Τα βιβλία είναι τέχνη!
Τι πιο χαλαρωτικό από το να διαβάζεις ένα βιβλίο σε μια παραλία, σε μια καφετέρια ή ακόμα και στην άνεση του καναπέ του σπιτιού σου.
Πόσο μάλλον όταν ένα βιβλίο έχει διδακτικό περιεχόμενο και μπορεί να σου μάθει πράγματα που θα εξελίξουν τις γνώσεις σου σαν επαγγελματία, θα σου διευρύνουν εκείνη τη “μεγάλη εικόνα” και θα σου χαρίσουν έμπνευση την οποία μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα στην καθημερινότητά σου.
Τέτοια βιβλία για digital marketing υπάρχουν πολλά, ωστόσο, δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής.
Γιατί;
Ο κλάδος μας τρέχει με ταχύτητες φωτός παράλληλα με την τεχνολογία, κάθε μέρα, κάθε εβδομάδα, κάθε μήνα, τα πράγματα αλλάζουν και τίποτα δεν είναι ίδιο συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, για παράδειγμα.
Ενώ τα βιβλία που μιλούν για digital marketing που είναι πλούσια σε περιεχόμενο για τακτικές, στρατηγικές, tips και best practices συνεχίζουν να ανανεώνονται και να επανακυκλοφορούν, υπάρχουν μερικοί τίτλοι που έχουν καταφέρει να γίνουν διαχρονικοί και να ξεχωρίσουν.
Παρακάτω θα βρεις μια λίστα με τα κορυφαία – κατά την άποψή μας – digital marketing βιβλία που κάθε marketer οφείλει να έχει στη συλλογή του, ώστε να αποκτήσει μια καλή εικόνα γύρω από behavioral psychology, growth mindset και κάποιες άλλες περιοχές που θα τον κάνουν να ξεχωρίσει.
1. Jab, jab, jab, Right Hook | Gary Vaynerchuk
Για πολλούς, το βιβλίο αυτό θεωρείται ως το καλύτερο που έχει γραφτεί για social media strategy μέχρι τώρα. Το “Jab Jab Right Hook” έχει γραφτεί από τον master του είδους και γνωστό σε πολλούς ως Gary Vee.
Το βιβλίο επιβεβαιώνει τη σημασία του social media marketing στο σημερινό τοπίο, παρέχοντας παράλληλα ένα επιτυχημένο σχέδιο για τη δημιουργία ενός community που θα σε ανταμείψει μακροπρόθεσμα.
Σίγουρα, όλοι κυνηγάμε τις πωλήσεις, αλλά μέσω της προστιθέμενης αξίας στο κοινό μας πρώτα κερδίζουμε το δικαίωμα να ζητάμε κάτι σε αντάλλαγμα.
Το audiobook διαβάζεται από τον ίδιο τον Gary Vee και συχνά αποκλίνει από το σενάριο προσθέτοντας λίγο “αλατοπίπερο” στη διήγηση. Είτε θέλεις να μάθεις για τη δημιουργία περιεχομένου σε μια social media πλατφόρμα, είτε για το πώς θα δημιουργήσεις ένα Instagram account από το μηδέν, το βιβλίο αυτό είναι σίγουρο ότι θα σου δώσει πολλά εφόδια για να το καταφέρεις.
2. Content Machine | Dan Norris
Το “Content Machine” είναι ένα απόλυτο must read για όποιον θέλει να αναπτύξει μια επική content marketing στρατηγική για εμπορική επιτυχία.
Το βιβλίο περιγράφει λεπτομερώς την ακριβή content marketing στρατηγική που χρησιμοποίησε ο Dan Norris για να δημιουργήσει μια επιχείρηση που έφτασε 7ψήφιο αριθμό εσόδων, τροφοδοτούμενη από ένα εξαιρετικό blog.
Θα μάθεις ότι για να κερδίσεις στη σκακιέρα του content marketing χρειάζεται αγώνας και έξυπνες κινήσεις. Από τη δημιουργία περιεχομένου και το search engine optimization, μέχρι τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων, οι συμβουλές του Dan Norris παραμένουν επίκαιρες ακόμη και σήμερα.
3. Influence: The Psychology of Persuasion | Robert Cialdini
Μπορεί να δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1984, αλλά θα δυσκολευτείς αρκετά να βρεις μια λίστα με τα καλύτερα digital marketing βιβλία που να μην περιέχουν το συγκεκριμένο στη λίστα τους.
