Εσύ Γνωρίζεις Πώς Λειτουργεί ο Αλγόριθμος του Instagram;

Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την κατάταξη μιας δημοσίευσης στο feed και τι μπορείς να κάνεις για να το επηρεάσεις;

Εσύ Γνωρίζεις Πώς Λειτουργεί ο Αλγόριθμος του Instagram; Μάθε Τώρα!

Για να κατανοήσεις πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram, είναι σημαντικό να εξετάσεις το στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκε: ο αλγόριθμος στοχεύει στο να κρατάει τους χρήστες ευχαριστημένους. Αν ο αλγόριθμος δεν σερβίρει ενδιαφέρον και engaging περιεχόμενο, οι χρήστες του instagram θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή όλο και λιγότερο.

Ο αλγόριθμος είναι πετυχημένος όσο αυξάνεται το scrolling των χρηστών.

Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram;

Όταν αποφασίζει πόσο ψηλά θα εμφανιστεί η ανάρτησή σου στο feed ενός χρήστη, ο αλγόριθμος του Instagram μετρά πόσο γρήγορα η ανάρτησή σου προσελκύει engagements, αξιολογώντας τη σχέση μεταξύ του λογαριασμού σου και των λογαριασμών του κοινού σου. Το engagement, τα direct shares, ακόμα και τα Instagram Stories, μπορούν να επηρεάσουν τη θέση των αναρτήσεών σου στο feed.

Πριν από το 2016, ο αλγόριθμος του Instagram ήταν αρκετά απλός: οι αναρτήσεις κατατάσσονταν χρονολογικά, ανεξαρτήτως engagement. Εάν π.χ. ανέβαζες μια φωτογραφία με μια γάτα, 10 λεπτά μετά από το φίλο σου που ανέβαζε μια ποδοσφαιρική μπάλα, η εικόνα σου θα εμφανιζόταν πρώτη.

Αλλά τον Μάρτιο του 2016, το Instagram πραγματοποίησε μια σημαντική αλλαγή στον αλγόριθμο, όπου στην ουσία απομακρύνθηκε από την χρονολογική κατάταξη και βασίστηκε περισσότερο στο engagement.

Συγκεκριμένα, ανέφεραν: “Οι χρήστες χάνουν, κατά μέσο όρο, το 70% του feed τους. Καθώς το Instagram μεγαλώνει, έχει γίνει όλο και πιο δύσκολο να συμβαδίσει ένας χρήστης με όλες τις φωτογραφίες και videos που μοιράζονται οι υπόλοιποι άνθρωποι. Αυτό σημαίνει ότι συχνά δεν βλέπεις τις αναρτήσεις που ενδεχομένως να σε ενδιαφέρουν περισσότερο.”

Ο αλγόριθμος που βασιζόταν στη χρονολογική κατάταξη των αναρτήσεων, δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει ότι θα είσαι συνεχώς ευχαριστημένος. Για να σε κρατήσει engaged, ο αλγόριθμος άρχισε να λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως: οι λογαριασμοί που σου αρέσουν περισσότερο, τι είδους αναρτήσεις σου τραβάνε την προσοχή, και ποιες αναρτήσεις λαμβάνουν τα περισσότερα likes και shares από τους φίλους σου.

Για να κατανοήσεις καλύτερα το πώς επιλέγει ο νέος αλγόριθμος ποιες αναρτήσεις θα εμφανιστούν στα πρώτα αποτελέσματα του feed, ας ρίξουμε μια ματιά στους παράγοντες που επηρεάζουν περισσότερο.

Ας ελπίσουμε ότι αυτές οι πληροφορίες θα σε εξοπλίσουν με γνώση ώστε να μεταφέρεις καλύτερης ποιότητας και απόδοσης αναρτήσεις.

