Το Instagram Αποκαλύπτει τον Τρόπο με τον Οποίο Λειτουργεί

Ο CEΟ του Instagram, Adam Mosseri, δημοσίευσε ένα άρθρο που εξηγεί το πώς οι αλγόριθμολι κατατάσσουν το περιεχόμενο που εμφανίζεται στα feeds των χρηστών!

Το Instagram Αποκαλύπτει τον Τρόπο με τον Οποίο Λειτουργεί

Ένα blog post που δημοσιεύτηκε από τον CEO του Instagram, Adam Mosseri, εξηγεί τους τρόπους με τους οποίους οι αλγόριθμοι του Instagram κατατάσσουν (ranking) το περιεχόμενο για τους χρήστες σε διαφορετικές ενότητες εντός της εφαρμογής.

Ο Mosseri αναλύει πώς κατατάσσεται το περιεχόμενο στο Main Feed, στο Explore Feed, στο Reels Feed και στα Stories Carousel.

Advertisement

Επιπλέον, ο Mosseri σχολιάζει και το θέμα του shadowbanning και το εάν οι ‘θεωρίες συνομοσίας’ που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο είναι αληθινές.

Ακολουθεί μια σύνοψη των βασικότερων σημείων στα οποία στάθηκε ο Mosseri.

Ο αλγόριθμος του Instagram

Δεν υπάρχει ένας ενιαίος αλγόριθμος που κάνει όλη τη δουλεία στο να κατατάσσει το περιεχόμενο στο Ιnstagram, αναφέρει ο Mosseri.

Κάθε μέρος της εφαρμογής – Feed, Explore, Reels & Stories – έχει τον δικό του αλγόριθμο.

Το περιεχόμενο κατατάσσεται σε κάθε μία από αυτές τις ενότητες με βάση τον τρόπο που οι χρήστες τις χρησιμοποιούν.

Πώς δουλεύουν οι αλγόριθμοι σε Feed & Stories

Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται για την κατάταξη περιεχομένου σε Feed και Stories, κατατάσσουν πρώτες τις πρόσφατες δημοσιεύσεις που μοιράζονται άνθρωποι που ακολουθεί ένας χρήστης.

Με λίγα λόγια, ο χρήστης βλέπει πρώτα πρώτα τις δημοσιεύσεις και τα stories των φίλων του με βάση τη χρονική σειρά που τις δημοσίευσαν.

Χιλιάδες signals χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό της σειράς εμφάνισης αυτών των δημοσιεύσεων.

Ο Mosseri αναφέρει ότι τα παρακάτω είναι τα πιο σημαντικά signals όσον αφορά το Main Feed και τα Stories Carousel:

➡️ Στοιχεία που αφορούν τη δημοσίευση: Περιλαμβάνει το πόσο δημοφιλής είναι η δημοσίευση, πόσα likes έχει, πότε δημοσιεύτηκε, από πού δημοσιεύτηκε και άλλες γενικές πληροφορίες.

➡️ Στοιχεία σχετικά με τον content creator: Αυτό περιλαμβάνει το πόσο engagement έχει λάβει ο creator τις τελευταίες εβδομάδες.

➡️ User activity: Περιλαμβάνει signals από την πρόσφατη δραστηριότητα του χρήστη, όπως τον αριθμό των δημοσιεύσεων που έχει κάνει like.

➡️ Το ιστορικό αλληλεπίδρασης μεταξύ χρήστη και content creator: Ένα παράδειγμα είναι αν ο χρήστης και ο content creator έχουν σχολιάσει ο ένας τις δημοσιεύσεις του άλλου.

Από εκεί, οι αλγόριθμοι προσπαθούν να προβλέψουν το πόσο πιθανό είναι να αλληλεπιδράσει ένας χρήστης με μια δημοσίευση.

Όσο πιο πιθανό είναι ένας χρήστης να αλληλεπιδράσει με μια δημοσίευση, τόσο υψηλότερη θα είναι η κατάταξη της δημοσίευσης στο feed του.

Για τις δημοσιεύσεις στο feed, το Instagram εξετάζει πόσο πιθανό είναι ένας χρήστης:

  • Να περάσει μερικά δευτερόλεπτα σε μια δημοσίευση
  • Να σχολιάσει μια δημοσίευση
  • Να κάνει like σε μια δημοσίευση
  • Να κάνει save μια δημοσίευση
  • Να πατήσει στη φώτο προφίλ του χρήστη που έχει δημοσίευσει ένα post

Υπάρχουν επίσης ορισμένες περιπτώσεις όπου ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη και άλλους παράγοντες.

Για παράδειγμα, το Instagram feed θα αποφύγει την εμφάνιση πάρα πολλών δημοσιεύσεων στη σειρά από το ίδιο άτομο.

Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος του Instagram Explore

Ο αλγόριθμος του Instagram Explore κατατάσσει περιεχόμενο σε ένα ξεχωριστό feed από λογαριασμούς που δεν ακολουθεί ήδη ένας χρήστης.

Λειτουργεί με παρόμοιιο τρόπο με το main feed, συλλέγοντας signals από δημοσιεύσεις που ένας χρήστης έχει κάνει like, save ή comment στο παρελθόν.

Ο Mosseri εξηγεί πώς χρησιμοποιούνται αυτά τα signas για την εύρεση σχετικού περιεχομένου από λογαριασμούς με τους οποίους ένας χρήστης δεν είναι άμεσα συνδεδεμένος.

Ας δούμε επί λέξη ένα παράδειγμα που χρησιμοποίησε ο Mossari για να εξηγήσει τον τρόπο λειτουργίας του αλγορίθμου.

“Let’s say you’ve recently liked a number of photos from San Francisco’s dumpling chef Cathay Bi (@dumplingclubsf). We then look at who else likes Cathay’s photos, and then what other accounts those people are interested in. Maybe people who like Cathay are also into the SF dim sum spot @dragonbeaux. In that case, the next time you open Explore, we might show you a photo or video from @dragonbeaux. In practice, this means that if you’re interested in dumplings you might see posts about related topics, like gyoza and dim sum, without us necessarily understanding what each post is about.”

Αφού ο αλγόριθμος του Explore εντοπίσει τις δημοσιεύσεις που μπορεί να ενδιαφέρουν έναν χρήστη, τις κατατάσσει χρησιμοποιώντας τα ίδια signas με το main feed.

Για να ανακεφαλαιώσουμε, τα signals αυτά περιλαμβάνουν:

  • Πληροφορίες για τη δημοσίευση
  • Τη δραστηριοότητα ενός χρήστη στο Instagram
  • Το ιστορικό αλληλεπίδρασης με τον content creator
  • Πληροφορίες για τον content creator

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους αλγόριθμους του Instagram

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτούς τους αλγόριθμους και λεπτομέρειες σχετικά με τον αλγόριθμο του Reels, μπορείς να διαβάσεις ολόκληρο το άρθρο του Mosseri εδώ.

Σχολιάζει επίσης το θέμα του shadowbanning και γιατί μπορεί ένα κομμάτι περιεχομένου να αφαιρεθεί.

SUBSCRIBE & STAY DIGITAL
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Κάνε εγγραφή και θα λαμβάνεις στο inbox σου όλα τα νέα trends γύρω από το Digital Marketing και το eCommerce. Το Digital Marketing εξελίσσεται, μη μένεις πίσω!
Spam Free! Μισούμε το spam όσο και εσύ, θα λαμβάνεις νέα μας 1 φορά την εβδομάδα!
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.