Τα Μυστικά Ενός Επιτυχημένου SEO

Τα Μυστικά Ενός Επιτυχημένου SEO

Αν κινήστε στο χώρο της επιχειρηματικότητας σίγουρα θα έχει πέσει στα αυτιά σας ο πολυχρησιμοποιούμενος πλέον όρος “SEO”. Ας δούμε τι κρύβεται από πίσω του απλοποιώντας όσο γίνεται την πολυπλοκότητά του.

Η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας με στόχο την εμφάνισή της όσο το δυνατόν υψηλότερα στα οργανικά (δωρεάν) αποτελέσματα της Google είναι ο κύριος στόχος του επιτυχημένου SEO.

Η Google διατηρεί την αξιοπιστία της ως μηχανή αναζήτησης καθώς εμφανίζει τα αποτελέσματα βάσει σχετικότητας και όχι βάσει προϋπολογισμού διαφήμισης, καθιστώντας το Google Ads ανεξάρτητο από την κατάταξή σας στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Στα οργανικά αποτελέσματα, ο χρήστης βρίσκει μόνος του την ιστοσελίδα σας όταν πραγματικά αναζητάει κάτι που το επιθυμεί και είναι πολύ πιο πιθανόν να γίνει πελάτης σας.

organic seo

Ποιες πρακτικές περιλαμβάνει το SEO?

1. On-site SEΟ

Περιλαμβάνει πρακτικές που απαιτούνται να γίνουν πάνω στην ιστοσελίδα, παράλληλα με τη φιλοξενία της και τον κώδικα που έχει αναπτυχθεί για αυτήν καθώς μία “κακογραμμένη” ιστοσελίδα μπορεί να είναι πολύ αργή (δείτε εδώ σχετικό άρθρο στο blog μας Αργή Ιστοσελίδα – Γιατί συμβαίνει & πώς να το διορθώσεις).

  • Στοχευμένη επιλογή λέξεων-κλειδιά

Κάθε σελίδα ή ανάρτηση στο site σας θα πρέπει να στοχεύει μία κύρια λέξη-κλειδί. Πρέπει πάντα να εξετάζετε την πρόθεση πίσω από την αναζήτησή της και τον αριθμό των μηνιαίων αναζητήσεων ώστε να είναι χρήσιμη από επιχειρηματική άποψη και να σας φέρει πελάτες. Λέξεις-κλειδιά με πολλαπλές σημασίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως μπορεί να σας ρίχνουν στη λίστα της Google.

Επιπλέον, το ιδανικό είναι η λέξη κλειδί να εμφανίζεται περίπου στο 2% στο κείμενο σας στο οποίο να δίνετε πραγματική αξία. H πολύ συχνή χρήση λέξεων- κλειδιά στο κείμενο σας ανήκει στους μύθους του SEO (δείτε ποιοί είναι στο σχετικό μας άρθρο 10+1 μύθοι για το SEO το 2018) και θα θεωρηθεί σκουπίδι από την Google –γνωστό ως keyword stuffing ή webspam.

  • Χρήσιμο και ελκυστικό περιεχόμενο

Το να γράφετε καλό περιεχόμενο είναι τέχνη και αναμφισβήτητα η πιο ουσιαστική πτυχή του SEO. Η εισαγωγή του περιεχομένου να καθηλώνει απευθείας τον αναγνώστη-χρήστη, κάνοντάς την σύντομη και εισάγοντας τον χρήστη κατευθείαν στο νόημα του κειμένου.Στη συνέχεια όμως πρέπει να τον κρατήσετε χωρίς να φύγει.

Για να γίνει αυτό θα πρέπει σίγουρα να απαντάτε σε όλα τα ερωτήματα που οδηγούν σε επισκεψιμότητα στη συγκεκριμένη σελίδα σας με τρόπο εύκολο, σαφή και ενημερωτικό. Σκεφτείτε να δημιουργήσετε ελκυστικά άρθρα σχετικά με θέματα που αγαπούν και ενδιαφέρονται οι χρήστες σας ώστε να γίνουν viral.

Μία ακόμη συμβουλή είναι να χωρίσετε το περιεχόμενο σας σε λογικές ενότητες και να γράφετε με σύντομες και απλές προτάσεις.

Επίσης, διαχωρίστε το περιεχόμενο σας με εικόνες ή και βίντεο και χρησιμοποιείστε αρίθμηση όπου μπορεί να γίνει. Το Hemmingway Editor είναι ένα χρήσιμο δωρεάν εργαλείο (που δυστυχώς αυτή τη στιγμή δε δουλεύει ακόμη για ελληνικά) που μπορεί να σας βοηθήσει στο γράψιμο σας.

Σύμφωνα με το Quality Rating Guide της Google, αξία έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Το σύγχρονο SEO και οι στρατηγικές marketing επενδύουν στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας ώστε να εξασφαλίσουν μία καλή εμπειρία στον χρήστη, την αλληλεπίδρασή του με την ιστοσελίδα και την εκ νέου επίσκεψη του.

Ο χρήστης σήμερα θέλει γρήγορη απάντηση στο ερώτημα του και ενοχλείτε αν πρέπει να διαβάσει ένα μεγάλου όγκου κείμενο για να φτάσει στην πληροφορία που τον ενδιαφέρει και θα εγκαταλείψει το site σας σε δευτερόλεπτα.

  • On-page SEO

Ένα πολύ καλό περιεχόμενο δεν αρκεί από μόνο του. Πρέπει να γίνει “optimised”, δηλαδή βελτιστοποιημένο στις σελίδες σας για τη λέξη κλειδί την οποία στοχεύει.

Ακόμη, αν έχετε διαφημίσεις στις σελίδες σας δεν θα πρέπει να είναι ενοχλητικές στον χρήστη, όπως επίσης και τα αναδυόμενα παράθυρα, γνωστά ως pop-ups, καλό είναι να εμφανίζονται με καθυστέρηση και να είναι εύκολο το κλείσιμο τους ώστε να μην εκνευρίζουν τον χρήστη.

Επόμενη συμβουλή είναι να βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι βελτιστοποιημένη για κινητά, κάτι που πλέον αποτελεί αναγκαιότητα για τη Google. Ένα καινούριο project που φαίνεται να προωθεί η Google είναι το AMP (Accelerated Mobile Pages), δηλαδή με σελίδες που φορτώνουν με μεγάλη ταχύτητα φόρτωσης στις κινητές συσκευές.

Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στις εικόνες σας ειδικά εάν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), πρώτον βελτιώνοντας το alt text από τις εικόνες σας και δεύτερον προσθέτοντας περιγραφικές λεζάντες σε αυτές.

Οι εικόνες σας πρέπει επίσης να είναι συμπιεσμένες και βελτιστοποιημένες για όσο το δυνατό γρηγορότερη λήψη.

2. Off-site SEO

Περιλαμβάνει πρακτικές που απαιτούνται για τη γνωστοποίηση των πληροφοριών μας σε άλλες σελίδες, είτε αυτές είναι κοινωνικά δίκτυα είτε άλλες ιστοσελίδες με συναφές περιεχόμενο, μέσω της δημιουργίας παραπομπών (υπερσύνδεσμοι/ backlinks).

  • Link-Building

Στους παράγοντες κατάταξης SEO των ιστοσελίδων το χτίσιμο συνδέσμων-links, τα λεγόμενα backlinks σε άλλα δημοφιλή site με σχετικό περιεχόμενο με το δικό σας αποτελεί βασικό πυλώνα του SEO.

