Πώς να Kατασκευάσεις Ένα Messenger Bot μέσω του Chatfuel (Μέρος 2ο)

Πώς να Kατασκευάσεις Ένα Messenger Bot μέσω του Chatfuel

Πριν λίγες εβδομάδες δημοσιεύτηκε το πρώτο μέρος του άρθρου για το πως να δημιουργήσεις το δικό σου bot.

Στο πρώτο μέρος καλύψαμε τις βασικές λειτουργίες του Chatfuel όπως τη δημιουργία menu, την προσθήκη keywords, και την επεξεργασία του default answer.

Στο δεύτερο μέρος θα μοιραστώ μαζί σου όλα όσα χρειάζεσαι για να oλοκληρώσεις το bot σου, να αυξήσεις το traffic του bot καθώς και τα leads της επιχείρησης σου.

Αν για κάποιο λόγο έχασες το πρώτο μέρος του άρθρου, μπορείς να το βρεις εδώ.

Πως λειτουργούν τα Blocks και τα Sequences

Tι είναι τα Blocks;

Τα blocks περιλαμβάνουν μια ή περισσότερες καρτέλες μηνυμάτων που αποστέλλονται στους χρήστες που αλληλεπιδρούν με το bot.

To Chatfuel σου δίνει τη δυνατότητα να συνδέσεις τα blocks μεταξύ τους με buttons, image  gallery, ή με μηνύματα που περιλαμβάνουν text.

Ας δούμε παρακάτω ένα παράδειγμα ενός block από ένα recruitment Messenger bot.

Chatfuel Messenger Bot 1

Το συγκεκριμένο block είναι το Welcome message του Bot. Ο χρήστης όταν ξεκινήσει την αλληλεπίδραση με το συγκεκριμένο bot, λαμβάνει όλα τα μηνύματα που βρίσκονται στο παραπάνω block.

Πώς να δημιουργήσεις Blocks στο Chatfuel

Στο πάνω αριστερό μέρος του dashboard θα βρεις την επιλογή Add Sequence οr Block,  όπως φαίνεται παρακάτω.

Chatfuel Messenger Bot 2

Στην συνέχεια επιλέγεις το Group όπως εμφανίζεται παρακάτω.

Chatfuel Messenger Bot 3

Έπειτα, μετονομάζεις το group και είσαι έτοιμος να προσθέσεις τις καρτέλες που θες να εμπεριέχει το group που θα δημιουργήσεις. Παραπάνω μπορείς να δεις το Welcome Group της Lorie.  Μπορείς να επεξεργαστείς το block όπως εσύ θέλεις, και να προσθέσεις μηνύματα με κείμενο, gallery, κουμπιά, quick replies ή διάφορα plugins του Chatfuel.

Tι είναι τα Sequences

Τα Messenger Bot sequences είναι μια ακολουθία αυτοματοποιημένων μηνυμάτων που αποστέλλονται σε μια ομάδα χρηστών.

Αρχικά, όπως και στο E-mail marketing, οι χρήστες πρέπει να κάνουν subscribe σε συγκεκριμένα sequences έτσι ώστε να μπορούν να λάβουν μηνύματα.

Για παράδειγμα, εάν έχουμε ένα Messenger bot με Social media news και ο χρήστης ενδιαφέρεται να λαμβάνει νέα για το Facebook κάθε Σάββατο μπορεί να κάνει subscribe στο Sequence των Facebook news.

Τα Sequences αποτελούν έναν από τους αποτελεσματικότερους τρόπους αλληλεπίδρασης με τους χρήστες του bot. Το chatfuel μας δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσουμε μηνύματα και να τα στείλουμε σε συγκεκριμένες ομάδες που έχουν κάνει subscribe.

Tα Sequences είναι κατάλληλα για την αποστολή follow-up μηνυμάτων, για την αύξηση των leads μέσω αποστολής lead magnets (π.χ. μέσω ερωτήσεων που μπορούν να εξετάσουν την ποιότητα ενός lead) και τέλος για την αποστολή προσφορών σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών.

