Το μέλλον στο Customer Experience βρίσκεται στα first-party data

Τα ταξίδι στο μέλλον των customer data αποκαλύπτει ένα landscape όπου η προσαρμοστικότητα είναι το κλειδί.

Το μέλλον στο Customer Experience βρίσκεται στα first-party data

Το τοπίο του marketing εξελίσσεται με περισσότερα από 12.000 εργαλεία που ανταγωνίζονται για την προσοχή των οργανισμών, η κατανόηση των προκλήσεων και των ευκαιριών είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.

Τα σωστά insights που προσφέρουν τα first party data μπορούν να σε βοηθήσουν να βρεθείς μπροστά από τον ανταγωνισμό και να επωφεληθείς από νέες ευκαιρίες για σύνδεση με τους πελάτες σου.

Ωστόσο, η γραμμή μεταξύ data και privacy είναι πολύ λεπτή και επικίνδυνη, αν δεν υπάρχει καλά σχεδιασμένη η κατάλληλη στρατηγική.

Η ισορροπία σε αυτή τη γραμμή περιλαμβάνει πέντε τομείς:

1. First Party Data

Αν και δεν είναι κάτι καινούριο, η απόκτηση των first party data παραμένει σημαντική πρόκληση για τους οργανισμούς παγκοσμίως. Η επικείμενη κατάργηση των third-party cookies είναι έτοιμη να πιάσει “στον ύπνο” πολλά brands. Οι browsers εφαρμόζουν ήδη διάφορες μορφές αποκλεισμού των διαφημίσεων και cookies, με τον Google Chrome να μπαίνει σε αυτό το παιχνίδι το 2024. Αυτή η αλλαγή μας υπενθυμίζει την ανάγκη των brands να επαναξιολογήσουν τις στρατηγικές των first-party data – και φυσικά, να τις προτεραιοποιήσουν.

2. Privacy, privacy, privacy

Είμαστε στην εποχή που το privacy δεν είναι απλά ένα θέμα που συζητιέται σε συνέδρια και webinars, αλλά αποτελεί μέρος των καθημερινών συνομιλιών των καταναλωτών και των brands, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε το εξελισσόμενο τοπίο. Κανονισμοί όπως το GDPR και το CCPA έχουν αναδιαμορφώει τις προσδοκίες των καταναλωτών και το απόρρητο έχει γίνει ένας ισχυρός παράγοντας διαφοροποίησης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν τις περίπλοκες ροές των δεδομένων στους οργανισμούς, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξία στις πρακτικές απορρήτου τους.

3. Διαφοροποίηση προϊόντων μέσω του privacy

Το privacy δεν είναι απλώς μια “νομική” ανησυχία, είναι ένας στρατηγικός διαφοροποιητής. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η Apple, η οποία αξιοποιεί το privacy ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των παγκόσμιων ανταγωνιστών της. Κατανοώντας ότι οι καταναλωτές εκτιμούν τα προσωπικά τους δεδομένα, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και τη λογική χρήση των δεδομένων. Καθώς το privacy εξελίσσεται σε μια παγκόσμια συζήτηση (ακόμη περισσότερο με την ενίσχυση του AI), οι εταιρείες πρέπει να προετοιμαστούν, να κατανοήσουν τα data flows, και να διενεργούν τακτικούς ελέγχους στα λεγόμενα data dictionaries.

4. Μήπως ξέχασες τα Zero-Party Data;

Μέσα στις προκλήσεις, υπάρχει μια θετική σημείωση – οι καταναλωτές εξακολουθούν να επιθυμούν την εξατομίκευση. Πέρα από τα first-party data, υπάρχει η έννοια των zero-party data – πληροφορίες που κοινοποιούνται ρητά από τους καταναλωτές μέσα από το consent option, είτε ζητώντας απευθείας πληροφορίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. Έτσι, οι επιχειρήσεις μπορούν να χτίσουν την εμπιστοσύνη και να προσφέρουν πραγματική αξία σε αντάλλαγμα για τα δεδομένα.

5. Η μετάβαση από “assumed behaviors” στο “explicit data requests”

Οι άνθρωποι του marketing, είναι καιρός να επανεξετάσουν τις στρατηγικές γύρω από τις υποτιθέμενες συμπεριφορές, τα “πιστεύω ότι” και τα “νομίζω πώς”. Η εστίαση στην κατανόηση των κινήτρων των χρηστών και όχι τα γενικά δημογραφικά στοιχεία. Το μέλλον έγκειται στο να ζητάμε σαφείς πληροφορίες που βελτιώνουν τις εμπειρίες των χρηστών, ενισχύοντας μια βαθύτερη σύνδεση μεταξύ brands και καταναλωτών.

Ο Jack Wenthe, CDP Evangelist της Treasure Data, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση σε αυτό το MarTech session καθώς εξερευνά ότι νέο υπάρχει σε στρατηγικές first-party data και δίνει tips για να αποφύγουμε να παρασυρθούμε από νέα policies και regulations.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.