Messenger Bots: Πώς να Δημιουργήσεις το Δικό σου Bot

Messenger Bots: Πώς να Δημιουργήσεις το Δικό σου Messenger Bot

Το Facebook Messenger αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για τους marketers.

Η μεγαλύτερη  messaging εφαρμογή στον κόσμο μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους οργανικά μέσω Μessenger Bots.

Πολλοί είναι οι marketers που προβλέπουν ότι τα bots θα αντικαταστήσουν σύντομα το παραδοσιακό e-mail marketing.

Η ομάδα του Hubspot, έτρεξε μια e-mail καμπάνια με σκοπό να παρατηρήσει τη συμπεριφoρά των χρηστών σχετικά με το Messenger.

Μέσα στο email που έστειλαν, έδιναν δυο επιλογές στο χρήστη:

α) να λάβει το PDF αρχείο συμπληρώνοντας μια φόρμα όπως παραδοσιακά γίνεται σε καμπάνιες e-mail

ή

β) να το λάβει μέσω Messenger.

 

Hubspot's messenger ad campaign

 

Μετά από 4 εβδομάδες τα αποτελέσματα ήταν τα εξής:

  • Tα Open Rates και τα Click-through rates στα Messenger broadcasts, σύμφωνα με το Hubspot, «άγγιξαν» το 80% (οpen rates) και 13% (click-through rates) αντίστοιχα.
  • Aντίστοιχα, τα Open Rates στην παραδοσιακή φόρμα άγγιξαν το 33% και τα Click-through rates μόλις το 1%.

Με βάση τα παραπάνω στατιστικά, μπορούμε να κατανοήσουμε την σημαντικότητα του Messenger Marketing και των Messenger Bots για τις επιχειρήσεις.

Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστώ μαζί σου όλα εκείνα που πρέπει να γνωρίζεις για να κατασκευάσεις ένα Messenger Bot.

Μέσω ενός Messenger Bot, είσαι σε θέση να βελτιώσεις το customer support, να ενισχύσεις το οργανικό traffic στο website σου και να αυξήσεις αποτελεσματικά τις πωλήσεις της επιχείρησης σου.

 

1. Χρήσιμα στατιστικά για το Messenger και τα Messenger Bots

  • Πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι χρησιμοποιούν το Messenger κάθε μήνα
  • Πάνω από 1 δισεκατομμύρια μηνύματα αποστέλλονται στο Μessenger μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών κάθε μήνα
  • Περισσότεροι από 375,000 άνθρωποι από 200 χώρες αλληλεπιδρούν καθημερινά με bots στο Messenger
  • Το 51% των Marketers που έλαβε μέρος στην ετήσια έρευνα του Social Media Examiner, δήλωσε ότι θα ενσωματώσει Messenger bots στην στρατηγική του Marketing στα επόμενα χρόνια
  • Πάνω από 300,000 bots βρίσκονται στο Μessenger
  • Το 80% των επιχειρήσεων θέλει να κατασκευάσει ένα Bot μέχρι το 2020 σύμφωνα με έρευνα της Oracle

 

2. Πώς να ξεκινήσεις το δικό σου Messenger Bot

#Καταγραφή στόχων της επιχείρησης σου

Όπως και με κάθε Social Media στρατηγική, έτσι και με τα bots, πρέπει αρχικά να καταγράψεις τους στόχους που θέλεις να πετύχεις μέσω ενός Messenger bot.

Για παράδειγμα, εάν οι πελάτες της επιχείρησης σου ρωτούν καθημερινά ίδιες ερωτήσεις στο Messenger, μπορείς να κατασκευάσεις ένα Messenger Bot το οποίο θα είναι σε θέση να απαντάει στα ερωτήματα τους εξοικονομώντας χρόνο με αυτό τον τρόπο.

#Συγγραφή copy για το Messenger Bot

Πριν ξεκινήσεις με την κατασκευή του Messenger Bot θα πρέπει να γράψεις το copy για το κύριο μενού και τις απαντήσεις που θα δίνει το bot στους χρήστες. Όσο πιο φιλικό ύφος έχει το copy, τόσο το καλύτερο για τον χρήστη.

Θυμήσου ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν messaging apps για να συνομιλήσουν με τους αγαπημένους τους φίλους. Eπίσης πρέπει να προσαρμόσεις το copy στον τόνο της εταιρείας σου.

Pro-tip: Απέφυγε τα μακροσκελή κείμενα. Nα έχεις το νου σου ένα tweet με 140 χαρακτήρες.

lorie chatbot

#Επιλογή πλατφόρμας για την κατασκευή του Messenger Bot

Αλήθεια, πρέπει να έχεις coding skills για να κατασκευάσεις ένα Messenger bot;

Φυσικά και όχι, καθώς υπάρχουν πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να κατασκευάσεις το δικό σου Messenger bot δωρεάν μέσα σε λίγα λεπτά. Όλα αυτά χωρίς γραμμή κώδικα. Φοβερό;

Ας εξετάσουμε λοιπόν τις πιο διαδεδομένες πλατφόρμες κατασκευής Messenger Bots.

