Instagram Hashtags: Ο Απόλυτος Οδηγός για Marketers

Instagram Hashtags: Ο Απόλυτος Οδηγός για Marketers

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποια hashtags πρέπει να χρησιμοποιήσεις στο Instagram για να στοχεύσεις το σωστό κοινό και για να αυξήσεις το visibility της επιχείρησης σου σε δυνητικές κοινότητες;

Η εύρεση των κατάλληλων hashtags θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους της επιχείρησης σου. Παρ’ όλα αυτά, η εύρεση των κατάλληλων hashtags απαιτεί χρόνο και έρευνα. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις όλα όσα χρειάζεσαι για τα hashtags στο Instagram. Ας ξεκινήσουμε όμως  με κάποια βασικά για τα hashtags στο Instagram.

Ποιος είναι ο αριθμός hashtags σε κάθε post;

Ο μέγιστος αριθμός hashtags που μπορούμε να χρησιμοποιήσεις σε κάθε post είναι 30.

Πόσα hashtags μπορώ να προσθέσω στα Instagram Stories; Με βοηθούν τα hashtags στα Instagram Stories;

Σε κάθε Instagram story μπορείς να προσθέσεις έως 10 hashtags. Η σωστή χρήση των hashtags στα Instagram stories βοηθούν την επιχείρηση σου να αυξήσει το visibility σε δυνητικούς πελάτες.  Αν δεν θέλεις να φαίνονται μπορείς να τα κρύψεις. Θα δούμε αναλυτικά τον τρόπο στην συνέχεια του άρθρου.

Θέλω να βλέπω περιεχόμενο από συγκεκριμένα hashtags χωρίς να κάνω search κάθε φορά. Έχω αυτή τη δυνατότητα;

Πρόσφατα το Instagram έδωσε τη δυνατότητα σε χρήστες και brands να κάνουν follow hashtags που τους αφορούν έτσι ώστε να μπορούν να αλληλοεπιδράσουν με το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. Θα δούμε στην συνέχεια πως μπορείς να κάνεις follow hashtags που αφορούν το brand σου.

Μπορώ να δω αν αποδίδουν το hashtags που χρησιμοποιώ;

Μέσω των Insights του Instagram μπορείς να δεις την γενική απόδοση των hashtags που χρησιμοποιείς. Δεν μπορείς όμως να δεις την απόδοση για κάθε hashtag μέσω των Ιnstagram Insights. Yπάρχουν όμως third party paid εφαρμογές όπως για παράδειγμα  το Later που σου δίνουν αυτή τη δυνατότητα.

Το Later στα Premium χαρακτηριστικά του παρέχει το εργαλείο Hashtag Analytics μέσω του οποίου οι Social Media Marketers μπορούν να δουν ποια hashtags αποδίδουν καλύτερα και ποια φέρνουν το μεγαλύτερο engagement. Η τιμή του Later Business ξεκινά στα 19 δολάρια ανά μήνα.

Που πρέπει να τοποθετώ τα hashtags; Στο caption ή στα Comments; Έχει διαφορά;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις hashtags και στο caption και στα comments. Λειτουργούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Πολλοί marketers τοποθετούν τα hashtags στα σχόλια για να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη. Αν θέλεις όμως να τα τοποθετήσεις στο caption θα πρέπει να τα κρύψεις για να κρατήσεις τον χρήστη εστιασμένο στο περιεχόμενο που θέλεις να διαβάσει.

Μπορώ να κρύψω τα hashtags στα Instagram Stories;

Aς το παραδεχτούμε. Μέσω των hashtags στα Instagram stories το περιεχόμενο σου μπορεί να φτάσει στις οθόνες ενός μεγαλύτερου κοινού. Γιατί όμως να χαλάσεις το αισθητικό κομμάτι του story με hashtags;

Το Instagram σου δίνει τη δυνατότητα να κρύψεις τα hashtags στα Instagram Stories. Πως; Υπάρχουν αρκετά tricks τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να κρύψεις τα hashtags. Μπορείς για παράδειγμα να κρύψεις ένα hashtag πίσω από ένα sticker ή ένα gif ή να επιλέξεις το color tool από το text option κάνοντας τα hashtags αόρατα.

Η στρατηγική για Instagram Hashtags

Σε αυτό το σημείο θα μοιραστώ μαζί σου διάφορες ιδέες τις οποίες μπορείς να  εφαρμόσεις στην στρατηγική των Instagram Hashtags για να φτάσει το περιεχόμενο σου στο σωστό κοινό.

Αλήθεια πρέπει να χρησιμοποιείς hashtags που έχουν εκατομμύρια αποτελέσματα; Από τη μια μπορούν να σου δώσουν κάποια likes παραπάνω στα posts σου όμως θα χαθούν μέσα σε δευτερόλεπτα στο Explore feed λόγω του υψηλού ανταγωνισμού. Τα hashtags με εκατομμύρια αποτελέσματα προσελκύουν επίσης likes και σχόλια από bots στον λογαριασμό σου κάτι που δεν θέλεις. Σωστά;

Πώς λοιπόν μπορώ να στοχεύσω το σωστό κοινό μέσω των Instagram hashtags;

Για να αυξήσεις το reach, την απόδοση των posts και να στοχεύσεις το σωστό κοινό στο Instagram θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις 4 κατηγορίες hashtags. Πιο αναλυτικά:

  • H πρώτη κατηγορία είναι τα extremely popular hashtags (συνήθως από 100.000 – 500.000 αποτελέσματα). Κάνε λοιπόν μια λίστα με extremely popular hashtags που αφορούν την επιχείρηση σου. Για παράδειγμα εάν έχεις ένα e-shop με κοσμήματα μπορείς να αντικαταστήσεις όλα τα hashtags που έχουν πάνω από 1 εκατομμύριο αποτελέσματα με extremely popular hashtags. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να στοχεύσεις το σωστό κοινό.  Αν το engagement  σου είναι υψηλό τότε το περιεχόμενο σου μπορεί να μείνει στα top posts.
  • Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τα popular hashtags (Συνήθως από 000 έως 100.000 αποτελέσματα). Τα popular hashtags μπορούν να σε βοηθήσουν να φτάσεις σε ένα πιο niche κοινό. Με το κατάλληλο engagement τα posts σου έχουν τη δυνατότητα να μείνουν στα top posts και όταν οι χρήστες ψάχνουν κάτι συγκεκριμένο να μπορούν να δουν τα posts σου.
  • Η τρίτη κατηγορία είναι τα niche hashtags (Συνήθως κάτω από 10.000 αποτελέσματα). Αυτά τα hashtags είναι κατάλληλα για να στοχεύσεις ένα niche κοινό και τα πράγματα τα οποία ψάχνουν στο Instagram. Τα niche hashtags είναι κατάλληλα για την αύξηση του brand awareness εξίσου.
  • Η τελευταία κατηγορία είναι τα branded hashtags. Branded hashtags είναι τα hashtags που δημιουργείς για το δικό σου brand. Φρόντισε να βρεις hashtags τα οποία οι χρήστες μπορούν να θυμούνται εύκολα. Μην ξεχάσεις να παρακινήσεις τους χρήστες να χρησιμοποιούν branded hashtags στα posts και στα stories τους. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει στην εύρεση user-generated content και στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου.

Πως μπορώ να βρω τα κατάλληλα hashtags για την επιχείρηση μου;

Όπως ανέφερα και παραπάνω η εύρεση των κατάλληλων hashtags απαιτεί χρόνο και έρευνα. Σε αυτό το σημείο θα μοιραστώ μαζί σου κάποια tips μέσω των οποίων μπορείς να βρεις τα κατάλληλα hashtags για την επιχείρηση σου.

› Ψάξε τι hashtags χρησιμοποιεί το κοινό σου

Η χρήση τυχαίων hashtags δεν θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επιχείρηση σου. Κάνε μια έρευνα για τα hashtags που χρησιμοποιεί το κοινό σου και χρησιμοποίησε τα ίδια. Προσοχή! Αν το κοινό σου όμως χρησιμοποιεί hashtags με εκατομμύρια αποτελέσματα ή του τυπου #followforfollow #likeforlike δεν σου συνιστώ να χρησιμοποιήσεις τα ίδια. Αντιθέτως δες αν χρησιμοποιούν hashtags που είναι σχετικά με την επιχείρηση σου.

Ψάξε τα hashtags των ανταγωνιστών σου

Μια άλλη καλή τακτική που μπορείς να ακολουθήσεις είναι να δεις τι hashtags χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου για να δεις ποια posts φέρνουν και το αντίστοιχο engagement στα posts.

Ψάξε τα hashtags που χρησιμοποιούν οι influencers του κλάδου σου

Άλλη μια καλή ιδέα είναι να δεις τι hashtags χρησιμοποιούν οι influencers του κλάδου σου. Συνήθως οι influencers αλληλοεπιδρούν με παρόμοια κοινά όπως το δικό σου. Βρες λοιπόν αυτούς τους influencers και κατέγραψε τα hashtags που είναι σχετικά με το brand σου.

Πως να οργανώσω τα hashtags μου;

Ένας καλός τρόπος οργάνωσης είναι η χρησιμοποίηση Google Spreadsheets με headers όπως π.χ. hashtags, κατηγορία και αριθμός posts. Στην συνέχεια μπορείς να μεταφέρεις στο σημειωματάριο του κινητού σου τα hashtags που θέλεις να χρησιμοποιήσεις και να τα κάνεις copy-paste στο post που θέλεις να δημοσιεύσεις.

Θα σου πρότεινα να μην χρησιμοποιείς τα ίδια hashtags σε κάθε post. Καλό θα είναι να κατηγοριοποιήσεις τα posts σου και να βρεις τα αντίστοιχα hashtags που ταιριάζουν σε κάθε post.

Τώρα λοιπόν είσαι σε θέση να στοχεύσεις το σωστό κοινό, να αυξήσεις την απόδοση και το reach των posts σου μέσω της χρήσης κατάλληλων hashtags. Αν έχεις απορίες θα χαρώ να τα πούμε μέσω LinkedIn ή μέσω Instagram. Αν πάλι έχεις δικά σου tips για  Instagram Hashtags θα χαρώ να τα μοιραστείς μαζί μας στα σχόλια.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
Ο Αντώνης ζει και εργάζεται στην Πράγα ως Social Media Marketer. Μεγάλες του αδυναμίες το Social Media Marketing, το Visual Marketing και το Branding. Τα ενδιαφέροντα του κινούνται γύρω από το Digital Marketing, την καινοτομία και τις startups (πρόσφατα έκανε launch το δικό του startup venture, το travelgogo) και τέλος τις νέες τεχνολογίες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.