10 Δωρεάν Εργαλεία για Online Marketing

Ένα άρθρο του Γιώργου Χασιώτη, Co-Founder of Slide In | Online Marketer | Digital Hustler

10 Δωρεάν Εργαλεία για Online Marketing

Σου έχει τυχεί ποτέ να νιώσεις λίγο μπερδεμένος με όλα αυτά τα “εργαλεία” που κυκλοφορούν online και τα οποία θα έπρεπε να κάνουν την επαγγελματική σου ζωή ευκολότερη, αλλά τις περισσότερες φορές δεν την κάνουν;

Σε διαβεβαιώ πως όλοι έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση, οπότε δεν χρειάζεται να αισθάνεσαι μόνος!

Θα είμαι ειλικρινής μαζί σου. Μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσω σε καθημερινή βάση, είναι το φιλτράρισμα των πληροφοριών στις οποίες εκτίθεμαι και οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την καθημερινότητα μου σε επαγγελματικό επίπεδο.

Μια πολύ εύστοχη παρατήρηση από τον Josh Fecther αναφέρει πως:

“Υπάρχουν εκατοντάδες εργαλεία εκεί έξω τα οποία σε βοηθούν να γίνεις πιο αποτελεσματικός σε αναποτελεσματικές πρακτικές.”

Η συγκεκριμένη παρατήρηση έχει σαφώς μια βάση, καθώς είναι πολύ εύκολο – ειδικά με τον όγκο πληροφοριών που διακινείται και τον οποίο καταναλώνουμε καθημερινά – να επηρεαστούμε αρνητικά και να υιοθετήσουμε πρακτικές εντελώς μη παραγωγικές.

Η πραγματικότητα – ειδικά για εσένα που εργάζεσαι στο ευρύτερο πεδίο του marketing – είναι πως πρέπει να βρεις τα εργαλεία που θα σε κάνουν να γίνεις πιο αποτελεσματικός και παράλληλα πιο αποδοτικός σε αυτό που κάνεις.

Στην συνεχεία λοιπόν θα δούμε 10 δωρεάν εργαλεία για online marketing, τα οποία θέλω να πιστεύω πως – όπως βοήθησαν εμένα – θα σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος και πιο αποτελεσματικός σε αυτό που κάνεις.

1) Toggl

Το Toggle είναι μια από τις πρώτες εφαρμογές που ανοίγω κάθε μέρα, όταν ξεκινάω να εργάζομαι.

Γιατί;

Ο λόγος είναι απλός: θέλω να καταγράφω τις διάφορες δραστηριότητες μου μέσα στη μέρα, ώστε να είμαι σε θέση να αναγνωρίσω τα σημεία στα οποία πρέπει να δώσω έμφαση και να βρω τρόπους ώστε να τα βελτιώσω.

Κάποια σημεία στα οποία πρέπει να δώσεις βαρύτητα είναι τα εξής:

  • Δημιούργησε μια όμορφη και πρακτική λίστα με όλες τις καθημερινές δραστηριότητες σου.
  • Κατηγοριοποίησε τα στοιχεία της λίστας αυτής, χρησιμοποιώντας τους αντίστοιχους “Clients”.
  • Ξεκίνα να μετράς την απόδοση σου και αύξησε την παραγωγικότητα σου.

Toggl2) BigBigAds

Είναι πολύ πιθανό πως δημιουργείς διαφημίσεις στο Facebook για κάποιους από τους πελάτες σου ή για την δική σου επιχείρηση.

Δεν θα ήταν πραγματικά βοηθητικό εάν είχες ένα εργαλείο που θα σου επέτρεπε να “ρίξεις μια ματιά” στις διαφημίσεις των ανταγωνιστών σου;

Με αυτό το πρακτικό και δωρεάν εργαλείο μπορείς!

Τι πρέπει να κάνεις; Απλά να εγκαταστήσεις την εφαρμογή BigBigAds στον browser που χρησιμοποιείς.

Στη συνέχεια, μπορείς απλά να επισκεφτείς τη ιστοσελίδα που σε ενδιαφέρει – και η οποία έχει σελίδα στο Facebook – ή απλά να κάνεις like στη συγκεκριμένη σελίδα στο Facebook.

BigBigAdsΜετά από λίγο, θα παρατηρήσεις πως οι διαφημίσεις τους (εφόσον έχουν) θα εμφανιστούν στο news feed του προφίλ σου.

Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι το «Ad Total», το οποίο σου δείχνει τα συνολικά αποτελέσματα για την κάθε διαφήμιση.

Φρόντισε να εγκαταστήσεις την συγκεκριμένη εφαρμογή και μη διστάσεις να μου πεις πως σου φαίνεται!

