Η Google, σύμφωνα με ανακοίνωση της που από την πρώτη στιγμή κυκλοφόρησε σε όλο τον κόσμο, πρόκειται να καταργήσει το Universal Analytics από το 2023.
Όλα τα Universal Analytics properties θα σταματήσουν να καταγράφουν νέα hits από 1η Ιουλίου 2023, ενώ τα Universal Analytics 360 properties θα σταματήσουν να καταγράφουν hits από 1η Οκτωβρίου 2023.
Τα ιστορικά δεδομένα θα αποθηκευτούν για τουλάχιστον 6 μήνες μετά τις ημερομηνίες που αναγράφονται παραπάνω.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Σύμφωνα με την Google, το Universal Analytics δημιουργήθηκε για μια γενιά online measurement που εδραιώθηκε σε desktop web, ανεξάρτητα sessions και πιο εύκολα παρατηρήσιμα δεδομένα που βασίζονταν στα cookies. Αυτή η μεθοδολογία measurement γίνεται γρήγορα απαρχαιωμένη.
Το Google Analytics 4 (GA4) διαφέρει από τον προκάτοχό του στο ότι λειτουργεί across platforms, δεν βασίζεται σε cookies και χρησιμοποιεί ένα event-based data model για μέτρηση. Επίσης, δεν αποθηκεύει IP διευθύνσεις, κάτι που μπορεί να βοηθήσει τα brands να μείνουν στη σωστή πλευρά των κανονισμών απορρήτου.
Μια σύντομη αναδρομή στο Google Analytics 4. Το GA4 κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2020 με την υπόσχεση των predictive insights, βαθύτερης ενοποίησης με το Google Ads και δυνατότητες cross-device measurement. Έκτοτε, η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από updates και προσθήκες σε αυτό που αποκαλεί “flaghship analytics platform.”
Εάν δεν έχεις ασχοληθεί ποτέ με το GA4, ήρθε η στιγμή να το κάνεις!
Παρόλο που έχουμε περισσότερο από 1 χρόνο πριν τη διακοπή του Universal Analytics, η διαμόρφωση του GA4 από νωρίς θα του επιτρέπει να αρχίσει να παρακολουθεί τα metrics που σε ενδιαφέρουν, ώστε να υπάρχουν historical data όταν τα χρειαστείς.
Η ανακοίνωση αυτή παίζει, επίσης, και το ρόλο της αφύπνισης. Πολλοί marketers μέχρι πρόσφατα δεν είχαν πρόθεση να χρησιμοποιήσουν το GA4. Σε λίγους μήνες όμως δεν θα έχουν αυτή την επιλογή, επομένως όσο πιο γρήγορα γίνει η εξοικείωση με τη λειτουργικότητα και τις δυνατότητες του GA4, τόσο καλύτερα εξοπλισμένοι θα είναι οι marketers για να διαχειριστούν αυτή τη μεγάλη αλλαγή για τα brands τους.