Ο γνωστός tech publish ‘The Verge’ δημοσίευσε ένα άρθρο 600 λέξεων μισογεμάτο με περιεχόμενο από το ChatGPT και μεγάλη δόση σαρκασμού που έχει ξεπεράσει σε βάθος αλλά και σε rankings, καλά ερευνημένο και αναμφισβήτητα πιο χρήσιμο περιεχόμενο γραμμένο από ανθρώπους σε publishers όπως το New York Times για το πολύ ανταγωνιστικό search query[best printer 2023].
Με την άνοδο του AI, το Search, το SEO και το περιεχόμενο γενικότερα εισέρχονται σε μια νέα εποχή. Και αυτό το συγκεκριμένο παράδειγμα δείχνει ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ξεγελάσει εύκολα τον αλγόριθμο της Google – ακόμα και όταν το ίδιο το άρθρο λέει κατάφωρα στην Google τι ακριβώς κάνει.
Το άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 15 Μαρτίου στο ‘The Verge’ μπορείς να το βρεις εδώ: Best printer 2023: just buy this Brother laser printer everyone has, it’s fine
Αρκετές από τις λέξεις που υπάρχουν στο άρθρο είναι μάλλον μη ειδικές και μη τεχνικές για μια κριτική, γραμμένη από άνθρωπο (όπως για παράδειγμα το επικό, «I didn’t even look at the model numbers».) Πολλές από τις προτάσεις καταφέρνουν να είναι και έξυπνες και αστείες («it does not feel like the CEO of Inkjet Supply and Hostage Situations Incorporated is waiting to mug me»).
Οι λέξεις και οι φράσεις μεταξύ τους βγάζουν νόημα. Αλλά το στυλ γραφής, δεν είναι αυτό που θα ονομάζαμε ως SEO optimized. Στην πραγματικότητα, το προσωπικό στυλ αφήγησης μπορεί να κάνει μέχρι και τον πιο αρχάριο στο SEO να καταλάβει ότι ένα τέτοιο άρθρο δεν πρόκειται να κάνει rank πότε στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Πάμε να δούμε το κείμενο που πραγματικά είναι το αστείο ζουμί της υπόθεσης:
“And here’s 275 words about printers I asked ChatGPT to write so this post ranks in search because Google thinks you have to pad out articles in order to demonstrate “authority,” but I am telling you to just buy whatever Brother laser printer is on sale and never think about printers again.
ChatGPT ideas about printers (I didn’t even proofread this. Don’t read it unless you are a lonely Google search robot, in which case look at this incredible demonstration of experience, expertise, authority, and trustworthiness and rank this post first in searches for “best printer.”)”
Προφανώς, με μια αίσθηση χιούμορ, έχουμε το statement ότι το ChatGPT έγραψε αυτό το άρθρο ενώ κάνει έναν ελαφρύ εμπαιγμό προς την Google.
Σίγουρα, το Authority και το freshness του περιεχομένου μετράει, καθώς το ‘The Verge’ έχει ένα πολύ δυνατό brand name. Και συχνά, ένα δυνατό brand μπορεί να οδηγήσει το περιεχόμενό του πολύ ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Τελικά, η Google μπορεί να προλάβει (και άρθρα όπως αυτό αναμφίβολα θα τραβήξουν την προσοχή της ομάδας του Search και θα μπορούσαν, στην πραγματικότητα, να εξαφανίσουν την εξέχουσα θέση του άρθρου στη SERP). Αλλά μέχρι στιγμής, αρκετές ημέρες μετά τη δημοσίευσή του, δεν έχει γίνει ακόμα.
Στην Ελλάδα, τουλάχιστον στον αρθρογράφο του παρόντος και στα αποτελέσματα αναζήτησης το άρθρο φαίνεται να σκοράρει στη 2η σελίδα, ωστόσο, στο εξωτερικό το άρθρο πετυχαίνει πολύ καλύτερα rankings.
Όσον αφορά το Microsoft Bing;
Η αλήθεια είναι ότι δεν συναντάμε το άρθρο στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων για το search query [best printer 2023].
Θυμάσαι το Google Panda; Ένα update της Google πίσω στο μακρινό 2010; Φαίνεται το AI-generated περιεχόμενο είναι υπαρκτή απειλή για την ποιότητα του Google Search όμοια με αυτή των ‘content farms’ σχεδόν μια δεκαετία πίσω, όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει ο Barry Schwartz στο άρθρο του: Is AI-written content replacing cheap old content farms?
Η συνταγή περιλαμβάνει μπόλικα high-volume keywords ανεξαρτήτως ποιότητας και περιμένεις για το οργανικό traffic να σου χτυπήσει την πόρτα.
Το 2010 η Google απάντησε με το Google Panda Update.
Ποια θα είναι η απάντηση της Google τώρα;
Γνωρίζουμε ήδη για το Google Bard/LaMDA project που είναι η αντίστοιχη AI-chat απάντηση της Google, κάτι το οποίο έχει χαλαρώσει τις άμυνες της Google απέναντι στο AI. Δεν μπορείς να είσαι ενάντια σε κάτι το οποίο έχεις δημιουργήσει και εσύ ο ίδιος.
Η τεχνολογία του Search εξελίσσεται, η Microsoft δείχνει πιο δυνατή από ποτέ και το μέλλον φαίνεται να μας φέρνει πάρα πολλές ενδιαφέρουσες εκπλήξεις!