3) StylifyMe

Δεν είναι κάπως ενοχλητικό όταν έχεις ένα νέο πελάτη, ο οποίος για διάφορους λόγους δεν σου έχει δώσει βασικά στοιχεία της ταυτότητας της επιχείρησης του, όπως τους κωδικούς των χρωμάτων ή τις γραμματοσειρές που χρησιμοποιεί;

Εδώ και κάποιο διάστημα χρησιμοποιώ για αυτό τον σκοπό ένα εργαλείο, το οποίο πιστεύω πως μπορεί να σε βοηθήσει.

Πως;

Η λογική του είναι εξαιρετικά απλή. Πρέπει απλά να συμπληρώσεις το URL της σελίδας της επιχείρησης που σε ενδιαφέρει, και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα θα λάβεις μια πολύ όμορφη αναφορά με σημαντικές πληροφορίες όπως οι κωδικοί χρωμάτων HEX και οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

StylifyMeΑκούγεται απλό και είναι.

4) LSI Graph

Έστω ότι θέλεις να γράψεις ένα νέο άρθρο για το blog σου και θέλεις να χρησιμοποιήσεις ορισμένα keywords (λέξεις κλειδιά), ώστε να “ξεγελάσεις” τον αλγόριθμο της Google και τους εκατοντάδες developers με PhD που εργάζονται σε αυτή, ώστε να βρίσκεσαι στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων.

Για αυτό, δοκιμάζεις συναφείς λέξεις και φράσεις, έως ότου δημιουργήσεις μια λίστα με 15-20 όμορφες λέξεις και φράσεις.

Είναι εύκολο και όλοι το κάνουν, έτσι;

Λάθος!

Είναι αυτό που έκανα και εγώ για αρκετό διάστημα, αλλά τα αποτελέσματα θα είναι πάντοτε λάθος, καθώς ο προσανατολισμός της συγκεκριμένης πρακτικής είναι εσφαλμένος.

 

LSI Graph

Πρόσφατα, ξεκίνησα να χρησιμοποιώ ένα πολύ αξιόπιστο και δωρεάν εργαλείο, το οποίο βρίσκει συναφείς λέξεις – κλειδιά με βάση τους όρους αναζήτησης που εισάγει ο χρήστης και τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια σε οποίαδήποτε μορφή περιεχομένου εμπεριέχει κείμενο.

Αξίζει να αναφέρω πως το συγκεκριμένο εργαλείο χρησιμοποιείται από κάποιους από τους καλύτερους SEOs του κόσμου, όπως ο Neil Patel και ο Brian Dean.

5) IFTTT

Δεν θα ήταν ωραία να έχεις την δυνατότητα της αυτοματοποίησης διαφόρων διεργασιών που συμβαίνουν online, όπως είναι για παράδειγμα τα auto mentions, τα auto-Retweets ή το να έχεις τη δυνατότητα να ποστάρεις παράλληλα σε διαφορετικά δίκτυα (cross posting), χωρίς να χρειάζεται να κάνεις login σε κάθε λογαριασμό ξεχωριστά;

Με αυτό το εργαλείο μπορείς!

Πρόκειται για ένα δωρεάν εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας λογαριασμού (sign up) και εισόδου (login) μέσω Gmail ή Facebook.

IFTTTΞεκινώντας την αναζήτηση σου, ανάλογα με τα είδη αυτοματισμών τα οποία σε ενδιαφέρουν, μπορείς να ανακαλύψεις και να πειραματιστείς με διάφορα είδη, τα οποία θα σε βοηθήσουν να αυτοματοποιήσεις ένα μεγάλο μέρος των καθημερινών σου εργασιών.

6) Mindmup

Μπορώ να πω ότι το συγκεκριμένο εργαλείο είναι ένα από τα αγαπημένα μου και ίσως αναρωτιέσαι γιατί.

Ο λόγος είναι απλός: με βοηθάει να οπτικοποιώ τις διάφορες παραμέτρους μιας ανάλυσης την οποία πραγματοποιώ και έτσι να έχω μια βαθύτερη κατανόηση των συνθηκών γύρω από αυτή την ανάλυση.

Η δυνατότητα του να δημιουργείς “online χάρτες”, για διάφορες χρήσεις είναι για εμένα σχεδόν απαραίτητη.

MindmupΗ συμβουλή μου εδώ είναι να πειραματιστείς, έως ότου μάθεις τις βασικές λειτουργίες της εφαρμαγής και έως ότου νιώθεις άνετος να την χρησιμοποιείς σε επαγγελματικό επίπεδο.

7) Seoreviewtools

Η αλήθεια είναι πως για αρκετό καιρό έψαχνα ένα σχετικά οικονομικό εργαλείο, το οποίο θα μου δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζω τα backlinks από τις ιστοσελίδες των πελατών μου.

