Το TikTok λανσάρει search ads και κοιτάει στα μάτια Google & Microsoft

Ακόμη όμως δεν έχει πείσει ότι μπορεί να πείσει τους marketers, υπό το πρίσμα του brand safety, ότι τα search ads που λανσάρει δεν προκαλέσουν ζημιά.

Το TikTok λανσάρει search ads και κοιτάει στα μάτια Google & Microsoft

Το TikTok δείχνει να ενισχύει το προϊόν του αφού εισέρχεται στην αγορά των search ads, θέλοντας να ανταγωνιστεί πλέον με την Google και τη Microsoft.

Το TikTok ετοιμάζεται να λανσάρει τη δική του πλατφόρμα για search ads, η οποία θα επιτρέπει στους διαφημιστές να υποβάλλουν προσφορές για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και φράσεις που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Κατά την κυκλοφορία της beta έκδοσης πριν από περίπου ένα χρόνο, οι testers επιβεβαίωσαν ότι όταν ενεργοποιήθηκαν τα search ads, οι advertisers μπορούσαν να συγκεντρώσουν τα search terms που οδηγούσαν σε δημιουργία conversions και να αξιοποιήσουν αυτά τα search terms με υψηλό click-through rate ως τίτλους για τα TikTok βίντεο με την καλύτερη απόδοση, οδηγώντας έτσι σε πολλαπλά οφέλη.

Γιατί συμβαίνει αυτό. Γιατί λοιπόν το TikTok κάνει αυτή την κίνηση και τι σημαίνει για τους advertisers και τους καταναλωτές; Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά.

Η Google είναι εδώ και καιρό ο κυρίαρχος παίκτης σε αυτήν την αγορά, χάρη στην τεράστια βάση χρηστών και την εξελιγμένη διαφημιστική της πλατφόρμα. Ωστόσο, το TikTok έχει κάνει βήματα προόδου στον διαφημιστικό χώρο τα τελευταία χρόνια και η βάση χρηστών του επεκτείνεται γρήγορα.

Με την είσοδό του στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης, το TikTok προσπαθεί να επωφεληθεί από αυτήν την ανάπτυξη και να προσφέρει μια νέα πλατφόρμα διαφήμισης για επιχειρήσεις που θέλουν να προσεγγίσουν νεότερο, πιο αφοσιωμένο κοινό. Η βάση χρηστών του TikTok αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από χρήστες Gen Z και millennial, οι οποίοι είναι εμφανώς δύσκολο να προσεγγιστούν μέσω των παραδοσιακών διαφημιστικών καναλιών.

Πώς λειτουργεί. Η πλατφόρμα search ads του TikTok θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να υποβάλλουν προσφορές (bids) για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και φράσεις που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, όπως θα έκαναν στο Google. Ωστόσο, η πλατφόρμα του TikTok πιθανότατα θα προσφέρει μερικές μοναδικές δυνατότητες και επιλογές στόχευσης που δεν προσφέρει η Google.

Για παράδειγμα, η πλατφόρμα του TikTok μπορεί να προσφέρει πιο ισχυρές επιλογές στόχευσης κοινού, επιτρέποντας στους advertisers να προσεγγίζουν χρήστες με βάση τα ενδιαφέροντά τους, τις συμπεριφορές και τα δημογραφικά τους στοιχεία. Αυτό θα μπορούσε να κάνει την πλατφόρμα του TikTok πιο ελκυστική για τους advertisers που θέλουν να προσεγγίσουν συγκεκριμένο κοινό.

Για τους καταναλωτές, η είσοδος του TikTok στην αγορά διαφημίσεων αναζήτησης θα μπορούσε να σημαίνει πιο συναφείς και στοχευμένες διαφημίσεις. Εάν οι advertusers είναι σε θέση να στοχεύουν πιο αποτελεσματικά τις διαφημίσεις τους σε συγκεκριμένο κοινό, οι καταναλωτές μπορεί να είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με αυτές τις διαφημίσεις και να βρουν προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους.

Υπάρχει ένα αλλά. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η είσοδος του TikTok στην αγορά των search ads κρύβει κινδύνους και ρίσκα. Η Google έχει ένα τεράστιο προβάδισμα σε αυτήν την αγορά και το TikTok θα χρειαστεί να προσφέρει συναρπαστικές δυνατότητες και ανταγωνιστικές τιμές, προκειμένου να προσελκύσει διαφημιστές μακριά από την πλατφόρμα της Google.

Επιπλέον, το TikTok θα πρέπει να διασφαλίσει ότι η πλατφόρμα των search ads είναι φιλική προς το χρήστη και δεν δυσκολεύει την εμπειρία χρήστη στην εφαρμογή. Εάν οι χρήστες αισθάνονται ότι κατακλύζονται από διαφημίσεις ή εάν οι διαφημίσεις δεν σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους, ενδέχεται να είναι λιγότερο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με την πλατφόρμα συνολικά.

Γιατί η είδηση είναι σημαντική. Η είσοδος του TikTok στην αγορά των search ads αντιπροσωπεύει μια νέα ευκαιρία να προσεγγίσεις νεότερο, πιο αφοσιωμένο κοινό. Η βάση χρηστών του TikTok αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από χρήστες Gen Z και millennial, οι οποίοι είναι δύσκολο να προσεγγιστούν μέσω των παραδοσιακών καναλιών διαφήμισης. Προσφέροντας μια νέα διαφημιστική πλατφόρμα με ισχυρές επιλογές στόχευσης κοινού και μοναδικές δυνατότητες, το TikTok μπορεί να είναι σε θέση να παρέχει στους διαφημιστές έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο προσέγγισης αυτών των πολύτιμων δημογραφικών στοιχείων.

Επιπλέον, η πλατφόρμα του TikTok μπορεί να προσφέρει πιο ανταγωνιστικές τιμές και καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI) από την πλατφόρμα της Google, καθιστώντας την μια ελκυστική επιλογή για τους advertisers που θέλουν να αυξήσουν τα έσοδά τους.