Το Share of Model είναι το μερίδιο εμφανίσεων ή απαντήσεων σε ένα μοντέλο LLM (Large Language Model) και συγκεκριμένα όσον αφορά το search και AI.
Φαντάσου έναν καταναλωτή όπου ρωτάει το ChatGPT ποιο είναι το καλύτερο brand, ή πιο brand προτείνει το ίδιο το μοντέλο, για να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ή, έναν καταναλωτή που ρωτάει το Google Gemini αν το brand σου είναι μια αξιόπιστη μάρκα για αυτά τα προϊόντα.
Θα πρέπει, λοιπόν, να κατανοήσεις το share of model του brand σου. Αλλά προτού δοκιμάσεις ο ίδιος τα παραπάνω σενάρια που φέραμε ως παράδειγμα, συνέχισε να διαβάζεις μέχρι το τέλος του άρθρου.
Μη χάσεις: Πώς τα Google AI Overviews αλλάζουν το web για πάντα
Το Share of model αντιπροσωπεύει την επιρροή στο AI
Πολύ πρόσφατα, τα industry media δημοσίευσαν άρθρα σχετικά με το “share of model”, ένα νέο metric που θα πρέπει να δώσουμε όλοι προσοχή.
Το MarketingWeek ορίζει το share of model ως τον αριθμό των mentions μιας επωνυμίας από ένα ή περισσότερα large language models (π.χ. ChatGPT, Meta’s Llama, Microsoft’s CoPilot, Google’s Gemini, Anthropic’s Claude) ως ποσοστό των συνολικών mentions των σχετικών brands του ίδιου κλάδου.
Όπως εξηγεί το Adeek, αυτό το νέο metric μπορεί να θυμίζει brand recall ή share-of-voice metrics, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο κάθε μοντέλο αντιλαμβάνεται ένα brand. Μπορεί να το αξιολογήσει μέσω του sentiment (συναίσθημα) ή του τρόπου με τον οποίο δίνει προτεραιότητα σε ένα brand ως απάντηση σε μια πιο άμεση ερώτηση.
Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να φανταστούμε το πώς θα υπολογίζεται σαν metric, αλλά είμαστε σίγουροι ότι σύντομα θα βρεθεί ένας ή περισσότεροι τρόποι.
Ορισμένοι προτείνουν ότι το share of model αξιολογεί το footprint μιας επωνυμίας, απαιτώντας μια πιο εξατομικευμένη μελέτηόπως τη σύγκριση με πέντε ανταγωνιστές συμπεριλαμβανομένου των συνολικών mentions, customer perception και performance με επίκεντρο τα branded queries.
Μη χάσεις: Πώς θα εισάγεις την Generative AI τεχνολογία στο SEO
Η στρατηγική πιο σημαντική από το measurement
Buzzword ή και όχι, το share of model είναι πιθανό να αποτελέσει ένα πολύ βασικό metric στο μέλλον, αλλά η μεγαλύτερη εξέλιξή του δεν θα είναι στον τρόπο μέτρησης, αλλά στις στρατηγικές βελτιστοποίησης που προέρχονται από την ανάλυση.
Εάν τα LLMs γίνουν το νέο εργαλείο αναζήτησης, ή αποκτήσουν μεγαλύτερο σε σημαντικότητα real estate στις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης, τότε αυτομάτως το share of model θα γίνει σημαντικό και για τα brands. Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες τεχνολογίας θα προσφέρουν νέες λύσεις για cross-LLM ανάλυση για την ανάπτυξη ποσοτικής έρευνας.
Μη χάσεις: [Έρευνα SEO] Οι κορυφαίες σε κατάταξη σελίδες έχουν επενδύσει στα Core Web Vitals