Γνωστή και ως η βίβλος του marketer, το “Influence: The Psychology of Persuation” παρέχει ένα συνοπτικό και αποτελεσματικό περίγραμμα για να καταλάβουμε τι μας οδηγεί στη λήψη αποφάσεων.
Ο Robert Cialdini χρησιμοποιεί πραγματικά παραδείγματα για να οδηγήσει τους αναγνώστες σε έξι βασικές αρχές πειθούς, από τις οποίες οι marketers έχουν κληθεί να συντάξουν ένα email, να δημιουργήσουν social media ads ή να δημιουργήσουν μια αξέχαστη καμπάνια marketing.
Παρόλο που δεν θα μάθεις συγκεκριμένες στρατηγικές για marketing κανάλια, η εφαρμογή των “reciprocity, consistency, social proof, authority, liking & scarcity” θα διασφαλίσει ότι η επόμενη marketing στρατηγική θα είναι laser focused στην επίτευξη των αποτελεσμάτων.
4. Scientific Advertising | Claude Hopkins
Ο Claud Hopkins ήταν ένας άνθρωπος πολύ μπροστά από την εποχή του. Ενώ το A/B testing και η στατιστική σημασία είναι συνηθισμένες στο σημερινό περιβάλλον του digital marketing, ο Hopkins δίδασκε πρώιμες ερμηνίες αυτών το 1923 στο “Scientific Advertising.”
Συχνά, έμπειρα στελέχη του marketing ανατρέχουν σε αυτό το βιβλίο όταν θέλουν να επιστρέψουν στις βασικές αρχές των διαφημιστικών δημιουργικών και στο πώς επηρεάζεις τους καταναλωτές.
Σε μόλις 120 σελίδες, μπορείς σχεδόν να το διαβάσεις μέσα σε 1 ή 2 ημέρες, χωρίς να βρεις έστω και μια σελίδα που δεν προσφέρει μια γρήγορη συμβουλή που να μην εφαρμόζεται σε μια σύγχρονη στρατηγική digital marketing.
5. Experts Secrets | Russel Brunson
Σίγουρα θα βρεις επαναλαμβανόμενες διδασκαλίες του “Experts Secrets” μέσα σε αμέτρητα social media και digital marketing courses σε όλο το web.
Μπορεί να έχει δημοσιευτεί κάμποσα χρόνια πριν, αλλά το πολύτιμο περιεχόμενό του είναι πιθανό να αποτελέσει θεμέλιο για τα χρόνια που έρχονται.
Το “Experts Secrets” παρέχει ένα πρακτικό πλαίσιο που απομακρύνει τις εικασίες και τις υποθέσεις γύρω από τα email marketing, content marketing και copywriting.
Σε βοηθάει να αναγνωρίσεις την εμπειρία σε τομείς και πώς η γνώση ενός αντικειμένου μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας επιτυχημένης επιτήρησης.
Ο συγγραφέας και ιδρυτής του ClickFunnels, Russel Brunson, είναι ένα από τα πιο αναγνωρισμένα πρόσωπα στον τομέα του digital marketing και το βιβλίο θεωρείται ως μια συλλογή από τις καλύτερες πρακτικές που έχει ανακαλύψει μέσω της συνεχούς βελτίωσης της δικής του στρατηγικής digital marketing.
6. Hooked: How to Build Habit-Forming Products | Nir Eyal
Το βιβλίο αυτό είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο για product marketing και κυρίως για το πώς μπορείς να μάθεις τι χρειάζεται για να δημιουργήσεις συνήθειες στους καταναλωτές.
Θα μάθεις πώς να δημιουργείς “triggers” (πώς δηλαδή να τους ενεργοποιείς να πραγματοποιήσουν μια ενέργεια), να τους επιβραβεύεις και να ενθαρρύνεις τις επενδύσεις ακολουθώντας τις βασικές αρχές που υιοθετήθηκαν από πολλές κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο.
Είναι γεμάτο με σχετικά παραδείγματα αυτών των τεχνικών στην πράξη, ενώ το βιβλίο κλείνει με μερικές σοφές λέξεις για το πώς να εφαρμόσεις αυτές τις διδασκαλίες ηθικά, διατηρώντας παράλληλα την ευημερία των καταναλωτών.
7. Lean Analytics | Benjamin Yoskovitz & Alistair Croll
Δεν υπάρχει καλύτερο βιβλίο που θα σε εξοπλίσει καλύτερα για να τρέξεις καμπάνιες στο digital marketing. Θα μάθεις πώς να μετράς, αλλά και ποια είναι τα σημαντικότερα business metrics ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας.
