Γιατί είναι σημαντικό το guest blogging

Πρόσφατα, εγκαινιάσαμε ένα νέο section δίνοντας τη δυνατότητα σε ενδιαφερόμενους χρήστες να προβάλουν την γνώση τους μέσω αρθρογραφίας, στο grow-digital.gr. Με λίγα λόγια εφαρμόσαμε το guest blogging, μια SEO & Branding τεχνική που είναι ευρέως γνωστή στο εξωτερικό, όχι όμως τόσο στην Ελλάδα.

Εάν έχεις γνώσεις στο Digital Marketing, τότε το πιο πιθανό να είσαι εξοικειωμένος με τον όρο guest blogging. Εάν δεν γνωρίζεις τι είναι, συνέχισε να διαβάζεις παρακάτω:

Guest blogging είναι η διαδικασία στην οποία κάποιος δημιουργεί ένα άρθρο για να το προβάλλει σε ένα άλλο blog ή website. Συνήθως είναι μια διμερής διαδικασία καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται ανταλλαγή αρθρογραφίας μεταξύ 2 bloggers.

Τι κερδίζεις με το guest blogging:

  • Προβολή γνώσης: Το guest blogging είναι μια καλή ευκαιρία για να προβάλεις την εξειδίκευσή σου και να μοιραστείς τις γνώσεις σου με το κοινό μιας άλλης ιστοσελίδας ή blog.
  • Αύξηση επισκεψιμότητας: Το guest blogging αποτελεί έναν απλό και έξυπνο τρόπο για να αυξηθεί η κυκλοφορία και στα 2 συμβαλλόμενα μέρη. Με το να μοιραστείς ένα ενδιαφέρον άρθρο με ένα άλλο κοινό, θα καταφέρεις να οδηγήσεις ένα μέρος αυτού του κοινού στο site σου, για να βρει επιπλέον χρήσιμες πληροφορίες και άρθρα.
  • Αναγνωρισιμότητα στην αγορά εργασίας: Μέσω του guest blogging θα καταφέρεις να γνωστοποιήσεις το όνομα σου στην αγορά εργασίας και να αναπτύξεις σχέσεις με άλλους bloggers και επαγγελματίες του τομέα που δραστηριοποιείσαι.

Ισχύς εν τη ενώσει

Όπως προαναφέραμε, το guest blogging είναι συνήθως ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης. Εκτός από το να γράψεις κάποιο άρθρο για ένα άλλο blog, θα πρέπει να είναι έτοιμος να φιλοξενήσεις και εσύ ένα αντίστοιχο άρθρο, από την ίδια πηγή.

Έτσι, φιλοξενώντας από την πλευρά σου ένα guest post ενός άλλου blogger, θα προσφέρεις στο κοινό σου μοναδικό και φρέσκο περιεχόμενο καλύπτοντας τα όποια κενά θεματολογίας υπάρχουν στο site σου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με αυτό τον τρόπο θα εμπλουτίσεις τη θεματολογία σου με ποιοτικές πληροφορίες και λύσεις, κάτι που θα εκτιμήσει το κοινό σου στο μέγιστο.

Η λέξη «ανταγωνισμός» δεν έχει θέση στο guest blogging, και αυτό γιατί οι 2 πλευρές δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για να παρέχουν ποιοτικό και μοναδικό περιεχόμενο για τους αναγνώστες. Αυτό είναι που κάνει το guest blogging ξεχωριστό.

Κάνε την αρχή:

Πριν ξεκινήσεις τα πρώτα σου βήματα στο guest blogging, δες ποιοι μπορεί να είναι οι πιθανότεροι σου στόχοι:

  • Να προβάλεις το site σου σε ένα νέο κοινό.
  • Να καθιερωθείς ως εξειδικευμένος επαγγελματίας σε μια αγορά εργασίας.
  • Να αναπτύξεις σχέσεις με άλλους bloggers στον τομέα σου.

Πριν ξεκινήσεις, βεβαιώσου ότι είναι ξεκάθαρο το τι ζητάς από το guest blogging. Αυτό θα σε βοηθήσει στον εντοπισμό των ιστοσελίδων που ενδιαφέρεσαι να προβληθείς, καθώς και στην εύρεση άλλων bloggers που θα προσκαλέσεις για να αρθρογραφήσουν στο site σου. Πρόσεξε όμως μη πέσεις στην παγίδα του spam. Βεβαιώσου ότι δεν θα απευθυνθείς σε spammy ιστοσελίδες, και παράλληλα, μην επιτρέψεις να δημοσιευτούν spammy posts στην δική σου ιστοσελίδα.