Ένα αρχικό βήμα είναι να εγγραφείτε δωρεάν στην κονσόλα αναζήτησης της Google, το Search Console, και να βρείτε και να “επιδιορθώσετε” τις σελίδες που δεν υπάρχουν πλέον στο site σας, οι οποίες εμφανίζονται ως 404 σελίδες, ειδικά αν έχουν backlinks από άλλες σελίδες, ορίζοντας 301 ανακατεύθυνση.

Αφού μάλιστα το κάνετε αυτό για εσάς, εν συνεχεία βρείτε σπασμένους συνδέσμους που οδηγούν σε διαγραμμένο περιεχόμενο στο site ανταγωνιστών σας και προσφέρετε ως εναλλακτική λύση δικό σας περιεχόμενο.

Ακόμη, επικοινωνήσετε με ανθρώπους που δίνουν links στην ιστοσελίδα των ανταγωνιστών σας που εμφανίζονται ψηλά στη Google και προτείνετε τους να συμπεριλάβουν και τη δική σας.

Μία ακόμη συμβουλή μας είναι να επαναδιατυπώσετε το καλύτερης ποιότητας περιεχόμενο σας και να το αξιοποιήσετε περισσότερο μετατρέποντάς το σε διαφήμιση ή video και να το βάλετε σε υψηλής επισκεψιμότητας ιστότοπους συνδέοντας το με το αυθεντικό άρθρο με link προς το site σας.

Αύξηση της επισκεψιμότητας στο site σας θα πετύχετε επίσης προσθέτοντας links σε ιστότοπους με ερωτήσεις-απαντήσεις, όπως το Quora και εξειδικευμένα φόρουμ,καθώς και σε blogs, γράφοντας και απαντώντας σε ερωτήσεις που τίθενται εκεί.

Μία επιπλέον μέθοδος link building είναι να ζητήσετε να προστεθεί ένα link προς την ιστοσελίδα σας σε site που αναφέρουν την επωνυμία σας χωρίς να έχουν ένα link προς το site σας και σε site που χρησιμοποιούν κάποια εικόνα σας χωρίς την άδεια σας.

Δώστε αξία στο καλύτερο περιεχόμενο του site σας προσθέτοντας εσωτερικά links προς αυτό στις καλύτερες σελίδες του site σας.
Eάν μία σελίδα του site σας περιέχει ένα πολύ δυνατό keyword, η προσθήκη εσωτερικών links σε αυτή θα ανεβάσει την επισκεψιμότητά της.

Σημασία έχει η ποιότητα των backlinks –πόσο σχετική είναι η ιστοσελίδα που έχει το link προς το site σας με την ιστοσελίδα σας. Αν έχετε backlinks σε ιστοσελίδες άσχετες με τη δική σας ή γενικώς εφαρμόζετε Black Hat SEO τεχνικές, η Google μπορεί να το εντοπίσει και να σας ρίξει στη λίστα αποτελεσμάτων της, ενώ θα χρειαστείτε πολύ χρόνο για να καθαρίσετε αυτά τα backlinks.

Nα είστε μεθοδικοί και υπομονετικοί ακολουθώντας τις White Hat SEO τεχνικές που επικροτούν οι μηχανές αναζήτησης ώστε σταδιακά και σταθερά να ανεβείτε στα αποτελέσματα με πραγματικά και μακροπρόθεσμα οφέλη.

Ένα σωστό πλάνο SEO οφείλει να συμπεριλαμβάνει τα Social Media καθώς έτσι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας θα προβληθεί και περισσότερος κόσμος θα το διαβάσει.

Διαδώστε το περιεχόμενό σας στα Social Media και διατηρήστε ενεργή την παρουσία σας σε αυτά. Όσο περισσότερα άτομα βλέπουν το περιεχόμενο σας, τόσο περισσότερα το μοιράζονται.

  • Τεχνικές ρυθμίσεις SEO

Για να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά όλα τα παραπάνω δώστε ιδιαίτερη βάση στις τεχνικές ρυθμίσεις SEO.

