Τέλος στο Google Optimize: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Η Google ανακοίνωσε ότι το Optimize and Optimize 360 θα διακοπεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν τα δεδομένα τους προτού καταστούν μη διαθέσιμα.

Τέλος στο Google Optimize: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Η Google ανακοίνωσε ότι το Google Optimize και το Optimize 360 δεν θα είναι πλέον διαθέσιμα μετά τις 30 Σεπτεμβρίου. Όλα τα πειράματα θα συνεχίσουν να εκτελούνται μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Η Google κυκλοφόρησε το Optimize πριν από περισσότερα από πέντε χρόνια για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν τις εμπειρίες των χρηστών τους.

Πολλές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει ευρέως το εργαλείο για τη βελτιστοποίηση του site τους, των landing pages και άλλων online properties.

Αν και η διακοπή του Google Optimize και του Optimize 360 μπορεί να απογοητεύσει, η Google λέει ότι έχει δεσμευτεί να παρέχει μια νέα λύση στο GA4.

Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν τα δεδομένα τους προτού καταστούν μη διαθέσιμα στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Το Google Optimize θα μείνει στην ιστορία του μάρκετινγκ ως ένα ‘short-lived αλλά αγαπημένο εργαλείο. Οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε αυτό για τις πειραματικές τους ανάγκες θα πρέπει να βρουν μια νέα λύση.

Η ιστορία του Google Optimize

Οι φανατικοί χρήστες του Google Optimize μπορεί να ενδιαφέρονται για αυτήν την ιστορία από την Krista Seiden, πρώην υπάλληλο της ομάδας του Optimize από τις πρώτες μέρες του.

Σε ένα 20-part thread στο Twitter, η Seiden αφηγείται τα βιώματά της στην ομάδα του Google Optimize και περιγράφει πώς δημιουργήθηκε το εργαλείο.

Λέει ότι η ιδέα για το Google Optimize ήρθε αφού διαπίστωσε ότι τα πειράματα περιεχομένου στο Google Analytics δεν μπορούσαν να προσαρμοστούν στις ανάγκες της ομάδας της.

Τότε ήταν που αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δική τους λύση για A/B testing (server-side), η οποία τελικά γέννησε το Google Optimize.

Η Seiden παρέμεινε στην βασική ομάδα του Optimize μέχρι να αποχωρήσει από την Google στις αρχές του 2019.

Κατά τη διάρκεια της θητείας της στην ομάδα, δημιούργησε δεκάδες εκπαιδευτικά βίντεο και οδηγίες για το Google Optimize και είχε την επίβλεψη αρκετών λειτουργιών του.

Η ιστορία του Seiden, που αξίζει να διαβαστεί πλήρως, δείχνει ότι το Google Optimize δεν ήταν μόνο ένα πολύτιμο εργαλείο, αλλά είχε και μια παθιασμένη ομάδα πίσω του.

Όταν το Google Optimize ρίξει τίτλους τέλους στις 30 Σεπτεμβρίου, θα αφήσει ένα σημαντικό κενό στην αγορά για προσιτές και φιλικές προς τους αρχάριους λύσεις για A/B testing.

Σύμφωνα με την Seiden, η Google σχεδιάζει να επεκτείνει τις δυνατότητες A/B testing στο GA4. Ωστόσο, είναι απίθανο οι λειτουργίες να είναι διαθέσιμες έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Τέλος, προσθέτει ότι η Google εργάζεται για την ενοποίηση με άλλους A/B testing partners, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ένα third-party εργαλείο ενδέχεται να μπορούν να μεταφέρουν τα δεδομένα από τα tests τους στο GA4.

Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.