Η μεγαλύτερη πρόκληση στο guest blogging είναι η έρευνα. Προσπάθησε να βρεις ανθρώπους με γνώση και εμπειρία στον τομέα που δραστηριοποιείσαι, και που προέρχονται από σεβαστές επιχειρήσεις, έχοντας ένα αποδεδειγμένα σοβαρό υπόβαθρο – σημασία δεν έχει μόνο το τι διαβάζεις, αλλά και ποιος το έγραψε. Ακόμα πιο σημαντικό είναι να συμφωνείς με τις θέσεις τους και να είσαι ευθυγραμμισμένος με τα ενδιαφέροντα τους.

Το guest blogging έχει πολλά θετικά, ωστόσο, μπορεί πολύ εύκολα να γυρίσει σαν boomerang με αρνητικές συνέπειες. Να έχεις στο νου σου ότι το περιεχόμενο που θα φιλοξενήσεις, είναι ευθυγραμμισμένο με την ιδεολογία, τη νοοτροπία και το ύφος που έχεις επιλέξει για το δικό σου site (π.χ πρόσεξε μήπως ο τρόπος γραφής του guest blogger είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν που χρησιμοποιείς εσύ, στις αναρτήσεις σου, καθώς κάτι τέτοιο θα μπερδέψει τους αναγνώστες σου).

Κατά τη διάρκεια της έρευνας σου, προσπάθησε να απαντήσεις στα εξής ερωτήματα, πριν καταλήξεις σε μια συνεργασία:

  • Υπάρχει μεγάλη διαφορά στον αριθμό των followers, στα likes ή στα comments των 2 εμπλεκόμενων ιστοσελίδων;
  • Διαθέτουν και οι 2 ιστοσελίδες ενεργά social profiles, ώστε να κάνουν συχνά shares των άρθρων με μεγάλη απήχηση;

Δώσε βάση στο ποιοτικό Guest Blogging

Θεώρησε το guest blogging ως μια ανταλλαγή ποιοτικών πληροφοριών, και όχι ως διαφήμιση.

Ο στόχος του guest post είναι να δώσει στον αναγνώστη πολύτιμες πληροφορίες και να καλύψει πιθανά κενά που έχει για ένα θέμα, και όχι για να διαφημίσεις ευθέως τον εαυτό σου. Αν το θέμα για το οποίο πρόκειται να αρθρογραφήσεις, είναι σχετικό με μια υπηρεσία που προσφέρεις, τότε είσαι ελεύθερος να προβάλεις την παροχή της υπηρεσίας αυτής στο post σου, με στόχο την πώληση. Ωστόσο, υπάρχει μια τεράστια διαφορά μεταξύ του να πουλάς, και του να προσφέρεις μια λύση σε ένα πρόβλημα ενός αναγνώστη.

Όταν πρόκειται για guest blogging, μην ξεχάσεις το γεγονός ότι αναφέρεσαι σε ένα νέο κοινό μιας άλλης ιστοσελίδας, και όχι σε αυτό που έχεις συνηθίσει να απευθύνεσαι. Αυτό δεν πρέπει να αλλοιώσει τον εκπαιδευτικό σκοπό που έχει το blog post σου. Ο στόχος είναι να καθιερώσεις τον εαυτό σου ως μια μορφή εξουσίας στον τομέα σου, να παρουσιάσεις το όνομα σου σε ένα νέο κοινό και να αναπτύξεις σχέσεις με άλλους bloggers, επιχειρήσεις ή επιχειρηματίες. Πρέπει να κάνεις το νέο κοινό να εκτιμήσει τις γνώσεις που θα του μεταφέρεις.

Δες μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις:

  • Συνήθως, όταν το post σου φιλοξενείται σε ένα άλλο blog, στο τέλος του άρθρου πρέπει να αναφέρεις ένα σύντομο βιογραφικό του εαυτού σου. Εκεί είναι και το σημείο που εισάγεις ένα link προς το δικό σου site. Φρόντισε το βιογραφικό σου να είναι συνοπτικό και να έχει τα σημαντικότερα key points που θέλεις να προβάλεις.
  • Είναι μια καλή ιδέα να ερευνήσεις προηγούμενα άρθρα του blog, που θα φιλοξενήσει το άρθρο σου. Έτσι, μπορείς κατά τη διάρκεια του άρθρου σου, να αναφερθείς με link σε ένα παλαιότερο post του «οικοδεσπότη» σου, δείχνοντας αυτομάτως ότι ενδιαφέρθηκες να μάθεις και να διαβάσεις για παλαιότερα άρθρα τους, και όχι απλά να κάνεις μια guest εμφάνιση ως blogger.
  • Πρόσθεσε σε κάθε post ένα Call To Action προς τους αναγνώστες, παροτρύνοντας τους να γράψουν σχόλια ή παρατηρήσεις. Όσο περισσότεροι χρήστες σχολιάσουν και κοινοποιήσουν το άρθρο σου, τόσο πιο δημοφιλές θα γίνει.
  • Προώθησε το post σου στα social media και σε φιλικά blogs. Αυτή είναι μια ωραία χειρονομία που θα αυξήσει την επισκεψιμότητα προς τον «οικοδεσπότη» σου και την επιχείρηση του.
  • Δες μέσα από το Google Analytics, πόσοι χρήστες επισκέφθηκαν το site σου, αφού διάβασαν το guest post σου. Αυτό μπορεί να φανεί στη καρτέλα Channel Specific Traffic και στο πεδίο referrals, όπου θα υπάρχει το url του οικοδεσπότη σου. Έτσι, θα δεις πόσοι από τους χρήστες βρήκαν ενδιαφέρον το άρθρο, και μπήκαν στο site σου για να βρουν περισσότερες πληροφορίες.

