Η τάση της τεχνολογίας για έναν πιο αυτοματοποιημένο κόσμο εξελίσσεται όλο και γρηγορότερα. Αυτό αποδεικνύει τουλάχιστον η γνωστή εταιρεία Amazon, η οποία αποφάσισε να δημιουργήσει ένα supermarket χωρίς ταμία και… υπαλλήλους! Ή τουλάχιστον με πολύ λιγότερους υπαλλήλους.
Κάτι περισσότερο από ένα χρόνο πριν ήταν όταν η Amazon έκανε post αυτό το video. Αρκετοί από εμάς τότε, ίσως να σκεφτόμασταν ότι κάτι τέτοιο θα αργήσει να έρθει, δεδομένου ότι βρίσκεται πολλά έτη μπροστά από εμάς.
Το video παρουσιάζει ανθρώπους να περπατάνε σε ένα supermarket, να παίρνουν από τα ράφια τρόφιμα και απλά… να φεύγουν!
Και σήμερα, αυτό που πριν ένα χρόνο φάνταζε όνειρο από το βαθύ μέλλον, έγινε πραγματικότητα!
Amazon GO… Data!
Ενδιαφέρον έχουν κάποια data, όπου παρουσιάζουν τι ακριβώς συνέβη μια ημέρα πριν από το επίσημο opening του καταστήματος.
Μόνο την Κυριακή 21 Ιανουαρίου, υπήρξαν παραπάνω από 24.000 mentions στα social media για το Amazon GO.
Στο twitter, η πλειοψηφία ήταν άντρες:

Τι ήταν αυτό όμως που εξέπληξε περισσότερο το κοινό και τράβηξε την προσοχή του;

Απ’ ότι φαίνεται η «πίτα» είναι μοιρασμένη. Με περισσότερο ενδιαφέρον να φαίνεται πως έχει το γεγονός πως δεν υπάρχουν ταμίες, ενώ λιγότερο πως δεν υπάρχουν ουρές στα ταμεία, και ο χρόνος για να ψωνίσει κάποιος μειώνεται αισθητά!
Πως λειτουργεί;
Όπως όλα δείχνουν, υπάρχει μια εφαρμογή που μπορεί ο καταναλωτής να την κατεβάσει και με την είσοδο στο supermarket να σκανάρει σε ειδικά μηχανήματα ένα QR code.
Αυτομάτως, ότι βάζει στο καλάθι του το χρεώνει στην πιστωτική του κάρτα που την έχει συνδέσει με το app.
Σύμφωνα με την Amazon, υπάρχουν ειδικοί αισθητήρες γύρω από τα προϊόντα αλλά και πάρα πολλές κάμερες, έτσι ώστε με το που σηκώνει ο καταναλωτής το προϊόν να γίνεται αμέσως αντιληπτό.
Έτσι λοιπόν, σου χρεώνει τα προϊόντα και μόλις φύγεις από το κατάστημα, αυτομάτως χρεώνεται η κάρτα σου.
Καταλήγοντας
Μην ξεχνάμε κάτι πολύ σημαντικό. Η Amazon έχει την ευκαιρία να συλλέξει πολύ σημαντικά data που σχετίζονται με τις αγοραστικές συνήθειες, την συμπεριφορά του καταναλωτή κ.τ.λ., όπου θα τη βοηθήσουν να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο και να κάνει ακόμα πιο πετυχημένο targeting.
Δεν θα γεμίσει ξαφνικά ο κόσμος από τέτοια markets, ωστόσο έγινε μια αρχή που σιγά – σιγά και ο ανταγωνισμός θα χρειαστεί να απαντήσει σε τέτοιες κινήσεις.
Μένει να δούμε, εάν ο κόσμος θα ανταποκριθεί σε τέτοιου είδους καινοτομίες ή θα προτιμήσει τις γνωστές, παραδοσιακές ενέργειες.
Περιττό να αναφέρω ότι η Ελλάδα κοιτάει με κιάλια τέτοιες κινήσεις και ακόμα φαντάζει όνειρο κάτι τέτοιο. Εξάλλου, μη ξεχνάμε ότι μια τέτοια κίνηση θα στοιχήσει τη δουλειά σε χιλιάδες εργαζομένους καταστημάτων, κάτι που θα φέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις στην κοινωνία.
Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.
Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου με τίτλο «Τα πιο Χαρούμενα Μέρη στον Κόσμο (σύμφωνα με τα emojis)».