It’s All About Engagement

Πρώτα απ’ όλα, ας ρίξουμε μια ματιά στο τι συμβαίνει τη στιγμή που δημοσιεύεις μια εικόνα στο Instagram. Γιατί μερικές από τις αναρτήσεις σου παραμένουν στην κορυφή του feed των φίλων σου για ώρες, ενώ άλλες, φαινομενικά ίδιες στην ποιότητα, εξαφανίζονται από το feed σε λίγα λεπτά;

Η απάντηση είναι η εξής: Εngagement.

Πώς ο Aλγόριθμος του Instagram Xρησιμοποιεί το Εngagement για να Αξιολογήσει Πόσοι Χρήστες Βλέπουν την Ανάρτησή σου:

  1. Όταν δημοσιεύεις για πρώτη φορά μια φωτογραφία, εμφανίζεται σε ένα μικρό ποσοστό του κοινού σου.
  2. Το Instagram μετράει το πόσο γρήγορα αυτή η φωτογραφία μαζεύει engagement, comments και likes.
  3. Το Instagram θα συγκρίνει το engagement που έχει η φωτογραφία σου με άλλες αναρτήσεις που έχεις μοιραστεί σε παρόμοιες ώρες και ημέρες. Για παράδειγμα, λαμβάνει αυτή η δημοσίευση της Δευτέρας 10 π.μ. περισσότερο ή λιγότερο traffic σε σχέση με την 10 π.μ. της περασμένης εβδομάδας; Θα ήταν άδικο το Instagram να υποθέσει ότι η ανάρτησή σου είναι λιγότερο δημοφιλής εάν τη συγκρίνει με μια δημοσίευσή σου που έγινε σε μια πιο δημοφιλή ώρα της ημέρας. Έτσι, συγκρίνει παρόμοιους χρόνους για να εξασφαλίσει την ακρίβεια όταν αξιολογεί την ποιότητα του post engagement.
  4. Εάν η φωτογραφία σου προσελκύει μεγάλο engagement, το Instagram θα την εμφανίσει σε ένα μεγαλύτερο μέρος του κοινού σου, και ίσως ακόμη να το εμφανίσει στις σελίδες του Explorer.
  5. Αν η ανάρτησή σου εξακολουθεί να προσελκύει μεγάλο engagement, η φωτογραφία σου θα παραμείνει στην κορυφή του feed του κοινού σου και θα προσεγγίσει περισσότερα άτομα.
  6. Αν η φωτογραφία σου δεν προσελκύσει αρχικά μεγάλο engagement, θα προωθηθεί πιο χαμηλά στη σελίδα, και θα την δουν λιγότεροι από το κοινό σου.

Relationships: Σημαντικός και ο Ρόλος των Σχέσεων

Τώρα που έχουμε διερευνήσει πώς ο αλγόριθμος του Instagram χρησιμοποιεί το engagement για να καθορίσει το ποσοστό του συνολικού κοινού που βλέπει μια δημοσίευση, ας εξετάσουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σειρά με την οποία εμφανίζονται αναρτήσεις στο feed ενός χρήστη.

Δεν είναι μόνο καλό να γνωρίζουμε από την οπτική γωνία μιας επιχείρησης, αλλά είναι επίσης ενδιαφέρον να γνωρίζουμε ως χρήστες. Αν νομίζεις ότι ξαφνικά βλέπεις όλο και πιο συχνά τις δημοσιεύσεις ενός χρήστη, ή μιας επιχείρησης στο feed σου, δες γιατί συμβαίνει αυτό:

Οι Πέντε Παράγοντες που Αναλύει ο Αλγόριθμος του Instagram Όταν Αποφασίζει Πόσο Ψηλά θα Εμφανιστεί η Ανάρτησή σου στο Feed ενός Χρήστη:

