Η αγορά κριτικών Google είναι μια δελεαστική αλλά πολύ κακή -έως και επικίνδυνη- πρακτική για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να ενισχύσουν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
Ενώ μπορεί να παρέχει μια fake-τεχνητή εικόνα για την ποιότητα και την αξιοπιστία μιας επιχείρησης, εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους και μακροπρόθεσμες συνέπειες.
Από την παραβίαση των όρων παροχής υπηρεσιών της Google έως τη διάβρωση της εμπιστοσύνης με τους πελάτες, αυτή η πρακτική μπορεί τελικά να βλάψει περισσότερο μια επιχείρηση παρά να τη βοηθήσει.
Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία έδειξαν ότι η Google επεξεργάζεται περίπου το 81%-91% όλων των αναζητήσεων στο διαδίκτυο παγκοσμίως.
Αυτός ο εκπληκτικός αριθμός από μόνος του είναι αρκετός λόγος για να θέλει μια επιχείρησησ να λάβει όσο το δυνατόν περισσότερες θετικές κριτικές και κάποιοι μπορεί να μπουν στον πειρασμό να αγοράσουν κριτικές Google.
Συμβουλή: Μην το κάνεις. Ένα πρόσφατο άρθρο των New York Times ανέφερε ότι η δημιουργία ψεύτικων κριτικών μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο έως και 100.000 δολαρίων. Και δεν είναι λίγες οι φορές που η Google έχει επιβάλλει πρόστιμα στις επιχειρήσεις, όταν καταφέρνει και το αποδυκνύει.
Αντίθετα, η εστίαση θα πρέπει να γίνει γύρω από τη λήψη περισσότερων κριτικών στην Google – με οργανικό τρόπο και από πραγματικούς πελάτες.
Γιατί πρέπει να αποφεύγεται η αγορά κριτικών στην Google
Οι κριτικές Google γίνονται όλο και πιο σημαντικές για την επιτυχία της επιχείρησης, ειδικά για τις τοπικές επιχειρήσεις, καθώς αυτή η πολύ σημαντική βαθμολογία με αστέρια είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν οι πελάτες όταν αναζητούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Εάν έχεις υποστεί μερικές κακές κριτικές, τότε είναι πιθανό να μην σε επιλέξουν οι δυνητικοί πελάτες για να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που αναζητούν.
Επομένως, εάν η λήψη κριτικών από την Google είναι τόσο σημαντική, αξίζει μα διακινδυνεύσεις ποτέ να αγοράσεις θετικές κριτικές για να αυξήσεις τον αριθμό τους. Η σύντομη απάντηση; Όχι. Σίγουρα όχι. Και σε περίπτωση που δεν ήμασταν ξεκάθαροι, όχι, μην αγοράζεις κριτικές Google!
Και αν δεν σε έχουμε πείσει μέχρι τώρα, ας δούμε μερικούς λόγους για τους οποίους θα πρέπει να αποφεύγεται η αγορά κριτικών στην Google.
#1 Η αγορά κριτικών στην Google μπορεί να σου κοστίσει πολύ περισσότερο
Για αρχή, η αγορά κριτικών Google παραβιάζει τις οδηγίες της FTC (Federal Trade Commission) και μπορεί να θέσει την επιχείρησή σου σε κίνδυνο προστίμων και νομικών μέτρων. Η Google θα μπορούσε επίσης να αναστείλει τον Google My Business (GMB) λογαριασμό σου.
Η Google, όπως και πολλές άλλες πλατφόρμες κριτικών, απαγορεύει ρητά τη δημοσίευση ψεύτικων ή παραπλανητικών κριτικών και αναπτύσσει συνεχώς τεχνολογίες και συστήματα για τον εντοπισμό και την κατάργησή τους.
Οι επιχειρήσεις που πιάνονται να αγοράζουν κριτικές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κυρώσεις. Σύμφωνα με τη Mara Solutions, αυτές οι προσπάθειες έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικές καθώς η Google έχει αφαιρέσει περισσότερες από 4 εκατομμύρια ψεύτικες κριτικές επιχειρήσεων και 75 εκατομμύρια κριτικές που παραβιάζουν την πολιτική της.
Επομένως, η αγορά αυτών των κριτικών θα μπορούσε τελικά να είναι σπατάλη χρημάτων εάν εντοπιστούν και αφαιρεθούν – με αποτέλεσμα μια κακή επένδυση.
