Τα key insights της συνέντευξης με τον Product Director της Google για τα GA4

Τα key insights της συνέντευξης με τον Product Director της Google για τα GA4

Τα GA4 μας έχουν κάνει να σκεφτόμαστε διαφορετικά.

Αν και σε πολλούς από εμάς λείπει το Universal Analytics, η πραγματικότητα είναι ότι έχει αποχωρήσει και δεν επιστρέφει.

Πώς λοιπόν θα φέρουμε παρόμοια με τα UA νούμερα στο GA4;

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που ανακαλύψαμε στο Search Engine Land με τον Russell Ketchum, Google Analytics Product Director, φέρνει χρήσιμα insights.

Ερώτηση: Η ορολογία και οι έννοιες στο GA4 διαφέρουν από εκείνες στα Universal Analytics. Τι σημαίνει η αναδημιουργία των UA reports στο GA4;

RK: Η χρήση του GA4 απαιτεί έναν νέο τρόπο σκέψης.

Πρώτα και κύρια, όταν συγκρίνεις το UA με το GA4, είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι το UA δημιουργήθηκε όταν το internet έμοιαζε πολύ διαφορετικό από αυτό που είναι τώρα – και λειτουργούσε πολύ διαφορετικά. Για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις αλλαγές, έχουμε φέρει λειτουργικότητες στο GA4 για να ανταποκριθούμε στις σημερινές προσδοκίες.

Στο UA, τα πάντα ήταν ένα report – και υπήρχαν πολλά reports. Και, κοιτάζοντας πίσω, υπήρχε μια τάση να υπερφορτώνεται ο σκοπός πολλών reports – κάτι που μπορεί να ήταν εξαιρετικό για έμπειρους χρήστες, αλλά θα μπορούσε να είναι ανασταλτικός παράγοντας για πολλούς νεοεισερχόμενους.

Στο GA4, έχουμε υιοθετήσει μια προσέγγιση με επίκεντρο το use-case, δηλαδή την ανάγκη του χρήστη.

Αυτό που τώρα ονομάζουμε “Reports” προορίζεται να είναι ο κανονικό set πληροφοριών που μπορεί κανείς να παρακολουθεί σε καθημερινό επίπεδο. Είναι προσαρμόσιμο με τρόπο που μπορεί να μοιραστεί με τα υπόλοιπα μέλη του οργανισμού ώστε να είναι όλοι σίγουροι ότι βρίσκονται στην ίδια σελίδα και βλέπουν τα ίδια ακριβώς δεδομένα (αυτά μπορεί κανείς να τα βρει στο αριστερό μενού πλοήγησης του GA4).

Ερώτηση: Πώς μπορεί κανείς λοιπόν να βρει custom reports για πληροφορίες που θέλει να βρει;

RK: Για αυτό χρησιμεύει το tab Explore. Είναι σαν ένας λευκός καμβάς όπου ο χρήστης μπορεί να ζωγραφίσει τα δικά του “reports.”

Τα Explorations επιτρέπουν την εμβάθυνση στις αναλύσεις ενώ έχει ρίζες στο Advanced Analysis που συναντούσαμε στο UA 360. Προσφέρει πολλές λειτουργίες που οι περισσότεροι από τους χρήστες του UA δεν έχουν ξαναδεί.

Στην Google, δεν περιμένουμε από όλους τους χρήστες του GA4 να πάνε εκεί, ή τουλάχιστον όχι να το επισκέπτονται κάθε μέρα, αλλά παραμένει μια εξαιρετική επιλογή.

Το Explore υπάρχει είτε για να απαντήσει σε μια συγκεκριμένη, μεμονωμένη ερώτηση – είτε για να εμπνεύσει ένα report από την οποία θα επωφεληθεί ένας οργανισμός όταν αυτό προστεθεί στην ενότητα των Reports.

Και στο Advertising Workspace, εστιάζουμε στη μέτρηση απόδοσης των media.

