AI και Digital Marketing: Πώς Θα Εξελιχθούν τα Επόμενα Χρόνια

AI και Digital Marketing: Πώς Θα Εξελιχθούν τα Επόμενα Χρόνια

Η εξέλιξη του digital marketing και η πρόσβαση σε πολλές πηγές δεδομένων έχει κάνει τους marketers να δουλεύουν με απίστευτο όγκο δεδομένων σε καθημερινή βάση. Πλέον η ανάλυση αυτών των δεδομένων και η εξαγωγή συμπερασμάτων είναι απαραίτητη για τη λήψη αποφάσεων, οι οποίες αποφάσεις επηρεάζουν τη δαπάνη του πελάτη, τις πωλήσεις και την επιτυχία στο σύνολό της.

Ένα άλλο ζήτημα που βλέπουμε να προκύπτει τα επόμενα χρόνια είναι η διαθεσιμότητα χρήσιμων δεδομένων για όλα τα παραπάνω. Το Data Privacy και οι κανόνες απορρήτου που φέρνει αποτελούν μια συνεχή ανησυχία πλέον για τους marketers. Ακόμη κι αν ένα ζήτημα απορρήτου ξεπεραστεί από τις ενημερώσεις των αλγορίθμων ή διάφορες άλλες λύσεις, μπορεί να εμφανιστεί ένα άλλο. Η αξία των δεδομένων αυξάνεται, αλλά η πρόσβαση σε αυτά μειώνεται.

Advertisement

Εν ολίγοις, το digital marketing είναι η λάθος βιομηχανία για κάποιον που δεν του αρέσουν οι συνεχείς αλλαγές και η προσαρμογή όχι μόνο σε νέα εργαλεία και εφαρμογές, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να σκέφτεται. Ο Covid-19 μπορεί να επιβράδυνε κάπως την ανάπτυξη ορισμένων μορφών σχέσεων, αλλά αύξησε με πολύ μεγάλο βαθμό την ταχύτητα των λεγόμενων ‘virtual connections’.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν οι marketers για να συμβαδίσουν με όλα αυτά; Οι experts του κλάδου χρησιμοποιούν τα πιο πρόσφατα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence) για να κάνουν τη ‘βαριά δουλειά’ σε τομείς που κυμαίνονται από τα analytics έως τη δημιουργία creatives προκειμένου να συμβαδίσουν με τις αλλαγές στην αγορά.

Το AΙ και τα Digital Marketing Analytics

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λάβει μεγάλες ποσότητες δεδομένων και να τα οργανώσει για να βοηθήσει τους marketers να λάβουν πιο σωστές αποφάσεις που βασίζονται στα δεδομένα.

Τι γίνεται όμως αν ψάχνεις βοήθεια για τις ίδιες τις αποφάσεις;

Υπάρχουν διάφορα εργαλεία που βασίζονται στο AI για να σε βοηθήσουν σε αυτό το πρόβλημα. Ρίξε μια ματιά στα παρακάτω εργαλεία που θα σε βοηθήσουν στο data analysis, στο performance evaluation και στο lead scoring:

Το Wicked Reports χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσει δεδομένα και να αξιολογήσει την απόδοση. Λειτουργεί αρμονικά με διάφορες πλατφόρμες marketing και μπορεί να παρέχει πληροφορίες που δεν γνώριζες την αξία τους.

Η Google προσφέρει επίσης ένα δωρεάν εργαλείο AI που ονομάζεται Analytics Intelligence. Μπορείς να του θέσεις ερωτήσεις σχετικά με marketing στατιστικά και αυτό θα σου παρέχει μια λίστα με αποτελέσματα. Αναλύει επίσης τις αλλαγές και τις ευκαιρίες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία audiences.

Το CallRail είναι άλλο ένα δημοφιλές marketing tool που χρησιμοποιείται για παρακολούθηση κλήσεων (call tracking), form tracking, conversation intelligence και άλλα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για scoring σε lead generation και παρέχει πληροφορίες που βοηθούν στην αύξηση των conversions.

Τέλος, αν σε ενδιαφέρει σε ένα ανταγωνιστικό εργαλείο πληροφοριών που βοηθάει στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, το Klue επιμελείται μεγάλους όγκους δεδομένων για να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες.

