Νέο Google Search design με στοιχεία από Artificial Intelligence

Η Google φαίνεται να ετοιμάζει ένα νέο chatbot-style design για τα αποτελέσματα του Google Search σε desktop, με πιθανό λανσάρισμα ίσως και μέσα στο 2023.

Νέο Google Search design με στοιχεία από Artificial Intelligence

Η Google φέρεται να έχει ξεκινήσει να δοκιμάζει ένα νέο desktop search page design που ενσωματώνει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και chatbot.

Γνωρίζουμε ήδη ότι η Google επιθυμεί να προσθέσει chatbot λειτουργίες μέσα στο 2023.

Μια νέα αναφορά του CNBC παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πώς μπορεί να μοιάζει αυτή η πειραματική σελίδα.

Ποια είναι η εναλλακτική σελίδα αναζήτησης της Google. Σε μια έκδοση της Google’s search results page, η εταιρεία αντικατέστησε το κουμπί I’m Feeling Lucky κάτω από το search bar με πέντε προτροπές για πιθανές ερωτήσεις. Υπάρχει επίσης ένα μικρό λογότυπο συνομιλίας, μέσα στο δεξιό άκρο του search bar, σύμφωνα με την αναφορά.

Με βάση αυτή την περιγραφή, ακολουθεί ένα συνοπτικό δείγμα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει:

Πηγή: searchengineland.com

Ποια είναι η εναλλακτική σελίδα αποτελεσμάτων της Google. Φαίνεται ότι αυτό θα ωθούσε τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google πολύ πιο κάτω στη σελίδα. Όπως εξηγεί το CNBC, όταν εισάγεται μια ερώτηση, τα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζουν ένα γκρι συννεφάκι ακριβώς κάτω από τη γραμμή αναζήτησης, προσφέροντας περισσότερες απαντήσεις που μοιάζουν σαν να τις έχει δώσει άνθρωπος, παρά σαν αυτές που έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Ακριβώς κάτω από αυτό, η σελίδα προτείνει αρκετές επακόλουθες ερωτήσεις που σχετίζονται με την πρώτη. Κάτω από αυτό, εμφανίζει τυπικά αποτελέσματα αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένων links και headlines.

Πειραματικό design, ωστόσο, για την παραπάνω σελίδα δεν υπάρχει.

Πάντως, βάσει του τρόπου με τον οποίο περιγράφηκε το παραπάνω, η σελίδα αυτή μπορεί να μοιάζει με ορισμένα SERPs όπου υπάρχει ένα featured snippet που ακολουθείται από το section ‘People also ask’ και έπειτα τα οργανικά αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, “what is cheese made of”:

Πηγή: searchengineland.com

Έτσι, μπορείς να φανταστείς το γκρι πλαίσιο στη θέση του featured snippet που εξηγεί πώς φτιάχνεται το τυρί (με μια απάντηση που δημιουργείται από το Google AI αντί να εμφανίζεται το featured snippet) και τις ερωτήσεις να αντικαθιστούν τα PAA.

Γιατί η είδηση αυτή είναι σημαντική. Θα μπορούσε να είναι η αρχή μιας νέας AI-designed λογικής στο Google Search ως απάντηση στο ChatGPT; Ακόμη και αν δεν αποτελεί κάποια ριζική αλλαγή από το design όπως το γνωρίζουμε σήμερα, δεν παύει να σημαίνει ότι θα επηρεαστεί η επισκεψιμότητα που λαμβάνουν τα websites από τους χρήστες που αναζητούν πληροφορίες στις SERPs. Αν μέχρι τώρα πίστευες ότι η Google προσπαθεί σιγά σιγά να κλέψει επισκέψεις από τις επιχειρήσεις, μάλλον αυτή η είδηση θα δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια.

Ποια είναι όμως η πλευρά της Google και τι αναφέρει;

Σύμφωνα με ανακοίνωση εκπροσώπου της:

“We have long been focused on developing and deploying AI to improve people’s lives. We believe that AI is a foundational and transformative technology that is incredibly useful for individuals, businesses, and communities, and as our AI Principles outline, we need to consider the broader societal impacts these innovations can have. We continue to test our AI technology internally to make sure it’s helpful and safe, and we look forward to sharing more experiences externally soon.”

Ο καθένας λοιπόν μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του με βάση τα λεγόμενα της Google.

Τέλος, δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν φήμες ότι η Google κάνει δοκιμές στη δική της εκδοχή του ChatGPT, το οποίο το αποκαλεί LaMDA Technology, που περιλαμβάνει απαντήσεις με βάση πρόσφατα events (κάτι που το ChatGPT δεν μπορεί να το κάνει στην υφιστάμενη μορφή του).