Είμαι βέβαιος ότι κάτι ανάλογο θα ψάχνεις και εσύ. Ας το δούμε λοιπόν!

Πρόκειται για μια εξαιρετικά χρήσιμη online εφαρμογή, η οποία προσφέρεται δωρεάν και θα σου δώσει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις ένα βασικό έλεγχο στα backlinks της ιστοσελίδας σου ή των ιστοσελίδων που διατηρούν οι πελάτες σου.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι αντιγραφή και επικόλληση του URL που θέλεις να ελέγξεις και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα θα εμφανιστεί η ανάλυση που χρειάζεσαι.

SeoreviewtoolsΕίναι εξαιρετικά απλό και πίστεψε με θα σε βοηθήσει.

8) Foldtester

Ο όρος “above the fold” συναντάται συνήθως στο σχεδιασμό ιστοσελίδας και αναφέρεται στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας το οποίο είναι ορατό στους χρήστες χωρίς να χρειαστεί να κάνουν scroll down.

Το να είσαι σε θέση να γνωρίζεις που βρίσκεται το fold στη δική σου ιστοσελίδα είναι εξαιρετικά σημαντικό για να τοποθετήσεις τα σημαντικότερα στοιχεία (όπως CTAs, Sign Up Forms κ.α), πάνω από το συγκεκριμένο όριο.

Με την παρακάτω εφαρμογή, έχεις τη δυνατότητα να ξέρεις ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το fold οποιασδήποτε σελίδας, βάζοντας απλά το URL της σελίδας που σε ενδιαφέρει κάθε φορά.

FoldtesterΧρησιμοποιήσε την συγκεκριμένη εφαρμογή και βελτίωσε την εμπειρία (UX) που προσφέρεις στους χρήστες και επισκέπτες της σελίδας σου, αλλά και τις πιθανότητες σου για αύξηση των πωλήσεων ή άλλων δεδομένων που σε ενδιαφέρουν.

9) Webpagefx.com

Έχεις γράψει ένα πολύ όμορφο άρθρο, το οποίο καλύπτει σε βάθος το θέμα στο οποίο αναφέρεται και είσαι έτοιμος να το ανεβάσεις στη σελίδα σου. Είσαι μάλιστα βέβαιος πως οι χρήστες και επισκέπτες της σελίδας θα βρουν εξαιρετικά ενδιαφέρον το θέμα που θίγεις και σίγουρα θα τους αρέσει η προσέγγιση σου.

Είμαι βέβαιος πως έχεις κάνει εξαιρετική δουλειά και πραγματικά, μπράβο σου!

Μισό λεπτό όμως. Το άρθρο σου είναι πράγματι εξαιρετικό, με όμορφη διάρθρωση, άψογη δομή και αρκετά κατανοητό για τους περισσότερους από όσους το διαβάσουν.

Είναι όμως ευανάγνωστο;

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να είσαι σε θέση να ελέγχεις το πόσο ευανάγνωστο είναι ένα άρθρο που έχεις γράψει, ώστε να μπορούν οι επισκέπτες της σελίδας ή του blog σου να το διαβάσουν με ευχαρίστηση.

Χρησιμοποίησε την παρακάτω εφαρμογή κάθε φορά που θέλεις να δημοσιεύσεις ένα άρθρο και αύξησε τις πιθανότητες σου για να διαβάσουν τελικά οι επισκέπτες το άρθρο.

WebpagefxΤο μόνο που έχεις να κάνεις και εδώ, είναι απλά να εισάγεις του περιεχόμενο (upload) ή να βάλεις το URL της σελίδας που σε ενδιαφέρει να ελέγξεις.

Πίστεψε με, αξίζει.

10) Scrapely Chrome Extension

Είμαι βέβαιος πως έχεις παρατηρήσει διαφημίσεις ή σελίδες στο Facebook και σε άλλα μέσα, οι οποίες αποδίδουν εξαιρετικά και σε κάνουν να απορείς εν μέρει για το ad budget της διαφήμισης και από την άλλη για τα προσόντα του διαφιστή που τις έχει αναλάβει.

Λοιπόν, αυτό συμβαίνει γιατί ενδέχεται (ειδικά σε επιχειρήσεις και οργανισμούς από το εξωτερικό) να κάνουν αρκετό data scraping.

Τι σημαίνει αυτό;

Πολύ πρακτικά πως παίρνουν δεδομένα από συναφείς τοποθεσίες, όπως για παράδειγμα ένα Facebook Group και τα χρησιμοποιούν στις διαφημίσεις τους.

