Τι είναι το Web3 και πώς επηρεάζει το advertising

Τι είναι το Web3 και πώς επηρεάζει το advertising

Τι είναι το Web3; Είναι άλλο ένα buzzword των ημερών που διανύουμε ή είναι κάτι περισσότερο; Είναι τυχαίο ότι το αποκαλούν “The Future of Internet”;

Το Web3 υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι δρούν στο online web, ακριβώς όπως έκαναν τα PCs και τα smartphones. Κρύβεί όμως και αυτό τα δικά του ρίσκα.

Ο όρος Web3 δεν είναι καινούριος, ανακαλύφθηκε το 2014 από τον Gavin Wood, co-founder του Ethereum, ενώ η ιδέα απέκτησε φανατικούς υποστηρικτές από το 2021 και μετά, οι οποίοι προέρχονται από χώρους των κρυπτονομισμάτων, tech κολοσσών και venture capital firms.

Πηγή: Google Trends

Στον πυρήνα του, το Web3 είναι το διαδίκτυο χωρίς δικτατορίες.

Επειδή οι μεγάλες εταιρείες έχουν σχεδόν πλήρη ισχύ, είναι αρκετά δύσκολο να τις καταστήσουμε υπόλογες (βλέπε Facebook, Apple, Google κ.α.)

Και παρόλο που οι κυβερνήσεις προσπαθούν να το κάνουν επιβάλλοντάς τους πρόστιμα για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων ή μονοπώληση, αυτές οι τακτικές φαίνεται να μην σταματούν τους γίγαντες του tech.

Εκεί είναι που μπαίνει το Web3.

Πώς λειτουργεί λοιπόν το Web3; Λειτουργεί διασφαλίζοντας ότι η πληροφορία αποθηκεύεται σε networks, όχι servers.

Οποιοσδήποτε μπορεί να έχει πρόσβαση στο Web3 χωρίς να παραδώσει προσωπικά στοιχεία, ενώ όλα τα δεδομένα που κοινοποιούνται (data sharing) θα περιλαμβάνουν καθαρά αρχεία (clear records), κάτι που μπορεί να αποτρέψει τις απάτες σε μεγάλο βαθμό.

Με λίγα λόγια, δεν θα είναι το Facebook και η Google οι μοναδικοί big data holders του διαδικτύου, τουλάχιστον αυτή είναι η πρόβλεψη στον κόσμο του Web3.

Ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο στο Web3 είναι οι πληρωμές.

Οι πληρωμές από τον έναν χρήστη στον άλλον θα μπορούν να γίνονται χωρίς τη διαμεσολάβηση τραπεζών. Θα υπάρχουν πολλές περισσότερες δυνατότητες πέρα από τα κρυπτονομίσματα, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργία συμβολαίων, κίνησης περιουσιακών στοιχείων και πολλά άλλα.

Τα μειονεκτήματα είναι ότι, για να χρησιμοποιήσουν και να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες τoυ Web3 οι επαγγελματίες του MarTech, θεωρούμε ότι θα χρειαστεί έστω μια βασική κατανόηση της τεχνολογίας blockchain.

Επίσης, η ανωνυμία είναι περιορισμένη καθώς όλη η πληροφορία παραμένει μόνιμα στα records του Web3. Τέλος, η παραπληροφόρηση μπορεί να είναι δύσκολο να ελεγχθεί και να λογοκριθεί, ενώ, όπως πάντα υπάρχει η πιθανότητα απάτης.

Τι μας φέρνει πιο κοντά στο Web3

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας φέρνει πιο κοντά στο Web3 και τι ισχύ έχει, καθώς αυτό είναι που θα επηρεάσει τη διάρκεια της επιτυχίας μελλοντικά.

Ένας από τους κύριους λόγους είναι η ανάπτυξη εταιρειών όπως το Facebook και η Google.

Γιατί;

Επειδή υπάρχει μεγάλη εξάρτηση από αυτές τις πλατφόρμες, έχουν σημαντικό λόγο στο πώς διαμορφώνονται οι εμπειρίες στο web, συλλέγοντας τεράστιο όγκο δεδομένων, των δικών μας/σας δεδομένων.

