Ποιος είναι ο στόχος μιας marketing καμπάνιας;
Φυσικά η δημιουργία engagement με το κοινό και η βαθιά σύνδεση με το brand, ώστε στο τέλος να γίνει παρακίνηση για τη λήψη μιας ενέργειας (μια αγορά, ένα τηλέφωνο κ.α.)
Με τόσες πολλές αναδυόμενες τεχνολογίες και διαθέσιμα εργαλεία, τα brands βρίσκουν πάντα νέους τρόπους για να αξιοποιήσουν τη δυναμική του digital marketing και να δημιουργήσουν έξυπνα concepts που αγγίζουν τους καταναλωτές.
Εάν δυσκολεύεσαι να αναπτύξεις μια έξυπνη ιδέα marketing, ή χρειάζεσαι inspiration από άλλα brands, πάντα είναι καλή ιδέα να κοιτάξεις στις πιο πετυχημένες καμπάνιες ανά καιρούς οι οποίες τράβηξαν τα βλέμματα και πέτυχαν το σκοπό τους.
Το digital marketing το 2021
Το digital marketing τρέχει με ταχύτητες φωτός, ειδικά μετά την παγκόσμια πανδημία που έφερε πολύ πιο γρήγορα εξελίξεις σε όλους τους τομείς. Μαζί με αυτές τις εξελίξεις, είδαμε πολλά νέα εργαλεία και τεχνολογίες που αναπτύσσονται συνεχώς. Όμως, είδαμε και πυλώνες που προυπήρχαν, όπως το SEO, τα automations, τα social media και το performance marketing να αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία.
Το 2021, το digital marketing υιοθετεί ένα ευρύ φάσμα τεχνολογίας και διαδικασιών για τη δημιουργία ενός πολυσύνθετου τοπίου. Αυτό περιλαμβάνει πράγματα όπως το AI, το video, οι influencers, τα chatbots, το voice search, τα social messaging apps και άλλα.
Το digital marketing καλύπτει πολλούς πυλώνες, προσφέροντας ευκαιρίες για να μεταφερθεί το μήνυμα και τα προϊόντα ενός brand στο web, πολύ πιο εύκολα και γρήγορα.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι το digital marketing πρέπει να προσελκύει ένα συγκεκριμένο κοινό και να αλληλεπιδρά μαζί τους με τρόπο που δημιουργεί σχέσεις.
Οι καλύτερες από αυτές τις καμπάνιες θα τραβήξουν την προσοχή, θα εμπνεύσουν τι κοινό και θα τους οδηγήσουν να λάβουν μια απόφαση (συνήθως αγοραστική).
5 digital marketing καμπάνιες που μας άρεσαν το 2021
Είμαστε περίπου στα μισά του 2021, που σημαίνει ότι έχουμε ακόμα περισσότερες καμπάνιες να δούμε μέσα στο έτος.
Ας δούμε όμως μερικές καμπάνιες που ξεχωρίσαμε και μας άρεσαν, ενώ αξιολογήθηκαν με εξαιρετικές κριτικές ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλες.
Reverse Selfie by Dove
Η Dove, ένα global brand γνωστό για τα skincare προιϊόντα του, επικεντρώθηκε σε μια πολύ δυνατή καμπάνια που δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες να αισθάνονται άνετα με το δέρμα τους.
Μέσω της χρήσης του hashtag #NoDigitalDistortion, η Dove δημιούργησε μια τάση που κάνει τα άτομα να αισθάνονται πιο άνετα με το ποιοι πραγματικά είναι.
Η Dove, δημοσίευσε την καμπάνια της με το όνομα Rverse Selfie, εμπνέοντας τις γυναίκες να απενεργοποιήσουν τα φίλτρα που χρησιμοποιούν για τις φωτογραφίες τους στο web και να αφήσουν τη φυσική ομορφιά τους να λάμψει.
Μεγάλα ονόματα και celebrities πήραν μέρος και βοήθησαν στη προώθηση του κινήματος μέσω των social media.
Innovative Technology by Domino’s
Η γνωστή σε όλο τον κόσμο, Domino’s Pizza, έχει κάνει πολλά βήματα προς την αξιοποίηση της τεχνολογίας για την υποστήριξη των marketing ενεργειών της.
Το brand έχει ενσωματώσει μερικές καινοτόμες μεθόδους για την αναμόρφωση του τρόπου με τον οποίο βλέπουμε κάτι τόσο απλό όσο η παράδοση μιας πίτσας.
Η Domino’s προωθεί αυτήν τη στιγμή την επιλογή παράδοσης πίτσας μέσω self-driving τεχνολογίας. Φυσικά, αναφερόμαστε στην αγορά των Η.Π.Α, όπου όσο τρελός ακούγεται αυτός ο τρόπος παράδοσης πίτσας, είναι πραγματικός! Αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς τη συνεργασία της Domino’s με τη Nuro, μια εταιρεία ρομποτικής.
Επίσης, η Domino’s έχει χρησιμοποιήσει την τεχνολογία σε ακόμη περισσότερα έξυπνα projects. Αυτό περιλαμβάνει την καινοτόμο προώθηση του loyalty promotion με όνομα “Points for Pies”, όπου οι πελάτες θα μπορούσαν να κερδίσουν πόντους στην εφαρμογή τους για παραγγελίες πίτσας.
Last Year’s Lemons by Bud Light
Και σε ποιον δεν αρέσουν τα έξυπνα memes.
Το Bud Light το γνωρίζει αυτό και χρησιμοποιεί τη δύναμη των memes για να ενισχύσει την ψηφιακή του παρουσία.