H χρήση ενός δικτύου παροχής περιεχομένου (CDN) είναι επιβεβλημένη. Οι περισσότερες ιστοσελίδες φιλοξενούνται σε έναν διακομιστή (server) που βρίσκεται κάπου στον κόσμο (π.χ. ΗΠΑ).

To CDN δημιουργεί προσωρινά αντίγραφα του ιστότοπου σας σε πολλούς διακομιστές σε όλον τον κόσμο ώστε όταν ένας χρήστης οπουδήποτε στον κόσμο συνδέεται στην ιστοσελίδα σας, αυτή να φορτώνεται από έναν διακομιστή κοντά στη φυσική τοποθεσία του χρήστη και έτσι να μην αυξάνεται ο χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας που θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στο SEO.

Επιπλέον, χρησιμοποιήστε το https (το λεγόμενο SSL που τόσο διαφημίζεται τελευταία) για την πρόσβαση στον ιστότοπο σας που δείχνει ότι οι πληροφορίες της ιστοσελίδας σας είναι κρυπτογραφημένες με ασφάλεια.

Κάντε την αναζήτηση στο Google με τον όρο “site: mydomain.com”. Έτσι έχετε μία ένδειξη για το πόσες σελίδες η Google έχει δημιουργήσει ευρετήριο για τον ιστότοπο σας. Εάν ο αριθμός των σελίδων αυτών είναι πολύ παραπάνω από τον αναμενόμενο, αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λύσετε.

Τέλος, προσέξτε για απότομες πτώσεις στην επισκεψιμότητα του site σας, που μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το site σας ήταν κάτω για μία περίοδο ή ότι έχετε πάρει ποινή από τη Google αν βρήκε κάτι ύποπτο, όπως χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο, υπερβολικό-παράνομο link building.

Το δωρεάν plugin Sucuri για το WordPress σας επιτρέπει να κάνετε γρήγορη σάρωση του site σας για προβλήματα ασφαλείας, ενώ σε περιπτώσεις προβλημάτων υπάρχει και συνδρομή για την επίλυσή των προβλημάτων και “καθαρισμό” του site.

Κάνετε υπομονή. Ένα αποτελεσματικό SEO, που είναι η καλύτερη κίνηση για την προώθηση της εταιρείας σας, θέλει σκληρή δουλειά και χρόνο αλλά η προσπάθεια και η αναμονή αξίζουν. Το SEO είναι μία συνεχής προσπάθεια.

Η Google για να κρατήσει ή να ανεβάσει την ιστοσελίδα σας στην κατάταξή της πρέπει να ακολουθείτε και να προσαρμόζετε την στρατηγική σας στις αλλαγές του αλγορίθμου της.

About the author

Στη Digital Challenge | dicha.gr αναλαμβάνουμε τη δημιουργία και διαχείριση της ηλεκτρονικής σας παρουσίας.  Οι ευκαιρίες πολλές και τις γνωρίζουμε. Γνώρισέ μας κι εσύ! Αυτή την πρόκληση θα την αντιμετωπίσουμε μαζί.
Εξειδικευόμαστε από τη δημιουργία ιστοσελίδων & ηλεκτρονικών καταστημάτων μέχρι και τη δημιουργία custom εφαρμογών για τις εξειδικευμένες ανάγκες σας.
Αναλαμβάνουμε τη διαχείριση των digital καναλιών επικοινωνίας που διαθέτετε και τη δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας σε αυτά ενώ παράλληλα διενεργούμε έρευνα προκειμένου να προτείνουμε νέους τρόπους και μέσα ώστε να πετύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Δ. Χατζημιχαηλίδης

Μέσα από το blog της Dicha προσπαθώ να διερευνήσω και να σας προτείνω πραγματικές λύσεις για όλα τα ζητήματα που είναι πιθανό να σας απασχολήσουν σχετικά με την ιστοσελίδα σας.
Ελπίζω τα άρθρα μας να σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα!

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.