Καθώς το hype γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη ξεκινάει να καταλαγιάζει, η πρακτική χρήση της generative AI τεχνολογίας είναι πλέον καλά εδραιωμένη στον κόσμο της δημιουργίας περιεχομένου.
Θεωρητικά, αυτό δημιουργεί μια τεράστια ευκαιρία στον τομέα του content marketing. Ωστόσο, όπως βλέπουμε, υπάρχουν πολλές παγίδες από την άποψη του SEO.
Αυτό το άρθρο περιγράφει το πόσο εύκολο είναι να κάνουμε τέτοια λάθη, τρόπους με τους οποίους η Google το αντιμετώπισε ιστορικά και πώς μπορείς να ενσωματώσεις με ασφάλεια το generative AI στο SEO και το content marketing.
Πιθανές παγίδες και προβλήματα
Οι άνθρωποι είμαστε δημιουργημένοι να αναζητούμε το μονοπάτι της “ελάχιστης αντίστασης“.
Τα generative AI εργαλεία φαινομενικά διευκολύνουν τη δημιουργία ενός άρθρου, σε expert-level, για οποιοδήποτε θέμα. Αυτό επιτρέπει σε websites ή authors να αποκτούν την αδικαιολόγητη ιδιότητα ενός “ειδικού” και έτσι να δημιουργούν δεκάδες ή εκατοντάδες άρθρα για σχεδόν οτιδήποτε – σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Αυτός είναι ο δρόμος της “ελάχιστης αντίστασης” για την παραγωγή περιεχομένου και, επιφανειακά, φαίνεται μια ελκυστική πρόταση με μερικές τεράστιες ευκαιρίες για το SEO performance.
Σε πολλά “meeting rooms” τους τελευταίους μήνες γίνονται συζητήσεις γύρω από αυτήν ακριβώς τη στρατηγική, μεταξύ marketing, SEO ή/και tech experts. Αρκετοί, θα θεωρήσουν αυτή την προσέγγιση ως «κυρίαρχη» στο κομμάτι της δημιουργίας περιεχομένου. Πώς όμως θα μετριαστεί ο ενθουσιασμός και θα διασφαλιστεί ότι δεν θα γίνουν λάθη στο SEO;
Αυτό δημιουργεί πρόβλημα για τους καταναλωτές που αναζητούν τις καλύτερες πληροφορίες και για τις μηχανές αναζήτησης που πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι καλύτερες πληροφορίες προωθούνται ανάλογα.
Τι μας δείχνει η ιστορία του SEO
Για να κοιτάξουμε το μέλλον του SEO, πρέπει να δούμε το καλά τεκμηριωμένο παρελθόν του.
Τις πρώτες μέρες, περίπου το 1999-2000, ήταν εύκολο να χειριστείς τη μηχανή αναζήτησης της Google με links και περιεχόμενο.
Ωστόσο, η Google σύντομα πρόλαβε και συνέδεσε τα κύρια προβλήματα των χαμηλής ποιότητας links και της μαζικής παραγωγής αλλά χαμηλής ποιότητας περιεχομένου με τις ενημερώσεις αλγορίθμων Panda και Penguin.
Σήμερα, είναι εύκολο να εξετάσουμε το generative και να πιστεύουμε ότι αυτά τα εργαλεία παρέχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουμε γρήγορα πολύ περιεχόμενο για να πάρουμε ένα μεγαλύτερο κομμάτι οργανικής επισκεψιμότητας αναζήτησης.
Ωστόσο, η σκληραγωγημένη Google του 2023 διαφέρει από την παλιά Google.
Περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και με προτεραιότητα τον άνθρωπο έχει ήδη ενσωματωθεί στον αλγόριθμο αναζήτησης και οι πρόσφατες ενημερώσεις έχουν χρησιμεύσει μόνο για να το επιβεβαιώσουν.
Η Google φαίνεται να είναι μπροστά από την generative AI εδώ και έχουμε ήδη δει αρκετά websites που έχουν δει πρόσφατες πτώσεις στα rankings τους, ορισμένα με μείωση έως και 70% στην οργανική επισκεψιμότητα.
Δεν υπήρχε τίποτα κακό με αυτό το website. Δεν ήταν spammy, αλλά δεν έκανε και τίποτα μοναδικό. Ήταν απλώς το ίδιο περιεχόμενο που μπορούσε κανείς να δει από διάφορες πηγές.