Το global brand που εμπορεύεται μπύρες, χτίζει μια κοινότητα στα social media μοιράζοντας αστεία και έξυπνα memes.
Το Bud Light είναι ένα brand που έχει σαν στόχο να είναι διασκεδαστικό, μιας και τα ίδια τα προϊόντα της είναι διασκεδαστικά και προσφέρουν στιγμές απόλαυσης σε όσους θέλουν να πιουν μια παγωμένη μπύρα.
Πρόσφατα, το Bud Light κυκλοφόρισε επίσης μια εξαιρετική διαφήμιση που επικεντρώθηκε στο 2020 και πώς το έτος αυτό ήταν μια χρονιά που ‘έβρεξε λεμόνια’!
Αυτή η διαφήμιση ακολουθεί τα χνάρια του brand ως προς το διασκεδαστικό και χιουμοριστικό περιεχόμενο και αναπτύσσει την αίσθηση του χιούμορ σε εποχές που το χρειαζόμαστε πιο πολύ από ποτέ!
Fans Make Movies by Netflix
Το Netflix κυκλοφόρησε αυτό το διαφημιστικό για τα Ikorodu Bois από τη Νιγηρία.
Η διαφήμιση ακολουθεί μια διασκεδαστική ιστορία για μια ομάδα αγοριών που δημιουργεί remakes διαφημίσεων χαμηλού budget, από γνωστές ταινίες του Hollywood.
Αυτό που κάνουν είναι διασκεδαστικό, μοναδικό και πηγάζει από την αγάπη τους για τις ταινίες. Η ιδέα πίσω από αυτή τη διαφήμιση είναι για το Netflix να προωθήσει μια μοναδική, εμπνευσμένη ιστορία προκειμένου να προάγει το engagement με το κοινό του.
Η καμπάνια ήταν αρκετά επιτυχημένη στο διαδίκτυο και γρήγορα κέρδισε δημοτικότητα. Το Netflix έχει χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα του για να προσφέρει ευκαιρίες για προβολή στους fans του, δείχνοντας ότι εκτιμά τη δημιουργικότητα και τις εμπνευσμένες ιστορίες.
Email Reactivation Campaign by Beardbrand
Το email marketing αποτελεί βασικό πυλώνα μιας digital marketing στρατηγικής. Τα brands ξοδεύουν πολύ χρόνο και προσπάθεια για να αυξήσουν τις email subscribers λίστες τους, αλλά ελάχιστα brands κάνουν ότι χρειάζεται για να δημιουργήσουν και να ενισχύσουν το engagement τους χρήστες οι οποίοι έχουν εγγραφεί στις λίστες τους.
Το Bearbrand είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ενός brand που ξέρει πώς να προσελκύσει ξανά τους ανενεργούς χρήστες των email λιστών τους.
Η καμπάνια του Beardbrand για να κάνει re-activate τους χαμένους subscribers είχε τίτλο “Your beard grew 1.5′ since your last visit”.
Αυτός είναι ένας έξυπνος τρόπος για να προσελκύσεις πελάτες καθώς τους βάζει σε σκέψεις και τους δημιουργεί μια προθυμία να μάθουν περισσότερα.
Αφού οι παραλήπτες ανοίξουν το email, κατευθύνονται σε έναν προϊοντικό κατάλογο της Beardbrand. Το τελευταίο call to action λέει “Check out what I’ve missed” που είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνεις τους πελάτες να σκεφτούν τι έχουν χάσει όλο αυτόν τον καιρό που ήταν ανενεργοί.
Φυσικά, η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει έντονα τα στοιχεία του FOMO (Fear of Missing Out), ενώ η καμπάνια αξιολογήθηκε ως απολύτως επιτυχημένη από το brand.
Virtual Background Content by Zoom
Το 2020 ήταν η χρονιά των online meetings, που προέκυψαν ως ανάγκη από την παγκόσμια πανδημία. Το Zoom είναι μια πλατφόρμα που εκτόξευσε τη δημοτικότητά της και την οδήγησε σε ένα εντυπωσιακό giveaway στα social media, το οποίο βοήθησε στην αύξηση του engagement σε όλα τα marketing κανάλια του.
Το Zoom ξεκίνησε να μοιράζει δώρα κάθε μήνα σε χρήστες του Zoom που έστελναν φωτογραφίες τους χρησιμοποιώντας τη λειτουργία του virtual background στην εφαρμογή. Ο διαγωνισμός αυτός έκανε τους χρήστες να έχουν το Zoom ως top of mind μεταξύ άλλων πλατφορμών για κλήσεις video, ενώ τους έκανε να σκεφτούν δημιουργικά και να το χρησιμοποιήσουν με ευφάνταστους τρόπους.
Takeaways
Το digital marketing έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ ακριβό και ανταγωνιστικό σπορ.
Τα μεγάλα brands δημιουργούν μεγάλες καμπάνιες που υποστηρίζονται από άφθονη χρηματοδότηση. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι και οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να ξεχωρίσουν και να επιτύχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Έχουμε δει εξάλλου στην Ελληνική αγορά πολλές επιχειρήσεις που το έχουν πετύχει.
Εφαρμόζοντας έξυπνες τακτικές marketing και σκεπτόμενος outside the box, μπορείς να δημιουργήσεις επιτυχημένες καμπάνιες που πετυχαίνουν το στόχο τους.
Τα παραπάνω παραδείγματα – και άλλα πολλά – αποτελούν ιδέες έμπνευσεις για κάποιον που θέλει να πάρει ιδέες από τους ‘καλύτερους’ στην παγκόσμια αγορά και να δημιουργήσει κάτι εξίσου σημαντικό για την επιχείρησή του!
Enjoy!