AI Search: Πώς να εμφανιστείς στα recommendations του AI

Δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις πώς λειτουργεί το AI Search; Αναρωτιέσαι ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνεις ώστε η επιχείρησή σου να προτείνεται από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT, το Claude και το Perplexity; Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις πώς να αξιοποιήσεις το AI Search Optimization για να αυξήσεις το brand visibility και να προσελκύσεις μεγαλύτερη επισκεψιμότητα μέσω των AI Recommendations.

AI Search: Πώς να εμφανιστείς στα recommendations του AI

Γιατί οι marketers χρειάζεται να αφιερώσουν χρόνο στο optimization για τις AI μηχανές αναζήτησης;

Ενώ αρκετοί υποστηρίζουν ότι “το SEO πεθαίνει”, αυτό δεν είναι αλήθεια.

Το AI Search, ή αυτό που κάποιοι αποκαλούν AI SEO, έχει πολλά κοινά με τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης όπως η Google.

Η θεμελιώδης διαφορά έγκειται στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με την αναζήτηση Google, και στην ανάγκη για μια πιο ολιστική προσέγγιση για την ενίσχυση του brand authority σε ολόκληρο το web.

Η Δρ. Samantha North, AI Strategist που βοηθά επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών να αναπτύξουν AI automations, διαπίστωσε ότι οι υποψήφιοι πελάτες που προέρχονται από πηγές AI (π.χ. Google Gemini, ChatGPT) τείνουν να έχουν πολύ υψηλότερα conversion rates και επιδεικνύουν σημαντικά μεγαλύτερο engagement με το περιεχόμενο.

Αυτή η βελτιωμένη απόδοση συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι λαμβάνουν μεγάλο μέρος της ενημέρωσής τους σε ένα θέμα από το AI πριν καν φτάσουν σε ένα website. Συνήθως γνωρίζουν πολύ περισσότερα για τα brands σας και βρίσκονται πολύ πιο κοντά στο ταξίδι προς το conversion.

Το AI Search Optimization παρέχει επίσης την ευκαιρία να ελέγξεις περαιτέρω το brand narrrative και το brand reputation. Εάν υπάρχει αρνητικό συναίσθημα για το brand σου, πρέπει να το γνωρίζεις και να αναλάβεις δράση.

#1 Πώς θα μάθεις τι γνωρίζει το AI για εσένα ή το brand σου

Πριν εφαρμόσεις οποιεσδήποτε στρατηγικές βελτιστοποίησης, πρέπει να κατανοήσεις τι γνωρίζουν αυτήν τη στιγμή τα AI μοντέλα για το brand σου.

Το πρώτο βήμα περιλαμβάνει το να λερώσεις τα χέρια σου και να κάνεις άμεσες ερωτήσεις σε διάφορα AI μοντέλα σχετικά με τον εαυτό σου ή το brand σου.

Ξεκίνα ρωτώντας διάφορα μοντέλα τι γνωρίζουν για το brand σου και δες τι απαντούν για να δείς αν αυτό συνάδει με αυτό που θέλεις να γνωρίζουν οι άνθρωποι για εσένα.

Μπορείς να αρχίσεις με κάποιες βασικές ερωτήσεις. Ρώτα το AI τι γνωρίζει για το brand σου, ποια είναι τα βασικά προϊόντα σου, πώς συγκρίνεσαι με τους κύριους ανταγωνιστές σου και ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές.

Θα πρέπει επίσης να ρωτήσεις το AI ποιο είναι το target audience του brand σου. Στη συνέχεια, μπορείς να ρωτήσεις για τα διαφορετικά variations των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου.

Μια ιδιαίτερα καλή τεχνική είναι να ρωτήσετε γιατί μια συγκεκριμένη μάρκα δεν συμπεριλήφθηκε στην απάντηση του AI. Όταν ρωτάς το AI γιατί δεν συμπεριέλαβε μια συγκεκριμένη μάρκα, αυτό μπορεί να σου πει ότι η μάρκα είναι ένας καλός υποψήφιος, αλλά επέλεξε άλλες μάρκες με βάση ορισμένους παράγοντες και ίσως σου εξηγήσει αυτούς τους παράγοντες.

Αυτή η ανατροφοδότηση αποδεικνύεται πολύτιμη για την κατανόηση των κενών στο brand positioning.

#2 Πώς να παρακολουθήσεις το AI Search για αναφορές σε εσένα ή το brand σου

Αντί να αναζητάς χειροκίνητα για mentions για εσένα ή το brand σου σε διάφορα μοντέλα AI, η επένδυση σε ένα εργαλείο για search monitoring μπορεί να εξοικονομήσει σημαντικό χρόνο και να παρέχει βαθύτερες πληροφορίες.

Τρία εργαλεία προς δοκιμή είναι τα Peec, Trakkr και Mentions. Μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών, το Mentions προσφέρει ένα ενδιαφέρον UI που έχει νόημα για τους περισσότερους χρήστες, αν και και τα τρία εργαλεία προσφέρουν παρόμοια αξία.