Εξετάζοντας τις πτώσεις στην οργανική επισκεψιμότητα, φαίνεται ότι τα rankings χειροτέρεψαν και έδωσαν τις θέσεις τους σε websites που ήταν πιο “experts” ή “relevant” με τα θέματα.
Αυτή είναι μια υπαρξιακή απειλή για websites που βασίζονται στην οργανική επισκεψιμότητα αλλά αντλούν μόνο γενικό περιεχόμενο που θα μπορούσε να βρεθεί σε πολλά άλλα websites.
Εάν το SEO είναι στο επίκεντρο της marketing στρατηγικής σου, τότε η λογική χρήση του generative AI, αντί της πλήρους αυτοματοποίησης, είναι η μόνη βιώσιμη στρατηγική.
Τι είναι αυτό που θέλει η Google
Για να κατανοήσουμε πώς πρέπει να είναι μια στρατηγική περιεχομένου, πρέπει να εξετάσουμε τι προσπαθεί να επιτύχει η Google και να στοχεύσουμε σε αυτό.
Ευτυχώς, η Google επικοινωνεί αρκετά ξεκάθαρα αυτό που θέλει μέσα στην τεκμηρίωσή της σχετικά με τη δημιουργία χρήσιμου, αξιόπιστου περιεχομένου με προτεραιότητα τους ανθρώπους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και η ίδια, “people-first content.“
Αν έχεις αρκετό ελεύθερο χρόνο (!!) και θες να κάνεις deep dive, σου προτείνουμε να διαβάσιεις τα Search Quality Rater Guidelines (176 σελίδες στο σύνολο).
Ευτυχώς για εμάς τους υπόλοιπους, το E-E-A-T συνοψίζει τη φιλοσοφία πιο συνοπτικά.
Ας δούμε τα βασικά σημεία:
- Experience: Personal experience should be clearly demonstrated in content.
- Expertise: Content should be based on an individual’s proven expertise.
- Authority: The author and website should be an authority on the topic.
- Trust: The author and website should be trustworthy.
Το κλειδί εδώ είναι να τα “ταιριάξεις” στους στόχους SEO σου.
- Να έχεις περιεχόμενο που βασίζεται στην πραγματική ανθρώπινη εξειδίκευση και εμπειρία.
- Να βεβαιωθείς ότι καλύπτεις διατηρείς τις τεχνικές πτυχές του UX, του website design και του SEO σε μια καλή βάση.
Το παράδοξο του AI
Το πρόβλημα με το SEO και το generative AI θυμίζει μια σκηνή σε μια γνωστή ταινία: Good Will Hunting.
Ο πρωταγωνιστής, ο Will, είναι μια ιδιοφυΐα που μπορεί να καταναλώνει, να θυμάται και να ανακτά ακατέργαστη γνώση και δεδομένα σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο εν ζωή – όπως το ChatGPT.
Ο Will ξέρει τα πάντα για να ξέρει, δεν τα έχει βιώσει όμως. Δεν έχει εμπειρία από τον πραγματικό κόσμο. Ποτέ δεν έζησε, δεν αγάπησε, δεν έχασε ποτέ κάποιο κοντινό του πρόσωπο. Ποτέ δεν έχει βιώσει πραγματικά τίποτα από αυτά που ξέρει.
Τα εργαλεία περιεχομένου AI είναι πολύ παρόμοια. Ξέρουν τα πάντα για τα πάντα, βασίζουν τη γνώση τους σε τεράστιους όγκους δεδομένων αλλά δεν έχουν πραγματική εμπειρία και δεν θα έχουν ποτέ.
Αυτή είναι η ευκαιρία όπου μπορείς να έρθεις και να δημιουργήσεις κάτι μοναδικό ενσωματώνοντας αυτά τα δύο στοιχεία – την εμπειρία και την τεχνογνωσία με την ταχεία παραγωγή και το εύρος της γνώσης που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη.
Χρησιμοποίησε με ασφάλεια το AI στη δημιουργία περιεχομένου
Το κλειδί εδώ είναι να σκεφτούμε την τεχνητή νοημοσύνη ως έναν έξυπνο βοηθό και όχι ως ένα πλήρες μέσο για την επίτευξη ενός σκοπού.