Α) Chatfuel.com

chatfuelH λειτουργία του Chatfuel ξεκίνησε το 2015 με σκοπό να κάνει την κατασκευή Chatbots μια εύκολη υπόθεση για όλους, ακόμα και για εκείνους που δεν έχουν coding skills. Mέσω του Chatfuel έχεις τη δυνατότητα να δημιουργήσεις μέσα σε λίγα λεπτά το δικό σου Messenger Bot.

Απλό interface, φιλικό στη χρήση και δωρεάν. Στη δωρεάν έκδοση ο χρήστης έχει πρόσβαση σε όλα τα features εκτός από το People tab.

Επίσης στο free plan υπάρχει όριο έως 5.000 subscribers και branded message (Powered by Chatfuel) στο Welcome message του Bot.

Για να μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση σε όλα τα features, να αυξήσεις τους subscribers και να αφαιρέσεις το branded μήνυμα θα πρέπει να αγοράσεις το Pro πακέτο, η τιμή του οποίου ξεκινάει από τα 15 δολάρια ανά μήνα.

Γιατί Chatfuel:

  • Aπλό User Interface
  • Προγραμματισμός και αποστολή μηνυμάτων σε συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών (π.χ. σε χρήστες που έκαναν subscribe για νέα blog posts που αφορούν νέα της εταιρείας σου)
  • Δυνατότητα πληρωμών, καθώς το Chatfuel συνεργάζεται με το Stripe (κατάλληλο για e-shops)
  • Aποστολή διάφορων τύπων περιεχομένου (video, φωτογραφίες, αρχεία ήχου)
  • Αυτόματη απάντηση σε μηνύματα των χρηστών που περιλαμβάνουν keywords (Αrtificial Intelligence)
  • Δυνατότητα Live Chat
  • Αυτόματη απάντηση με προσωπικό μήνυμα στο Messenger σε χρήστες που έχουν σχολιάσει συγκεκριμένα posts του Facebook Page σου
  • Προσθήκη Messenger plugin στο Website σου (Chat στο Messenger)

Β) Manychat.com

manychat

To ΜαnyChat όπως και το Chatfuel ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2015. Πρόκειται για άλλη μια πλατφόρμα κατασκευής Messenger bots στην οποία δεν απαιτούνται coding skills.

To ΜanyChat έχει free plan με περιορισμένα features. Παρακάτω μπορείς να δεις πιο αναλυτικά το Free και το Premium πακέτο του ManyChat.

manychat pricing plan

Γιατί ManyChat:

  • Clean και μοντέρνο User Interface
  • Αποστολή μηνυμάτων σε χρήστες που έχουν κάνει subscribe στο bot σου
  • Αυτόματη αποστολή προσωπικών μηνυμάτων σε χρήστες που έχουν σχολιάσει συγκεκριμένα posts του Facebook Page σου
  • Αποστολή διαφόρων τύπων περιεχομένου (επισυναπτόμενα αρχεία, φωτογραφίες, βίντεο, emojis)
  • Eπιλογή Live Chat μέσα στο Messenger

 

3. Τips για να αυξήσεις οργανικά τους subscribers στο Messenger Bot σου

  • Πρόσθεσε το “Send το Messenger Plugin” σε όλες τις φόρμες του website σου. Με αυτό τον τρόπο θα αυξήσεις τους subscribers στο Messenger.
  • Πρόσθεσε αυτόματα responses σε συγκεκριμένα posts (αυτόματη απάντηση μέσω μηνυμάτων στο Messenger σε χρήστες που θα σχολιάσουν το post). Aυτομάτως αυτοί οι χρήστες που θα ανταποκριθούν στο μήνυμα σου θα προστεθούν στους subscribers του bot.
  • Πρόσθεσε το Facebook Chat στο website σου. Με αυτό τον τρόπο μεγαλώνεις το contact list στο Messenger.
  • Tοποθέτησε το Icon του Messenger σε blog posts, emails κτλ.

Eλπίζω τώρα να βρίσκεσαι σε θέση να κατασκευάσεις το δικό σου Messenger Bot. Eαν πάλι δεν νιώθεις 100% έτοιμος μείνε συντονισμένος στο Grow-digital καθώς θα δημοσιευθεί άρθρο που θα εμπεριέχει όλα τα βασικά βήματα για την κατασκευή ενός Chatbot  μέσω του Chatfuel και του ManyChat.

Mπορείς επίσης να δοκιμάσεις να μιλήσεις με την Lorie, το Messenger Bot που έχω φτιάξει για Social Media Marketers. Θα χαρώ πολύ να ακούσω το feedback σου και να τα πούμε  πούμε πιο διεξοδικά για Messenger bots μέσω LinkedIn ή Facebook.

Αντώνης Σπυριδάκης
Ο Αντώνης ζει και εργάζεται στην Πράγα ως Social Media Marketer. Μεγάλες του αδυναμίες το Social Media Marketing, το Visual Marketing και το Branding. Τα ενδιαφέροντα του κινούνται γύρω από το Digital Marketing, την καινοτομία και τις startups (πρόσφατα έκανε launch το δικό του startup venture, το travelgogo) και τέλος τις νέες τεχνολογίες.