Social‌ ‌Media‌ ‌Automation:‌ ‌Πως‌ ‌να‌ ‌προγραμματίζεις‌ ‌Curated‌ ‌άρθρα‌ ‌μέσω‌ ‌του‌ ‌Zapier‌ ‌ ‌

Έχεις αναρωτηθεί πόσο χρόνο ξοδεύεις στον προγραμματισμό curated άρθρων στα Social Accounts που διαχειρίζεσαι; Φαντάσου ότι αυτόν τον χρόνο θα μπορούσες να τον αφιερώσεις σε σημαντικότερα tasks ή στην απόκτηση νέων χρήσιμων skills για τη δουλειά σου ή ακόμα καλύτερα στην αλληλεπίδραση με το κοινό της εταιρείας σου στα Social Networks.

Το Social Media Automation κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητο για κάθε Marketer που θέλει να εξοικονομήσει χρόνο και να εργαστεί εξυπνότερα.

Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστώ μαζί σου τον τρόπο με τον οποίο μπορείς να αυτοματοποιήσεις τη δημοσίευση των χρήσιμων άρθρων που βρίσκεις στο διαδίκτυο και θέλεις να τα μοιραστείς με το κοινό στα Social Networks που διαχειρίζεσαι μέσω του Zapier.

Τι εργαλεία θα χρειαστούμε για το Social Media Automation;

  • Ένα Trello Board στο οποίο θα εισάγουμε τα Curated άρθρα που θέλουμε να προγραμματίσουμε στο Buffer ή στο Hootsuite
  • Ένα Τrello List το οποίο θα το ονομάσουμε Curated Articles
  • Tο Hootsuite ή κάποιο άλλο Third Party tool για Social Scheduling όπως το Buffer
  • Τέλος, το Zapier μέσω του οποίου θα αυτοματοποιήσουμε τη διαδικασία του προγραμματισμού των Curated Articles

Τι είναι το Zapier

Το Zapier είναι ένα online εργαλείο αυτοματοποίησης (automation). Έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων tasks. Το Zapier κατά τη γνώμη μου είναι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για busy Marketers και όχι μόνο.

Υπάρχουν 4 πακέτα. 3 πακέτα επί πληρωμή και ένα δωρεάν. Το δωρεάν πακέτο δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν έως 5 zaps και έως 2 step zaps.

Τι είναι όμως τα Zaps

Το zap είναι η σύνδεση μεταξύ δύο ή περισσότερων εφαρμογών. Ένα zap αποτελείται από το Trigger (για παράδειγμα το Trello στην περίπτωση μας) και ένα ή περισσότερα Actions (στην περίπτωση μας το action είναι το Hootsuite). Tα Zaps τρέχουν αυτόματα μετά τη δημιουργία τους.

Ας δούμε λοιπόν πως μπορείς να δημιουργήσεις το πρώτο σου Zap το οποίο θα αυτοματοποιεί τη διαδικασία προγραμματισμού Curated άρθρων στο Ηootsuite.

Πως να αυτοματοποιήσεις Curated άρθρα μέσω του Zapier στο Hootsuite (διάβασε τη διαδικασία ακόμα και αν χρησιμοποιείς Buffer καθώς θα χρειαστεί να ακολουθήσεις την ίδια διαδικασία)

1. Δημιούργησε τον λογαριασμό σου

Eάν έχεις ήδη λογαριασμό στο Zapier, προσπέρνα αυτό το βήμα. Αν δεν έχεις πρέπει να δημιουργήσεις έναν νέο λογαριασμό. Επισκέψου το Zapier, επέλεξε την επιλογή Sign-up όπως φαίνεται στο Screenshot και δημιούργησε τον λογαριασμό σου.

2. Φτιάξε το πρώτο σου Zap

Μετά την ολοκλήρωση της δημιουργίας του λογαριασμού σου, πρέπει να δημιουργήσεις το πρώτο σου Zap το οποίο θα είναι η σύνδεση του Trello Board με το Ηοotsuite Account που διαχειρίζεσαι.  Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις το κουμπί Make a Zap όπως φαίνεται στο παρακάτω Screenshot.

3. Σύνδεση του Trello στο Zapier

Σε αυτό το σημείο θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο θα φτιάξουμε το πρώτο μας Zap μέσω ενός video που έφτιαξα για σένα με τη βοήθεια του Loom, ενός εξαιρετικού free Chrome Extension για Video Recording. Μην αγχώνεσαι… Ακολουθούν και σημειώσεις στην συνέχεια του άρθρου!

