Τι Είναι το Geofencing και πώς χρησιμοποιείται στο Digital Marketing

Τι Είναι το Geofencing και Πώς Χρησιμοποιείται στο Digital Marketing

Το Geofencing είναι μια location-based υπηρεσία που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για να αλληλεπιδράσουν με τους καταναλωτές. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω αποστολής μηνυμάτων στις mobile συσκευές των καταναλωτών όταν αυτοί βρίσκονται σε μια προκαθορισμένη τοποθεσία ή γεωγραφική περιοχή.

Συνήθως, τα best practices του geofencing περιλαμβάνουν αποστολές προσφορών ή διαφόρων promotions στους καταναλωτές όταν αυτοί πραγματοποιούν κάποια αναζήτηση (π.χ. στην Google) σε μια γεωγραφική περιοχή, όταν ψωνίζουν σε κάποιο mall, όταν βρίσκονται σε μια γειτονιά ή κοντά σε ένα φυσικό κατάστημα.

Είναι γνωστό ότι όταν το personalization marketing συνδυαστεί με real time marketing, ειδικά όταν οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να λάβουν μια αγοραστική απόφαση, τα αποτελέσματα είναι καταπληκτικά! Εκεί βασίζεται το geofencing.

Επομένως, πώς μπορεί κάποιος να επωφεληθεί από το geofencing;

Είναι απλό! Αλλά πρώτα ας δούμε πώς ορίζει η βιβλιογραφία το geofencing.

Το Geofencing στη βιβλιογραφία του marketing

H Techopedia περιγράφει το geofencing ως:

“A technology that defines a virtual boundary around a real-world geographical area.”

Ενώ η Wikipedia το περιγράφει ως:

“Virtual perimeter for a real-world geographic area.”

Πολύ εύκολα καταλαβαίνουμε ότι το geofencing αποτελεί μια mobile marketing στρατηγική με βάση το location.

Οι καταναλωτές μπορεί να είναι όλη μέρα “on the go”, αλλά έχουν πάντα μαζί το κινητό τους – το οποίο χρησιμοποιούν για να αναζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες πριν ολοκληρώσουν μια αγορά.

Γιατί είναι σημαντικό το Geofencing για μια επιχείρηση

Ας δούμε γιατί το geofencing είναι σημαντικό και ποια είναι τα πλεονεκτήματα για μια επιχείρηση που θέλει να ακολουθήσει μια mobile marketing στρατηγική.

➡️ Εύκολο reach-out: Η επιχείρηση μπορεί να ενημερώσει τους καταναλωτές για προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας στο κινητό τους όταν αυτοί βρίσκονται κοντά σε ένα κατάστημα.

➡️ Consideration: Το να κερδίσεις την προσοχή των καταναλωτών ενώ αυτοί περπατούν δίπλα σε ένα κατάστημα – χωρίς να χρησιμοποιήσεις τη φωνή σου – είναι ένα σημαντικό κέρδος.

➡️ Αύξηση του Awareness: Η mobile στρατηγική που ενδυναμώνεται μέσω του geofencing παρέχει σε τοπικές και μη επιχειρήσεις την δυνατότητα να επικοινωνήσουν με τους δυνητικούς τους πελάτες που βρίσκονται κοντά και είναι έτοιμοι να αγοράσουν όχι μόνο στο φυσικό κατάστημα, αλλά και online.

➡️ Μείωση του κόστους marketing: Σε αντίθεση με τα υψηλά κόστη στη δημιουργία μιας digital καμπάνιας, το geofencing μπορεί να πετύχει μειωμένα κόστη μιας και έχει ως επίκεντρο το local marketing, ενώ στοχεύει ένα κοινό με υψηλό ‘intention to buy’. To geofencing είναι στην πραγματικότητα μια επέκταση του φυσικού καταστήματος.

Με την τεχνολογία του GPS που υπάρχει πλέον σε όλα τα κινητά και tablets, το tracking είναι ακόμη πιο εύκολο για τους marketers και τους καταναλωτές.

Η εφαρμογή αυτή του GPS έχει δώσει νέες δυνατότητες στο marketing, καθώς ο εντοπισμός της τοποθεσίας των καταναλωτών ‘on the go’ είναι ακόμη πιο αποτελεσματικός.

Παραδείγματα εφαρμογών του Geofencing

Ας δούμε μερικά παραδείγματα εφαρμογών του geofencing από επιχειρήσεις:

➡️ Διαχείριση δεμάτων: Η εφαρμογή ενημερώνει την επιχείρηση για το που βρίσκονται τα δέματα, ενώ βοηθάει στο reporting διαφόρων metrics όπως χρόνοι παράδοσης δεμάτων σε σχέση με την αποστολή.

➡️ Διαχείριση στόλου: Το geofencing χρησιμοποιείται για να ενημερώνει τον διανομέα όταν το όχημά του ξεφεύγει από την πορεία που έχει προδιαγραφεί προκειμένου να πετύχει την ελάχιστη διαδρομή και κόστος.

➡️ Διαχείριση ανθρώπινων πόρων: Σε αυτή την περίπτωση το geofencing χρησιμοποιείται για να εμποδίσει μερίδα προσωπικού από το να έχει πρόσβαση σε απαγορευμένες τοποθεσίες εντός οργανισμών, χωρίς αυτή να έχει έγκριση.

