Η Google μοιράζεται 5 SEO Insights για τα Google Trends

Η Google μοιράζεται πέντε χρήσιμες, για το SEO και το debugging της search επισκεψιμότητας, πρακτικές σχετικά με τα Google Trends.

Η Google δημοσίευσε ένα video με insights γύρω απ΄οτα Google Trends που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα για τα search engine optimization, topic research και debugging ζητημάτων γύρω από την search επισκεψιμότητα. Το video φιλοξενήθηκε από τον Daniel Waisberg, Search Advocate της Google.

#1 Τι προσφέρουν τα Google Trends

Τα Google Trends αποτελούν ένα επίσημο εργαλείο της Google που μας πληροφορεί για το πόσο συχνά οι άνθρωποι πραγματοποιούν αναζητήσεις με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και πώς ο όγκος αυτών των αναζητήσεων αλλάζει με την πάροδο του χρόνου.

Το εργαλείο αυτό δεν είναι μόνο χρήσιμο για την ανακάλυψη διακυμάνσεων βάσει χρόνου σε ερωτήματα αναζήτησης, αλλά επίσης δημιουργεί segments με βάση τη γεωγραφική δημοφιλία αυτών αναζητήσεων, κάτι που είναι χρήσιμο για όσους ενδιαφέρονται να εστιάσουν τη στόχευση του περιεχόμένου τους με βάση τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών (ή ακόμα και για να μάθουν από ποιες γεωγραφικές περιοχές θα έρθει το μεγαλύτερο ποσοστό της επισκεψιμότητάς τους για συγκεκριμένες αναζητήσεις).

Αυτού του είδους οι πληροφορίες είναι πολύτιμες για τη λήψη δεδομένων γύρω από παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάζουν την επισκεψιμότητα σε ένα website, καθώς μπορεί να δείξει τάσεις στο seasonality και σε consumer demand trends.

#2 Τα Google Trends χρησιμοποιούν μόνο ένα δείγμα δεδομένων (sample)

Κάτι σημαντικό που πρέπει να αναφέρουμε για τα Google Trends είναι ότι τα δεδομένα στα οποία βασίζεται η Google για να δημιουργήσει τα σχετικά reports βασίζονται σε ένα στατιστικά σημαντικό, αλλά τυχαίο δείγμα πραγματικών ερωτημάτων αναζήτησης.

Σύμφωνα και με τον Waisberg, τα Google Trends είναι ένα εργαλείο που παρέχει ένα τυχαίο aggregated δείγμα από ανωνυμοποιημένες και κατηγοριοποιημένες αναζητήσεις στην Google.

Αυτό δεν σημαίνει ότι τα δεδομένα είναι λιγότερο ακριβή. Η φράση “στατιστικά σημαντική” ή “statistically significant” σημαίνει ότι τα δεδομένα είναι αντιπροσωπευτικά των πραγματικών ερωτημάτων αναζήτησης.

Ο λόγος που η Google χρησιμοποιεί ένα τέτοιο δείγμα είναι ότι διαθέτει έναν τεράστιο όγκο δεδομένων και είναι πιο γρήγορο και αποτελεσματικό για τους χρήστες να δουλεύουν με δείγματα που είναι αντιπροσωπευτικά των πραγματικών τάσεων.

Μη χάσεις: Πώς θα εισάγεις την Generative AI τεχνολογία στο SEO

#3 Η Google “αφαιρεί” τον θόρυβο στα Trends

Η Google φροντίζει να καθαρίζει τα δεδομένα ώστε να αφαιρέσει τον λεγόμενο “θόρυβο” των δεδομένων αλλά και στοιχεία που σχετίζονται με το απόρρητο των χρηστών. Ένα παράδειγμα προσωπικών δεδομένων είναι, για παράδειγμα, το email ενός χρήστη που πραγματοποιεί μια συγκεκριμένη αναζήτηση ξανά και ξανά, όπως για παράδειγμα η αναζήτηση πληροφοριών για ένα πολύ συγκεκριμένο φάρμακο που αντιμετωπίζει μια ασθένεια.

Αυτό το τελευταίο, σχετικά με τους ανθρώπους που επαναλαμβάνουν μια αναζήτηση, έχει ενδιαφέρον καθώς τις πρώτες ημέρες του SEO, πριν υπάρξουν τα Google Trends σαν εργαλείο, οι επαγγελματίες του SEO χρησιμοποιούσαν ένα keyword volume εργαλείο της Overture (που ανήκε στην Yahoo). Ορισμένοι από αυτούς, “επηρέαζαν” τα δεδομένα κάνοντας χιλιάδες αναζητήσεις για λέξεις-κλειδιά που σπάνια γινόντουσαν από πραγματικούς χτήστες, διογκώνοντας έτσι τον όγκο των ερωτημάτων, έτσι ώστε οι ανταγωνιστές τους να επικεντρώσουν τις SEO προσπάθειές τους για χαμηλής αξίας αναζητήσεις.

