Good news from Google!
Η Google αποφάσισε να παρατείνει το μπλοκάρισμα των third-party cookies από τον Google Chrome, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της.
Η ανακοίνωση αναφέρει επίσης ότι αν και υπάρχει σημαντική πρόοδος με το project αυτό, καθίσταται σαφές ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για ολόκληρο το οικοσύστημα προκειμένου η μετάβαση να γίνει με το σωστό τρόπο.
Η καθυστέρηση αυτή θα επιτρέψει σε ολόκληρο το web community να συζητήσει και να προετοιμαστεί περισσότερο, καθώς και να επιτρέψει στις ρυθμιστικές αρχές να κατανοήσουν τις επερχόμενες αλλαγές ώστε να παράσχουν σωστή καθοδήγηση στους άμεσα εμπλεκόμενους.
Επίσης, θα επιτρέψει στους advertisers και στα brands να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους αντίστοιχα.
Το νέο χρονοδιάγραμμα θα επιτρέψει την αλλαγή στα third-party cookies το 2023.
Ποια θα είναι η διαδικασία; Πριν από το launch της νέας λειτουργίας του Google Chrome, η Google θα επιτρέψει στο κοινό και στις ρυθμιστικές αρχές να έχουν λόγο στη διαδικασία της κατάργησης των third-party cookies.
Συζήτηση: Οι τεχνολογίες και τα πρωτότυπα συζητιούνται σε φόρουμ ή ομάδες όπως τα GitHub και W3C groups.
Testing: Οι τεχνολογίες δοκιμάζονται αυστηρά στο Chrome μέσω διαφόρων δοκιμών, επιτρέποντας τη διαφάνεια και το feedback καθ’όλη τη διάρκεια.
Προετοιμασία για έγκριση: Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάπτυξης, οι επιτυχημένες τεχνολογίες είναι έτοιμες να χρησιμοποιηθούν σε κλίμακα. Τότε, θα λανσαριστούν στον Chrome και θα είναι έτοιμες για χρήση σε όλο το web.
Aπό εκεί, αν οι τεχνολογίες αυτές περάσουν από τις δεσμεύσεις στις οποίες υπόκειται η Google σε διάφορους νομικούς θεσμούς, ξεκινάει το rollout:
Στάδιο 1 (Έναρξη στα τέλη του 2022): Μόλις ολοκληρωθεί και το testing και τα APIs έχουν ενσωματωθεί στον Chrome, θα ανακοινωθεί η έναρξη του πρώτου σταδίου. Κατά το στάδιο 1, οι publishers και όλο το advertising community θα έχουν χρόνο για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Αυτό το στάδιο αναμένεται να κρατήσει για εννέα μήνες.
Στάδιο 2 (Από τα μέσα του 2023): Ο Chrome θα καταργήσει σταδιακά την υποστήριξη των third-party cookies κάνοντας ένα τρίμηνο phase out, στα τέλη του 2023.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατάργηση των 3rd party cookies και το χρονοδιάγραμμα μπορείς να βρεις εδώ.
Αυτή η είδηση έφερε αρκετή χαρά σε όλοκληρο το advertising community. Δεν είναι λίγοι αυτοί που δικαίως ανησυχούν για το τι σημαίνει αυτή τη στροφή της Google προς το privacy και το μπλοκάρισμα των third-party cookies.
Αυτή η καθυστέρηση σημαίνει ότι υπάρχει μια ευκαιρία για τους digital marketers να ακουστούν από την Google, ζητώντας περισσότερο χρόνο να προετοιμαστούν για μια τέτοια μεγάλη αλλαγή, όπως το να βρεθούν τεχνολογικές λύσεις που προσαρμόζονται όταν τα cookies καταργούνται, να δημιουργήσουν μια στρατηγική για first-party data και να αποκτήσουν δεδομένα από άλλες πηγές.