ΑΙ και Engagement

Μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να γνωρίζεις ποια είναι η συναισθηματική κατάσταση των γύρω σου, αλλά αυτή είναι η δουλειά των marketers – να συνδεθούν με κοινά τα οποία δεν γνωρίζουν ακόμη.

Το συναίσθημα συνεχίζει και θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων. Έτσι, μπορεί να είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πώς θα συνδεθούμε με δυνητικούς πελάτες και ακόμη πιο δύσκολο να προσαρμόσουμε εξατομικευμένες εμπειρίες για κάθε ομάδα πελατών.

Τα Audience Insights που παρέχουν διάφορες διαφημιστικές πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook μπορούν να βοηθήσουν, αλλά υπάρχει κάτι άλλο που μπορεί να βοηθήσει;

Το AI μπορεί να σώσει την κατάσταση βελτιώνοντας το engagement με τα κοινά. Ας δούμε μερικά εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βελτιώσεις το engagement μέσα στο buyer’s journey.

Η τεχνητή νοημοσύνη που τροφοδοτεί το Persado χρησιμοποιεί marketing language, machine learning, tagged words και score words για να βελτιώσει τα copies του. Τα αποτελέσματα ασκούν ισχυρότερη επιρροή στα audiences και μπορούν να βελτιώσουν τα conversion rates.

Το Rasa.io εξετάζει με ποιον τρόπο αλληλεπιδρούν οι πελάτες και προσαρμόζεται για να συμπεριλάβει αυτά τα interests στο επόμενο email. Προσπαθεί δηλαδή με λίγα λόγια να πετύχει το τέλειο personalization.

Η πλατφόρμα του GumGum χρησιμοποιεί AI για να σκανάρει κείμενα, εικόνες, βίντεο και ήχο για να αξιολογήσει το online περιεχόμενο. Βοηθά επίσης να αποφασίσεις αν η διαφήμιση είναι κατάλληλη για μια δεδομένη σελίδα ή τοποθεσία.

Άλλες περιοχές όπου το Digital Marketing και το AI εξελίσσονται μαζί

SEO

Το SEO είναι ένας χώρος όπου το AI μπορεί να βοηθήσει πολύ. Για παράδειγμα, το Page Optimizer Pro είναι ένα εργαλείο που δημιουργεί βελτιστοποιημένες για την Google σελίδες. Στην πραγματικότητα, το εργαλείο αυτό αξιοποιεί τον αλγόριθμο της Google για να σχηματίσει τη ραχοκοκαλιά του δικού του αλγορίθμου.

Δημιουργία video και ταχύτητα

Αν θέλεις να δημιουργείς engaging videos χρησιμοποιώντας έναν μεγάλο ecommerce κατάλογο από προϊόντα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις AI για να αυτοματοποιήσεις τη διαδικασία και να αυξήσεις ταχύτητα.

Το Aitarget είναι ένα εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει. Οι marketers μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν μαζικά personalized video ads με δεδομένα από τον προϊόντικό σου κατάλογο και από Facebook recommendations. Τα videos δημιουργούνται σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα!

Customer sales και support

Βελτίωσε το Emotional Intelligence της ομάδας σου χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη. Ακούγεται τρομακτικό, αλλά είναι μια νέα πραγματικότητα!

Εάν θέλεις να βελτιώσεις το customer support, το Cogito είναι ένα σύστημα “conversational analysis” το οποίο ανιχνεύει ανθρώπινα σήματα και επιτρέπει στην ομάδα σου να γνωρίζει τι είδους απάντηση πρέπει να δώσει.

Εάν από όλα αυτά υπάρχει έστω και ένα takeaway, αυτό είναι το γεγονός ότι το AI και ο κόσμος του digital marketing δεν θα μπορούν πραγματικά να διαχωριστούν τα επόμενα χρόνια.

Το AI μπορεί να εξυπηρετήσει πολλούς τομείς του digital marketing και να βελτιώσει την απόδοση σε μεγάλο βαθμό. Είναι καιρός να γνωρίσουμε το AI, τις δυνατότητες που κρύβει και να το χρησιμοποιήσουμε σε τομείς όπου υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.