Για παράδειγμα, εάν έχουμε ένα coffee shop, και έχουμε μια προσφορά για espresso, μπορούμε να στείλουμε την προσφορά σε espresso lovers που έχουν αλληλεπιδράσει με το bot. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η τμηματοποίηση των χρηστών σε κατηγορίες όπως espresso lovers στην περίπτωση μας.

Πως να δημιουργήσεις sequences στο Chatfuel

Για τη δημιουργία των Sequences ακολουθούμε τα ίδια βήματα όπως και για τα blocks, αλλά αυτή την φορά επιλέγουμε δημιουργία sequence.

Chatfuel Messenger Bot 4

Σε αυτό το σημείο θα δημιουργήσουμε ένα Facebook Sequence για τo bot της Lorie. Σκοπός του συγκεκριμένου sequence είναι η αποστολή των τελευταίων νέων του Facebook σε χρήστες που έχουν subscribe στην ενότητα των Facebook news.

Chatfuel Messenger Bot 5

Στο δεξί μέρος μπορείς να διακρίνεις τρία στατιστικά. Αυτά τα τρία στατιστικά αντιστοιχούν:

  • Στον αριθμό των sequences που έχουν παραδοθεί στους χρήστες
  • Τον αριθμό των open rates
  • Τον αριθμό των Click through rates

Όσον αφορά την λειτουργία του sequence μπορείς:

  • να προγραμματίσεις μηνύματα π.χ. μετά από 10 δευτερόλεπτα που κάποιος χρήστης έκανε subscribe στο sequence, μετά από μια ημέρα ή μια βδομάδα.
  • Στα blocks μπορείς να δημιουργήσεις το περιεχόμενο των μηνυμάτων που θα στείλεις στους χρήστες.

Πως κάνουμε Subscribe τους χρήστες σε sequences

Bήμα 1ο

Δημιουργούμε το sequence που θέλουμε.

Βήμα 2ο

Συνδέουμε το Sequence με το Plugin Subscribe to Sequence όπως φαίνεται παρακάτω:

Chatfuel Messenger Bot 6

Για το unsubscribe των χρηστών χρησιμοποιούμε το Plugin Unsubscribe from Sequence.

Δημιουργία Gallery

Τα galleries αποτελούν έναν από τους καλύτερους τρόπους παρουσίασης των προϊόντων ή των υπηρεσιών της επιχείρησης σου μέσω ενός Messenger bot.

Επίσης βελτιώνουν το user experience των χρηστών που αλληλεπιδρούν με το Messenger bot, καθώς οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες που αφορούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησής σου.

Σε αυτό το σημείο, θα δημιουργήσουμε ένα Main Gallery για την Lorie, που περιλαμβάνει τις διαστάσεις που πρέπει να έχουν οι εικόνες, τα βίντεο και οι διαφημίσεις στα Social Media.

Βήμα 1ο  

Δημιουργούμε ένα καινούριο block και το ονομάζουμε Social Media Dimensions όπως φαίνεται παρακάτω.

Chatfuel Messenger Bot 7

Βήμα 2ο

Δημιουργούμε μια καρτέλα με το όνομα Main Menu όπως φαίνεται παρακάτω. Στη συνέχεια επιλέγουμε την επιλογή Gallery για να δημιουργηθεί το gallery που θέλουμε.

Chatfuel Messenger Bot 8

Βήμα 3ο

Επιλέγουμε την φωτογραφία που θέλουμε να ανεβάσουμε, κάνουμε upload και στη συνέχεια κάνουμε crop την φωτογραφία.

Chatfuel Messenger Bot 9

Στη συνέχεια προσθέτουμε το heading, κάποιο URL αν επιθυμούμε ή κάποιο button που θα οδηγήσει τον χρήστη σε άλλα blocks ή στο website μας.

H χρήση των buttons αποτελεί μια καλή λύση για την βελτίωση του user experience.

Στην περίπτωση της Lorie θέλουμε να προσθέσουμε φωτογραφίες που αντιστοιχούν σε κάθε κοινωνικό δίκτυο.

