Η Google ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να μοιράζεται περισσότερα δεδομένα γύρω από τα search terms με τους advertisers.
Αυτή η κίνηση έρχεται σχεδόν ένα χρόνο μετά την αρχική της απόφαση να ξεκινήσει την “απόκρυψη” δεδομένων γύρω από τα search data, μια κίνηση που αντιμετωπίστηκε με κακή κριτικές και απογοήτευση από το οικοσύστημα του digital advertising.
Η Google ανέφερε ότι πιστεύει πως τα δεδομένα γύρω από τα search data θεωρούνται προσωπικά δεδομένα, αλλά παράλληλα εργάζεται προς την κατεύθυνση λύσεων που θα βοηθήσουν στη διατήρηση του “privacy”, ενώ παράλληλα οι διαφημιζόμενοι θα έχουν στη διάθεσή τους πολύτιμα δεδομένα που θα τους βοηθήσουν στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των καμπανιών.
Ενώ οι advertisers εξακολουθούν να μην λαμβάνουν όλα τα search data, η Google εργάζεται για να αυξήσει το visibility στα δεδομένα αυτά.
Η Google αναφέρει ότι οι advertisers θα λαμβάνουν περίπου 6.5x φορές search data από ότι λαμβάνουν τώρα, ξεκινώντας από μέσα Σεπτεμβριου και μετά. Παράλληλα, τα δεδομένα αυτά θα γίνουν “back-populated” μέχρι τον Φεβρουάριο 2021.
Τι άλλαξε και τι ποιες κινήσεις πρέπει να κάνουν οι advertisers
Η Google δουλεύει πάνω σε τρόπους για κοινή χρήση δεδομένων με τους advertisers, διατηρώντας παράλληλα υψηλά πρότυπα privacy που θα ακολουθούν όλες τις οδηγίες γύρω από το GDPR και θα εκτείνονται σε όλη την έκταση ενός Google Ads account.
Εκπρόσωπος της Google είπε ότι εσωτερικά τους είναι γνωστό ότι οι advertisers έχουν ανάγκη από περισσότερα δεδομένα και έτσι επένδυσαν πάνω σε αυτό το αίτημα.
Επίσης, η Google σημειώνει ότι σχεδιάζει να μοιραστεί επιπλέον δεδομένα στην καρτέλα Insights τους επόμενους μήνες για να βοηθήσει τυος advertisers να κατανοήσουν το πώς τους εντόπισαν οι χρήστες στο search.
Ωστόσο, η Google αρνήθηκε να σχολιάσει τις επερχόμενες αλλαγές, αλλά σημείωσε στην αρχική της ανακοίνωση ότι οι advertisers θα έχουν ορατότητα σε search query themes που αυξάνουν την απόδοση, ακόμα και αν αυτά τα queries αποκρύπτονταν από τα reports.
Τι είναι αυτό που πρέπει να κάνουν οι advertisers από εδώ και πέρα;
Το πρώτο και σημαντικότερα είναι να κάνουν ένα download των δεδομένων τους πριν από την 1 Σεπτεμβρίου 2021, ώστε να διατηρήσουν ένα αρχείο των δεδομένων τους.
Δεύτερον, να κοιτάξουν ξανά τα δεδομένα τους από τον Φεβρουάριο 2021 μέχρι και σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο, θα ελέγξουν τυχόν search terms στα οποία δεν είχαν πρόσβαση και έτσι θα μπορούν να προσθέσουν νέα keywords στις καμπάνιες τους και παράλληλα να ορίσουν νέα negative keywords με βάση τα search data.