Η χρήση των hashtags και η σχέση τους με τα social media δεν είναι ένα νέο trend στο χώρο των κοινωνικών δικτύων. Τα hashtags έχουν λάβει μέρος ακόμα και στην offline ζωή μας (π.χ. γκράφιτι).
Όσο αφορά την online παρουσία μας, μπορούμε να τα δούμε σε posts χιουμοριστικού περιεχομένου, συμπληρώνοντας κάποιες ατάκες ή ακόμη και σε πιο σοβαρά posts που προσπαθούν να περάσουν ως μήνυμα το ίδιο το hashtag.
Disclaimer: Σε αυτό το άρθρο θα γίνει συχνή χρήση της λέξης “hashtag”.
Άρα λοιπόν, θα πρέπει να είσαι σε θέση να γνωρίζεις το πόσο συχνά να τα χρησιμοποιείς, πόσα hashtags πρέπει να βάλεις, πως να βρεις trending hashtags και πως να τα αξιοποιήσεις προς όφελός σου.
Σύντομη αναδρομή στην ιστορία
Το σύμβολο του hashtag έχει ρίζες από πολύ παλιά και συγκεκριμένα από τον 14ο αιώνα. Μάλιστα, στην Αμερική για πολλά χρόνια το αποκαλούσαν με τον όρο “pound sign”. Επίσης, ο όρος hashtag άρχισε να γίνεται γνωστός με την αυξανόμενη χρήση των social media.
Μια από τις παρθενικές του εμφανίσεις στον χώρο των κοινωνικών δικτύων, ήταν στο παρακάτω tweet.
how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?
— Chris Messina // molly.com/chris (@chrismessina) 23 Αυγούστου 2007
Από τότε μέχρι και σήμερα τα βλέπουμε στην καθημερινότητα μας παντού.
Τώρα λοιπόν που που κάναμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή, πάμε να δούμε πως μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στα social media.
Hashtags και Facebook: Πώς να τα χρησιμοποιείς
Τα posts γίνονται πολύ πιο ενδιαφέροντα με τη χρήση hashtags από κάθε άποψη. Ωστόσο, υπάρχει μια λεπτή γραμμή που αν την ξεπεράσεις τότε από ενδιαφέρον, το post μετατρέπεται σε βαρετό ή ακόμα και ενοχλητικό.
Άρα λοιπόν να προσέχεις τα εξής:
- Μη χρησιμοποιείς πολλά hashtags. Δεν είναι ωραίο τα hashtags να είναι περισσότερα από τις λέξεις στο κείμενο σου. Για την ακρίβεια, καλό είναι να μπαίνουν 1 με 2 hashtags ανά post. Έρευνες δείχνουν ότι όσο περισσότερα hashtags, τόσο λιγότερο το engagement.
- Κάνε το post public. Διαφορετικά, μόνο οι φίλοι σου και οι followers σου θα μπορούν να δουν το post.
Hashtags και Twitter: Πώς να τα χρησιμοποιείς
Τα tweets με 1 έως 2 hashtags έχουν κατά μέσο όρο 21% περισσότερο engagement από τα tweets χωρίς hashtags. Επομένως, λίγα αλλά έξυπνα hashtags είναι η «μυστική συνταγή».
Επίσης, πρέπει να προσέχεις τη χρήση τους στα Twitter ads. Φαίνεται ότι τα ad clicks είναι περισσότερα σε tweets που δεν χρησιμοποιούν καθόλου hashtags.
Αν θέλεις να δεις Twitter Analytics θα σε βοηθήσει το Twitonomy.
Hashtags και Instagram: Πώς να τα χρησιμοποιείς
Όσοι χρησιμοποιούν hashtags στα posts τους στο Instagram, λαμβάνουν 12.6% περισσότερο engagement σε σχέση με τα posts που δεν έχουν καθόλου hashtags.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα social media, στην περίπτωση του Instagram μπορούμε να πούμε ότι τα hashtags κάνουν καλό, καθώς φαίνεται πως ο ιδανικός αριθμός για τα hashtags είναι το 11, το οποίο αποφέρει το μεγαλύτερο engagement. Μέγιστος αριθμός φαίνεται να είναι τα 30 hashtags.
Hashtags και LinkedIn: Πώς να τα χρησιμοποιείς
Στο LinkedIn πρέπει να δείχνεις έναν πιο σοβαρό χαρακτήρα. Η προσθήκη hashtags στα LinkedIn posts σου θα δώσουν ένα boost στο visibility, ενώ μπορείς να τα χρησιμοποιείς παράλληλα και σε publisher posts.
Ο αριθμός ανά post είναι και πάλι ο κλασσικός, δηλαδή 1 με 2. Άλλωστε άμα ήθελες περισσότερα… το ποντίκι σου και σε άλλα social media 😊.
Hashtags και Google+: Πώς να τα χρησιμοποιείς
Ε όχι!
Και μην τολμήσεις να σκεφτείς ότι τα hashtags θα σε βοηθήσουν στο SEO. Αρκεί να απαντήσεις στον εαυτό σου την ερώτηση «πόσοι θα googlάρουν με hashtag;» (υπάρχουν πολλοί καλύτεροι τρόποι για το σωστό SEO, διάβασε και λίγο Grow-Digital.gr).
Συμπέρασμα;
Αν είσαι “hashtagholic”, καλό είναι να κρατάς το μέτρο σε Facebook – Twitter – LinkedIn, και να βγάζεις όλο σου το είναι σε Instagram.
Α! και στο Google+ μπορείς να ξεδιπλώσεις το ταλέντο που έχεις σαν σωστός hastagholic… άλλωστε δεν θα τα δει και κανείς 😊.
Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.
Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου με τίτλο «Amazon GO: Ένα Supermarket από το μέλλον… στο παρόν!»