Το Performance Marketing έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες διαφημίζουν και πωλούν προιόντα και υπηρεσίες.
Επίσης, το Performance Marketing έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο μετράμε την επιτυχία των marketing καμπανιών. Στο παρελθόν, και με τα τότε attribution models που υπήρχαν, αυτό ήταν αδύνατο να γίνει.
Σήμερα, οι Performance Marketing καμπάνιες σου δίνουν τη δυνατότητα να μετρήσεις τα πάντα, από την απήχηση του brand μέχρι το conversion rate μιας διαφήμισης ή ενός συγκεκριμένου εικαστικού.
Αυτή η νέα εποχή του data-driven marketing έχει δώσει στους διαφημιστές πολύτιμα insights για την απόδοσή τους, γεγονός που τους βοηθάει να βελτιστοποιούν τις καμπάνιες τους ανάλογα με το Cost-per-Acquisition (CPA).
Καθώς η διαφήμιση γίνεται όλο και πιο διαφανής, οι διαφημιστές αναζητούν πέρα από το branding, να αναπτύξουν νέες στρατηγικές marketing με αποδεδειγμένο ROI (return of investment). Με τις Performance Marketing καμπάνιες, οι διαφημιστές πληρώνουν όταν ολοκληρωθεί μια συγκεκριμένη ενέργεια, παρά για εμφανίσεις ή clicks.
Τι είναι το performance marketing
Ενώ τα πολύ μεγάλα brands μπορούν να δαπανήσουν μεγάλα χρηματικά ποσά σε branding, οι περισσότερες επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς θα παραμείνουν κερδοφόρες, προσέχοντας ιδιαίτερα τα κόστη τους.
Το Performance Marketing αποτελεί σε αυτή τη περίπτωση ένα όπλο στα χέρια των marketers, το οποίο ωστόσο απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις, mindset και πρακτικές.
Στο Performance Marketing, ο advertiser καθορίζει εκείνο το action για το οποίο θα κληθεί να πληρώσει, όταν ο χρήστης το ολοκληρώσει. Αυτό μπορεί να είναι ένα click, μια εγγραφή σε μια φόρμα, μια αγορά προιόντος ή υπηρεσίας.
Πλεονεκτήματα του performance marketing
Τα οφέλη στο performance marketing είναι πολλά, όπως:
- Εύκολη παρακολούθηση της απόδοσης των καμπανιών
- Χαμηλό ρίσκο
- ROI-focused
Το κύριο όφελος στο Performance Marketing είναι ότι είναι 100% μετρήσιμο. Χάρη στις νέες τεχνολογίες που ακολουθούν κορυφαίες marketing πλατφόρμες (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn κ.α.), όλα τα metrics των καμπανιών παρακολουθούνται και συμπεριλαμβάνονται στο reporting.
Εκτός από την καλύτερη παρακολούθηση, το Performance Marketing είναι εστιασμένο στο ROI, που σημαίνει μικρότερο ρίσκο για τον advertiser.
Με λιγότερους κινδύνους, είναι εύκολο να δοθεί έμφαση στην ταχύτητα δημιουργίας των ενεργειών αλλά και να δοθεί περισσότερος χρόνος στη δημιουργική σκέψη.
Τι κάνει το performance marketing διαφορετικό από τις άλλες μορφές advertisting
Σε αντίθεση με άλλες μορφές παραδοσιακής διαφήμισης, όπου τα κα κόστη ρέουν χωρίς απαραίτητα αυτό να εξαρτάται από την επιτυχία της διαφήμισης, στο performance marketing οι διαφημιστές πληρώνουν μόνο για ολοκλήρωση ενεργειών από τους χρήστες.
Έτσι, ανατράπηκε με επιτυχία μια σχέση προσφοράς-αξίας που υπήρχε στο παραδοσιακό marketing, και πλέον επιτρέπει τη μέτρηση του ROI σε πραγματικό χρόνο.
Η εξέλιξη του Performance Marketing
Το Performance Marketing έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου, χάρη στις νέες τεχνολογίες και στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Στο σημερινό performance-driven κόσμο, το digital marketing έχει να κάνει με το “να στοχεύσεις τους σωστούς ανθρώπους, τη σωστή χρονική στιγμή και στο σωστό τύπο συσκευής.” Το Desktop έχει πέσει από το θρόνο -και τις προτιμήσεις των χρηστών. Έτσι, οι marketers αναζητούν το κοινό τους στις mobile συσκευές.
Αυτό το νέο τοπίο αλλάζει πρακτικές στις οποίες είχαν αδυναμία οι SEM και SEO experts. Οι Search Engine Optimization experts οι οποίο προηγουμένως βασίζονταν στη βελτιστοποίηση των keywords για να βελτιώσουν την κατάταξη των websites στα οργανικά αποτελέσματα, καλούνται να βρουν νέους τρόπους για να αξιοοποιήσουν το περιεχόμενο, να το καταστήσουν κατάλληλο και για κινητές συσκευές, και να το κάνουν περισσότερο engaging και εύκολα προσβάσιμο.
