Πώς να χρησιμοποιήσεις το TikTok Creator Search Insights για να εντοπίσεις ευκαιρίες περιεχομένου

Εντόπισε trending αναζητήσεις, συμπλήρωσε τα κενά στο περιεχόμενό σου και προσέγγισε χρήστες από εκεί που ξεκινάει το TikTok Creator Search Insights.

Πώς να χρησιμοποιήσεις το TikTok Creator Search Insights για να εντοπίσεις ευκαιρίες περιεχομένου

Το TikTok έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις ρίζες του ως μια εφαρμογή για short-form video content.

Πλέον, χρησιμεύει ως προορισμός αναζήτησης όπου οι άνθρωποι στρέφονται για απαντήσεις, ιδέες και προϊόντα.

Το Creator Search Insights δίνει στους creators και στα brands μια εικόνα αυτής της συμπεριφοράς – επισημαίνοντας τα trending queries, topics και τα πραγματικά ενδιαφέροντα του κοινού.

Και τα δεδομένα υποστηρίζουν αυτήν την αλλαγή: τα δύο τρίτα των καταναλωτών στις Η.Π.Α χρησιμοποιούν ένα social network για αναζήτηση, σχεδόν οι μισοί χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα και τέσσερις από τις επτά κορυφαίες πλατφόρμες αναζήτησης – YouTube, Facebook, Instagram και TikTok – είναι social.

Πώς το TikTok Creator Search Insights μπορεί να σε βοηθήσει

Το Creator Search Insights του TikTok δίνει στους creators ορατότητα στα θέματα που αναζητούν οι χρήστες στην πλατφόρμα.

Είναι προσβάσιμο πληκτρολογώντας “Creator Search Insights” στη γραμμή αναζήτησης ή επισκεπτόμενοι το TikTok.com/inspiration, παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο απευθείας από την πηγή, όπως:

  • Trending αναζητήσεις με volume spikes: Αναζητήσεις που δείχνουν ανάπτυξη άνω του 1000% με βάση τα δεδομένα του TikTok.
  • Κενά στο περιεχόμενο συγκεκριμένων topics: Το εργαλείο εντοπίζει συγκεκριμένα topics με υψηλό όγκο αναζητήσεων αλλά περιορισμένο περιεχόμενο, δείχνοντας ευκαιρίες στους creators να καλύψουν τη ζήτηση.
  • Τάσεις στις αναζητήσεις σε πολλαπλά χρονικά πλαίσια: Οι χρήστες μπορούν να δουν δεδομένα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους για να κατανοήσουν εάν οι τάσεις είναι προσωρινές ή αποκαλύπτουν ένα διαρκές ενδιαφέρον.
  • ΑΙ generated content guidance: Για κάθε trending topic, το TikTok παρέχει συγκεκριμένες συμβουλές και προτάσεις περιεχομένου.
  • Searches by Followers: Για λογαριασμούς με πάνω από 1.000 followers, το εργαλείο δείχνει τι αναζητά το συγκεκριμένο κοινό, επιτρέποντας τη δημιουργία περιεχομένου με υψηλή στόχευση.
  • One-click video prompts: Επιτρέπει στους creators να ενεργούν άμεσα σε trending topics με προτεινόμενα πλαίσια περιεχομένου.

Αυτό το κιτ εργαλείων βοηθά τους marketers να ευθυγραμμίσουν το περιεχόμενο με την πραγματική ζήτηση των χρηστών και θα πρέπει να το δούμε αυτό ως ένα σαφές σημάδι ότι το TikTok επενδύει στο Search ως βασική εμπειρία.

Το νέο discovery funnel

Το παραδοσιακό search funnel έχει εξελιχθεί δραματικά.

Παρόλο που το social search κάποτε ήταν κυρίως στο upper-funnel, η ραγδαία ανάπτυξη του social commerce το έχει μετατρέψει σε ένα full-funnel κανάλι.

Παρόλα αυτά, τα consumer journeys τείνουν να ακολουθούν ελικοειδή μονοπάτια μέσω του social search, με τους αγοραστές συχνά να μεταπηδούν μεταξύ πλατφορμών ή να επιστρέφουν σε ένα προηγούμενο στάδιο του funnel.

Η συμπεριφορά του search, σύμφωνα με το eMarketer’s Social Search Usage and Trends 2025 report, αποκαλύπτει εντυπωσιακά μοτίβα στην καθημερινή χρήση:

  • Σχεδόν το 40% των χρηστών του TikTok πραγματοποιούν αναζητήσεις στην πλατφόρμα αρκετές φορές την ημέρα, ενώ το 73% πραγματοποιεί αναζήτηση τουλάχιστον μια φορά την ημέρα – μια συχνότητα που υπερβαίνει όλες τις άλλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένης της Google.
  • Το Instagram, το YouTube και το Facebook επιδεικνύουν παρόμοια υψηλά επίπεδα αλληλεπίδρασης, με πάνω από τα δύο τρίτα των χρηστών σε κάθε πλατφόρμα να κάνουν αναζήτηση καθημερινά.
  • Το TikTok αναφέρει ότι το 25% των χρηστών εισάγει ένα ερώτηση αναζήτησης εντός των πρώτων 30 δευτερολέπτων από την εκκίνηση της εφαρμογής.

