Η Google ανακοινώνει το τέλος των Similar Audiences

Η Google ανακοινώνει το τέλος των Similar Audiences, ως αποτέλεσμα αλλαγών γύρω από το user privacy. Δες πώς αυτό επηρεάζει την απόδοση των καμπανιών σου.

Η συνεχής εστίαση στο απόρρητο των καταναλωτών είχε ως αποτέλεσμα να έρθει άλλο ένα update στα Google Ads, επηρεάζοντας αυτή τη φορά τη στόχευση των Similar Audiences.

Πολύ πρόσφατα, η liaison της Google, Ginny Marvin, επιβεβαίωσε ότι η Google θα καταργήσει σταδιακά το similar audiences targeting μέσα στο 2023.

Συνέχισε να διαβάζεις για να κατανοήσεις τον αντίκτυπο στις καμπάνιες και πώς να προετοιμαστείς για αυτή την αλλαγή.

Τέλος στα Similar Audiences segments από τον Μάϊο 2023

Εάν αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείς similar audiences σε επίπεδο campaign ή ad group, δεν θα υπάρξει κάποια αλλαγή σε αυτά.

Αν και θα συνεχίζεις να μπορείς να χρησιμοποιείς similar audience segments μέχρι το 2023, δεν έχεις τη δυνατότητα να μπορείς να προσθέσεις νέα similar segments σε campaigns και ad groups.

Τα similar audiences γίνονται removed τον Αύγουστο 2023

Η δεύτερη φάση του τέλους των similar audiences θα συμβεί τον Αύγουστο 2023.

Η Google θα αφαιρέσει τυχόν υπάρχοντα similar audience segments από όλα τα groups και campaigns.

Ωστόσο, δεν χρειάζεται πανικός – οι advertisers θα εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση σε historical reporting για αυτά τα segments αν χρειαστεί.

Γιατί αυτή η αλλαγή

Η Google αναφέρει ότι η αλλαγή στα similar audiences είναι αποτέλεσμα των παρακάτω:

  • Οι εξελίξεις στην προσέγγιση του online marketing.
  • Η ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων προς το privacy.

Μετά την ανακοίνωση για την ανυπαρξία εναλλακτικής λύσης στα third-party cookies, τα σχόλια των advertisers βοήθησαν στην αλλαγή του τοπίου.

Η Google συνειδητοποίησε τη σημασία κάποιας μορφής στόχευσης χρηστών ως απαραίτητη, προκειμένου οι advertisers να διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες αποτελεσματικά.

Χωρίς εναλλακτική λύση, οι advertisers πιθανότατα θα είχαν απομακρυνθεί από την Google, επηρεάζοντας σημαντικά τα διαφημιστικά έσοδα της Google.

Μιλώντας συγκεκριμένα για τα similar audiences, η αλλαγή αυτή θα μεταφέρει τα similar audiences σε μια πιο αυτοματοποιημένη λύση για targeting.

Έτσι, η Google προσφέρει στους advertisers έναν οδηγό προετοιμασίας βασισμένο στο campaign type:

Search and Regular Shopping Campaigns

Πηγή: Support.google.com, November 2022

Display, Discovery, and Video action campaigns

Πηγή: Support.google.com, November 2022

Video awareness campaigns

Πηγή: Support.google.com, November 2022

Πόσο επηρεάζει τους marketers

Στο Twitter δεν άργησε πολύ η συζήτηση να ανάψει, με αρκετούς marketers και PPC professionals να ζητάνε περισσότερη σαφήνεια σχετικά με το πώς (και ένα) η Google θα συγχωνεύσει τα similar audiences με άλλα targeting options:

Έτσι, ενώ το similar audience targeting μπορεί να μην είναι διαθέσιμο ως αυτόνομη επιλογή, άλλες, πιο αυτοματοποιημένες λύσεις targeting & bidding χρησιμοποιούν παρόμοια signals, εξαλείφοντας την ανάγκη για τα similar audiences.

Συνοψίζοντας

Θα επηρεάσει το τέλος των similar audiences σημαντικά τις performance marketing καμπάνιες;

Μάλλον όχι, έτσι όπως φαίνεται. Αλλά είναι καλό για τους advertisers να κατανοήσουν τι αλλάζει, γιατί και ποιες εναλλακτικές έρχονται.

Το support guide της Google είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κατανοήσεις καλύτερα την πολυπλοκότητα κάθε τύπου καμπάνιας και πώς να προετοιμάσεις διαφορετικούς τρόπους αντιμετωπίσης της μετάβασης αυτής το 2023.

Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.