Δεν θα ήταν ωραία αν μπορούσες να κάνεις το ίδιο για τους δικούς σου πελάτες;

Το πρώτο πράγμα που θα ήθελα να κάνεις, είναι να εγκαταστήσεις την εφαρμογή Scrapely στον browser σου.

ScrapelyΣτη συνέχεια – και αφου έχεις εγκαταστήσει την εφαρμογή – μπορείς να επισκεφτείς την τοποθεσία που σε ενδιαφέρει, όπως για παράδειγμα το διπλανό καφέ από το δικό σου, το οποίο έχει x παραπάνω likes στη σελίδα του στο Facebook και να αφήσεις την εφαρμογή να συλλέξει τα δεδομένα που θέλεις.

Θα πρέπει να γνωρίζεις πως στην δωρεάν έκδοση του, το Scrapely έχει το όριο των 512 σειρών ανά φορά.

Ακόμη, θα πρέπει να γνωρίζεις πως πρέπει να εμπλουτίσεις τα δεδομένα που έχεις συλλέξει (data enrichment) για να μπορέσεις να τα χρησιμοποιήσεις.

Αρκεί όμως να σκεφτείς πως αφού έχεις ολοκληρώσει τη διαδικασία, θα έχεις στη διάθεση σου δεδομένα με μεγαλύτερο δείκτη συνάφειας. Δεδομένα τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα οποία είναι πολύ πιθανό να σου φέρουν καλύτερα αποτελέσματα.

Αυτό είναι το σημείο στο οποίο σε ευχαριστώ που διέθεσες λίγο χρόνο για να διαβάσεις το άρθρο μου. Ξέρω πως ο χρόνος σου είναι πολύτιμος και ήθελα να γνωρίζεις πως πραγματικά το εκτιμώ.

Τώρα περιμένω από εσένα να πειραματιστείς με τα παραπάνω εργαλεία και να μοιραστείς μαζί μου τις ιδέες και τις σκέψεις σου!

Ααα, και, αν σου άρεσε αυτό το άρθρο μην ξεχάσεις να κάνεις share (ναι, είναι το το καινούργιο like) και like φυσικά αν και είναι πλέον λίγο μπανάλ!

Μη ξεχάσεις να διαβάσεις και τα υπόλοιπα άρθρα με τα καλύτερα δωρεάν marketing tools της αγοράς…

About the author:

Ο Γεώργιος Χασιώτης επέλεξε στην ηλικία των 18 τις σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Κάποια χρόνια μετά την αποφοίτηση του και αφού είχε εργαστεί σε διάφορες εταιρίες και διάφορες θέσεις, επέλεξε να ακολουθήσει τον δρόμο του Μάρκετινγκ.

Για την επιλογή του αυτή ευθύνεται κατά κύριο λόγο μια από τις πολλές δημόσιες ομιλίες του Guy Kawasaki, ενός από τους μεγαλύτερους επαγγελματίες του Μάρκετινγκ σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πριν από κάποιους μήνες, αποφάσισε με τον συνεργάτη του την ίδρυση ενός client-centric digital agency (ναι, client-centric σημαίνει πελατοκεντρικό!) το οποίο ειδικεύεται σε συγκεκριμένες μεθόδους Digital Marketing, από τεχνικές PPC Advertising μέχρι Copywriting και Αυτοματισμούς Μάρκετινγκ. Το Slide In αναλαμβάνει κυρίως πελάτες εξωτερικού, έχοντας αναπτύξει το πελατολόγιο του σε 7 διαφορετικές χώρες.

Πως να έρθετε σε επαφή ή να μάθετε περισσότερα;

LinkedIn Company Page: https://www.linkedin.com/company/slide-in/

Facebook Business Page: https://www.facebook.com/SlideInAgency/

Γιώργος Χασιώτης
Ο Γεώργιος Χασιώτης γεννήθηκε στην Κοζάνη. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και μετά από κάποια χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας, αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με το μάρκετινγκ. Του αρέσει να σχεδιάζει συστήματα Inbound Marketing από το μηδέν, να ανακαλύπτει νέους τρόπους και τεχνικές ενίσχυσης του Customer Retention και να επικοινωνεί αποτελεσματικά το μήνυμα μιας εταιρίας μέσω Conversational Experiences. Είναι Co-Founder του Slide In, ενός Client-Centric Digital Agency το οποίο ειδικεύεται σε συγκεκριμένες μεθόδους Digital Marketing, από τεχνικές PPC Advertising μέχρι τεχνικές Customer Avatar Identification και Marketing Automation. Το Slide In αναλαμβάνει κυρίως πελάτες εκτός Ελλάδας, έχοντας αναπτύξει το πελατολόγιο του σε πάνω από 11 διαφορετικές χώρες.