H Google πρόκειται να διαγράψει τα inactive accounts – πώς θα αποφύγεις ένα μαζικό Gmail Bounce Rate

Η Google θα ξεκινήσει σύντομα να διαγράφει τα inactive accounts στο Gmail. Για πολλά brands, αυτό σημαίνει ότι πολλές επαφές του Gmail πιθανότατα να καταλήξουν σε bounce. Μάθε πώς μπορείς να το αποφύγεις - και να διατηρήσεις τα emails σου να κάνουν land στο inbox.

H Google πρόκειται να διαγράψει τα inactive accounts - πώς θα αποφύγεις ένα μαζικό Gmail Bounce Rate

“If a Google Account has not been used or signed into for at least two years, we may delete the account and its contents,” ανακοίνωσε η Google σε ένα blog post της, και η ώρα αυτή πλησιάζει σύντομα.

Τον Δεκέμβριο, η Google θα αρχίσει να διαγράφει τα inactive accounts μαζί με το περιεχόμενό τους στο Google Workspace, το οποίο περιλαμβάνει το Gmail. Η πολιτική αυτή ισχύει μόνο για προσωπικούς λογαριασμούς Google — αλλά για πολλά brands, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των bounces.

Γιατί η Google θα αρχίσει να διαγράφει inactive accounts

Η απόφαση της Google να διαγράψει τους ανενεργούς λογαριασμούς είναι ένα άλλο βήμα που λαμβάνει η εταιρεία για να αποτρέψει απειλές ασφαλείας όπως spam, phishing και hijacking.

“If an account hasn’t been used for an extended period of time, it is more likely to be compromised,”, εξηγεί η Ruth Kricheli, VP of Product Management, Google.

Οι εγκαταλειμμένοι λογαριασμοί έχουν αδυναμίες που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι κακόβουλοι χρήστες του web. Οι παλιοί κωδικοί πρόσβασης και η έλλειψη του two-factor authentication τους καθιστούν ευάλωτους και «ένα φορέα για ανεπιθύμητο ή ακόμη και κακόβουλο περιεχόμενο, όπως τα spam», προσθέτει.

Πώς να προετοιμαστείς για να αποφύγεις μια αύξηση στο bounce rate

Πολλά brands (αν όχι όλα), χρησιμοποιούν το email marketing σαν ένα direct κανάλι πωλήσεων.

Η κίνηση αυτή της Google χτυπάει ένα καμπανάκι που αρκετοί Email Marketing Experts θα πρέπει να λάβουν υπόψη.

Το Gmail είναι ο μεγαλύτερος email provider στον κόσμο.

Οι Email providers θεωρούν αποδεκτό ένα bounce rate μέχρι το 2%. Μόλις ξεπεράσεις αυτό το όριο, τα emails σου μπορεί να κάνουν land στον spam folder.

Τα bounces κάνουν ζημιά στο sender reputation, το οποίο λαμβάνει μια βαθμολογία από 0 έως το 100 που χρησιμοποιείται από τους Internet Service Providers (ISPs) για να καθορίσουν εάν είσαι ένας νόμιμος sender ή ένας spammer.

Όσο πιο κοντά στο 100 είναι το score, τόσο περισσότερο οι ISPs σε εμπιστεύονται ως sender – και παραδίδουν τα emails σου στο Inbox (εισερχόμενα). Οι χαμηλότερες βαθμολογίες σημαίνουν ότι τα emails σου μπορεί να καταλήξουν στα spam.

Πώς μπορείς να προετοιμαστείς εκ των προτέρων και να αποφύγεις εκείνα τα emails addresses που ενδέχεται να γίνουν bounced;

Αφαίρεση των inactive subscribers

Αρκετές επιχειρήσεις κρατούν στη δική τους βάση τους subscribers για περισσότερο χρόνο από οσο χρειάζεται.

Σίγουρα, η ύπαρξη μιας μεγάλης email λίστας μπορεί να σου προσφέρει μεγαλύτερο reach, ωστόσο, στο email marketing το engagement υπερισχύει του reach – πάντα.

Επίσης, αν κάποιος δεν έχει ανοίξει τα emails σου για περισσότερο από 6 μήνες, ποιες είναι οι πιθανότητες να ξαναρχίσει να ασχολείται ξανά;

Έτσι, μπορείς να δημιουργήσεις segments για τους unengaged subscribers και να προσπαθήσεις να τους κερδίσεις ξανά με ένα έξυπνο incentive (γνωστό και ως win-back). Βεβαιώσου ότι έχεις το κατάλληλο μήνυμα στο subject και preview line ώστε να μη το χάσουν.