Γιατί το Creator Search Insights μας αφορά

Το Creator Search Insights υπογραμμίζει αυτό που πολλοί marketers υποψιάζονταν εδώ και καιρό: Το TikTok λειτουργεί ως μηχανή ανακάλυψης όπου οι αναζητήσεις που βασίζονται στην πρόθεση πραγματοποιούνται σε μεγάλη κλίμακα.

Η Gen Z ηγείται αυτής της μετατόπισης, με τους περισσότερους να στρέφονται στο TikTok, το YouTube και το Instagram για τις αναζητήσεις τους.

Στην πραγματικότητα, η Gen Z χρησιμοποιεί το TikTok ως μηχανή αναζήτησης με περίπου διπλάσιο ποσοστό από τον γενικό πληθυσμό – 59% έναντι 29%.

Και ακόμη και ενάντια στα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης αιχμής, το TikTok διατηρεί τη θέση του: το 58% των αναζητήσεων της Gen Z στην πλατφόρμα σε σύγκριση με το 44% που χρησιμοποιεί το ChatGPT.

Τα social media έχουν μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο μια ολόκληρη γενιά αναζητά απαντήσεις.

Τι δεν προσφέρει το εργαλείο (πού παραμένουν κενά)

Το Creator Search Insights είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την αποκάλυψη αυτού που αναζητούν οι χρήστες στο TikTok.

Ωστόσο, δεν δείχνει πόσο ορατό είναι στην πραγματικότητα το περιεχόμενο σε αυτά τα αποτελέσματα – ένα κρίσιμο κενό για τα brands που μετρούν την απόδοση.

Οι βασικοί περιορισμοί περιλαμβάνουν:

  • Δεν υπάρχει απόλυτος όγκος αναζήτησης, μόνο σχετικοί δείκτες δημοτικότητας.
  • Περιορισμένα ιστορικά δεδομένα.
  • Δεν υπάρχει παρακολούθηση για το visibility του ανταγωνισμού.
  • Δεν υπάρχει μέτρηση της τοποθέτησης του δικού σου περιεχομένου στα αποτελέσματα.

Αυτά τα τυφλά σημεία έχουν τροφοδοτήσει την άνοδο εξειδικευμένων εργαλείων SEO για το TikTok, όπως το TokTrak.io, τα οποία παρακολουθούν την κατάταξη συγκεκριμένων βίντεο για επιλεγμένους όρους αναζήτησης με την πάροδο του χρόνου.

Μαζί, ολοκληρώνουν την εικόνα: Τα Creator Search Insights αναδεικνύουν τη ζήτηση, ενώ τα εργαλεία τρίτων δείχνουν ποιος την αξιοποιεί.

Τι σημαίνει αυτό για τα brands

Το Social Search παίζει έναν υποτιμημένο ρόλο στο σημερινό search landscape.

Η Google μπορεί να εξακολουθεί να κυριαρχεί στο παραδοσιακό search, αλλά οι καταναλωτές θέτουν πλέον ερωτήματα οπουδήποτε παιρνούν χρόνο online.

Με τον μέσο καταναλωτή στις ΗΠΑ να συνδέεται μιάμιση ώρα την ημέρα στα social networks, πλατφόρμες όπως το TikTok, YouTube και Instagram έχουν γίνει κορυφαίοι προορισμοί για search από μόνες τους.

Οι επιπτώσεις καλύπτουν κάθε στάδιο του funnel:

  • Η εξέλιξη του search στο TikTok: Κάποτε ήταν ένα upper funnel εργαλείο. Πλέον, το ισχυρό search σε συνδυασμό με το TikTok Shop, μετατρέπουν το κανάλι σε ένα lower-funnel εργαλείο.
  • Cross-platform behavior: Το social search journey σπάνια ακολουθεί μια ευθεία γραμμή. Οι χρήστες εναλλάσονται μεταξύ discovery και consideration, συχνά ολοκληρώνοντας αγορές σε διαφορετικές πλατφόρμες.
  • Διαφορές στην πρόθεση: Όπως το θέτει η Kira Henson, Director of Paid Social & Search στην Google: “Πηγαίνεις στην Google για μια απάντηση σε αντίθεση με την αναζήτηση στα social networks όπου από εκεί ξεκινάς το ταξίδι.”

Το Creator Search Insights ενισχύει τον ρόλο του TikTok ως πραγματικού προορισμού αναζήτησης, δίνοντας στους marketers άμεση πρόσβαση σε σήματα ζήτησης σε πραγματικό χρόνο σε όλη τη διαδρομή του πελάτη.

Το κλειδί είναι η ενσωμάτωση, όχι η αντικατάσταση.

Χρησιμοποίησε το εργαλείο για να εντοπίσεις trending topics και, στη συνέχεια, επικύρωσε αυτές τις πληροφορίες σε σχέση με πλατφόρμες SEO, όπως Google Trends και τα δικά σου analytics.

Για τις brands που ενδιαφέρονται σοβαρά για την προβολή τους στο TikTok, εξειδικευμένα trackers όπως το TokTrak.io μπορούν να παρακολουθούν την απόδοση κατάταξης και να κλείνουν το visibility gap.

Καθώς το search κατακερματίζεται σε όλες τις πλατφόρμες, οι νικητές θα είναι τα brands που προσαρμόζονται στρατηγικά.

Το Creator Search Insights είναι μόνο η αρχή.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.