Guest Blogging και επιχειρήσεις

Μια αναζήτηση στα περισσότερα Ελληνικά Digital Agencies θα σε πείσει. Όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Digital Marketing, και όχι μόνο, διαθέτουν ένα εταιρικό blog. Πλέον, επιχειρήσεις σε διάφορους τομείς όπως αυτός της μόδας, έχουν δημιουργήσει το δικό τους blog στο οποίο αναρτούν άρθρα, νέα και φιλοξενούν guest posts κάνοντας θραύση στο αναγνωστικό κοινό.

Θες παράδειγμα; Πόσοι fashion bloggers αρθρογραφούν για χάρη μεγάλων επιχειρήσεων στον τομέα της μόδας; Πόσοι food bloggers ανεβάζουν τις συνταγές τους σε blogs μεγάλων επιχειρήσεων στον τομέα της μαγειρικής; Όλα αυτά στην Ελλάδα! Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν την δύναμη του guest blogging, την οποία αν αξιοποιήσεις σωστά και έξυπνα, μπορείς να επωφεληθείς σε πολλούς τομείς, είτε είσαι blogger, είτε διαθέτεις μια επιχείρηση.

Είναι το Guest Blogging εχθρός του SEO;

Θύελλα συζητήσεων είχε προκαλέσει το blog post του Matt Cuts, όπου πολλοί αμφισβήτησαν το κατά πόσο το guest blogging, μπορεί να βλάψει ή να ωφελήσει ένα website ή μια επιχείρηση. Με τους «spam bloggers» που ψάχνουν να δωροδοκήσουν ιδιοκτήτες ιστοσελίδων για να φιλοξενήσουν το δικό τους guest post με spam περιεχόμενο, πολλοί marketers και ιδιοκτήτες ιστοσελίδων έχουν επιλέξει να μείνουν μακριά από το guest blogging.

Επειδή τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα, και κύριο μέλημα μας στο Grow Digital είναι να ξεδιαλύνουμε το τοπίο, διάβασε κάποιες βασικές πληροφορίες για το SEO & το blogging:

Το guest blogging είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσεις το SEO και το ranking σου στην Google, λόγω του link building που δημιουργείται. Πως το αντιλαμβάνεται αυτό η Google; Εάν όλο και περισσότεροι χρήστες ενδιαφέρονται για το site σου, τότε υπάρχει κάτι ενδιαφέρον εκεί. Έτσι, όταν οι χρήστες σχολιάζουν, κάνουν share ή κάνουν link προς το blog σου, αυξάνεται η εμπιστοσύνη της Google απέναντι σου (αυξάνεται το PageRank), βελτιώνοντας την κατάταξη του site σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Είναι αλήθεια ότι το guest blogging μπορεί να αποτελέσει ρίσκο, εάν δεν υπάρχει γνώση πάνω στον συγκεκριμένο τομέα. Εάν ακολουθήσεις όμως τα παραπάνω tips, τότε μπορείς κάλλιστα να καταλάβεις πότε ένα blog post έχει spam περιεχόμενο ή όχι. Για να τονίσει τα οφέλη του guest blogging, ο Matt Cutts κατέληξε στο συμπέρασμα ότι:

Υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι για να εφαρμόσει κάποιος το guest blogging (branding, επισκεψιμότητα, εμβέλεια διαφήμισης, αναγνώριση από το community κτλ). Αυτοί οι λόγοι υπήρχαν και πριν από τη Google, και θα υπάρχουν και στο μέλλον. Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι και υψηλής ποιότητας bloggers εκεί έξω.

Για να βελτιστοποιήσεις το SEO και να προσφέρεις ποιότητα  στο εταιρικό σου blog, ακολούθησε τα προτεινόμενα βήματα μας και κάνε επαφή μόνο με αξιόπιστες επιχειρήσεις, websites και bloggers. Και όπως πάντα, κράτησε το content σου αξιόλογο και περιεκτικό.

Εάν ενδιαφέρεσαι να προβάλεις τις γνώσεις σου στο Grow Digital, ή είσαι ιδιοκτήτης μια επιχείρησης και σε τράβηξε το guest blogging, επικοινώνησε μαζί μας τις ιδέες σου!

guest-blogging-grow-digital

Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.