Στη συνέχεια, αφαίρεσε τους non-openers και κράτα μόνο τους prospects που κάνουν κλικ.

Προτού η Google ξεκινήσει να τους διαγράφει, είναι καλύτερο να αφαιρέσεις εσύ ο ίδιος τα accounts αυτά ώστε να αποφύγεις τα bounces.

Κάνε validate ολόκληρη την email λίστα σου

Η παρατήρηση του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρονται οι inactive subsribers σε μια στοχευμένη καμπάνια μπορεί να σου παρέχει πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Αλλά οι inactive subscribers δεν είναι οι μόνοι risky χρήστες που έχεις στη λίστα σου.

Abuse emails, για παράδειγμα, ανήκουν σε άτομα που τείνουν να κάνουν report πολλά emails και να τα χαρακτηρίζουν ως spam. Για να αποφύγεις πιθανά παράπονα για spam, ορισμένοι email marketers προτιμούν να τα εξαλείψουν χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο email verifier.

Υπάρχει επίσης και το πρόβλημα των προσωρινών email διευθύνσεων, τα οποία πολλοί χρήστες τα χρησιμοποιούν για να αποφύγουν να δώσουν την πραγματική τους διεύθυνση.

Τα προσωρινά emails “αυτοκαταστρέφονται” με έναν τρόπο και αναγκάζουν τα emails σου σε bounce, επομένως η διαγραφή τους από τη βάση δεδομένων σου είναι μια καλή πρόληψη.

Κατά μέσο όρο, σχεδόν το ένα τέταρτο της βάσης δεδομένων σου καταστρέφεται ετησίως, σύμφωνα με το ZeroBounces Email List Decay Report. Η επερχόμενη εκκαθάριση του Gmail θα προσθέσει επιπλέον βάρος σε αυτή τη φυσική “αποσύνθεση δεδομένων”, επομένως κάνε validate ξανά τη λίστα σου για να βεβαιωθείς ότι είναι ασφαλής στη χρήση της.

Πώς η Google θα διαγράψει τα inactive accounts

Αν και η πολιτική της Google τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2023, δεν θα επηρεάσει τους inactive Gmail χρήστες μέχρι τον Δεκέμβριο.

Η Google θα διαγράψει τα inactive accounts σε διάφορες φάσεις, ξεκινώντας από τους χρήστες που δημιουργήθηκαν και δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ ξανά.

Θα μπορούσες να έχεις τέτοιες διευθύνσεις στη βάση σου; Ένας έλεγχος στα email marketing reports σου θα ανακαλύψει το πρόβλημα. Εάν κάποιοι subscribers έχουν εγγραφεί αλλά δεν άνοιξαν ποτέ τα μηνύματά σου, θα πρέπει να τους αφαιρέσεις.

Τα inactive accounts βλάπτουν το email marketing – πολύ!

Ένας performance-driven επαγγελματίες που ασχολείται με το email marketing, θα πρέπει πάντα γνωρίζει το sender reputation του. Τα bounces και τα spam complaints το επηρεάζουν δραματικά, αλλά το ίδιο συμβαίνει με το κακό engagement.

Όταν οι χρήστες δεν αντιδρούν στα emails που στέλνεις, οι ISPs το ερμηνεύουν ως ένδειξη ότι το περιεχόμενό σου δεν είναι χρησιμο. Ως αποτέλεσμα, τα emails σου είναι πιο πιθανό να πάνε στον spam folder.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα email best practices περιλαμβάνουν τακτικό “κλάδεμα” των subscribers που δεν έχουν δραστηριότητα. Η απλή παρουσία τους στην email marketing λίστα σου βλάπτει το deliverability των emails σου. Και όταν αρχίσουν τα bounces να αυξάνονται, η ζημιά θα είναι πιο σοβαρή.

Επομένως, επανεκτίμησε την καλή κατάσταση της email marketing λίστας σου ώστε τα newsletters και οι καμπάνιες σου να φτάνουν το Inbox. Η εκκαθάριση που προετοιμάζει η Google είναι ο καλύτερος λόγος για να το κάνεις αυτό…σήμερα!

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.