  1. Η σχέση σου με κάποιο άτομο. Εάν κάνεις συχνά comments και likes στις δημοσιεύσεις ενός συγκεκριμένου ατόμου, το Instagram θα καταλάβει ότι σε δένουν ιδιαίτεροι δεσμοί με αυτό το άτομο, και θα σιγουρέψει ότι θα συνεχίσεις να βλέπεις τις δημοσιεύσεις του.
  2. Timing. Παρόλο που το feed σου δεν είναι αρκετά χρονολογικό, για λόγους όπως οι “σχέσεις”, θέλει ακόμα να σου εμφανίσει νέες και σχετικές δημοσιεύσεις. Δεν θα σου εμφανίζει μόνο τις καλύτερες αναρτήσεις των φίλων σου, που δημοσιεύτηκαν πριν τρεις εβδομάδες.
  3. Likes & Comments. Παρόλο που το Instagram δεν θέλει να κάνει τον αλγόριθμο του ένα διαγωνισμό δημοτικότητας, θα εξετάσει πόσα likes και comments λαμβάνει μια δημοσίευση όταν αποφασίζει τι θα σου δείξει.
  4. Κοινοποιήσεις. Αν στέλνεις δημοσιεύσεις σε ένα φίλο σου, είναι ένα σημάδι ότι πραγματικά σου αρέσουν αυτές οι δημοσιεύσεις, οπότε το Instagram θα σου δείξει περισσότερα στο μέλλον.
  5. Αναζητήσεις προφίλ. Αν αναζητείς συχνά για κάποιο προφίλ, το Instagram το λαμβάνει ως ένδειξη ότι θέλεις να βλέπεις τις αναρτήσεις του συγκεκριμένου προφίλ.

Πώς να Κάνεις τις Αναρτήσεις σου να Εμφανίζονται Υψηλότερα στο Feed των Φίλων σου

Έχουμε καλύψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram και τους παράγοντες που λαμβάνει υπόψη το Instagram όταν αποφασίζει ποιες αναρτήσεις θα σου εμφανίσει.

Τέλος, ας αξιοποιήσουμε αυτές τις πληροφορίες και να διερευνήσουμε πώς μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις για να ανεβάσεις τις δημοσιεύσεις σου υψηλότερα στο feed του κοινού σου.

Tips για να Εμφανίσεις τις Δημοσιεύσεις σου Υψηλότερα στο Instagram:

  1. Δημοσίευσε τις φωτογραφίες σου όταν γνωρίζεις ότι το κοινό σου βρίσκεται στο Instagram (δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις το Squarelovin για να καταλάβεις πότε το κοινό σου είναι πιο ενεργό).
  2. Αν έχεις business account στο Instagram, μπορείς να ανατρέξεις στα Instagram Insights για να δεις ποιες από τις αναρτήσεις σου είναι πιο δημοφιλείς. Αυτός είναι ένας καλός δείκτης ώστε να δεις τι είδους δημοσιεύσεις πρέπει να αναπαράγεις, καθώς και ποια ώρα της ημέρας προσελκύει το περισσότερο engagement.
  3. Δημιούργησε “ανθρώπινες” δημοσιεύσεις που θα απολαύσει το κοινό σου και θα του παρέχει αξία. Αντί να δημιουργείς promotional δημοσιεύσεις για την επιχείρησή σου, σκέψου τι είναι αυτό που θα κινητοποιήσει και θα εμπνεύσει το κοινό σου.
  4. Αξιοποίησε τα Instagram Stories. Το Instagram υπολογίζει επίσης το engagement που δημιουργείται μέσα από τα stories (για παράδειγμα, αν κάποιος βλέπει στο replay το story σου, κάνει comment και share, ή κάνει vote σε poll, η επιχείρησή σου μπορεί να εμφανιστεί στο feed του την επόμενη φορά).

Αυτό ήταν! Μια πλήρης ανασκόπηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram, ποιους παράγοντες θεωρεί σημαντικότερους, και πώς μπορείς να πάρεις όλες αυτές τις πληροφορίες και να τις χρησιμοποιήσεις για να προωθήσει το brand σου αποδοτικότερα και πιο εύκολα.

 

Πηγές:

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.