5 Buy Now Pay Later πάροχοι που πρέπει να γνωρίζει το eCommerce

5 Buy Now Pay Later πάροχοι που πρέπει να γνωρίζει το eCommerce

Το Buy Now Pay Later (BNPL) έρχεται και στην Ελλάδα μέσω της Klarna, σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις της εταιρείας.

Το νέο global payment trend έρχεται να καλύψει ένα κενό στους τρόπους πληρωμών για τους eCommerce παίχτες, δίνοντας κατά κύριο λόγο τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων και πληρωμής σε επόμενο χρονικό διάστημα και τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων με άτοκες δόσεις χωρίς να απαιτείται πιστωτική κάρτα.

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι είναι το BNPL.

Τι είναι το Buy Now Pay Later

Στα τέλη του 20ου αιώνα, τα μεγάλα πολυκαταστήματα και άλλοι λιανέμποροι επέτρεπαν στους καταναλωτές να κάνουν μια χρηματική κατάθεση ώστε να το δεσμεύσουν και να το εξασφαλίσουν για αγορά αργότερα. Αυτό ονομαζόταν “layaway”.

Στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Σήμερα, κυρίως στην Ευρωπαϊκή και Αμερικανική αγορά συναντάμε σε αρκετά eCommerce καταστήματα τη δυνατότητα “buy now pay later” σαν ένα εξτρά τρόπο πληρωμής που παρέχουν στους πελάτες τους.

Ανάλογα με τον vendor, το Buy Now Pay Later χρησιμοποιεί υπάρχοντα πιστωτικά όρια ή ασφάλιση, ώστε οι χρήστες να μπορούν να αγοράσουν προϊόντα χωρίς να καταβάλλουν άμεσα όλα τα χρήματα, δίνοντας τη δυνατότητα αποπληρωμής στο μέλλον και με δόσεις χωρίς να απαιτεί η χρήση πιστωτικής κάρτας, παρά μόνο χρεωστική (κάτι που δεν είναι εφικτό με τις συμβατικές τράπεζες που απαιτούν πιστωτική κάρτα).

Ένα απλό παράδειγμα είναι το εξής, ένας χρήστης θέλει να αγοράσει μια τηλεόραση αξίας 1,000€. Ωστόσο, δεν έχει δική του πιστωτική κάρτα ώστε να πληρώσει με άτοκες δόσεις. Με έναν BNPL vendor, μπορεί είτε να πληρώσει τα 1,000€ σε 3 άτοκες δόσεις με την χρεωστική του κάρτα, ή να αγοράσει την τηλεόραση και να την αποπληρώσει στο μέλλον με έναρξη 2-3 μήνες αργότερα.

Τα πλεονεκτήματα του Buy Now Pay Later

Για τους καταναλωτές, το BNPL αυξάνει την αγοραστική τους δύναμη δημιουργώντας τρόπους πληρωμής που δεν δημιουργούν χρέος πιστωτικής κάρτας.

Προσθέτει επίσης μια πρόσθετη επιλογή πληρωμής για τους καταναλωτές με υψηλό intention-to-buy, δίνοντας κίνητρα στους καταναλωτές που δεν θέλουν να κάνουν περισσότερες αγορές με την πιστωτική τους κάρτα, ή σε αυτούς που δεν έχουν καν δική τους πιστωτική.

Τα μειονεκτήματα του BNPL

Αναμφισβήτητα, το Buy Now Pay Later είναι μια συναρπαστική επιλογή για τους εμπόρους και τους καταναλωτές, αλλά ενδεχομένως δεν είναι τόσο “τέλεια”.

Πρώτον, υπάρχει πάντα η ανησυχία ότι οι πελάτες δεν θα πραγματοποιήσουν πληρωμή για συναλλαγές μεγάλης αξίας. Και οι πάροχοι BNPL επιφέρουν συνήθως υψηλότερες χρεώσεις από τις πιστωτικές κάρτες, που συνήθως κυμαίνονται από 2-6% του ποσού που αγοράζεται, ενώ τα επιτόκια μετά την περίοδο χάριτος είναι συχνά υψηλότερα.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καλύπτουν συγκεκριμένα κριτήρια για να προσφέρει ως επιλογή το Buy Now Pay Later. Αυτά τα κριτήρια δεν μπορούν να καλυφθούν από όλες τις επιχειρήσεις.

Τέλος, η ενσωμάτωση του BNPL ως τρόπου πληρωμής για ένα eCommerce κατάστημα απαιτεί τεχνική υλοποίηση στο back-end. Ενώ πολλοί vendors προσφέρουν έυκολη διασύνδεση με τις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να γίνει εγγυημένη η απρόσκοπτη ροή πληρωμών, που σε γενικές γραμμές κρύβει μεγάλο ρίσκο.

5 Buy Now Pay Later vendors για eCommerce καταστήματα

Οι vendors που παρέχουν υπηρεσίες BNPL όλο και αυξάνονται, ωστόσο, παρακάτω έχουμε συλλέξει τους 5 πιο γνωστούς vendors της αγοράς που μπορεί να ξεκινήσει ένα eCommerce κατάστημα. Από τις παρακάτω, η Klarna είναι αυτή που ετοιμάζεσαι για μια δυναμική είσοδο στην Ελληνική αγορά, ενώ ήδη αναπτύσσει κάποιες συνεργασίες με brands που έχουν παρουσία στην Ελληνική αγορά.

