Tα 10 σημαντικότερα Digital Marketing Analytics που πρέπει να παρακολουθείς (Μέρος 1ο)

Δες ποια είναι τα 10 σημαντικότερα digital marketing στατιτικά που θα σου δείξουν τον δρόμο για να βελτιώσεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου.

Tα 10 σημαντικότερα Digital Marketing Analytics που πρέπει να παρακολουθείς

Όταν αναφερόμαστε στα Digital Marketing Analytics, είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να: α) αναγνωρίζεις, β) καταγράφεις, γ) μετράς, και δ) αξιολογείς τα βασικά στοιχεία που αφορούν ένα website. Τα πάντα ξεκινάνε και τελειώνουν με το optimization, και το optimization ξεκινάει και τελειώνει με τη σωστή παρακολούθηση των analytics.

Analytics υπάρχουν άπειρα, και εάν δεν κατέχεις (πολύ μεγάλη) εμπειρία τότε θα χαθείς ανάμεσα σε μεγάλους όγκους δεδομένων, μετρήσεων και αριθμών. Αλλά, δεν χρειάζεται να φτάσεις ως εκεί. Στο Grow-Digital συλλέξαμε τα 10 κυριότερα digital marketing analytics που πρέπει να παρακολουθείς, τα οποία είναι υπέρ αρκετά για να σου δώσουν μια αρχική εικόνα για τα πρώτα σου βήματα στον κόσμο των metrics.

Τι θα συναντήσεις στο άρθρο και πως θα σε ωφελήσει

Συνεχίζοντας παρακάτω, θα διαπιστώσεις ποια είναι αυτά τα analytics, γιατί πρέπει να τα παρακολουθείς και πως να το κάνεις. Κάθε φορά που αναρωτιέσαι για την αποδοτικότητα του site σου, αυτές οι μετρήσεις θα είναι εκεί για σένα, απαντώντας σε βασικές ερωτήσεις και παρέχοντας την απόδειξη στο αν οι προσπάθειες σου αποδίδουν ή όχι.

Τα analytics που πρέπει να παρακολουθείς εξαρτώνται άμεσα από τους στόχους σου (άλλους στόχους έχει ένα e-shop και άλλους ένα ειδησεογραφικό site). Παρά το γεγονός ότι όλα τα websites είναι διαφορετικά, παρακάτω βρίσκονται μερικά απαραίτητα metrics που πρέπει να παρακολουθούνται, ως γενικός κανόνας.

  1-5: Βασικά Digital Marketing Metrics (Μέρος 1ο)
  • Overall Traffic – Περίοδοι Σύνδεσης
  • Channel-Specific Traffic – Προέλευση Κυκλοφορίας Καναλιών
  • Conversions – Μετατροπές
  • Bounce Rate – Ποσοστό Εγκατάλειψης
  • Search Trends – Τάσεις Αναζήτησης
  6-10: Επιπρόσθετα Metrics (Μέρος 2ο)

  • New vs. Returning Visitors – Νέοι vs Επανερχόμενοι Χρήστες
  • Queries – Ερωτήματα
  • Top 10 Organic Landing Pages – Τοπ 10 Οργανικών Σελίδων Προορισμού
  • User Demographics – Δημογραφικά Χαρακτηριστικά
  • Brand Sentiment1 – Συναίσθημα Μάρκας

 

Βασικά Digital Marketing Metrics

1. Overall Traffic / Περίοδοι Σύνδεσης

  • Τι είναι:

Το Overall Traffic (η αλλιώς Περίοδοι Σύνδεσης), θα σου δείξει το πόσα άτομα επισκέφτηκαν ή ενεπλάκησαν με το website σου συνολικά. Μπορεί να διασπαστεί σε Πηγή/Μέσο το οποίο περιγράφει την προέλευση της επισκεψιμότητας.

