Η Google διακόπτει τη λειτουργία των Universal Analytics, ενός legacy web reporting εργαλείου. Αυτό είναι το τελικό στάδιο της μετάβασης στα Google Analytics 4 (GA4).
Γιατί είναι σημαντικό. Οι επιχειρήσεις που συνεχίζουν να βασίζονται στα Universal Analytics για το reporting και analysis, πρέπει να ενεργήσουν γρήγορα (αν δεν το έχουν κάνει) για να αποφύγουν την απώλεια πρόσβασης στα ιστορικά δεδομένα τους και να διατηρήσουν τη συνέχεια στη δυνατότητα να κάνουν μετρήσεις/αναλύσεις μέσα από τα web δεδομένα τους.
Ημερομηνίες κλειδιά.
- 1η Ιουλίου: Οι χρήστες θα χάσουν την πρόσβαση στα δεδομένα των Universal Analytics και φυσικά στο interface.
- 1η Ιουλίου και έπειτα: Όλα τα Universal Analytics data θα διαγραφούν.
Το τέλος του ενός, η αρχή του άλλου. Φτάσαμε επιτέλους στη στιγμή που δεν θέλαμε να σκεφτούμε ότι θα ερχόταν. Είτε εξάγεις τα ιστορικά δεδομένα, ειδάλλως τα χάνεις όλα τον Ιούλιο.
Αυτή η μετάβαση σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στα offerings της Google όσον αφορά το web reporting, με το GA4 να έχει σχεδιαστεί με έναν περισσότερο privacy-focused και προσαρμοστικό χαρακτήρα στις μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις. Ωστόσο, οι search marketers δηλώνουν απογοητευμένοι με το GA4 – για την ακρίβεια, οι περισσότεροι το μισούν.
Λεπτομέρειες που μας αφορούν:
- Τα Universal Analytics properties είναι αναγνωρίσιμα από τα tracking codes τους που ξεκινούν με “UA-“.
- Η Google δημιουργεί αυτόματα GA4 properties για τους χρήστες από τον Μάρτιο 2023.
- Αρκετά features, συμπεριλαμβανομένων των real-time reports, έχουν ήδη καταργηθεί.
- Δεν θα υπάρχει visibility στα ιστορικά UA bidding, audience ή conversion data.
- Όσοι έχουν την έκδοση 360 δεν θα μπορούν πλέον να δημιουργούν standard Universal Analytics properties.
- Διάφορα product integrations όπως το Publisher (π.χ. UA audience list, BigQuery exports, UA API requests) δεν θα είναι διαθέσιμα όταν σταματήσουν τα services.
Τι πρέπει να κάνεις:
- Export τα ιστορικά δεδομένα των Universal Analytics πριν την 1η Ιουλίου 2024.
- Set up & configuration του GA4 property – αν δεν το έχεις κάνει ήδη.
- Migrate τα Google Ads links και δημιουργία νέων conversions με βάση τα GA4 events.