#4 Τα δεδομένα “κανονικοποιούνται” πριν φτάσουν στα γραφήματα

Η Google δεν εμφανίζει τον πραγματικό όγκο των ερωτημάτων από μέρα σε μέρα. Αντίθετα, η Google θα επιλέξει το σημείο όπου γίνεται ο μεγαλύτερος όγκος αναζητήσεων για μια λέξη-κλειδί και θα το χρησιμοποιήσει ως το 100% του ορίου, ενώ στη συνέχεια θα προσαρμόσει τα γραφήματα στα Google Trends σε ποσοστά που είναι σχετικά με αυτό το υψηλότερο σημείο.

Έτσι, εάν οι περισσότερες αναζητήσεις που λαμβάνει ένα ερώτημα σε μια ημέρα είναι 1 εκατομμύριο, τότε μια ημέρα κατά την οποία γίνονται 500.000 αναζητήσεις θα σημειώνεται στο γράφημα ως το 50%. Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα του Google Trends κανονικοποιούνται.

Μη χάσεις: Πώς τα Google AI Overviews αλλάζουν το web για πάντα

#5 Έρευνα για search queries και topics

Οι επαγγελματίες του SEO έχουν επικεντρωθεί στο keyword optimization για περισσότερα από 25 χρόνια. Ωστόσο, η Google έχει δώσει σημασία εδώ και πολύ καιρό στα topics, πέρα από τα keywords. Γι’αυτό, ένα από τα πιο χρήσιμα reports είναι η δυνατότητα ανάλυσης των topics που σχετίζονται με τις αναζητήσεις που πραγματοποιούν οι χρήστες. Η εξερεύνηση και ανάλυση των topics χρησιμεύει για την ενημέρωση γύρω από τον όγκο των ερωτημάτων για τις σχετικές λέξεις-κλειδιά.

Το “explore by topic” report προσφέρει μια πιο ακριβή ιδέα για το πόσο δημοφιλές είναι ένα θέμα, κάτι που είναι σημαντικό επειδή οι αλγόριθμοι της Google και τα συστήματα machine learning, δημιουργούν reports περιεχομένου σε επίπεδο πρότασης, παραγράφου και document level, δηλαδή reports που αντιστοιχούν σε topics.

Πίσω στο Explore report, θα παρατηρήσεις ότι μερικές φορές, εκτός από έναν όρο αναζήτησης έχεις την επιλογή να επιλέξεις και ένα topic. Για παράδειγμα, όταν πληκτρολογείς τον όρο “cappuccino”, μπορείς να επιλέξεις είτε το search term που είναι το exact term “cappuccino”, ή να επιλέξεις το “cappuccino coffee drink” topic, που είναι το group των search terms που σχετίζονται με αυτή την οντότητα. Αυτό θα περιλαμβάνει και το exact term αλλά και τυχόν misspellings. Το topic περιλαμβάνει επίσης ακρωνύμια και καλύπτει όλες τις γλώσσες, κάτι που μπορεί να φανεί χρήσιμο, ειδικά όταν εξετάσεις δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Χρησιμοποιώντας τα topics, αποφεύγεις επίσης να συμπεριλάβεις όρους που δεν είναι σχετικοί με τα ενδιαφέροντά σου. Για παράδειγμα, αν εξετάσεις τα trends για την εταιρεία Alphabet, ίσως θέλεις να επιλέξεις το topic Alphabet Inc. γενικότερα. Αν απλώς πληκτρολογήσεις τη λέξη “alphabet”, τα trends θα περιλαμβάνουν επίσης πολλές άλλες έννοιες, όπως μπορείς να δεις σε αυτό το παράδειγμα.

Μη χάσεις: 5 SEO αποκαλύψεις από τα Docs της Google που διέρρευσαν

Η μεγάλη εικόνα

Ένα από τα ενδιαφέροντα γεγονότα που αποκαλύπτονται σε αυτό το video είναι ότι η Google δεν εμφανίζει κανονικοποιημένες πραγματικές τάσεις αναζήτησης, αλλά ότι εμφανίζει ένα κανονικοποιημένο “στατιστικά σημαντικό” δείγμα των πραγματικών τάσεων αναζήτησης. Ένα στατιστικά σημαντικό δείγμα είναι ένα δείγμα στο οποίο η τυχαία πιθανότητα δεν αποτελεί παράγοντα και επομένως αντιπροσωπεύει τις πραγματικές τάσεις αναζήτησης.

Το άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι τα Google Trends αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για την εξερεύνηση topics, που κατά τη γνώμη αρκετών είναι πολύ πιο χρήσιμο από τα εργαλεία Google Suggest και People Also Ask (PAA).

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.