Συνολικά, η παραβίαση αυτών των όρων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση της καταχώρισης της επιχείρησής σου, πτώση στην κατάταξη αναζήτησης (SEO) ή νομικά πρόστιμα. Που σημαίνει ότι θα μπορούσες να καταλήξεις να πληρώσεις ακόμη περισσότερα για το τίποτα σε αντάλλαγμα.
#2 Η αγορά κριτικών στην Google είναι ανήθικη και παραπλανητική
Η αγορά κριτικών είναι ανήθικη επειδή παραποιεί την πραγματική ποιότητα μιας επιχείρησής. Οι πιθανοί πελάτες βασίζονται σε κριτικές για να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις και οι ψεύτικες κριτικές μπορεί να τους παραπλανήσουν. Δεν υπάρχει τρόπος να εγγυηθείς ότι μια κριτική θα αντικατοπτρίζει με ακρίβεια τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης.
#3 Η αγορά κριτικών στην Google καταστρέφει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία
Η εμπιστοσύνη είναι ζωτικής σημασίας στην ηλεκτρονική αγορά. Όταν οι πελάτες ανακαλύπτουν ότι μια επιχείρηση έχει αγοράσει ψεύτικες κριτικές, μπορεί να βλάψει σοβαρά την εμπιστοσύνη τους στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Επειδή, ας είμαστε ειλικρινείς, είναι συνήθως πολύ εύκολο να εντοπίσει ένας χρήστης μια ψεύτικη κριτική. Τα βλέπουμε συνέχεια σε αγορές όπως το Amazon.
#4 Το όφελος από την αγορά κριτικών Google είναι βραχυπρόθεσμο
Η αγορά κριτικών παρέχει μόνο βραχυπρόθεσμα κέρδη, με μακροπρόθεσμες συνέπειες. Ενώ η αγορά κριτικών μπορεί να προσφέρει μια προσωρινή ώθηση, οι μακροπρόθεσμες συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρές. Είναι καλύτερα να εστιάσεις στη βελτίωση των προϊόντων, των υπηρεσιών και της εμπειρίας των πελατών σου για να κερδίσεις αυθεντικές θετικές κριτικές.
Πώς λοιπόν θα κερδίσεις αυθεντικές κριτικές στην Google;
Τώρα είναι ξεκάθαρο ότι η λήψη γνήσιων και αυθεντικών σχολίων είναι η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσεις με τις κριτικές Google. Σε περίπτωση που σε ενδιαφέρει, μπορείτε να διαβάσεις περισσότερα για το πώς οι κριτικές και τα σχόλια πελατών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση των πωλήσεων.
Ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο εργάζεσαι, μερικές φορές μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να κάνεις τους πελάτες να αφήσουν πραγματικά μια θετική κριτική.
Οι πελάτες σου έχουν πολλά πράγματα που φωνάζουν για την προσοχή τους κατά τη διάρκεια της ημέρας και μπορεί να μην έχουν κίνητρο να αφήσουν μια κριτική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η αγορά κριτικών Google για την ενίσχυση της φήμης στο διαδίκτυο είναι τόσο δημοφιλής. Ακόμα κι αν δημιουργήσεις ψεύτικες κριτικές, περισσότερες κριτικές δεν μεταφράζονται πάντα σε περισσότερους πελάτες.
Χρειάζεσαι καλές κριτικές και χρειάζεσαι πραγματικές κριτικές, ειδικά αν σκοπεύεις να εμφανιστείς στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης ως μέρος μιας digital marketing καμπάνιας.
Παρακάτω έχουμε περιγράψει μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ενισχύσεις αυτούς τους αριθμούς και να λάβεις άμεσα σχόλια.
Διάβασε επίσης: 5 Buy Now Pay Later πάροχοι που πρέπει να γνωρίζει το eCommerce
Ζήτα από μόνος σου ένα σχόλιο από τους πελάτες σου
Σωστά. Είναι πραγματικά τόσο απλό. Οι επιχειρήσεις που ζητούν από τους πελάτες τους να αφήσουν μια κριτική τείνουν να έχουν περισσότερα σχόλια από τους ανταγωνιστές τους και γενικά να έχουν υψηλότερες αξιολογήσεις.
Φυσικά, πρέπει να ρωτήσεις με τον σωστό τρόπο, στο σωστό timing και να μην είσαι πολύ πιεστικός.