Έτσι, ανάλογα με το στόχο του κάθε χρήστη, υπάρχουν σχεδόν πάντα πιο απλοί τρόποι για να βρει απαντήσεις από το GA4, αντί να αναζητούν τις συγκεκριμένες απαντήσεις στα UA.

Ερώτηση: Όπως;

RK: Νομίζω ότι είναι πιο χρήσιμο να το εξετάσουμε ακόμη περισσότερο και να μιλήσουμε για τις προκλήσεις που μπορούν να έχουν οι χρήστες με το GA4 γενικά.

Ας είμαστε ειλικρινείς, οι χρήστες ήταν συνηθισμένοι στο Universal Analytics. Με πολλούς τρόπους, το UA δίδαξε στους χρήστες του πώς να σκέφτονται – και το GA4 απαιτεί από εσάς να σκέφτεστε διαφορετικά. Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο, αλλά είναι επίσης σκόπιμο. Επομένως, δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα – για παράδειγμα, με το πρόσφατα λανσαρισμένο Analytics Academy.

Στο UA, έπρεπε να συνδυάσεις την οπτική σου για τον κόσμο σε ορισμένες αρκετά περιοριστικές μεταβλητές – sessions, bounces, last click κλπ. Στο GA4 έχουμε απαλλαγεί από αυτούς τους περιορισμούς, αλλά υπάρχει ένα learning curve.

Το GA4 μετράει το user engagement με ένα site ή app διαφορετικά και με μεγαλύτερη ακρίβεια. Επικεντρώνεται στους users και σε όλα τα πράγματα που κάνουν αυτοί οι users (με διαφορετικά events).

Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Στο UA, θα κοίταζες συνήθως τα Bounces και Time on Page για να πάρεις μια αίσθηση του “non valuable traffic” (ή sessions ή users ή clicks ανάλογα με την περίσταση). Αλλά αυτό δεν είναι πραγματικά αυτό που μετράει.

Ένα Bounce είναι απλά ένα “unbound session” – ένας χρήστης ήρθε στο site σου, κατέγραψε ένα page view και δεν έκανε καμία άλλη ενέργεια στην πλοήγησή του.

Είναι αυτό μια κατάλληλη μέτρηση για το πόσο engaged ήταν ένας χρήστης; Δεδομένου του τρόπου που λειτουργούσε το web το 2005 ήταν. Σήμερα, ίσως όχι.

Τι γίνεται αν έχεις ένα one-page site; Τι γίνεται αν τα σημαντικότερα call to actions είναι σε μια σελίδα που δεν κάνουν trigger την πλοήγηση;

Ακόμα και αν ένας χρήστης ένα active scrolling, ή διάβαζε το ένα άρθρο μετά το άλλο, αν έβλεπε ένα ολόκληρο video που είχε ενεργοποιημένο το auto play, το UA θα σου έλεγε ότι όλοι αυτοί οι χρήστες είναι bouncers και αν ήθελες μια καλύτερη απάντηση θα έπρεπε να δημιουργήσεις άπειρα manual tags.

Ερώτηση: Και ποια είναι η απάντηση σε αυτό;

RK: Στο GA4 υπάρχουν πλέον Sessions και Engaged Sessions – και το πιο σημαντικό, Engaged Users. Engaged σημαίνει “active or interacting with” – χρήστες που είχαν κάποια αλληλεπίδραση με το web ή app περιβάλλον χωρίς αυτό να περιορίζεται στην πλοήγηση.

Υπάρχει και ένα επίπεδο βαθύτερο. Θα μπορούσες να έχεις έναν χρήστη ο οποίος κάνει land σε ένα site και να αποχωρεί αμέσως και έναν χρήστη ο οποίος κάνει land και κάθεται εκεί χωρίς να κάνει κάποια ενέργεια.

Στο UA δεν μπορούσες να διαχωρίσεις ή να διακρίνεις αυτά τα 2 με εύκολο τρόπο, παρόλο που είναι πολύ διαφορετική η συμπεριφορά τους.

