Ποια Ήταν τα Top 5 Στατιστικά του Google Marketing Live 2018

Ποια Ήταν τα Top 5 Στατιστικά του Google Marketing Live 2018

Το Google Marketing Live event ήταν μια πραγματική επιτυχία για τη φετινή χρονιά. Η Google ανακοίνωσε μερικά συναρπαστικά features που έρχονται στα νέα Google Ads, και φαίνεται ότι πίσω από κάθε feature κρύβεται ένα -προηγουμένως άγνωστό- στατιστικό.

Το συνεχές stat-dropping χαρακτηρίστηκε ως «επικό», τόσο ώστε να αναγκαστούν δεκάδες digital marketing news portal να επεκτείνουν τη διάρκεια του live streaming αλλά και τα αφιερώματα/άρθρα σε όσα συνέβησαν στο event.

google marketing live

Παρακάτω ακολουθούν 5 key stats από το event της Google και θα αναφερθούμε περιληπτικά στην ιστορία που βρίσκεται πίσω από κάθε στατιστική πληροφορία, και πώς αυτή επηρεάζει τη νέα μορφή των Google Ads.

Έεεεετοιιιιμοιιιι; (πέταγμα γυαλιών στο κοινό)



1. Ο όρος αναζήτησης “____ to avoid” αυξήθηκε κατά 150%

Εάν υπήρχε ένα κύριο θέμα που μονοπώλησε το ενδιαφέρον στο Google Marketing Live 2018, ήταν ότι οι χρήστες αναμένουν όλο και περισσότερο εξατομικευμένες online εμπειρίες.

Δεν είναι μυστικό ότι τα ερωτήματα αναζήτησης έχουν γίνει περισσότερο “conversational”, και ότι οι άνθρωποι βασίζονται περισσότερο στις συσκευές τους για πληροφορίες τώρα από ποτέ.

Ωστόσο, ο Senior VP of Ads της Google, Sridhar Ramaswamy, έθεσε στο φως τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες συμπεριφέρονται σήμερα: Το ερώτημα “____ to avoid” αυξήθηκε κατά 150%, και το ερώτημα “is ___ worth it” αυξήθηκε κατά 80%.

Sridhar Ramaswamy on-stage talking search habits.
Ο Sridhar Ramaswamy επί σκηνής, περιγράφει διάφορες συνήθειες των χρηστών που αναζητούν online.

Οι χρήστες, όχι μόνο ξοδεύουν άφθονο χρόνο αναζητώντας τα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες για αγορά, αλλά τώρα χρησιμοποιούν μια μέθοδο “εξάλειψης επιλογών” για να καθορίσουν ποια προϊόντα και υπηρεσίες δεν θα αγοράσουν.

Για λόγους σύγκρισης, είναι σαν να κάνεις scroll σε μια λίστα με κωμικές ταινίες, επιλέγεις αυτή που θέλεις να παρακολουθήσεις, την βάζεις στα favorites, και συνεχίζεις να κάνεις scroll στη λίστα για να δεις τι άλλες επιλογές έχεις.

Πλέον, δεν ψάχνεις απευθείας την καλύτερη ταινία. Έμμεσα ψάχνεις για την καλύτερη ταινία, βεβαιώνοντας ότι η υπόλοιπη λίστα με τις ταινίες δεν είναι καλή.

Έτσι, μιλάμε για ένα νέο επίπεδο καταναγκασμού και πληρότητας που απαιτεί “attention to detail” από την πλευρά των advertisers.

Και με την εισαγωγή του machine learning, features όπως το Smart Shopping και Smart Campaigns (δες περισσότερα παρακάτω), η Google επιδιώκει να δώσει στους διαφημιζόμενους τα εργαλεία που χρειάζονται για να πετύχουν σε αυτό το τοπίο.

2. Το 91% των smartphone users αγόρασε ή σχεδίασε να αγοράσει κάτι αφού είδε ένα σχετικό video ad

Ο όρος “machine learning” μπορεί να ακούγεται όλο και πιο “βαρετός” όσο τον ακούς, αλλά είναι πραγματικά για την κατανόηση και την προσαρμογή στην αγοραστική πρόθεση του χρήστη.

Και το να κατανοήσεις την πρόθεση του χρήστη είναι κάτι παραπάνω από την παροχή του σωστού keyword ή του κατάλληλου bid, πρόκειται για το σερβίρισμα διαφημίσεων την κατάλληλη στιγμή και στο κατάλληλο στόχο-κοινό.

