισσότερες πληροφορίες.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.