Αυτά τα εργαλεία κάνουν πολύ περισσότερα από το να εξοικονομούν απλώς χρόνο. Παρακολουθούν το mention rate σε διαφορετικά promts.

Έτσι, αν δοκιμάσεις πενήντα promts και εμφανίζεσαι μόνο σε πέντε από αυτά, μπορείς να βελτιστοποιήσεις ή να δημιουργήσεις περιεχόμενο για να βελτιώσεις την πιθανότητα εμφάνισης σε αυτές τις αναζητήσεις.

Τα εργαλεία σου επιτρέπουν επίσης να εμβαθύνεις σε διαφορετικές σελίδες από το website σου και σε διαφορετικές πηγές που εμφανίζουν απαντήσεις σχετικά με εσένα ή το brand σου, παρέχοντας λεπτομερή αναλυτικά στοιχεία σχετικά με το ποια URL τροφοδοτούν απαντήσεις AI και σε βοηθούν να εντοπίσεις patterns στον τρόπο με τον οποίο τα μοντέλα AI έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενό σου.

Πώς λειτουργούν τα εργαλεία για AI Search Monitoring

Τα παραδοσιακά εργαλεία SEO όπως το SEMrush και το Ahrefs είχαν πάντα περιορισμούς στην ακρίβειά τους. Αυτό παραμένει ένα πρόβλημα με το AI Search monitoring και κανένα από αυτά τα εργαλεία παρακολούθησης δεν θα επιστρέψει απολύτως ακριβή αποτελέσματα.

Αυτός ο περιορισμός εγείρει σημαντικές σκέψεις για τον έλεγχο των αποτελεσμάτων από αυτά τα εργαλεία.

Πρώτον, αυτά τα εργαλεία παρακολούθησης συνήθως δεν έχουν πρόσβαση σε όλες τις διαθέσιμες παραλλαγές μοντέλων AI. Για παράδειγμα, παρατηρήθηκε ότι το Mentions αναλύει μόνο το Claude Haiku 3.5, το οποίο στην πραγματικότητα είναι ένα μοντέλο που σπάνια χρησιμοποιείται σε τακτικές αλληλεπιδράσεις Claude. Για το ChatGPT, τα περισσότερα εργαλεία χρησιμοποιούν το κοινό μοντέλο 4o αντί για εξειδικευμένες εκδόσεις.

Δεύτερον, η πλειοψηφία των ανθρώπων χρησιμοποιεί δωρεάν εκδόσεις εργαλείων AI. Ωστόσο, οι έμπειροι χρήστες αναζητούν σε διάφορα μοντέλα επί πληρωμή και τα εργαλεία παρακολούθησης δεν λαμβάνουν πλήρως υπόψη αυτή τη διαφορά.

Τέλος, η λειτουργία μνήμης στο ChatGPT και το Claude προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο πολυπλοκότητας. Τα εργαλεία παρακολούθησης αναζήτησης δεν μπορούν να αξιοποιήσουν την προσωπική μνήμη που διατηρεί ένας μεμονωμένος λογαριασμός ChatGPT.

Για τις πιο αμερόληπτες δοκιμές, θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε παράθυρα ανώνυμης περιήγησης με δωρεάν μοντέλα για να δείς τι θα παρουσίαζε πιθανώς μια αμερόληπτη έκδοση AI σε κάποιον που χρησιμοποιεί ένα δωρεάν μοντέλο.

#3 Πώς να βελτιστοποιήσεις το υπάρχον περιεχόμενο για AI Search

Εάν το brand σου έχει ήδη περιεχόμενο που εμφανίζεται στο Google Search, έλεγξε αυτό το περιεχόμενο και αναζήτησε το περιεχόμενο που είναι top-performing. Δες αν κάποιο από αυτό έχει επίσης καλή απόδοση στο AI Search και, στη συνέχεια, βελτιστοποίησέ το.

Η διαδικασία βελτιστοποίησης περιλαμβάνει αρκετές συγκεκριμένες αλλαγές στο υπάρχον περιεχόμενο.

Πρώτον, βεβαιώσου ότι το άρθρο χρησιμοποιεί απλή γλώσσα. Εξάλειψε τις δύσκολες ορολογίες, τα περίπλοκα μοτίβα προτάσεων και όλα τα άσκοπα πολύπλοκα στοιχεία που μπορεί να μπερδέψουν τα μοντέλα AI ή τους αναγνώστες.

Στη συνέχεια, άλλαξε τα βασικά headlines σε question-based formats που μιμούνται τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα αλληλεπιδρούσαν με ένα εργαλείο AI. Αντί για μια επικεφαλίδα όπως “Οι υπηρεσίες μας”, άλλαξε την σε “Ποιες υπηρεσίες προσφέρει [Το brand σου];”

Πρόσθεσε ένα summary box στην κορυφή κάθε άρθρου για να δώσετε στα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης κάτι εύκολο να βρουν πληροφορίες. Αυτό το σθμμαρυ βοχ λειτουργεί σαν μια ενότητα TLDR (too long, too read). Θα πρέπει να περιέχει αυτά που πιστεύεις ότι είναι τα πιο σημαντικά σημεία του άρθρου και τι θέλεις η τεχνητή νοημοσύνη να καταλάβει από το άρθρο.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Claude ή το ChatGPT για να δημιουργήσεις αυτές τις περιλήψεις, τοποθετώντας το άρθρο στο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης και ζητώντας του να σου δώσει τα πέντε πιο σημαντικά σημεία για ένα summary box.

