Με τον πανικό από το iOS 14 ακόμη να μην έχει περάσει για το οικοσύστημα του digital marketing, έρχεται και η σειρά της έκδοσης iOS 15 να ταράξει τα νερά!
Πρόσφατα, η Apple ανακοίνωσε το λανσάρισμα της έκδοσης iOS 15.
Αυτή η ανακοίνωση περιλάμβανε επίσης ορισμένες νέες και αξιοσημείωτες δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένων κάποιων αλλαγών γύρω από το email privacy.
Και ποιους άλλους θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά αυτές οι αλλαγές, πέρα από τους email marketers;
Τι είναι αυτό όμως που έχει ανησυχήσει τον κλάδο του email marketing – και πιο συγκεκριμένα το eCommerce;
Παρακάτω όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα έκδοση που έρχεται:
Apple iOS 15 και Email Privacy Protection
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά αυτής της ενημέρωσης που τράβηξε την προσοχή μας είναι το Protect Email Activity feature. Τι κάνει;
➡️ Καλύπτει τη δραστηριότητα των χρηστών όταν αλληλεπιδρούν με το email τους ή ακόμα και όταν δεν αλληλεπιδρούν.
➡️ Τα emails τα επισημαίνονται ως “open” ανεξάρτητα αν κάποιος τα άνοιξε.
➡️ Εμφανίζει μια πολύ ευρύτερη διεύθυνση IP ή τοποθεσία χρήστη.
➡️ Οι χρήστες θα μπορούν να “αποκρύπτουν” το email τους δημιουργώντας ένα ψεύτικο email που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για ηλεκτρονικές υποβολές φόρμας.
Είναι προφανές ότι το update αυτό επηρεάζει μόνο τους iOS χρήστες. Ωστόσο, ας μη ξεχνάμε ότι αυτοί αποτελούν σχεδόν το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού που χρησιμοποιεί κινητή συσκευή.
Και δεν είναι μόνο αυτό.
Υπάρχουν φήμες ότι το Android θα ενσωματώσει και αυτό παρόμοιες λειτουργίες απορρήτου σε μελλοντική έκδοση.
Ποια θα είναι η επιρροή στο email marketing; Είναι λίγο-πολύ προφανές:
➡️ Τα open rates θα φαίνονται ‘παραφουσκωμένα’ καθώς όλα θα χαρακτηριζόνται ως ‘opened’.
➡️ Τα metrics που βασίζονται σε open rates δεν θα είναι αξιόπιστα, καθιστώντας τις re-engagement καμπάνιες, το segmentation με βάση το engagement και άλλες email marketing στρατηγικές λιγότερο αποτελεσματικές.
➡️ Οι location-based στρατηγικές θα καταστούν μη αξιόπιστες.
➡️ Τόσο τα desktop, όσο ΚΑΙ τα mobile-friendly emails θα είναι το νέο standard.
A/B testing και Segmentation
Αρχικά, όλες αυτές οι εξελίξεις δεν είναι απολύτως κακές για τους email marketers και το eCommerce.
Στην πραγματικότητα, είναι μάλλον θετικό για το μέλλον, επειδή αυτές οι αλλαγές θα διαφοροποιήσουν τους καλούς senders από τους κακούς.
Ακολουθούν ορισμένα πράγματα που μπορείς να ξεκινήσεις να εφαρμόζεις για να βοηθήσεις το email marketing να επιτύχει παρά τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται.
➡️ Εντόπισε τα audience segments που βασίζονται σε open rates και open rate data.
➡️ Ξεκίνα να δοκιμάζεις διαφορετικές creative ιδέες και πρακτικές.
➡️ Εξέτασε προηγούμενες καμπάνιες και όλα τα split tests που έχεις πραγματοποιήσει.
➡️ Ξεκίνα να δοκιμάζεις τι θα σήμαινε να δημιουργείς segments που βασίζονται σε clicks και delivery rate, αντί να βασίζεσαι αποκλειστικά στο open rate.
Στο τέλος της ημέρας, η νέα έκδοση του iOS 15 είναι ένα ακόμη εμπόδιο για τους επαγγελματίες του email marketing.
Προφανώς και δεν είναι το τέλος του email marketing, ανεξάρτητα από το θόρυβο που έχει δημιουργηθεί.
Υπάρχουν ακόμα πολλές άλλες στρατηγικές email marketing στο ecommerce που μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτό το εμπόδιο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλο το digital community αναμένει να δει με ανυπομονησία τι άλλο θα επιφέρει αυτή η στροφή προς το privacy από τους κορυφαίους τεχνολογικούς γίγαντες!