Εάν ακολουθήσεις την προσέγγιση της “ελάχιστης αντίστασης”, όπως θα κάνουν οι περισσότεροι, το περιεχόμενό σου δεν θα ικανοποιήσει ποτέ τα κριτήρια της Google. Ακόμη χειρότερα, δεν θα δημιουργήσεις τίποτα στο οποίο η Google δεν θα μπορεί να απαντήσει απευθείας με το δικό της Search Generative Experience.
Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία με το generative AI, μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που είναι σχεδόν σίγουρα πιο σημαντικό από οτιδήποτε μπορεί να αυτοματοποιήσει και να παράγει μόνο του ένα generative AI εργαλείο.
Μια απλή ανάλυση SEO SWOT που εξετάζει τους ανταγωνιστές σου θα σου επιτρέψει να εντοπίσεις ευκαιρίες στο SEO, καθώς τα περισσότερα websites απλώς δεν το κάνουν όσο καλά θα μπορούσαν ακόμα.
Τα οφέλη εδώ εκτείνονται πέρα από τη δημιουργία περιεχομένου. Είτε βασίζεσαι στο SEO είτε στο PPC, είτε σε κάποιο άλλο εργαλείο δημιουργίας επισκεψιμότητας, το engagement και το conversion rate θα αυξηθούν.
Που μπορεί να φανεί χρήσιμο το generative AI
Αυτό δεν σημαίνει ότι το generative δεν είναι πραγματικά χρήσιμο.
Υπάρχουν πολλές διεργασίες, κύριως στο στη διαδικασία του brainstorming και δημιουργίας περιεχομένου όπου τα generative AI εργαλεία όπως το ChatGPT μπορούν να σε βοηθήσουν ριζικά να επιταχύνεις και να βελτιώσεις την απόδοσή σου.
1. Brainstorming
Το ChatGPT απλοποιεί τη δημιουργία ιδεών, ενώ με ένα απλό promt ζητώντας ιδέες για θέματα θα δημιουργήσει πολλά αποτελέσματα.
Για παράδειγμα: “Μπορείς να προτείνεις ορισμένα θέματα άρθρων σχετικά με το generative AI και το SEO;”
Αυτό παρήγαγε περίπου 20 άρθρα σε 10 κατηγορίες σε περίπου 30 δευτερόλεπτα. Καθένα από αυτά θα μπορούσε στη συνέχεια να διερευνηθεί περαιτέρω (χρησιμοποιώντας τη δική σου εμπειρία και τεχνογνωσία).
2. Research and information gathering
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γρήγορη αναζήτηση τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων ή για την παροχή περιλήψεων λεπτομερών άρθρων ή επιστημονικών μελετών. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να αναπτύξεις βαθιά, καλά ερευνημένα άρθρα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσεις το ChatGPT για να διασταυρώσεις γεγονότα και να παρέχεις πηγές ώστε να διασφαλίσεις ότι οι πληροφορίες που μοιράζεσαι είναι αξιόπιστες.
Αξίζει πάντα να ελέγχεις ξανά πριν δημοσιεύσεις, αλλά ακόμα και με αυτό το βήμα, θα επιταχύνεις τη ροή εργασίας σου και θα καλύψεις περισσότερο έδαφος.
3. Content drafting
Με ένα θέμα και ένα πρόχειρο περίγραμμα, το generative μπορεί να δημιουργήσει γρήγορα drafts για να δουλέψεις πάνω σε αυτά και να τα τελειοποιήσεις. Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις παραλλαγές σε διαφορετικούς τόνους, στυλ ή από διαφορετικές οπτικές γωνίες για να επιλέξεις την καλύτερη προσέγγιση.
4. Editing and proofing
Το AI μπορεί να ελέγξει τη γραμματική σου, να ελέγξει την αναγνωσιμότητα του περιεχομένου και να προτείνει βελτιώσεις στη ροή και τη δομή.
5. SEO
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην απλοποίηση της βελτιστοποίησης ενός άρθρου προτείνοντας λέξεις-κλειδιά και βελτιστοποιώντας το άρθρο και τα meta data.
6. E-E-A-T
Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT μπορούν επίσης να ελέγξουν το περιεχόμενό σου από την οπτική γωνία των κριτηρίων E-E-A-T και να προτείνουν βελτιώσεις για να διασφαλίσεις ότι θα πετύχεις όλα αυτά τα σημαντικά score points.
