Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) ανατρέπει την οικονομική μηχανή του web και η Google βρίσκεται στο επίκεντρο της αναστάτωσης, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Cloudflare, Matthew Prince.
Τι είπε ο Prince. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Council on Foreign Relations, ο Prince είπε:
- «Το ΑΙ πρόκειται να αλλάξει ριζικά το business model του web. Το business model του web τα τελευταία 15 χρόνια ήταν η αναζήτηση… η αναζήτηση καθοδηγεί όλα όσα συμβαίνουν online».
Το σημείο καμπής της Google. Η ανταλλαγή αξίας της Google με τους δημιουργούς περιεχομένου έχει καταρρεύσει, είπε ο Prince:
- «Πριν από δέκα χρόνια… για κάθε δύο σελίδες ενός website που η Google έκανε index, σου έστελνε έναν επισκέπτη. … Αυτή ήταν η συναλλαγή. … Τώρα, χρειάζονται έξι σελίδες indexed για να αποκτήσει έναν επισκέπτη».
Αυτή η πτώση αντικατοπτρίζει την άνοδο των αναζητήσεων χωρίς κλικ (zero-click searches), οι οποίες συμβαίνουν όταν οι χρήστες λαμβάνουν απαντήσεις απευθείας στη σελίδα αναζήτησης της Google.
- «Σήμερα, το 75% των ερωτημάτων… απαντώνται χωρίς να βγεις από την Google».
Αυτή η τάση, η οποία έχει επικριθεί εδώ και καιρό από publishers και SEO professionals, αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ανησυχίας: Οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούν πρωτότυπο περιεχόμενο για να δημιουργήσουν απαντήσεις που σπάνια/ποτέ δεν οδηγούν την επισκεψιμότητα πίσω στους creators.
Η τεχνητή νοημοσύνη επιδεινώνει το πρόβλημα. Τα Large Language Models (LLM) επιταχύνουν την κρίση, δήλωσε ο Prince. Οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης συλλέγουν πολύ περισσότερο περιεχόμενο ανά user interaction από ό,τι η Google έχει κάνει ποτέ — με ακόμη λιγότερη απόδοση στους creators.
- «Τι νομίζεις ότι είναι για το OpenAI; 250 προς ένα. Τι νομίζεις ότι είναι για το Anthropic; Έξι χιλιάδες προς ένα.»
- «Όλο και περισσότερο οι απαντήσεις… δεν θα σε οδηγήσουν στην αρχική πηγή, θα είναι κάποιο παράγωγο αυτής της πηγής.»
Αυτή η κατάσταση απειλεί τη βιωσιμότητα του web όπως το γνωρίζουμε, δήλωσε ο Prince:
«Εάν οι content creators δεν μπορούν να αποκομίσουν αξία… τότε δεν πρόκειται να δημιουργήσουν πρωτότυπο περιεχόμενο».
Το σύγχρονο web παρουσιάζει προβλήματα. Οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης γνωρίζουν το πρόβλημα και το επιχειρηματικό μοντέλο του web δεν μπορεί να επιβιώσει εκτός αν υπάρξει κάποια αλλαγή, δήλωσε ο Prince:
- «Ο Sam Altman στην OpenAI και άλλοι το καταλαβαίνουν αυτό. Αλλά… δεν μπορεί να είναι ο μόνος που πληρώνει για περιεχόμενο όταν όλοι οι άλλοι το λαμβάνουν δωρεάν».
Η Cloudflare βρίσκεται ακριβώς στη μέση αυτού του προβλήματος. Τροφοδοτεί το 80% των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης και το 20-30% του web. Η Cloudflare προσπαθεί τώρα να βρει πώς να βοηθήσει στην επιδιόρθωση όσων έχουν πρόβλημα, είπε ο Prince.
AI = money fire. Ο Prince δεν είναι κατά της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, είπε ότι είναι επιφυλακτικός απέναντι στην επενδυτική φρενίτιδα.
- «Υποθέτω ότι το 99% των χρημάτων που ξοδεύουν οι άνθρωποι σε αυτά τα έργα σήμερα απλώς καίγονται. Αλλά το 1% θα είναι απίστευτα πολύτιμο».
- «Και ίσως όλοι έχουμε μια έμπνευση, ξέρετε, 100 δολάρια για να βρούμε αυτό το 1 δολάριο που έχει σημασία».
Ολόκληρο το κείμενο.
“AI is going to fundamentally change the business model of the web. The business model of the web for the last 15 years has been search. One way or another, search drives everything that happens online.
And if you look back 10 years ago, if you did a search on Google you got back a list of 10 blue links. And we have data on how Google processed those 10 blue links. And the answer was that for every two pages of a website that Google scraped they would send you one visitor, right? So scrape two pages, get one visitor. And that was the trade.
Over that period of time of the ten years some things have changed at Google. One thing that hasn’t changed is the crawl rate. They’re still scraping at the exact same rate that they have over that period of time. But now it takes six pages scraped to get one visitor.
What’s changed? The answer is that today, 75 percent of the queries that get put into Google get answered without you leaving Google, get answered on that page. So if you want to ask, when did David Rubenstein start Carlyle? About 10 years ago it would take you to maybe a Wikipedia page or something else. Today, the answer comes up right on the page, and you don’t have to go anywhere else.
The consequence of that means that original content creators that are creating that content, if they were deriving value through selling subscriptions or putting up ads, or just the ego of knowing that someone is reading your stuff, that’s gone, right? That’s has fallen off a cliff. And that’s the good news.
So it was 2:1 10 years ago for Google. It’s 6:1 today. What do you think it is for OpenAI? 250:1. What do you think it is for Anthropic? 6,000:1, right?
And so the business model of the web can’t survive unless there’s some change, because more and more the answers to the questions that you ask won’t lead you to the original source, it will be some derivative of that source. And if content creators can’t derive value from what they’re doing, then they’re not going to create original content.
And I think the smartest AI companies out there, Sam Altman at OpenAI and others, get that. But at the same time, he can’t be a sucker. He can’t be the only one paying for content when everyone else gets it for free. And so something has to change with that business model.
And we sit in between 80 percent of the AI companies use Cloudflare, similar—you know, 20 to 30 percent of the web uses Cloudflare. And so we sit in the middle of that. And I think part of what we’re thinking about is that.
In terms of, is AI a fad, is it overhyped? I think the answer is probably yes and no. I would guess that 99 percent of the money that people are spending on these projects today is just getting lit on fire. But 1 percent is going to be incredibly valuable. And I can’t tell you what 1 percent of that is. And so maybe we’ve all got a light, you know, $100 on fire to find that one dollar that matters.”
Η συνέντευξη. Bernard L. Schwartz Annual Lecture With Matthew Prince of Cloudflare