Νέα δεδομένα επιβεβαιώνουν αυτό που πολλοί marketers υποπτεύονται: γίνεται όλο και πιο δύσκολο και πιο ακριβό να κάνουν convert τους online επισκέπτες.
Μια μελέτη με δείγμα 90 δισεκατομμυρίων sessions δείχνει ότι η οργανική επισκεψιμότητα έχει μειωθεί σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ωθώντας περισσότερα brands προς paid κανάλια για να καλύψουν τη διαφορά.
Αυτές οι πληροφορίες μας έρχονται από το Contentsquare’s Digital Experience Benchmark report, το οποίο εξετάζει τα patterns στην επισκεψιμότητα και ρίχνει φως στα διάφορα “frustrations” των online χρηστών.
Key trends που διαμορφώσουν τη σημερινή ψηφιακή εμπειρία
1. Αύξηση στα κόστη επισκεψιμότητας
Η παγκόσμια επισκεψιμότητα των websites μειώθηκε κατά 3.3% year-over-year (YoY), αναγκάζοντας τα brands να εξαρτώνται περισσότερο από το paid advertising.
Τα paid κανάλια αντιπροσωπεύουν πλέον το 39% της συνολικής επισκεψιμότητας, σημειώνοντας αύξηση 5.6%.
Η οργανική και direct επισκεψιμότητα μειώθηκε κατά 5.7%.
Με τις δαπάνες για digital advertising να αυξάνονται κατά 13.2%, το average cost per visit αυξήθηκε κατά 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και κατά 19% σε διάστημα δύο ετών.
2. Οι χρήστες τείνουν να εγκαταλείπουν ευκολότερα
Τα user engagement metrics τείνουν να μειώνονται παγκοσμίως, με το συνολικό consumption (όπως time spent, page views και scroll depth) να μειώνεται κατά 6.5%.
Οι νέοι επισκέπτες είδαν 1.8% λιγότερες σελίδες σε ετήσια βάση, ενώ οι returning χρήστες παρουσίασαν μικρή αύξηση κατά +0.5%.
Τα περισσότερα sessions που ξεκίνησαν σε product detail pages (PDPs) παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση, υπογραμμίζοντας το κίνδυνο των υπερβολικά “push to convert” σελίδων ως μέθοδο για landing page.
3. “Frustration hurts retention”
Τα “Rage Clicks” (όταν ένας χρήστης κάνει κλικ σε ένα element τουλάχιστον 3 φορές σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα) και τα αυξημένα page load times επηρέασαν μία στις τρείς επισκέψεις, μειώνοντας το sessions depth κατά 6%.
Websites που αντιμετώπισαν αυτά τα εμπόδια είχαν 18% υψηλότερα retention rates σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
4. Τα Conversion Rates μειώνονται
Τα παγκόσμια conversion rates μειώθηκαν κατά 6.1%, εμφανίζοντας επιδείνωση και στους δύο μέσους όρους των paid καναλιών (1.83% της paid επισκεψιμότητας έναντι 2.66% για τη non-paid επισκεψιμότητα).
Τα high-performing brands αντιμετώπισαν αυτήν την τάση ενισχύοντας το engagement: websites που βελτίωσαν το session depth σημείωσαν αύξηση 5.4% στα conversions, ενώ τα υπόλοιπα είδαν πτώση 13.1%.
5. Το retention συνδέεται με το web performance
Παρά τη μείωση κατά 7% σε ετήσια βάση, σε περίοδο 30 ημερών, τα returning visits αυξήθηκαν κατά 1.9% λόγω του paid advertising (+5.6%).
Websites με ισχυρό retention είχαν 17% λιγότερα rage clicks και 18% περισσότερα page views per visit, δείχνοντας ότι μια καλή online εμπειρία οδηγούν στη διατήρηση των χρηστών.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους marketers
Ακολουθούν ορισμένα χρήσιμα tips για digital marketing ομάδες και επαγγελματίες:
- Traffic diversification: Η εξερεύνηση νέων καναλιών, όπως τα retail media networks, προτείνεται με στόχο τη μείωση της εξάρτησης από ασταθή paid media κανάλια.
- Βελτίωση των new visitors journeys: Συνίσταται η χρήση heatmaps και video recordings για τη μείωση των early exits.
- Kill frustrations early: Προτείνεται η χρήση real-time monitoring εργαλείων και μεθοδολογιών για την αντιμετώπιση των rage clicks και άλλων δυσκολιών στην αγοραστική εμπειρία.
- Η σημασία των analytics πιο σημαντική από ποτέ: Χρησιμοποίησε behavioral data για να εντοπίσεις τα ταξίδια των high-intent επισκέψεων με στόχο τη βελτιστοποίησή τους.
Η έκθεση του Contentsquare ανέλυσε 90 δισεκατομμύρια sessions, 389 δισεκατομμύρια page views και 6.000 global websites από το τέταρτο τρίμηνο του 2023 έως το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Οι μετρήσεις κάλυψαν διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των retail, των travel και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.