Πηγή: SocialMediaExaminer

Τέλος, το schema markup ήταν πάντα σημαντικό στο παραδοσιακό SEO, αλλά για το AI Search optimization, γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό να δίνεις στα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης σαφήνεια σχετικά με το τι περιέχει κάθε σελίδα. Για παράδειγμα, εάν έχεις ένα how-to post, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το how-to schema για να πείς στα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης ακριβώς τι είδους περιεχόμενο αναλύουν.

Πηγή: SocialMediaExaminer

Πώς να δημιουργήσεις νέο περιεχόμενο για να εμφανιστεί στο AI Search

Η δημιουργία νέου περιεχομένου ειδικά σχεδιασμένου για AI Search μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τα recommendation rates, αναπτύσσοντας περιεχόμενο που απαντά σε ερωτήματα που κάνουν οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια του customer journey.

Για παράδειγμα, μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που συγκρίνει το brand σου με ανταγωνιστές, με στόχο την κατάταξη για αυτήν την αναζήτηση.

Θα μπορούσες να αναζητήσεις «Competitors [της εταιρείας σου]» και να επιλέξεις ποιους ανταγωνιστές θα συμπεριλάβεις στη σύγκρισή σου. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση απαιτεί προσεκτική εκτέλεση με πραγματικό, αντικειμενικό περιεχόμενο, επειδή τα μοντέλα AI είναι εκπαιδευμένα να παρέχουν ισορροπημένο περιεχόμενο για ερωτήματα χρηστών.

Όταν γράφεις αυτά τα άρθρα σύγκρισης, επικεντρώσου στην παροχή ολοκληρωμένης αξίας χωρίς να γεμίζεις το περιεχόμενο με περιττά στοιχεία.

#5 Πώς να επεκτείνεις το AI Search visibility πέρα από το website σου

Η επιτυχία στο AI Search απαιτεί περισσότερα από τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου του δικού σου website.

Το OpenAI έχει δημιουργήσει μια σημαντική συνεργασία με το Reddit και η πλατφόρμα αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για την αναζήτηση. Οι αυστηρές πολιτικές του Reddit κατά του διαφημιστικού περιεχομένου το καθιστούν ιδιαίτερα πολύτιμο για την προβολή ενός brand σε μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης. Ωστόσο, marketers πρέπει να είναι προσεκτικοί στην πλατφόρμα.

Όπως και το Reddit, η Quora εκτιμά τις αυθεντικές, χρήσιμες απαντήσεις έναντι του διαφημιστικού περιεχομένου.

Η αναφορά στα media παρέχει μια άλλη πηγή για την ανάπτυξη του AI Authority. Η εγγραφή σε υπηρεσίες όπως η Source of Sources και η Help a Reporter Out.

Αυτές οι υπηρεσίες στέλνουν email αρκετές φορές την ημέρα με ευκαιρίες να προωθήσουν δημοσιογράφους. Εάν μπορείς να πείσεις δημοσιογράφους να σε καλύψουν και να αναφέρουν το brand ή το όνομά σου σε ένα άρθρο, αυτό το περιεχόμενο γίνεται επιπλέον τροφή για μεγάλα LLMs και ενισχύει το authority σου.

Η δημοσίευση στο LinkedIn είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για τo AI Search optimization, καθώς αυτή τη στιγμή είναι μία από τις λίγες μεγάλες πλατφόρμες που επιτρέπει σε όλα τα μοντέλα AI να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενό του για συλλογή πληροφοριών. Οι πλατφόρμες YouTube, X και Meta είναι κλειδωμένες από τους αντίστοιχους κατόχους τους για δική τους χρήση.

Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει αξία στη δημιουργία παρουσίας σε πλατφόρμες που έχουν κλειδωθεί για έμμεσα οφέλη. Ακόμα κι αν οι πληροφορίεςδεν συλλέγονται άμεσα, η ενίσχυση του brand awareness σε πολλαπλές πλατφόρμες δημιουργεί οικειότητα.

Όταν κάποιος βλέπει το brand σου να προτείνεται από ένα εργαλείο AI, είναι πιο πιθανό να το εμπιστευτεί αν το έχει δει σε άλλες πλατφόρμες.

Μερικοί άνθρωποι που συναντούν το brand σου σε αυτές τις πλατφόρμες θα καταλήξουν να γράφουν για αυτά τα θέματα στα blogs τους ή να τα συζητούν σε podcasts, και αυτό το περιεχόμενο συλλέγεται από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.