Γενικά θα συνιστούσαμε να αντιμετωπίσεις κάθε στοιχείο των κριτηρίων E-E-A-T ξεχωριστά εδώ, καθώς μπορείς να λάβεις μερικά παράξενα αποτελέσματα προσπαθώντας να λάβεις feedback.
7. A/B testing
Η τεχνητή νοημοσύνη διευκολύνει τη δημιουργία πολλαπλών επιλογών για content headlines, calls-to-action ή ακόμα και ολόκληρου περιεχομένου και στη συνέχεια τη χρήση τους για τη διεξαγωγή split tests.
Πώς να κάνεις review το περιεχόμενό σου
Η Google περιέγραψε τι θέλει να πετύχει με το E-E-A-T και παρέχει επίσης μια σειρά ερωτήσεων που μπορείτε να χρησιμοποιήσεις για να ελέγξεις το περιεχόμενό σου στο Google Search Central.
Η Google παρέχει σίγουρα ένα ολοκληρωμένο σύνολο ερωτήσεων για την αναθεώρηση περιεχομένου. Ωστόσο, για τον μέσο δημιουργό περιεχομένου ή την ομάδα marketing, αυτό είναι σχεδόν ένα overkill που ενδεχομένως να είναι και αποτρεπτικός παράγοντας για να ασχοληθεί κανείς μαζί του.
Για να γίνει αυτό πιο αποτελεσματικό, έχει δημιουργηθεί ένα απλό σύνολο 10 ερωτήσεων που καλύπτει τον δημιουργό, το περιεχόμενο, το website και το E-E-A-T και σε βοηθά να διασφαλίσεις ότι το περιεχόμενό σου είναι κάτι που η Google θα θέλει να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Author (Συγγραφέας/Δημιουργός)
- Είναι σαφές ποιος είναι ο συντάκτης του περιεχομένου;
- Υπάρχουν διαθέσιμες λεπτομερείς πληροφορίες για τον συγγραφέα;
- Content (Περιεχόμενο)
- Είναι το περιεχόμενο πρωτότυπο, χρήσιμο και ουσιαστικό;
- Είναι το περιεχόμενο διαφορετικό ή ουσιαστικά καλύτερο από άλλα κομμάτια εκεί έξω;
- Το περιεχόμενο παρέχει μια νέα άποψη ή τρόπο προβολής του θέματος;
Website
- Είναι το publishing website αξιόπιστο και με καλή φήμη;
Experience
- Έχει ο συγγραφέας εμπειρία από πρώτο χέρι σε αυτό το θέμα;
Expertise
- Έχει ο συγγραφέας αποδεδειγμένη εμπειρία στο θέμα;
Authority
- Είναι ο συγγραφέας (και ή το website) γνωστός για την εξειδίκευσή του; Υπάρχει και πηγή για αυτό το θέμα;
Trust
- Είναι η σελίδα ακριβής και τα γεγονότα αξιόπιστα;
AI και SEO: Πρέπει να παίξεις έξυπνα
Η προφανής παγίδα με το generative AI και SEO πέφτει στην σε αυτό που αναφέραμε ως “ελάχιστη αντίσταση”.
Η ιστορία του SEO μας έχει δείξει ότι αυτές οι προσεγγίσεις είναι χαμηλής αξίας, και ενώ μπορεί να δημιουργήσουν μερικές μικρές, παροδικές νίκες, δεν θα κερδίσουν τις πιο σημαντικές, μακροπρόθεσμες μάχες.
Αντί να επιδιώκεις να αυτοματοποιείς σχεδόν τα πάντα, χρησιμοποίησε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ως έναν smart assistant και όχι ως ένα ολοκληρωμένο μέσο για τον σκοπό σου.
Το αυτοματοποιημένο περιεχόμενο δεν θα ικανοποιήσει ποτέ τα ολοένα πιο ισχυρά κριτήρια της Google. Ακόμη χειρότερα, δεν θα δημιουργήσεις τίποτα στο οποίο η Google δεν μπορεί να απαντήσει απευθείας με το δικό της Search Generative Experience, καθιστώντας το περιεχόμενό σου άσχετο (και άχρηστο).