Εάν έννοιες όπως AARRR, CAC, CTR και Virality δεν σου είναι τόσο οικίες, το βιβλίο αυτό είναι το ιδανικό για σένα. Σε πολλές περιπτώσεις θυμίζει εγχειρίδιο digital marketing και μπορεί να βοηθήσει τόσο B2C όσο και B2B marketers.
8. Permission Marketing | Seth Godin
Οποιοδήποτε βιβλίο του Seth Godin είναι must have για τη συλλογή όσων αγαπούν το digital marketing, αλλά ελάχιστα από αυτά έχουν αφήσει το αποτύπωμα του “Permission Marketing.”
Ενώ άλλα παρόμοια βιβλία θα κάνουν απευθείας εισαγωγή σε τακτικές και στρατηγικές, το βιβλίο αυτό επικεντρώνεται στη σημασία της οικοδόμησης σχέσης με τους πελάτες με την πάροδο του χρόνου. Το marketing είναι πάντα πιο αποδοτικό όταν το target audience έχει δώσει την άδεια για να δεχθεί marketing ενέργειες. Για να φτάσει κάποιος εκεί όμως, πρέπει να παρέχει σταθερή αξία από την αρχή.
9. Storybrand | Donald Miller
“Pretty websites don’t sell things. Words sell things” αναφέρει ο Donald Miller.
Υπάρχουν πολλά βιβλία σχετικά με copywriting, συμπεριλαμβανομένων κάποιων all-time classics όπως τα “The Boron Letters” του Gary Halbert και “Confession of an Advertising Man” του David Ogilvy.
Ωστόσο, το “Storybrand” έχει καταφέρει να κερδίσει τη δική του θέση ως μια μοντέρνα και ολιστική άποψη για το πώς να ευχαριστείς τους πελάτες με έξυπνα digital marketing δημιουργικά.
Πολύ συχνά οι επιχειρήσεις τοποθετούν τους εαυτούς τους ως ήρωα σε μια ιστορία. Αυτό που πραγματικά χρειάζονται όμως οι πελάτες είναι να βρουν έναν οδηγό που θα τους βοηθήσει να επιλύσουν επιυχώς τα προβλήματά τους.
Ο Donald Miller θα σε βοηθήσει να χρησιμοποιήσεις το περιεχόμενο για να κάνεις τον πελάτη ήρωα της ιστορίας σου και πώς να δημιουργήσεις υλικά για digital marketing στρατηγικές.
10. Don’t Make Me Think | Steve Krug
Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα αγαπημένα μας! Είναι ένα βιβλίο το οποίο κάθε UX designer οφείλει να το έχει στη βιβλιοθήκη του, αλλά και για τους marketers που θέλουν να μάθουν το πώς το user experience επηρεάζει την εμπειρία των χρηστών σε ένα site ή μια εφαρμογή.
Το customer journey που ξεκινάει από ένα κλικ και τελειώνει με ένα conversion, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και το βιβλίο αυτό είναι ότι καλύτερο έχει γραφτεί για αυτό το κομμάτι.
Εξάλλου, 20 χρόνια μετά τη δημοσίευσή του, συνεχίζει να ανανεώνεται και να αποτελεί ορόσημο στο web design.
Τα βιβλία δεν τελειώνουν ποτέ!
Σίγουρα αδικήσαμε πολλά εξαιρετικά βιβλία που έχουν γραφτεί για το digital marketing, εύκολα-εύκολα έχουμε άλλα τόσα και άλλα τόσα να αναφέρουμε και να προτείνουμε.
Επιγραμματικά θα αναφέρουμε μερικά και ελπίζουμε – σε συνδυασμό με τα παραπάνω – να σου αρέσουν και να βρεις πραγματική αξία σε αυτά όπως βρήκαν εκατομμύρια άλλοι αναγνώστες στο οικοσύστημα του digital marketing.
➡️ Hacking Growth | Sean Ellis & Morgan Brown
➡️ Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Digital Distraction | Derek Thompson
➡️ Top of Mind: Use Content to Unleash Your Influence and Engage Those Who Matter to You | John Hall
➡️ The Road to Recognition | Seth Price & Barry Feldman
➡️ Viral Loop: From Facebook to Twitter, How Today’s Smartest Businesses Grow Themselves | Adam L. Penenberg