Έρχονται υψηλότερα κόστη στο Google Ads λόγω αλλαγών στο AdSense

Μέχρι το τέλος του έτους, οι advertisers αναμένεται να πληρώνουν το πλήρες ποσό του bid τους αντί για το δεύτερο υψηλότερο bid!

Υψηλότερα κόστη στο Google Ads λόγω αλλαγών στο AdSense

Μια αλλαγή που θα συμβεί στο Google Adsense έρχεται να φέρει αλλαγές και στο Google Ads, με τα νέα να μην είναι τόσο καλά για τους advertisers.

Το μοντέλο δημοπρασίας του AdSense αλλάζει από second-price σε first-price έως το τέλος του 2021, ανακοίνωσε πρόσφατα η Google. Η αλλαγή αυτή θα εφαρμοστεί αυτόματα, επομένως δεν απαιτείται κάποια ενέργεια ή προετοιμασία για τους advertisers και τους publishers.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;

First-price vs. second-price auctions: Τι ακριβώς είναι το second-price μοντέλο; Στο second-price μοντέλο ο νικητής πληρώνει το bid με βάση το δεύτερο μεγαλύτερο (αυτό του δεύτερου ανταγωνιστή) και όχι το bid που κάνει ο ίδιος. Στο first-price μοντέλο, ο νικητής πληρώνει το bid του, ανεξάρτητα το bid του δεύτερου ανταγωνιστή.

Αυτό θα απλοποιήσει τα πράγματα για τους advertisers, λέει η Google. “Ευθυγραμμίζουμε τη διαδικασία στο AdSense με τις υπόλοιπες πλατφόρμες διαφήμισης του οικοσυστήματος της Google, κάτι που πιστεύουμε ότι θα απλοποιήσει την εμπειρία για τους buyers που μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μια ενιαία προσέγγιση bidding ανάμεσα στα AdSense, Ad Manager και AdMob. Αυτό θα βελτιώσει και την εμπιστοσύνη των advertisers”, δήλωσε εκπρόσωπος στο γνωστό blog Search Engine Land.

Ποια προϊόντα του AdSense επηρεάζονται. Η μετάβαση σε ένα first-price μοντέλο δημοπρασίας επηρεάζει μόνο τα AdSense for Content, AdSense for Video και AdSense for Games. Δεν επηρεάζει το AdSense for Search ή το AdSense for Shopping.

Γιατί μας επηρεάζει. Το νέο μοντέλο ευθυγραμμίζεται με το AdSense και το AdMob, τα οποία ήδη λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο. Κάνοντας το winning bid να αποτελεί το πραγματικό κόστος που θα πληρώσουν οι advertisers, ίσως είναι ένας τρόπος να διευκολύνει μερικούς από αυτούς να προγραμματίσουν το spending τους.

Ωστόσο, ένα first-price μοντέλο δημοπρασία σημαίνει ότι η τελική τιμή που πληρώνει ο νικητής advertisers θα είναι υψηλότερο από ότι ήταν σε ένα second-price μοντέλο, αν ο advertiser πρόσφερε το ίδιο bid. “Όταν οι buyers μειώνουν το bid τους στο πλαίσιο ενός first-price μοντέλο, τακόστη τείνουν να είναι παρόμοια και στα δύο μοντέλα, αντικατοπρίζοντας την αξία του διαφημιστικού χώρου και κοινού ενός publisher,” αναφέρει η Google. Και συμπληρώνει, “Ανακοινώσαμε την αλλαγή του μοντέλο δημοπρασιών από second-price σε first-price για να δώσουμε την ευκαιρία στους συνεργάτες μας να προσαρμόσουν τη στρατηγική bidding τους πριν ξεκινήσει η δημοπρασία.”

Οι campaign managers και οι performance marketing experts θα πρέπει να ενημερώσουν τα ενδιαφερόμενα μέρη για αυτή την αλλαγή, καθώς μπορεί να επηρεάσει τη marketing στρατηγική τους ή το budget.

H Google ανέφερε επίσης ότι οι publishers πιθανότατα δεν θα δουν αλλαγές στα κέρδη τους ως αποτέλεσμα αυτής της μετάβασης.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.