Πόσο μεγάλη διαφορά κάνει αυτή η εξατομίκευση; Αρκετή, σύμφωνα με την Group Product Manager of Video Ads, Nicky Rettke: Το 91% των smartphone users αγόρασε ή σχεδίασε να αγοράσει κάτι αφότου είδε ένα σχετικό video ad.

Το ποστοστό αυτό επίσης καταβάλλει 3 φορές περισσότερη προσοχή σε διαφημίσεις βίντεο που είναι σχετικές με τα ενδιαφέροντά του.

Ποια είναι η λύση της Google στην όλο και αυξανόμενη ανάγκη για σχετικές διαφημίσεις; TrueView!

Google TrueView

Το TrueView προσφέρει μια τρισδιάστατη προσέγγιση στα video ads του YouTube:

  • TrueView for reach: Διαφήμιση σε χρήστες που έχουν αναζητήσει πρόσφατα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου online με CPM (Cost-per-thousand impressions) bidding.
  • TrueView for action: Διαφήμιση σε χρήστες που έχουν αναζητήσει πρόσφατα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου με videos που δίνουν έμφαση σε call-to-actions.
  • Maximize Lift bidding: Η νέα Smart Bidding στρατηγική της Google, η οποία προσαρμόζει αυτόματα τα bids κατά τη διάρκεια του auction για να μεγιστοποιήσει το impact των video ads.

Το TrueView αποτελεί μια full-funnel λύση για video ads, και προσφέρει εξατομικευμένη εμπειρία σε κάθε στάδιο -από το πρώτο action μέχρι και το conversion.

3. Το 50% των καταναλωτών εγκατέλειψε μια αγορά επειδή το site πήρε αρκετό χρόνο να φορτώσει

Όσο “τρομακτικό” και αν ακούγεται για όσους δραστηριοποιούνται στο ecommerce, η ανακοίνωση αυτή έγινε από τον Anthony Chavez, Google Ads Product Manager Director: Το 50% των καταναλωτών εγκατέλειψε μια αγορά επειδή το site πήρε αρκετή ώρα για να φορτώσει.

Τέλος, η Google ανήγγειλε την ημέρα πριν το Marketing Live ότι το Speed Update – το οποίο έκανε launch τον Ιανουάριο και έκανε το mobile page speed έναν σημαντικό παράγοντα κατάταξης – έχει δρομολογηθεί επίσημα σε όλους τους χρήστες. Είναι σχεδόν σαν να επιδίωξαν να αποκαλύψουν με κομψό τρόπο ένα νέο feature.

Anthony Chavez, right before he dropped the MLPSS showstopper.
Ο Anthony Chavez, ακριβώς πριν μιλήσει για το MLPSS.

Και κάπως έτσι ανακοινώθηκε το Mobile Landing Page Speed Score – γνωστό και ως MLPSS. Το MLPSS βαθμολογεί το page speed της landing page σε μια κλίμακα των δέκα σημείων – από το “very slow” στο “extremely fast” – και βασίζεται σε διάφορους παράγοντες.

Ένας από αυτούς τους παράγοντες είναι η σχέση μεταξύ του page speed και του δυνητικού conversion rate, και εκεί βρίσκεται η μεγάλη διαφορά μεταξύ του MLPSSS και άλλων εργαλείων μέτρησης του pagespeed, όπως το PageSpeed Insights και το Test My Site.

Το MLPSS λαμβάνει υπόψη την πιθανή απόδοση μιας διαφήμισης σε συνδυασμό με το ίδιο το pagespeed της εκάστοτε landing page.

Αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι τοMLPSS “ζει” μέσα στο Google Ads UI, και ενημερώνεται καθημερινά, τότε έχεις στα χέρια σου ένα πολύ δυνατό εργαλείο μέτρησης του page speed αποκλειστικά για performance σκοπό.

4. Σχεδόν οι μισοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ δεν διαθέτουν ιστότοπο

Αν και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά αν το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα, η παραπάνω ανακοίνωση προκαλεί έκπληξη!

Το να τρέξει κάποιος Google Ads δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ένας συντριπτικός αριθμός ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων αναθέτει την paid search διαφήμιση σε agencies, freelancers και PPC software εταιρείες.

Φαντάσου όμως αυτό: σχεδόν ο μισός αριθμός των μικρών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ δεν διαθέτει καν ιστότοπο.

