Η χρήση του Instagram για marketing σκοπούς αυξάνεται ραγδαία, με πάνω από το 70% των εταιρειών παγκοσμίως να χρησιμοποιούν το Instagram το 2017, σε σύγκριση με λιγότερο από 50% το 2016.
Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να εκμεταλλευτείς το Instagram για τη δική σου επιχείρηση ή τον πελάτη σου. Ωστόσο, μπορεί να διαπιστώσεις στην αρχή ότι είναι αρκετά δύσκολο για να διακρίνεις αν είναι πραγματικά πετυχημένες οι ενέργειές σου.
Χωρίς τα κατάλληλα metrics, δεν θα καταλάβεις ποτέ αν κάνεις το καλύτερο δυνατό για να κρατήσεις engaged το κοινό σου, ή αν ο λογαριασμός σου γνωρίζει ποιοτικό growth.
Στο εμπόριο υπάρχουν πολλές εφαρμογές Instagram analytics που σε βοηθούν να παρακολουθείς την πρόοδό σου και να ανακαλύπτεις κενά που χρήζουν βελτίωσης. Παρακάτω, θα επικεντρωθούμε στις καλύτερες δωρεάν εφαρμογές Instagram analytics, έτσι ώστε να εστιάσεις τα χρήματα και την προσπάθειά σου στην πιο δημιουργική πλευρά του Instagram, το περιεχόμενο.
Δωρεάν Εργαλεία Instagram Analytics
1. Instagram Insights
Αν διαθέτεις ένα business account στο Instagram, έχεις αυτόματα πρόσβαση στο δωρεάν εργαλείο, Instagram Insights. Το Insights tool σου δείχνει πότε το κοινό σου είναι στο Instagram, ποιες από τις δημοσιεύσεις σου είναι πιο δημοφιλείς, καθώς και τα impressions και reach.
Επιπλέον, μπορείς να συγκρίνεις τις οργανικές σου δημοσιεύσεις με μια προωθημένη έκδοση της δημοσίευσης, για να καταλάβεις αν οι προωθήσεις σου αποδίδουν τα αναμενόμενα. Δυστυχώς, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το εργαλείο αυτό μόνο εντός της εφαρμογής (δεν υπάρχει προς το παρόν desktop έκδοση), και δεν είναι αρκετά user friendly.
Ωστόσο, παρέχει μια βασική επισκόπηση των Instagram analytics, τόσο για μεμονωμένες αναρτήσεις, όσο και για το λογαριασμό σου στο σύνολό του.
2. Squareloving
Το δωρεάν εργαλείο της Squarelovin παρέχεις τις περισσότερες από τις πληροφορίες που θα χρειαστείς για να κάνεις μια ανάλυση της προόδου σου κατά τη διάρκεια του χρόνου – για παράδειγμα, μπορείς να λαμβάνεις μηνιαία reports για τις δημοσιεύσεις σου, το ιστορικό των αναρτήσεών σου ανά μήνα, ημέρα, ή ακόμα και ώρα.
Επιπλέον, το εργαλείο αυτό παρέχει πληροφορίες για τα interests των followers σου, καθώς και πώς μπορείς να αυξήσεις το engagement στις αναρτήσεις σου. Μπορείς ακόμη να υπολογίσεις την καλύτερη ώρα για τις αναρτήσεις σου, ανάλογα με το πότε οι followers σου είναι ενεργοί στην εφαρμογή.
3. Pixlie
Χρησιμοποιείται από την Kenneth Cole, τη Sonos, και πολλά άλλα μεγάλα brands, το Pixlie προσφέρει ένα δωρεάν και εντυπωσιακό εργαλείο με πολλές δυνατότητες.
Σου επιτρέπει να δημιουργείς reports για κοινή χρήση που μπορείς να διανείμεις σε ολόκληρη την ομάδα marketing, και να αναλύσεις metrics για να μάθεις πώς να αυξήσεις το engagement και να προσελκύσεις νέους followers.
Επιπλέον, το εργαλείο αυτό θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις influencers ή brand ambassadors για να ξεκινήσεις νέες συνεργασίες και καμπάνιες.
4. Union Metrics
Παρόλο που δεν παρέχει δωρεάν το Instagram Analytics tool τους, το Union Metrics προσφέρει ένα μήνα δωρεάν έλεγχο για το Instagram account σου.
Το checkup σε ενημερώνει για τα hashtags που θα αυξήσουν το engagement, τι είδους αναρτήσεις αντιστοιχούν καλύτερα στο κοινό σου, και ποια ώρα οι followers σου χρησιμοποιούν την εφαρμογή.
Ενώ το εργαλείο δεν μπορεί να σου δώσει αναλυτικά στοιχεία πέραν των 30 ημερών, είναι μια χρήσιμη επιλογή για να ρίξεις μια ματιά σε βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, και να μάθεις πώς μπορείς πολύ γρήγορα να επέμβεις για βελτιώσεις.
5. Social Bakers
Αν και δεν αποτελεί την πιο ελκυστική επιλογή στη λίστα, οι Socialbakers εξακολουθούν να προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των δημοφιλέστερων και των πιο “σχολιασμένων” δημοσιεύσεών σου, καθώς και των top performing filters.
Επιπλέον, οι Socialbakers προσφέρουν ένα Instagram report, η οποία συγκρίνει τον δικό σου λογαριασμό Instagram με αυτούς των ανταγωνιστών σου, για να ανακαλύψεις που βρίσκεσαι συγκριτικά με τους υπόλοιπους, και τι μπορείς να κάνεις για να βελτιωθείς.