  • Γιατί να το μετρήσεις:

Γιατί θα σου δώσει μια γενική ιδέα για το που βρίσκεσαι και που πατάς σχετικά με την επισκεψιμότητα του site σου. Είναι ένας καλός τρόπος για να συγκρίνεις ή να παρατηρείς τη συνολική επισκεψιμότητα ανά διαστήματα. Μετέπειτα, μπορείς να εμβαθύνεις σε παρόμοια analytics που αναμιγνύονται όπως η εποχικότητα, κάτι που μπορεί να σε φέρει μπροστά από τον ανταγωνισμό σου μελλοντικά. Εάν δεις ότι η συνολική κυκλοφορία – από όλα τα κανάλια – αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου, αυτό σημαίνει ότι η δουλειά σου αποδίδει.

  • Πως να το μετρήσεις:

1. Άνοιξε την καρτέλα Απόκτηση
2. Πήγαινε στην καρτέλα Επισκόπηση
3. Παρατήρησε το πεδίο Περίοδοι Σύνδεσης

periodoi-sindesis-google-analytics

2. Channel Specific Traffic / Προέλευση Κυκλοφορίας Καναλιών

  • Τι είναι:

Τα analytics αυτά εξαρτώνται από το που βρισκόντουσαν οι χρήστες, πριν μπουν στο site σου. Τα κανάλια είναι οι “πόρτες” από τις οποίες πέρασαν οι χρήστες.

  • Γιατί να το μετρήσεις:

Η μέτρηση των επισκέψεων από τα κανάλια προέλευσης είναι πολύ σημαντική για κάθε digital marketing καμπάνια. Αφενός γιατί μπορείς να δεις ποιο κανάλι λειτουργεί καλύτερα προς όφελος σου, αφετέρου για να δεις τι πρέπει να βελτιώσεις και πώς, σε κανάλια που δεν είναι τόσο αποδοτικά.

  • Ποια κανάλια παρατηρείς:

Organic: Εδώ βλέπεις τον αριθμό των χρηστών που πραγματοποίησαν ένα ερώτημα σε μια μηχανή αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo) και πάτησαν πάνω στο αποτέλεσμα κατάταξης που βρισκόταν το site σου. Εξαιρούνται τα πληρωμένα αποτελέσματα.

Referral: Υπάρχουν χρήστες που συνδέθηκαν με το site σου προερχόμενοι από άλλο site. Αυτό ονομάζεται και external traffic και το referrals αναφέρεται στον αριθμό των users που πάτησαν ένα link σε ένα άλλο domain και βρέθηκαν στο δικό σου. Πατώντας στο Referrals θα δεις όλα τα κανάλια από τα οποία προήλθαν οι χρήστες.

Paid Search: Όλες οι επισκέψεις που προήλθαν από πληρωμένες διαφημίσεις. Για να φανούν τα αποτελέσματα στη συγκεκριμένη καρτέλα, θα πρέπει να συνδέσεις τον λογαριασμό AdWords με αυτόν του Google Analytics.

Social: Χρήστες που συνδέθηκαν στο site σου μέσω μιας social media πλατφόρμας (Facebook, LinkedIn κ.α). Αποτελεί επίσης μια σπουδαία ένδειξη για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας του SEO, του social engagement, του περιεχομένου και των πληρωμένων διαφημίσεων σε αυτά.

Direct: Εδώ θα δεις τον αριθμό των επισκεπτών που πληκτρολόγησαν κατευθείαν το URL της ιστοσελίδας στου στον browser, ή αυτών που ξεκίνησαν να αναζητούν στο omnibox ενώ είχαν συνδεθεί ήδη στο site σου παλαιότερα. Το omnibox αυτόματα φέρνει το URL του website σου καθώς ο χρήστης είχε επισκεφτεί ξανά το site προηγούμενη φορά.

Στόχευση κυκλοφορίας καναλιών3. Conversions / Συνολικός Αριθμός Μετατροπών

  • Τι είναι:

Παραδοσιακά, η Μετατροπή είναι όταν ένας απλός επισκέπτης στο site εξελίσσεται σε έναν πελάτη. Ωστόσο, έτσι όπως έχει εξελιχθεί το digital marketing, θέλουμε να εντοπίζουμε τη παραμικρή εμπλοκή που έχουν οι πελάτες μας με το site μας, καθώς και όλες τους τις ενέργειες. Έτσι ο όρος Μετατροπή πήρε μια άλλη μορφή.

Πλέον, Μετατροπή είναι όταν ένας χρήστης ολοκληρώσει κάθε επιθυμητή για εμάς ενέργεια, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας, η εγγραφή σε ένα newsletter, το download ενός αρχείου, η δημιουργία ενός καναλιού κτλ.

[bctt tweet=”Μετατροπή είναι ο ανώνυμος επισκέπτης που μετατρέπεται σε γνωστή εγγραφή σε μια βάση δεδομένων marketing.” username=””]

 

  • Γιατί να το μετρήσεις:

Τα χαμηλά ποσοστά conversions μπορεί να οφείλονται σε πολλούς παράγοντες, όπως το κακό UX/UI, το κακό προϊόν, μη ελκυστικές προσφορές μέχρι και η οικονομική κρίση που επηρεάζει τους καταναλωτές. Η παρακολούθηση των conversions θα σε βοηθήσει να εξακριβώσεις με ποια στοιχεία αλληλεπιδρούν οι χρήστες στο site σου, και ποια από αυτά τα στοιχεία δεν είναι ελκυστικά.

Τα χαμηλό ποσοστά των conversions μπορούν να ανάψουν τη σπίθα της ανανέωσης, καθώς θα σου δείξουν τον δρόμο για έναν επικείμενο εκσυγχρονισμό του site σου, σε περίπτωση που αυτό απαιτεί μια τέτοια επένδυση.

  • Πως να το μετρήσεις:
  1. Άνοιξε την καρτέλα Μετατροπές>Στόχοι>Επισκόπηση
  2. Επέλεξε το Πηγή/Μέσο
  3. Click στο Προβολή Πλήρους Αναφοράς

Μέτρηση conversions μέσω Google Analytics

4. Bounce Rate / Ποσοστό Εγκατάλειψης

  • Τι είναι:

Από τα πιο σημαντικά analytics, το ποσοστό εγκατάλειψης είναι ο μέσος αριθμός των επισκεπτών που βγήκαν από μια σελίδα (την σελίδα εισόδου) του site σου χωρίς να πραγματοποιήσουν κάποια ενέργεια.

Κάθε σελίδα έχει το δικό της ποσοστό εγκατάλειψης. Θα δεις ότι διαφορετικές σελίδες τείνουν να έχουν και διαφορετικά ποσοστά εγκατάλειψης. Γενικά ισχύει ότι όσο μικρότερο το ποσοστό εγκατάλειψης τόσο περισσότερο μένει ο επισκέπτης μέσα στην σελίδα.

  • Γιατί να το μετρήσεις:

Το ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να σου δείξει την σχετικότητα του περιεχομένου σου και κατά πόσο αυτό ελκύει τον επισκέπτη. Επίσης αποτελεί μια σημαντική μέτρηση για τις πληρωμένες διαφημίσεις, και για την ορθότητα της σελίδας προορισμού. Ωστόσο παραμένει ένα tricky στατιστικό.

Από τη μια, ένα ποσοστό εγκατάλειψης για μια συγκεκριμένη σελίδα μπορεί να είναι υψηλό επειδή οι χρήστες φεύγουν από τη σελίδα μετά την εύρεση της πληροφορίας που χρειάζονται, χωρίς να του ενδιαφέρει να προχωρήσουν περαιτέρω. Για παράδειγμα, ένας χρήστης συνδέθηκε στο site σου, βρήκε το τηλέφωνο της επιχείρησης από τη φόρμα επικοινωνίας, κάλεσε και πραγματοποίησε μια αγορά. Το ποσοστό εγκατάλειψης σε αυτή τη περίπτωση είναι μεγάλο, αλλά ο στόχος να οδηγηθεί ο επισκέπτης σε μια αγορά πραγματοποιήθηκε.

Από την άλλη, οι χρήστες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη χρηστικότητα και το σχεδιασμό του site, ενδέχεται να εγκαταλείψουν τη σελίδα χωρίς να συνεχίσουν την πλοήγηση τους στο site.

  • Πως να το μετρήσεις:

Μέτρηση για το Σύνολο των Σελίδων

  1. Άνοιξε τη σελίδα Απόκτηση>Σύνολο Επισκεψιμότητας>Κανάλια
  2. Επέλεξε οποιοδήποτε κανάλι θες να μετρήσεις
  3. Δες στην καρτέλα Ποσοστό Εγκατάλειψης

metrisi-posostou-egkatalipsis-bounce-rate

Μέτρηση για Συγκεκριμένη σελίδα:

  1. Άνοιξε την καρτέλα Συμπεριφορά
  2. Επέλεξε είτε Όλες οι σελίδες είτε Σελίδες προορισμού
  3. Δες στη καρτέλα Ποσοστό εγκατάλειψης

Μέτρηση ποσοστού εγκατάλειψης bounce rate5. Search Trends / Τάσεις Αναζήτησης

  • Τι είναι:

Ο έλεγχος των search trends μπορεί να εξηγήσει πολλά πράγματα που αφορούν την απόδοση του site σου, για τα οποία δεν έχεις πάντα τον έλεγχο. Για παράδειγμα, εάν είσαι ιδιοκτήτης ενός καλοκαιρινού ξενοδοχείου στη Σκιάθο, θα διαπιστώσεις ότι η αναζήτηση “ξενοδοχείο Σκιάθος” έχει εποχικότητα, που σημαίνει ότι η αναζήτηση αυξάνεται τους μήνες Απρίλιο-Μάιο και πέφτει τον Σεπτέμβρη. Λογικό ε;

Tip: Για να κάνεις μια σωστή εκτίμηση για την απόδοση του site σου, θα πρέπει να συγκρίνεις όμοιες περιόδους του χρόνου. Θα ήταν λάθος να κάνεις σύγκριση το τρίμηνο Μάιος-Ιούνιος-Ιούλιος 2016, με το τρίμηνο Σεπτέμβρης-Οκτώβρης-Νοέμβρης του 2015. Με τη σωστή σύγκριση, θα διαπιστώσεις ποια είναι η πραγματική πρόοδος του site σου.

  • Γιατί να το μετρήσεις:

Γιατί θα ήταν ένας πολύ καλός και συνάμα αποτελεσματικός τρόπος για να στοχεύσεις τις σωστές λέξεις κλειδιά για την καμπάνια σου. Εάν στοχεύεις σε μια λέξη-κλειδί που ήταν δημοφιλής πριν μια 5ετία, ενδεχομένως να ξοδεύεις άδικα τα χρήματα σου κυνηγώντας μια ανταγωνιστική λέξη-κλειδί που αντικειμενικά, δεν είναι πια τόσο ανταγωνιστική.

  • Πως να το μετρήσεις:

Τα Google Trends είναι ένα πολύ καλό μέρος για να ξεκινήσεις και να πάρεις μια ιδέα για το πώς οι άνθρωποι ασχολούνται με τον κλάδο σου σε μια παγκόσμια χρονολογική κλίμακα, ή ακόμη και σε μια κοτνινή περιοχή για ακόμα πιο στοχευμένα αποτελέσματα.

Διάβασε το 2ο μέρος εδώ: Tα 10 σημαντικότερα Digital Marketing Analytics που πρέπει να παρακολουθείς (Μέρος 2ο)

Σταύρος Θεοδωράτος
Αδυναμίες του οτιδήποτε έχει να κάνει με δεδομένα και...τα Τρίκαλα Κορινθίας! Ίσως είναι ο μοναδικός web developer στον κόσμο που έκανε στροφή προς το digital marketing! Δεν λέει ποτέ όχι στον καλό καφέ, στο gaming με φίλους και στη βόλτα κοντά στη θάλασσα.