Εάν η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, είναι επιτυχής στο μεγάλο project που λέγεται Metavere, θα έχει ακόμη περισσότερο έλεγχο στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν το web.

Ένας άλλος λόγος είναι η τεχνολογία blockchain. Το Blockchain είναι ένα κεφάλαιο από μόνο του, αλλά με όσο πιο απλά λόγια, είναι μια κατανεμημένη βάση δεδομένων που μοιράζεται μεταξύ των κόμβων ενός δικτύου υπολογιστών. Ως βάση δεδομένων, ένα blockchain αποθηκεύει πληροφορίες ηλεκτρονικά σε ψηφιακή μορφή. Τα blockchains είναι περισσότερο γνωστά για τον κρίσιμο ρόλο τους σε συστήματα κρυπτονομισμάτων, όπως το Bitcoin, για τη διατήρηση ενός ασφαλούς και αποκεντρωμένου αρχείου συναλλαγών. Η καινοτομία με ένα blockchain είναι ότι εγγυάται την πιστότητα και την ασφάλεια ενός αρχείου δεδομένων και δημιουργεί εμπιστοσύνη χωρίς την ανάγκη ενός αξιόπιστου τρίτου μέρους. Ωστόσο, στο μέλλον, τα blockchains δεν θα έχουν χρήση μόνο στα κρυπτονομίσματα.

Web3 και marketing

H Meta (ex Facebook) θέλει ο κόσμος να παραμείνει στο Web2, καθώς η όλη λογική της βασίζεται σε αυτό. Επίσης, καθώς δημιουργεί το Metaverse, θα αποκτήσει first-party data και καμία εταιρεία όπως οι Google και Apple δεν θα μπορεί να το επηρεάσει.

Ο αλγόριθμός της θα συνεχίσει να αποδίδει και δεν θα επηρεάζεται με την παραμικρή εξωτερική αλλαγή, ενώ οι advertisers θα μπορούν να βασίζονται σε μια περισσότερο σταθερή απόδοση για της διαφημίσεις τους.

Ωστόσο, θα είναι το Web3 προσβάσιμο μέσω του Metaverse;

Το Metaverse και παρόμοιες εκδόσεις του χρησιμοποιούν τεχνολογία blockchain, ενώ η διαθεσιμότητα των δεδομένων μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα.

Οι advertisers μπορεί να δυσκολευτούν να πουλήσουν είδη και υπηρεσίες στο Web3, εάν αυτό κερδίσει τη μάχη της επόμενης μέρας του Web.

Για παράδειγμα, μπορεί οι advertisers να χρειαστεί να πληρώσουν απευθείας τους χρήστες για τα δεδομένα που λαμβάνουν. Μακροχρόνια, το Web3 θα συλλέγει δεδομένα πολύ υψηλότερης ποιότητας και, ως αποτέλεσμα, οι marketers θα είναι σε θέση να καλλιεργούν καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες.

Καθώς η υποστήριξη και η εξυπηρέτηση πελατών γίνονται γρήγορα βασικά συστατικά μιας στρατηγικής marketing, όσο καλύτερη είναι η σχέση, τόσο περισσότερο θα αυξάνονται οι πωλήσεις.

Ωστόσο, οι διαφημίσεις που προσπαθούν να πείσουν έναν χρήστη να κάνουν sign up ή να κατεβάσουν μια προσφορά δεν θα λειτουργούν στον κόσμο του Web3 όπως λειτουργούν τώρα στο Web2.0.

Και αυτό γιατί η ιστορία και το ταξίδι που μπορεί να δημιουργήσει ένα brand και να μεταφέρει στους πελάτες του θα είναι η διαφορά μεταξύ επιτυχίας ή αποτυχίας.

Επίσης, τα brands θα είναι εξαιρετικά επικεντρωμένα στο χρήστη και οι διαφημιστές θα πρέπει να βρούν εκείνα τα διαφοροποιά στοιχεία που θα τους κάνει να κερδίσουν όχι μόνο τα δεδομένα του χρήστη, αλλά και τα χρήματά τους.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.