Είναι σχεδόν βέβαια ότι οι ιδιοκτήτες αυτών των μικρών επιχειρήσεων δεν γνωρίζουν πώς να τρέξουν αποτελεσματικά PPC καμπάνιες, ή κατά πάσα πιθανότητα, δεν γνωρίζουν καν τι είναι το PPC.

Η Google παρέχει τη δυνατότητα των Smart Campaigns, για όσους ανήκουν σε αυτούς που δεν είναι σίγουροι για το πώς πρέπει να τρέξουν τις διαφημίσεις τους.

Τα Smart Campaigns αξιοποιούν την ισχύ του machine learning και την προσφέρουν στους ιδιοκτήτες των μικρών επιχειρήσεων, μαζί με dynamic campaigns που ενεργοποιούν μέσα σε λίγα λεπτά τις διαφημίσεις που χρειάζεται μια επιχείρηση.

Και για όσους δεν διαθέτουν ιστότοπο, η Google θα λανσάρει σύντομα, τις λεγόμενες “auto-optimized landing pages” μαζί με τα Smart Campaigns.

Kim Spalding, GM and Product Management Director of Small Business Ad
Kim Spalding, GM & Product Management Director – Small Business Ads

Οι auto-optimized landing pages είναι λίγο πολύ αυτό που φαίνεται – η τεχνολογία του machine learning τραβάει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες από τα search ads που βρίσκονται στις Smart Campaigns σε δυναμικά δημιουργημένες landing pages.

Εάν διαθέτεις ένα προϊόν που θέλεις να λανσαριστεί στο διαδίκτυο, αλλά δεν θες να αφιερώσεις χρόνο και πόρους για τη δημιουργία μιας σελίδας, οι auto-optimized landing pages αποτελούν μια πολύ ρεαλιστική επιλογή.

5. Σε οποιαδήποτε δεδομένη περίοδο 48 ωρών, το 80% των Αμερικανών αγοράζει online

Αυτή η δήλωση έρχεται από τον Philip McDonnell, Google Ads Product Manager. Αν σκεφτούμε ότι το 96% του πληθυσμού των ΗΠΑ απασχολείται και ότι αρκετός χρόνος ξοδεύεται στο γραφείο, τότε αν κάνουμε τα μαθηματικά καταλαβαίνουμε για τον όγκο των εσόδων στο eCommerce.

google marketing live 2018

Αν και δεν γνωρίζουμε τις αντίστοιχες μετρήσεις για τη χώρα της Ελλάδας, τα καλά νέα είναι ότι η Google δημιούργησε μια σουίτα από νέα Shopping features. Οι advertisers έχουν τώρα τη δυνατότητα να τοποθετούν τα προϊόντα τους σε περισσότερο conversion-friendly spots, και να χρησιμοποιούν conversion-friendly bids.

Παρόμοια με τη bidding τεχνολογία του TrueView Maximize Lift, το νέο Smart Shopping τώρα υποστηρίζει automated bidding – που σημαίνει ότι τα bids σου θα προσαρμόζονται αυτόματα ώστε να παράγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Και μιλώντας για αποτελέσματα, το Shopping τώρα υποστηρίζει δυο ακόμα νέα features, τα stores visits και new customers.

Επίσης, το Smart Shopping αυτοματοποιεί και τη διαδικασία των placements ανάμεσα σε εκατομμύρια apps και websites.

Όπου οι διαφημίσεις είναι πιο πιθανό να παρουσιάζουν τις καλύτερες επιδόσεις, εκεί είναι που θα στοχεύσει το Smart Shopping για να τις τοποθετήσεις – πραγματοποιώντας έξυπνες αναπροσαρμογές στην πορεία.

Είναι απλά…στατιστικά

Σύμφωνοι, τα στατιστικά είναι συναρπαστικά σε όποια μορφή και αν προέρχονται. Έχουν ακρίβεια, είναι αξιόπιστα, δίνουν πολύτιμα insights κλπ.

Ωστόσο, αν και κάθε ένα από αυτά εγείρει την περιέργεια των advertisers, θα πρέπει να πας βήμα-βήμα πριν αρχίσεις να τα δοκιμάζεις.

Το Machine Learning πάντα θα υποκύπτει σε λάθη ή σε απρόβλεπτες ενέργειες – η δημιουργία πιο προσωποποιημένων διαφημίσεων δεν είναι μια εύκολη υπόθεση ακόμα και για τις μηχανές.

Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.