Στο GA4 μπορείς!

Αυτό είναι πραγματικά που κάνει δύσκολη την αναδημιουργία των reports από το UA στο GA4. Στο UA έχεις περιπτώσεις που μπορεί τα reports να μην απαντούν στις ερωτήσεις που εσύ θεωρείς ότι απαντούν.

Στο GA4 έχεις νέα terms που σημαίνουν αυτό ακριβώς που λένε, αλλά που διαφέρουν από το UA. Εάν κάνεις τις ίδιες ερωτήσεις που έκανες στο UA, αλλά το GA4 έχει μια καλύτερη απάντηση να σου δώσει, τότε θα το κάνει.

Ερώτηση: Υπάρχουν ομοιότητες ή overlaps μεταξύ UA και GA4;

RK: Ναι, απολύτως. Το GA4 μπορεί να μετρήσει πολύ περισσότερα από όσα θα μπορούσε το UA και μπορεί να το κάνει σε μεγάλη κλίμακα – όπως για παράδειγμα τα applications. Αλλά για το web, οι τεχνολογίες μπορεί να έχουν εξελιχθεί, αλλά αναμένουμε από τους χρήστες μας να εξακολουθούν να έχουν τα ίδια βασικά ερωτήματα.

Γι΄αυτό φροντίσαμε να μεταφέρουμε όλες τις βασικές δυνατότητες reporting από το UA στο GA4.

Το GA4 απαντάει στα περισσότερα use cases, ενώ όσον αφορά τα Universal Analytics, το GA4 μπορεί να δίνει πιο απλές απαντήσεις, πιο εύχρηστες αλλά και με μεγαλύτερη δυνατότητα για customization.

Ερώτηση: Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα στο GA4 που πρέπει να επικεντρωθούμε;

RK: Ναι, όταν αναζητάς στο GA4 για ονόματα από reports που υπήρχαν στο UA, θα λάβεις ορισμένα pointers που θα σε κατευθύνουν στα ανανεωμένα reports. Στη συνέχεια, όταν βρεις ένα report, αλλά βλέπεις ένα διαφορετικό σύνολο από metrics ή dimensions από αυτό που περίμενες, αναζήτησε το pencil icon που είναι το σύμβολο του customization.

Το Customization tab είναι ένα πραγματικά ισχυρό εργαλείο. Σε γενικές γραμμές, τα metrics και τα dimensions που αναζητάς μπορούν να προστεθούν.

Θα πρότεινα να δημιουργήσεις ένα αντίγραφο του report πριν το σώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να έχεις μια version του παλιού report και μια έκδοση του νέου.

Σε αντίθεση με το UA, το GA4 μπορεί να προσαρμοστεί από κάθε επιχείρηση από την πρώτη στιγμή. Καθορίζοντας τα Business Objectives, το UA θα προσαρμοστεί για να σου εμφανίσει σχετικά reports.

Αυτός είναι άλλος ένας λόγος που μπορεί να μην συναντήσεις ένα UA report. Μπορεί να μην είναι τόσο σχετικό για εσένα στο GA4 όσο στο UA. Με άλλα λόγια, το GA4 απαντάει στις ερωτήσεις σου με διαφορετικό τρόπο.

Εάν είσαι νέος στο GA4, συνιστώ πραγματικά να πειραματιστείς με τις πολλές διαθέσιμες επιλογές για customization. Μπορεί το learning curve να μην είναι τόσο εύκολο όσο νόμιζες – και λογικό, δεδομένου ότι το UA ήταν στη ζωή μας για αρκετά χρόνια – , αλλά το GA4 σχεδιάστηκε σκόπιμα για να παρέχει στις επιχειρήσεις τις σημαντικές πληροφορίες με τρόπο που αντικατοπτρίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούν το web σήμερα.

ΠΗΓΗSearch Engine Land
Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.