Τελικά, το έλυσε η ζωή.
Μετά το χαμό από το leakage των Google Docs που περιγράφουν το πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος της μηχανής αναζήτησης, κάποια πράγματα ίσως να είναι πιο ξεκάθαρα.
Μια διαρροή 2.500 εσωτερικών εγγράφων, τα οποία η Google έχει επιβεβαιώσει ότι είναι αληθινά, ρίχνει λίγο φως στη λειτουργία της μηχανής αναζήτησής της—η οποία ήταν από καιρό ένα μυστήριο για τους experts και τις επιχειρήσεις όσον αφορά το search engine optimization —όπως ποια δεδομένα συλλέγει η Google, πώς βασίζεται στα links και πώς αντιμετωπίζει τα μικρότερα websites.
«Το SEO ήταν πάντα ένα μαύρο κουτί», δήλωσε ο Travis Tallent, αντιπρόεδρος SEO στην Brainlabs. «Πάντα ήταν πειραματικό και σε μεγάλο βαθμό καθοδηγούνταν από δοκιμές. Αυτή η τεκμηρίωση είναι κάτι που περιμέναμε εδώ και πολύ καιρό».
Στις 13 Μαρτίου, τα έγγραφα που διέρρευσαν εμφανίστηκαν στο Github, προκαλώντας ενθουσιασμό στους SEO experts, όπως στον Rand Fishkin, συνιδρυτή της SparkToro, και Michael King, CEO της iPullRank.
Ορισμένες λεπτομέρειες στα έγγραφα θέτουν αμφιβολίες για την ακρίβεια των δημόσιων δηλώσεων της Google. Αλλά το να ακούς τις δημόσιες δηλώσεις της Google σχετικά με το πώς λειτουργούν τα συστήματά της είναι ανόητο, ο Fishkin είπε στο ADWEEK.
«Θα προσέχουμε να μην κάνουμε ανακριβείς υποθέσεις σχετικά με την Αναζήτηση με βάση πληροφορίες εκτός πλαισίου, παρωχημένες ή ελλιπείς πληροφορίες», δήλωσε στο ADWEEK εκπρόσωπος της Google. “Έχουμε μοιραστεί εκτενείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της αναζήτησης και τους τύπους παραγόντων που σταθμίζουν τα συστήματά μας, ενώ παράλληλα εργαζόμαστε για την προστασία της ακεραιότητας των αποτελεσμάτων μας από παραποίηση”.
“We would caution against making inaccurate assumptions about Search based on out-of-context, outdated or incomplete information,” αναφέρει εκπρόσωπος της Google στο ADWEEK. “We’ve shared extensive information about how search works and the types of factors that our systems weigh, while also working to protect the integrity of our results from manipulation.”
Ο Google Chrome και ο ρόλος του στο search
Παρόλο που οι εκπρόσωποι της Google έχουν υποστηρίξει ότι τα δεδομένα του Chrome δεν χρησιμοποιούνται σε αλγόριθμους κατάταξης σελίδων, οι αναφορές στο Chrome εμφανίζονται σε ενότητες που περιγράφουν λεπτομερώς πώς εμφανίζονται τα website links στην αναζήτηση. Τα έγγραφα αποκαλύπτουν επίσης μια ενότητα που ονομάζεται “Chrome in Total”.
Σύμφωνα με τον Fishkin, σελίδες όπως το “Pricing” είναι από τις σελίδες με τις περισσότερες επισκέψεις του SparkToro. Η Google εμφανίζει αυτό το link αναλύοντας δισεκατομμύρια ροές κλικ χρηστών του Chrome.
«Η δική εικόνα είναι ότι η Google πιθανότατα χρησιμοποιεί τον αριθμό των κλικ σε σελίδες στους χρήστες του Chrome και τον χρησιμοποιεί για να προσδιορίσει τις πιο δημοφιλείς ή σημαντικές διευθύνσεις URL σε έναν ιστότοπο, οι οποίες θα πάρουν μέρος στον υπολογισμό των σελίδων που θα συμπεριληφθούν στα sitelinks», είπε ο Fishkin στο blog του.