Ομοίως, οι Search Engine Marketers θα πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται πιο βελτιωμένες και σύνθετες καμπάνιες, να μάθουν πώς να βελτιστοποιούν για κινητές συσκευές, και πώς θα επεξεργαστούν PLAs (product list ads).
Ποια τα χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένας perfomance marketer
Συνήθως, αρκετοί νεο-εισερχόμενοι marketers πέφτουν στην παγίδα του performance marketing, το οποίο μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά δικαίως θεωρείται από τους experts ως μια από τις δυσκολότερες μορφές marketing στον ψηφιακό κόσμο.
Αρχικά, ο performance marketer καλείται να διαχειριστεί μια τεράστια ποσότητα δεδομένων, την οποία οφείλει να αναλύσει προκειμένου να ξεκινήσει να δημιουργεί μια performance marketing καμπάνια.
Ποιες πλατφόρμες θα διαχειριστεί; Τι τύπους καμπανιών θα δημιουργήσει; Σε τι κοινά θα στοχεύσει; Πώς θα αξιοποιήσει το AI προς όφελός του; Πώς θα βελτιστοποιήσει εν συνεχεία τις καμπάνιες του; Ποιες αλλαγές στο digital οικοσύστημα επηρεάζουν την απόδοσή του; Ποιοι άλλοι παράγοντες δρουν είτε θετικά, είτε αρνητικά, και πώς μπορεί να τους ενδυναμώσει ή να βελτιστοποιήσει αντίστοιχα;
Αυτές είναι οι πιο απλές ερωτήσεις στις οποίες θα κληθεί να βρει απάντηση ένας performance marketer. Επομένως, ο επαγγελματίας αυτός θα πρέπει να έχει μια πολύ καλή γνώση όχι μόνο των δεδομένων που έχει -και θα αποκτήσει- στα χέρια του, αλλά και μια πολύ καλή γνώση των marketing πλατφορμών που θα χρησιμοποιήσει.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίθηκε στο Young Entrepreneur Council (YEC), σχετικά με τα skills που αναζητούν σε ένα performance marketing περιβάλλον, μερικά από τα χαρακτηριστικά ενός performance marketer είναι:
- Paid social media advertising expertise
- Sales skills
- Specific marketing channel expertise
- The ability to think objectively
- The ability to execute and analyze drip marketing campaigns
- A mix of creativity and analytical abilities
- Good copy and visual storytelling abilities
- The ability to analyze quantifiable metrics
- Agility
- Excellence at data analysis and manipulation
To Performance Marketing σε ένα πολυπαραγοντικό περιβάλλον επιτυχίας
Έτσι όπως έχει εξελιχθεί το digital περιβάλλον της διαφήμισης, θεωρείται λάθος η απόλυτη αξιολόγηση μεθόδων marketing, όπως ακριβώς μια τέτοια μέθοδος είναι και το Performance Marketing.
Το περιβάλλον επιτυχίας μια στρατηγικής στο digital marketing είναι πολυπαραγοντικό, και πολλές φορές οι παράγοντες αυτοί είναι πέρα από τις δυνατότητες των advertisers να τους διαχειριστούν.
Για παράδειγμα, αν συγκρίνουμε 2 ίδιες καμπάνιες performance marketing, στις οποίες η μια αξιοποιεί ένα σύγχρονο, mobile-friendly και γρήγορο ecommerce shop, και η άλλη αξιοποιεί ένα ecommerce shop το οποίο δεν ακολολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές Pagespeed και UX/UI, είναι πολύ εύκολο να φανταστούμε ποια θα αποτύχει.
Επομένως, ο σύγχρονος performance marketer, πέρα από όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, καλείται να αναλύσει, να αξιολογήσει και να προτείνει λύσεις οι οποίες θα βελτιώσουν την απόδοση των ενεργειών του.
Άλλοι ορισμοί για το Performance Marketing
Performance-based marketing is a method of interactive advertising paid for not with a set price, but with a variable price that depends on the performance of the ad. For example, the cost of an ad might be based upon how often it’s viewed on a webpage, how often it’s actually clicked, how often it actually generates a lead, or how often it results in a sale. – Πηγή
Performance marketing is the online marketing strategy in which the customer only pays for the results obtained by the strategy, not the strategy itself. That is, the customer will pay more if they have obtained better results and they won’t pay anything if the strategy or campaign has not achieved results. Generally, these conversions for which the customer pays are usually a download, a lead, a purchase or a click. – Πηγή
Άλλες πολύτιμες πηγές:
An Introductory Guide to Performance Marketing