Βήμα 1ο 

Μετονομάζουμε το Zap σε Content Curation

Βήμα 2ο 

Στο When It Happens επιλέγουμε το Trello ως εφαρμογή και επιλέγουμε ως Trigger το new card και πατάμε Continue.

Βήμα 3ο

Συνδέουμε τον λογαριασμό μας στο Trello και επιλέγουμε το List Content Curation.  Όταν δούμε το πράσινο ✔️ σημαίνει ότι το Τrello Board μας προστέθηκε με επιτυχία στο Zapier.

4. Σύνδεση του Hootsuite Account στο Zapier 

Σε αυτό το σημείο θα δούμε πως συνδέουμε το Hootsuite Account μας στο Zapier.

Βήμα 1ο 

Στο Take Action επιλέγουμε το Hootsuite και στο Action Event επιλέγουμε το Schedule Message. 

Βήμα 2ο

 Στη συνέχεια συνδέουμε τον λογαριασμό που έχουμε στο Hootsuite. 

Bήμα 3ο 

Τέλος, επιλέγουμε τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία θέλουμε να δημοσιεύει για λογαριασμό μας το Zapier. Στην περίπτωση μας καθώς μιλάμε για άρθρα επιλέγουμε το Facebook, το Twitter και το LinkedIN.  Στην επιλογή του Text προσθέτουμε το Description

Το Description του Trello card θα είναι το copy που θα υπάρχει στο post που θα δημοσιευτεί στα Social Media.  Στο schedule time επιλέγουμε το Due Date.  

Στο Due Date στο Trello έχουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε ημερομηνία και ώρα. Το schedule time είναι η ημερομηνία που θέλουμε να δημοσιεύσουμε τα άρθρα.

Βουαλά! Το πρώτο μας Zap μας είναι έτοιμο! Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ενεργοποιήσεις το Zap πατώντας το μπλε κουμπί όπως φαίνεται στο παρακάτω screenshot.

Μετά μπορείς να δεις τα ενεργοποιημένα σου zaps στο Dashboard όπως φαίνεται παρακάτω.

Kάθε φορά που θα προσθέτεις νέα άρθρα στο Trello  List του Content Curation τα άρθρα θα προγραμματίζονται αυτόματα στο Hootsuite! Μην ξεχνάς να προσθέτεις description και Due Date! 

Προσοχή, η αυτοματοποίηση δεν γίνεται αμέσως χρειάζονται περίπου 1-2 λεπτά για να εμφανιστούν τα νέα άρθρα  στο Hootsuite. Εάν σου ξέφυγε κάτι κατά τη συγγραφή του copy στο Trello μπορείς να το διορθώσεις στο Hootsuite. 

Εάν πάλι χρησιμοποιείς το Buffer και θέλεις να το προσθέσεις στο Zapier μπορείς να ακολουθήσεις την ίδια διαδικασία που ακολούθησα για το Hootsuite!  Μπορείς επίσης να συνδέσεις το Zapier με άλλα tools για Content Curation όπως το Pocket ή το Feedly. 

Δες επίσης το Chrome Extension του Trello μέσω του οποίου μπορείς να δημιουργήσεις νέα Trello cards με τα άρθρα που θέλεις να δημοσιεύσεις στα Social Media. 

Θα χαρώ πολύ να μου στείλεις ένα μήνυμα και να μου πεις αν λειτουργεί σωστά το Zapier. Αν πάλι έχεις τα δικά σου tips για Zapier ή για άλλα Marketing Automation Tools μοιράσου τα μαζί μας στα σχόλια. 

Καλό Social Media Automation φίλε Marketer! Και μην ξεχνάς Work Smarter, Play harder!

Αντώνης Σπυριδάκης
Ο Αντώνης ζει και εργάζεται στην Πράγα ως Social Media Marketer. Μεγάλες του αδυναμίες το Social Media Marketing, το Visual Marketing και το Branding. Τα ενδιαφέροντα του κινούνται γύρω από το Digital Marketing, την καινοτομία και τις startups (πρόσφατα έκανε launch το δικό του startup venture, το travelgogo) και τέλος τις νέες τεχνολογίες.