Διάβασε επίσης: Πώς τα Google AI Overviews αλλάζουν το web για πάντα
Η ποιότητα και το relevancy έχουν πραγματικά σημασία
Τα έγγραφα αποκαλύπτουν το machine learning εργαλείο της Google που ονομάζεται Site Authority ή Domain Authority, σύμφωνα με το Tallent. Αυτό το εργαλείο αξιολογεί την ικανότητα ενός website να ευρετηριάζεται στην αναζήτηση της Google με βάση το πόσο σχετικό είναι με μια συγκεκριμένη θεματική περιοχή ή κλάδο.
Στελέχη της Google, συμπεριλαμβανομένου του John Mueller, ο οποίος ηγείται του Google Search Relations, έχουν διαψεύσει δημόσια αυτήν την παραδοχή. Σε ένα βίντεο, ο Mueller δήλωσε: «Δεν έχουμε κάποιου είδους website authority score». Και η ίδια η Google έχει αντικρούσει τον ισχυρισμό της διατήρησης ενός τέτοιου metric.
«Τα πράγματα όπως το Domain Authority και τα δεδομένα του Chrome έχουν όλα χαρακτηριστεί ως «non inputs» για την Google εδώ και πολύ καιρό», δήλωσε ο Tallent.
Αν και οι ειδικοί του SEO δεν εκπλήσσονται από τον ρόλο του Domain Authority στην αναζήτηση, για τα brands, είναι μια υπενθύμιση ότι το ποιοτικό περιεχόμενο έχει μεγαλύτερη σημασία από την ποσότητα για την προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης, είπε ο King.
Μη χάσεις: Η Google δημοσίευσε tutorial για τον εντοπισμό προβλημάτων στο INP (CWV)
Τα δημοφιλή website απολαμβάνουν υψηλότερης κατάταξης
Από τα έγγραφα που διέρρευσαν γίενται αντιληπτό ότι η Google μετράει τα κλικ για να τροφοδοτήσει τον αλγόριθμό της μέσω του συστήματος Navboost, το οποίο λειτουργεί από το 2005.
Αυτό σημαίνει ότι ένα website που η Google θεωρεί δημοφιλή μπορεί να λάβει υψηλότερη κατάταξη αναζήτησης για ένα ερώτημα, ακόμα κι αν ένας λιγότερο γνωστό website περιέχει καλύτερες πληροφορίες.
Σύμφωνα με τον King, το Navboost τροποποιεί τα αποτελέσματα αναζήτησης ενισχύοντας ή υποβιβάζοντας links με λειτουργίες όπως goodClicks, badClicks ή lastLongestClicks.
Ωστόσο, εκπρόσωποι της Google έχουν πει στο παρελθόν ότι τα κλικ δεν χρησιμοποιούνται στην κατάταξη των domains.
Τα κακά νέα για τα μικρότερα websites
Τα έγγραφα δείχνουν επίσης ότι το search δεν έχει σχεδιαστεί για να κερδίζουν μικρότερα websites, είπε ο King. Μια δυνατότητα που ονομάζεται smallPersonalSite υποδηλώνει ότι η Google δεν προωθεί μικρότερα personal websites ή blogs.
Οι μικροί publishers είχαν εκφράσει στο παρελθόν ανησυχίες ότι έχουν «εξαφανιστεί ουσιαστικά» από τα αποτελέσματα αναζήτησης, με το HouseFresh να σημειώνει μείωση 91% στην επισκεψιμότητα από το search τους τελευταίους μήνες.
Μη χάσεις: Share of Model: Είναι το νέο SEO KPI στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;
Εκμάθηση σε εξωτερικές συσκευές
Το έγγραφο αναφέρεται στη χρήση δεδομένων εξωτερικών συσκευών όπως το Chromecast για Google search, αλλά ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούνται αυτά τα δεδομένα δεν είναι πλήρως κατανοητός.
“Αυτή είναι μια περιγραφή σε engineering επίπεδο για το πώς λειτουργεί το Google search”, είπε ο Tallent. “Αυτό δείχνει ότι χρησιμοποιούν δεδομένα εξωτερικών συσκευών και αποθηκεύουν αυτές τις πληροφορίες για να βοηθήσουν ενδεχομένως στη λήψη αποφάσεων σχετικά με την αναζήτηση.”