Όλο και πιο κοντά έρχεται ο κλάδος του marketing και οι ίδιοι οι marketers προς την κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση (download link) του Marketing AI Institute σε συνεργασία με την Drift, εταιρεία του ομίλου Salesloft.
Περίπου το 77% των marketers που συμμετείχε στην έρευνα (κυρίως σε B2B ή B2B2C εταιρείες) αναφέρει ότι κατανοεί το AI είτε σε προχωρημένο βαθμό (16%) ή σε μέτριο βαθμό (61%), από 65% που είχε καταγραφεί σαν ποσοστό πέρσι (11% και 54% αντίστοιχα).
Με βάση την έρευνα που συμμετείχαν περισσότεροι από 1.800 marketing και business professionals, διαπιστώνεται οτι ο CEO και ο CMO είναι σχεδόν εξίσου πιθανό να κατέχουν την ευθύνη για την υιοθέτηση και την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης για marketing σκοπούς, με το 32% να αναφέρει τον CEO και το 31% τον CMO.
Η φετινή έκθεση υπογραμμίζει ένα σαφές χάσμα μεταξύ των οργανισμών με βάση το μέγεθός τους.
Οι μικρότερες εταιρείες, ιδιαίτερα εκείνες με έσοδα μέχρι 1 εκατομμύριο δολάρια, είναι πιο πιθανό να έχουν τον CEO ως άμεσο υπεύθυνο για τη διαχείριση πρωτοβουλιών γύρω από το AI (52%), ένα αποτέλεσμα που δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη.
Αντίθετα, σε μεγαλύτερες εταιρείες με έσοδα άνω των 250 εκατομμυρίων δολαρίων, αυτήν την ευθύνη την έχει ο CMO, με περισσότερο από το 40% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι αυτό όντως συμβαίνει.
Πέρα από τον CEO και τον CMO, άλλοι ρόλοι όπως ο CTO (15%), τα τμήματα IT (13%) και διάφορα άλλα στελέχη C-Level (11%) εμπλέκονται επίσης στη διαχείριση του AI.
Ωστόσο, αυτοί οι ρόλοι αναφέρονται λιγότερο συχνά, γεγονός που υποδηλώνει ότι ενώ οι technology leaders και τα σχετικά technology departments παρέχουν σημαντική υποστήριξη, η στρατηγική ευθύνη του marketing AI συνήθως εμπίπτει στα τμήματα business ή marketing.
Περίπου 1 στους 5 ερωτηθέντες (19%) αναφέρει ότι κανείς δεν έχει την ευθύνη για το marketing AI εντός του οργανισμού.
Αυτό δεν φαίνεται να αποτελεί κρίσιμο εμπόδιο για την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς μόνο το 30% αναφέρει την έλλειψη σαφούς ownership ή governance γύρω από αυτή.
Αντίθετα, υπάρχουν πολύ πιο σημαντικά εμπόδια στο παιχνίδι, όπως η έλλειψη εκπαίδευσης και κατάρτισης (67%), η έλλειψη κατανόησης (56%) και η έλλειψη στρατηγικής (43%).
Όσον αφορά την εκπαίδευση και την κατάρτιση, μόνο 1 στους 4 (26%) των ερωτηθέντων αναφέρει ότι ο οργανισμός τους διαθέτει προγράμματα εκπαίδευσης/κατάρτισης στο AI, ενώ ένα επιπλέον 26% αναφέρει ότι τα προγράμματα αυτά βρίσκονται σε εξέλιξη.
Παρά τα εμπόδια, υπάρχει μια σημαντική αναγνώριση της σημασίας του AI.
Περίπου τα δύο τρίτα (66%) των marketers θεωρούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι είτε κρίσιμης σημασίας (28%) είτε πολύ σημαντικ΄(38%) για την επιτυχία του οργανισμού τους επόμενους 12 μήνες, ενώ μόλις το 4% θεωρεί ότι δεν είναι καθόλου σημαντική.
Παράλληλα, αυξάνεται η εμπιστοσύνη στις AI-powered τεχνολογίες, με το 35% να εκφράζει υψηλή εμπιστοσύνη (26%) ή πολύ υψηλή (9%), από 32% πέρσι.
Άλλα σημεία της έκθεσης τονίζουν:
- Τα πρωταρχικά αποτελέσματα που θέλουν να πετύχουν οι marketers με το AI είναι να μειώσουν τον χρόνο που αφιερώνεται σε επαναλαμβανόμενες εργασίες που βασίζονται σε δεδομένα (80%) και να λάβουν περισσότερες πληροφορίες από marketing data (64%). Ξεχωριστή έρευνα αναφέρει ότι η αποτελεσματικότητα είναι ένα σημείο κλειδί με το οποίο οι marketers ορίζουν το ROI που προκύπτει από τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
- Προς το παρόν, ωστόσο, μόνο 1 στους 5 αναφέρει ότι περισσότερο από το 25% των εργασιών γύρω από το marketing είναι έξυπνα αυτοματοποιημένες σε κάποιο βαθμό λόγω της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, ένα τεράστιο 78% πιστεύει ότι πάνω από το ένα τέταρτο των εργασιών του θα αυτοματοποιηθεί τα επόμενα 3 χρόνια.
- Οι marketers είναι πιο πιθανό να πιστεύουν ότι το τελικό αποτέλεσμα στην αγορά εργασίας τα επόμενα 3 χρόνια θα είναι να καταργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας από την τεχνητή νοημοσύνη (47%) παρά να πιστέψουν ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας από την τεχνητή νοημοσύνη (31%). Τα αποτελέσματα από πρόσφατη έρευνα έδειξαν ότι μόνο το 18% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι κανένας marketing ρόλος δεν θα αντικατασταθεί από την τεχνητή νοημοσύνη.
- Περίπου 1 στους 3 (34%) των marketers αναφέρει ότι ο οργανισμός τους έχει πολιτικές γύρω από το Generative AI και περίπου το ίδιο ποσοστό (365) αναφέρει ότι ο οργανισμός τους έχει AI ethics ή υπεύθυνες πολιτικές για την τεχνητή νοημοσύνη.
- Λιγότεροι υποδεικνύουν ότι ο οργανισμός τους διαθέτει μια οργανωμένη ομάδα/συμβούλιο για το AI (29%) ή ένα ξεκάθαρο AI roadmap (19%).
Για περισσότερα, μπορείς να κάνεις download την έκθεση εδώ.
Σχετικά με τα δεδομένα: Τα αποτελέσματα βασίζονται σε έρευνα 1.784 marketing & business leaders. Σχεδόν 9/10 (88%) είτε εργάζονται αποκλειστικά σε B2B (51%) είτε σε B2B και B2C (37%). Περίπου οι μισοί (51%) εργάζονται σε οργανισμούς με έσοδα τουλάχιστον 10 εκατομμυρίων δολαρίων και το 53% είναι σε οργανισμούς με τουλάχιστον 50 υπαλλήλους.
Σου προτείνουμε να διαβάσεις: