Μπήκαμε σε mood Χριστουγέννων, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι πρέπει και εσύ να εκμεταλλευτείς τις γιορτές, καθώς τα κέρδη της αγοράς είναι γνωστό ότι ανεβαίνουν.
Ο λόγος; Μα φυσικά το αίσθημα του υπερκαταναλωτισμού που μας πιάνει λόγω των ημερών, είτε για να αγοράσουμε δώρα για εμάς, είτε για φίλους, συγγενείς κ.τ.λ.
Για εσένα και το brand σου (ειδικά αν διαθέτεις ηλεκτρονικό κατάστημα), είναι ώρα να βάλεις τις μηχανές να δουλεύουν στο full και να δώσεις το 100% αυτήν την περίοδο.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δώσεις βάση στο e-shop σου και παράλληλα να το υποστηρίξεις μέσα από social media και άλλους τρόπους που θα διαβάσεις παρακάτω.
1. Christmas holiday décor/atmosphere
Όπως θα στολίσεις το φυσικό σου κατάστημα, έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίσεις και το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Μέχρι και εταιρείες-κολοσσοί του retail, αναδιαμορφώνουν το design τους για τις γιορτινές μέρες.
Δεν μιλάμε για υπερβολές τύπου να γεμίσεις τα πάντα με λαμπάκια, δεντράκια κ.ο.κ., αλλά μικρές χριστουγεννιάτικες λεπτομέρειες που θα δώσουν στο website σου αλλά και στα social media μια νότα γιορτινή και ευχάριστη. Όπως επίσης, αυτό μπορείς να το επεκτείνεις και στα newsletters, online ads, mobile app και σε holiday/Christmas cards που μπορεί να στέλνεις.
2. Πάρε feedback από τον κόσμο
Πριν βάλεις διάφορα στο website σου, λίγο καιρό πριν κάνε ένα poll με 3 – 4 υποψήφιες επιλογές και ρώτα τους τι θα ήθελες να δουν. Σίγουρα, θα δημιουργήσεις και άθελά σου ένα engagement σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Δεν έχει κάτι άλλο να πω για αυτό, next please!
3. Αντάμειψε τους fans σου
Αν μπορούμε να πούμε ότι οι πελάτες σου είναι οι brand ambassador της εταιρείας σου… τότε γιατί να μην μοιράσεις εκπτωτικά κουπόνια σε αυτούς;
Φυσικά, δεν θα μοιράσεις σε όλους! Ένας χρήστης που έχει κάνει απλά ένα like στην σελίδα σου στο Facebook δεν είναι το ίδιο με έναν loyal πελάτη σου. Άρα, θα μοιράσεις σε loyal πελάτες με αφορμή τις γιορτινές μέρες που διανύουμε (και εννοείτε ότι θα το επικοινωνήσεις ΠΑΝΤΟΥ, άσχετα ότι θα το πάρουν λίγοι).
Α! Και μιας μιλάμε για ανταμοιβή loyal πελατών, καλό θα ήταν στο δέμα που θα του στείλεις να έχει και μια εορταστική προσωποποιημένη καρτούλα!
4. E-mail Marketing is the answer!
Και πως θα επικοινωνήσω εγώ την ανταμοιβή των πελατών; Μόνο από τα social media;
Απάντηση: Φυσικά, όχι μόνο από τα social media!
Στέλνεις το ωραίο σου το e-mail, στολισμένο σε Christmas mood, γράφοντας ωραία λόγια και στο τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ για όλα αυτά τα χρόνια στήριξης και ως αποτέλεσμα αυτού έναν digital discount code!
5. Καθημερινά deals
Μιας και μετράμε αντίστροφα για την ημέρα των Χριστουγέννων, μπορείς να κάνεις καθημερινά deals και εκπτώσεις στα προϊόντα σου. Φυσικά, σε κάθε προϊόν που έχεις έκπτωση μπορείς να βάλεις και ένα χρονόμετρο δίπλα που θα μετρά αντίστροφα μέχρι να λήξη η προσφορά.
6. Σκέψου καλά τους τίτλους των emails σου!
Όπως μπορείς να καταλάβεις, τόσο τα social media του brand σου, όσο και τα newsletters, αυτές τις μέρες θα πάρουν φωτιά! Ο τίτλος των emails σου είναι πολύ σημαντικός, καθώς σε ένα μεγάλο βαθμό αυτό μπορεί να επηρεάσει και το open rate. Τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο σου δίνεται η ευκαιρία να έχεις ένα πιο φιλικό ύφος με τους πελάτες. Πάρε μια ιδέα από κάποιες εταιρίες που στέλνουν newsletter αυτήν την περίοδο:
- Yule adore our wrapping tips!
- We’re feeling very merry. Get 50 percent off your order.
- Ho! Ho! Ho! Our Christmas Shop is Open.
- Up to 50% bonus — ’tis better to give AND receive!
- Merry 🎄 — We got you a 🎁 !
- Our Holiday Gift Guide is here.
- The BEST gift: 20% OFF anything (TODAY ONLY!)
- Ring In The New Year – Plus: 12 Days of Christmas Gifting Starts Now
Όπως είδες, ακόμα και τα emojis προβλέπονται! Το πιο σημαντικό είναι ότι σου λένε εξ’ αρχής τι πρόκειται να δεις.
7. Χρειάζεται να αναπροσαρμόσω το κοινό μου;
Ποιος σου είπε ότι θα στείλεις τα ίδια παντού; Άρα, για τα Χριστούγεννα ισχύει ότι και τον υπόλοιπο χρόνο. Το ίδιο ισχύει και για τα online ads. Για παράδειγμα, δεν θα στείλεις σε μια γυναικά, ένα newsletter με αποκλειστικά ανδρικά προϊόντα! Εκτός αν τα data σου δείχνουν ότι αυτή η γυναίκα, συνηθίζει να αγοράζει αντρικά προϊόντα. Όπως είπαμε… ότι ισχύει και τον υπόλοιπο χρόνο.
8. Recommended to you!
Μη φοβηθείς να το βάλεις! Αν μπεις στο Amazon μια φορά και δεις ένα προϊόν που σε ενδιαφέρει, μετά κάθε φορά που θα επισκέπτεσαι ξανά το Amazon θα βλέπεις αυτό το προϊόν ή άλλα παρόμοια. Τι συνέβη όμως και ο επισκέπτης δεν το αγόρασε; Υπάρχουν δεκάδες παράγοντες που μπορεί να το επηρέασαν αυτό. Είναι όμως μια ευκαιρία να του στείλεις μια ωραία προσφορά με αφορμή τα Χριστούγεννα έτσι ώστε να το αγοράσει.
Καταλήγοντας…
Όπως κατάλαβες, υπάρχουν τρόποι να βάλεις… φωτιά στα digital μέσα. Εάν έχεις και φυσικό κατάστημα, όλα τα παραπάνω είναι μια επιπλέον ευκαιρία να τα επικοινωνήσεις καλύτερα αλλά και να τα εφαρμόσεις και στο φυσικό σου κατάστημα.
Προσωπικά, θεωρώ ότι όσο αφορά το e-mail marketing για αυτές τις μέρες θα πρότεινα να αυξήσεις για λίγο την συχνότητα σε σχέση με αυτή που στέλνεις συνήθως, χωρίς να φτάσεις στα όρια του spamming.
Φυσικά, το ίδιο θα σου πρότεινα να κάνεις και στα social media, πόσο μάλλον τώρα, που με τα Instagram stories σου δίνεται μια ευκαιρία παραπάνω χωρίς να κάνεις spam με φωτογραφίες στο προφίλ σου.
Έχεις να προτείνεις κάποια ιδέα επιπλέον; Γράψε στα σχόλια και θα το συζητήσουμε!
Μπορείς να με βρεις σε LinkedIn και Instagram.
Σου άρεσε το άρθρο; Διάβασε και το προηγούμενο άρθρο του Γιώργου εδώ.