➡️ Διαχείριση drones: Χρησιμοποιείται για να απαγορέψει προσωρινά την πρόσβαση drones σε απαγορευμένες τοποθεσίες, όπως για παράδειγμα ο χώρος ενός αθλητικού event.

➡️ Marketing: Ένα brand μπορεί να αξιοποιήσει το geofencing για να ειδοποιήσει τους καταναλωτές στο κινητό τους για μια προσφορά, να επικοινωνήσει ένα εκπτωτικό κουπόνι ή να τους προτρέψει να αγοράσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία, όταν αυτοί βρεθούν σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική τοποθεσία.

Πώς δουλεύει το Geofencing

Καλύψαμε αρκετή ‘θεωρία’ γύρω από το geofencing και το πώς μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση. Πάμε να περάσουμε στο πώς δουλεύει.

Αν και η τεχνολογία πίσω από το geofencing είναι πολύπλοκη, είναι αρκετά εύκολο να κατανοήσουμε το πώς λειτουργεί.

Για να δουλέψει το geofencing χρειάζεται ένα mapping product όπως το Google Map όπου εκεί θα προδιαγραφεί η τοποθεσία που θες να καλύψεις. Η περιοχή αυτή μπορεί να είναι σε σχήμα κυκλικό ή πολυγωνικό.

Μόλις η γεωγραφική τοποθεσία οριοθετηθεί, μπορείς να στοχεύσεις καταναλωτές μέσω του GPS του κινητού τηλεφώνου τους.

Τότε, μπορείς να παρακολουθείς την περιοχή εκείνη μέρα με την μέρα τους καταναλωτές που εισέρχονται σε εκείνη την περιοχή μέχρι να βγουν από αυτή.

Case studies από brands που αξιοποιούν το Geofencing

Το geofencing δεν είναι κάτι καινούριο, ενώ χρησιμοποιείται από πολλά brands εδώ και αρκετά χρόνια. Ας δούμε μερικά case studies από brands που αξιοποίησαν το geofencing εντάσσοντάς το στη marketing στρατηγική τους και όχι μόνο.

1. Το πολύ γνωστό περιοδικό ‘Elle’ αύξησε τις πωλήσεις του με το ‘shop now!’ mobile pop-up για να συνδέσει επιλεγμένα σημεία πώλησης με τους καταναλωτές, μέσω location-based marketing [case study].

2. Η γνωστή και από την Ελλάδα, Uber, αξιοποίησε επίσης το geofencing για να ειδοποιεί σε συγκεκριμένες τοποθεσίες τους χρήστες ότι μπορούν πολύ εύκολα και γρήγορα να βρουν ένα μεταφορικό μέσο, όπου και αν είναι, με ένα click [case study].

3. Η Walmart είναι άλλο ένα παράδειγμα επιτυχημένης αξιοποίησης του geofencing. Το application της Walmart διαθέτει ένα store module το οποίο λαμβάνει σήματα όταν ο πελάτης βρίσκεται κοντά σε ένα κατάστημα, στέλνοντάς του ειδοποιήσεις για κουπόνια και προσφορές [case study].

Εργαλεία Geofencing

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία στην αγορά τα οποία προσφέρουν geofencing υπηρεσίες. Ας δούμε μερικά από αυτά:

1. GroundTruth

Η GroundTruth, πρώην xAd, είναι μια από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες για location-based marketing. Διαθέτει μια μεγάλη σουίτα από προϊόντα και τεχνολογίες που βασίζονται στην κατανόηση offline συμπεριφορών, ενώ παρέχει insights και forecasting καταναλωτών.

2. Koupon

Η Koupon είναι μαια πλατφόρμα η οποία παρέχει υπηρεσίες promotion για retailers, με δυνατότητα στόχευση καταναλωτών όταν αυτοί βρίσκονται κοντά σε ένα φυσικό κατάστημα.

3. Here

Η Here είναι άλλη μια πλατφόρμα advertising που εξειδικεύεται στο location-based advertising. Με μεγάλη ακρίβεια στο location data και παγκόσμια κάλυψη, η Here βοηθάει τις επιχειρήσης να συνδεθούν με τους δυνητικούς τους πελάτες σε οποιοδήποτε μέρος και αν βρίσκονται.

4. NinthDecimal

Η πολυβραβευμένη αυτή εταιρεία προσφέρει μια πληθώρα υπηρεσιών reporting, location-based advertising, insights και άλλα.

Συνοψίζοντας

To Geofencing θα μπορούσαμε να πούμε ότι πέρα από τεχνολογία, είναι και ένα εργαλείο το οποίο αξιοποιώντας δεδομένα που μεταφέρονται μέσα από WiFi και GPS μπορεί να βοηθήσει τα brands να συνδεθούν με το κοινό τους. Για τους τολμηρούς που μπορούν να αναπτύξουν ένα δικό τους app με τεχνολογία geofencing, θα έχουν τη δυνατότητα να χτίσουν marketing στρατηγικές επικεντρωμένες στο loyalty, στο real time engagement και φυσικά να αξιοποιήσουν άλλο ένα κανάλι για αύξηση των πωλήσεων.

Grow Digital Team
Το Grow Digital αποτελεί ένα ενημερωτικό portal βασισμένο στο σύγχρονο Digital Marketing και στις υποκατηγορίες του. Στόχος μας η σαφής, άμεση και έγκυρη πληροφόρηση του Ελληνικού σχετικά με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στην Ελλάδα.