Πώς το κάνουμε αυτό; Πατάμε απλά το + που φαίνεται παραπάνω και ακολουθούμε τα ίδια βήματα.

Παρακάτω μπορείς να δεις το τελικό gallery για τα Social Media Dimensions.

Όταν για παράδειγμα ο χρήστης πατήσει στο Facebook Image sizes θα οδηγηθεί σε άλλο block που εμπεριέχει τις διαστάσεις των φωτογραφιών για το Facebook.

Chatfuel Messenger Bot 10

Πώς να αυξήσεις το traffic στο Messenger Bot μέσω του Chatfuel

Για να αποκτήσεις πρόσβαση στα marketing εργαλεία του Chatfuel επίλεξε το Growth που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του Dashboard.

Chatfuel Messenger Bot 11

To Chatfuel σου δίνει τη δυνατότητα:

  • Nα προσθέσεις το Customer Chat Plugin στο website σου. Οι χρήστες που επισκέπτονται το website σου έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν στο Messenger με την επιχείρηση σου. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεις τα opt-ins του Messenger bot.
  • Να προσθέσεις το Messenger bot στο Discovery Section. Με αυτό τον τρόπο οι χρήστες θα μπορούν να εντοπίσουν το Bot μέσα στο Messenger όταν ψάχνουν στο section των Bots.
  • Να αποκτήσεις νέους subscribers από σχόλια: Το bot σου θα στείλει αυτοματοποιημένα μηνύματα σε χρήστες που έχουν σχολιάσει κάποιο συγκεκριμένο post. Για παράδειγμα εάν θέλεις να στείλεις κάποιο lead magnet, μπορείς να παρακινήσεις τους χρήστες που θέλουν να παραλάβουν τo lead magnet στο Messenger να σχολιάσουν το post. Στη συνέχεια οι χρήστες που σχολίασαν το post θα λάβουν μήνυμα από το bot και θα παραλάβουν το lead magnet στο Messenger. Μελλοντικά θα μπορείς να αλληλεπιδράσεις ξανά με τους συγκεκριμένους χρήστες.
  • Δημιουργία Landing Page: Το Chatfuel δημιουργεί landing page για το bot σου. Μπορείς να ενσωματώσεις το link του landing page στην υπογραφή του email σου, στα Social media έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να εντοπίσουν το bot σου.

Παρακολούθηση Analytics στο Chatfuel

Τα analytics θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τόσο το Messenger Bot σου, όσο και την εμπειρία του χρήστη. Για να αποκτήσεις πρόσβαση στα analytics του Bot, πρέπει να επιλέξεις την επιλογή Analyze που βρίσκεται αριστερά στο dashboard.

To chatfuel σου δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθήσεις εβδομαδιαία metrics, μηνιαία καθώς και τριμηναία.

Chatfuel Messenger Bot 12

Τι metrics μπορείς να κάνεις track μέσω των Analytics του Chatfuel

  • Συνολικός αριθμός χρηστών
  • Conversion Rates
  • Δημοφιλή blocks
  • User Engagement
  • Δημοφιλή κουμπιά
  • Δημοφιλή links

Tώρα είσαι σε θέση να ολοκληρώσεις το bot σου και να αυξήσεις το traffic. Eαν παρόλαυτα έχεις απορρίες για σχετικά με τα παραπάνω βήματα μη διστάσεις να μου στείλεις μήνυμα. Θα χαρώ πολύ να σε βοηθήσω. Αν πάλι βρήκες το άρθρο χρήσιμο, μην ξεχάσεις να το μοιραστείς με το κοινό σου. Καλή και παραγωγική Χρονιά!

Αντώνης Σπυριδάκης
Ο Αντώνης ζει και εργάζεται στην Πράγα ως Social Media Marketer. Μεγάλες του αδυναμίες το Social Media Marketing, το Visual Marketing και το Branding. Τα ενδιαφέροντα του κινούνται γύρω από το Digital Marketing, την καινοτομία και τις startups (πρόσφατα έκανε launch το δικό του startup venture, το travelgogo) και τέλος τις νέες τεχνολογίες.