1. Affirm

Η Affirm είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς BNPL vendors στην αγορά, με ένα clientele που περιλαμβάνει Walmart, Peloton και Delta Vacations.

Η εταιρεία λέει ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα που θα επιλέξουν την Affirm, μπορούν να αυξήσουν το AOV έως και 85%, ενώ το ποσοστό της επαναληπτικής αγοράς είναι πιθανό να αυξηθεί επίσης κατά 20%.

Η Affirm προσφέρει επίσης ένα premium δίκτυο με περισσότερους από 11 εκατομμύρια αγοραστές το οποίο μπορεί ένα eCommerce store να αξιοποιήσει συμμετέχοντας στο πρόγραμμα συνεργατών της Affirm.

2. Klarna

Η Klarna είναι ένα από τους πιο γνωστούς BNPL vendors στο εξωτερικό. Οι χρήστες χρησιμοποιούν την Klarna για να αγοράσουν προϊόντα είτε μέσω του app, ηλεκτρονικών καταστημάτων, ή φυσικών σημείων. Με την Klarna, οι αγοραστές μπορούν να χωρίσουν το κόστος μιας αγοράς σε 3 ή 4 άτοκες πληρωμές που καταβάλλονται κάθε δύο εβδομάδες.

Οι χρήστες μπορούν επίσης να επιλέξουν μια άτοκη επιλογή “pay in 30 days” που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να δοκιμάσουν ένα προϊόν προτού δεσμευτούν να το πληρώσουν.

Εκτός από τις BNPL υπηρεσίες, η Klarna προσφέρει επίσης έναν έξυπνο βοηθό αγορών ως ένα Chrome extension που θα εφαρμόζει εκπτώσεις και κουπόνια στα καλάθια των χρηστών, σε περισσότερα από 20.000 καταστήματα.

3. Afterpay

Η Afterpay είναι ένας ακόμη BNPL vendor που διαθέτει περισσότερα από 19 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε όλο τον κόσμο. Μερικά από τα πιο γνωστά brands που συνδέονται με την Afterpay περιλαμβάνουν τα Bed Bath & Beyond, Urban Outfitters, Lululemon, ULTA Beauty και άλλα.

Η Afterpay είναι στρατηγικά τοποθετημένη να προβάλλει τα πλεονεκτήματα του BNPL για τους eCommmerce players, καθώς μια έρευνα της Mastercard το 2021 έδειξε ότι οι αγοραστές που χρησιμοποιούν Afterpay ξοδεύουν έως και 40% περισσότερα από εκείνουν που δεν το κάνουν, ενώ ψωνίζουν έως και 50% πιο συχνά.

4. Sezzle

Η Sezzle συνεργάζεται με περισσότερα από 47.000 brands για να παρέχει την επιλογή buy now pay later, η οποία χωρίζει την πληρωμή σε 3 άτοκες πληρωμές σε διάστημα 6 εβδομάδων. Προσφέρει επίσης δωρεάν αναπρογραμματισμό πληρωμών και άμεσες εγκρίσεις για τους αγοραστές.

Όπως οι περισσότερες από τις άλλες επιλογές εδώ, η Sezzle έχει κατασκευαστεί για να συνδέεται με τα πιο γνωστά CMS platforms, όπως Shopify, WooCommerce, BigCommerce, WordPress, Magento, Salesforce και άλλα.

5. Splitit

Το Splitit προσφέρει δόσεις ως ένα είδος υπηρεσίας για εμπόρους, δίκτυα και εκδότες μέσω ενός ενιαίου API.

Και πάλι, οι αγοραστές που χρησιμοποιούν το Splitit μπορούν να πληρώσουν για αγορές με την πάροδο του χρόνου. Δεν απαιτούνται αιτήσεις ή πιστωτικοί έλεγχοι – το μόνο που πρέπει να παρέχουν οι αγοραστές είναι το υπόλοιπο διαθέσιμο στην πιστωτική κάρτα που προτιμούν.

Κλείνοντας

Το κομμάτι των payments αποτελεί πλέον διαφοροποιό στοιχείο μεταξύ των eCommerce καταστημάτων. Οι αγοραστές προτιμούν όλο και μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία στις πληρωμές, καθώς και δυνατότητα άτοκων δόσεων ή και πληρωμής μετά από ένα χρονικό διάστημα.

Οι λύσεις γύρω από το BNPL καλύπτουν όλες αυτές τις ανάγκες των καταναλωτών και ήδη στο εξωτερικό οι μεγαλύτεροι eCommerce players παρέχουν αυτή την υπηρεσία στους πελάτες τους.

Στην Ελλάδα, με τον ερχομό της Klarna -για αρχή- οι καταναλωτές θα γνωρίσουν για πρώτη φορά σε τοπικό επίπεδο τη δυναμική του BNPL. Στις ΗΠΑ, σχεδόν το 20% των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει BNPL πληρωμή τους τελευταίους έξι μήνες, ενώ σε ανάλογες έρευνες, πάνω από το 50% των καταναλωτών έχει δηλώσει ότι θα χρησιμοποιούσε BNPL για να ελαχιστοποιήσει την εξάρτηση από τις πιστωτικές κάρτες.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.