Εάν η αλληλεπίδρασή σου με έναν πελάτη είναι πρόσωπο με πρόσωπο – ρώτησέ τον αμέσως μετά την αγορά του εάν θα χαρεί να αφήσει μια κριτική όταν επιστρέψει στο σπίτι. Πρόσφερέ τους ένα φυλλάδιο ή μια επαγγελματική κάρτα με οδηγίες για το πώς να το κάνουν.
Εάν η αγορά ήταν ηλεκτρονικά – μπορείς να το κάνεις μέσω email (σεβόμενος πάντα το GDPR). Ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος μπορεί να θέλεις να περιμένεις μερικές εβδομάδες για να τους δώσεις χρόνο να χρησιμοποιήσουν και να δοκιμάσουν το προϊόν.
Είναι εντάξει να ακολουθήσεις με ένα δεύτερο ή δυνητικά τρίτο μήνυμα που ζητά την αναθεώρηση, αλλά κάτι περισσότερο από αυτό και πιθανότατα θα φανείς πιεστικός.
Να θυμάσαι πάντα να είσαι πολύ ευγενικός και με σεβασμό στην αλληλογραφία σου, παρέχοντας εξατομίκευση στον πελάτη. Με αυτόν τον τρόπο οι πιθανότητες να λάβεις περισσότερες κριτικές στην Google θα αυξάνονται.
Δοκίμασε να κάνεις αναζήτηση στις αναφορές στα social media για να δείς αν κάποιος έχει μιλήσει για την επιχείρησή σου. Εάν κάποιος ευχαριστημένος πελάτης σε επαινεί πρόσφατα, ίσως αξίζει να επικοινωνήσεις μαζί του μέσω ενός άμεσου μηνύματος και να τον ρωτήσεις εάν θα χαρεί να μοιραστεί την εμπειρία του και στην Google.
Κάνε εύκολη τη διαδικασία συμπλήρωσης μιας κριτικής
Ευτυχώς, η Google βοήθησε να γίνει πολύ απλή η διαδικασία δημιουργίας μιας κριτικής, επιτρέποντάς σου να δημιουργήσεις τη δική σου διεύθυνση URL που συνδέεται απευθείας με τη σελίδα των κριτικών σου. Ακολούθησε τις οδηγίες της Google εδώ και απλώς πρόσθεσε το Google review link σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κείμενα που στέλνεις, καθώς και σε οποιοδήποτε έντυπο υλικό όπου ζητάς κριτικές.
Προσπάθησε να προσθέσεις τον σύνδεσμο αξιολόγησης στην υπογραφή του email σου και στην κανονική καθημερινή email αλληλογραφία. Ποτέ δεν ξέρεις ποιος μπορεί να απαντήσει σε ένα σύντομο call-to-action στο τέλος ενός email.
Μη ξεχνάς να απαντάς στις κριτικές
Όταν η επιχείρησή σου εμφανιστεί σε μια αναζήτηση Google, θα εκτιμηθεί περισσότερο από τους χρήστες (ενδεχομένως και από τη μηχανή αναζήτησης) εάν έχεις απαντήσει στις κριτικές (θετικές όσο και αρνητικές). Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να δείξεις τόσο στους δυνητικούς πελάτες σου όσο και στις μηχανές αναζήτησης ότι αλληλεπιδράς με τη βάση πελατών σου. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί επίσης να ενθαρρύνει και άλλους να αφήσουν κριτικές.
Όταν οι πελάτες βλέπουν ότι αλληλογραφείς τακτικά και μιλάς με άλλους πελάτες, είναι πιο πιθανό να αφήσουν οι ίδιοι μια κριτική. Στους ανθρώπους αρέσει να αισθάνονται ότι τους ακούνε και οι κριτικοί αναμένουν μια απάντηση στα σχόλια αυτές τις μέρες (τόσο θετική όσο και αρνητική). Αλληλεπίδρασε με τους πελάτες σου για να ενισχύσεις αυτές τις διαδικτυακές κριτικές.
Θυμήσου, μην υποτιμάς ποτέ τη δύναμη της καλής ποιότητας και των αυθεντικών κριτικών.
Και το πιο σημαντικό από όλα, ποτέ μα ποτέ μην πληρώσεις για τις θετικές σας κριτικές, θα σου κοστίσει πολύ περισσότερο μακροπρόθεσμα. Μπορείς να αντιμετωπίσεις αρνητικές κριτικές, αλλά οι ψεύτικες κριτικές είναι μια κραυγαλέα αρνητική κηλίδα στο ιστορικό της επιχείρησής σου.
Διάβασε επίσης: 4 Συχνά λάθη που κάνει μια νέα εταιρεία στο ecommerce