Sharing is caring!
Ένα άρθρο το οποίο δίνει αξία σε αυτούς που το διαβάζουν είναι γνωστό ότι μπορεί να αποτελέσει έναν ‘traffic generator’ για πολλούς μήνες ή και χρόνια.
Τι χρειάζεται όμως για να γράψει κανείς ένα άρθρο που όχι μόνο θα αυξήσει την οργανική επισκεψιμότητα, αλλά θα επεκτείνει την απήχηση και σε άλλα κανάλια;
Σ’ αυτό το άρθρο κάνουμε deep dive στην τέχνη του article marketing – από την εύρεση μιας ιδέας και τη συγγραφή περιεχομένου, έως τη θέσπιση μιας sharing στρατηγικής και την εφαρμογή μεθόδων που θα οδηγήσουν στο virality του περιεχομένου.
Πριν ξεκινήσουμε, κάποιος θα σκεφτεί: ‘Μα τι διαφορά έχει το article marketing από το content marketing, δεν είναι το ίδιο πράγμα;’
Πολύ σωστή και εύλογη ερώτηση!
Το article marketing, όπως θα δούμε παρακάτω, είναι ένα υποσύνολο κάτω από το content marketing, ωστόσο επικεντρώνεται αποκλειστικά στη δημιουργία άρθρων (όπως για παράδειγμα το συγκεκριμένο blog post το οποίο διαβάζεις) και στην προσπάθεια αυτό το είδος περιεχομένου να αποτελέσει μακροχρόνια πηγή επισκεψιμότητας, όπως θα δούμε παρακάτω.
Τι είναι το article marketing
Το article marketing είναι ένα υποσύνολο, μια περιοχή που ανήκει στην ομπρέλα του content marketing και περιλαμβάνει τη συγγραφή περιεχομένου και το διαμοιρασμό του σε διάφορα κανάλια.
Αυτά τα άρθρα συνήθως σχεδιάζονται για να προωθήσουν ένα brand ή website μέσω backlinks, ενίσχυση του authority και αύξηση του visibility σε μηχανές αναζήτησης και social media.
Πώς το article marketing μπορεί να βοηθήσει στο SEO
Το article marketing έχει να κάνει με τη δημιουργία πολύτιμου, ενημερωτικού περιεχομένου που διαβάζεται από χρήστες του web με ενδιαφέρον σε συγκεκριμένες θεματολογίες.
Όταν οι χρήστες αναζητούν ένα συγκεκριμένο θέμα (συνήθως στην Google), μεταφέρονται στις top-ranked σελίδες και blog posts που σχετίζονται με αυτό το θέμα.
Αυτό σημαίνει ότι οι κάτοχοι αυτών των σελίδων μπορούν να δημοσιεύουν το δικό τους περιεχόμενο, να το βελτιστοποιούν για τις μηχανές αναζήτησης και να καταλαμβάνουν υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, αποκτώντας παράλληλα μεγάλο μερίδιο επισκεψιμότητας για σχετικές αναζητήσεις.
Ο παράγοντας του content optimization αποτελεί κρίσιμο σημείο αυτής της πρακτικής και συνήθως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας στρατηγικής SEO.
Το article marketing μπορεί να ενισχύσει σημαντικά μια SEO στρατηγική, όπως:
✔️ Επιτρέπει σε ένα website να κατατάσσεται για ένα ευρύ φάσμα από keywords.
✔️ Αύξάνει το brand authority και της αξιοπιστίας μιας σελίδας.
✔️ Προσελκύει μεγαλύτερη οργανικής επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης.
✔️ Βελτιώνει του conversion rate από leads σε customers.
✔️ Δημιουργεί ευκαιρίες για κατάταξη άλλων τύπων περιεχομένου, όπως video και εικόνες, στις μηχανές αναζήτησης.
✔️ Μεταφέρει την επισκεψιμότητα και το authority σε άλλες σελίδες του website μέσω internal links.
✔️ Δημιουργεί backlinks από άλλες σελίδες και blogs.
Μπορεί το article marketing να λειτουργήσει σε άλλα κανάλια;
Το article marketing δεν είναι μια στρατηγική μόνο για το SEO.
Μπορεί επίσης να σου δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις επισκεψιμότητα μέσω ενός ευρέως φάσματος καναλιών, είτε social, direct ή referrals, όπως:
✔️ YouTube
✔️ Blogs
✔️ Email campaigns
✔️Paid campaigns
Η υιοθέτηση μιας multi-channel προσέγγισης στο article marketing είναι ο πιο έξυπνος τρόπος για να κερδίσεις το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Εάν πρόκειται να αφιερώσεις χρόνο και χρήμα για τη δημιουργία περιεχομένου, γιατί να μη το χρησιμοποιήσεις για προβολή σε άλλα κανάλια και αύξηση της επισκεψιμότητας από αυτά;
Έχοντας αυτό κατά νου, ας δούμε μερικά οφέλη του article marketing σε άλλα κανάλια:
✔️ Αύξάνει του engagement και του interaction σε social media όπως Facebook και LinkedIn.
✔️ Δημιουργεί οργανική επισκεψιμότητα στο site σου από διάφορες πηγές.
✔️ Μπορείς να κοινοποιήσεις ξανά το περιεχόμενο στο Pinterest, σε third-party sites, στο Medium.com κ.α.
✔️ Έχεις πολλές ευκαιρίες να κάνεις convert τους επισκέπτες σε subscribers και τους subscribers σε customers.
Δημιουργία, κοινοποίηση και sharing άρθρων και περιεχομένου
Το article marketing γίνεται εύκολο όταν υπάρχει πλάνο, στρατηγική και διαδικασίες που ταιριάζουν στο κάθε brand ή blog. Σημαντικός παράγοντας φυσικά αποτελεί το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.
Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαφέρει από brand σε brand και από website σε website, αλλά τα γενικά βήματα έχουν ως εξής:
#1 Επιλογή θέματος
Εδώ έρχεται η ώρα του brainstorming!
Είτε έχεις ένα δικό σου site ή blog, είτε είσαι στο χώρο του marketing, δώσε στον εαυτό σου χρόνο να σκεφτεί και να μελετήσει.
Για παράδειγμα, αν ασχολείσαι με το digital marketing, καλή ώρα όπως και εμείς, είναι λογικό να θεωρήσεις ότι το target audience σου θα ενδιαφέρεται για θέματα όπως:
✔️ Digital marketing tips και best practices
✔️ Digital marketing νέα και ειδήσεις
✔️ Email marketing
✔️ Search Engine Optimization
✔️ Content marketing
✔️ Strategy
✔️ Google Analytics
✔️ Google Ads
Και πολλά περισσότερα!
Στη συνέχεια, μπορείς να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα το οποίο περιλαμβάνει την έρευνα γύρω από τα κατάλληλα keywords για να ξεκινήσεις.
#2 Keyword research
Αφού καταλήξεις στο θέμα για το επόμενο άρθρο σου, ένα σημαντικό βήμα πριν ξεκινήσεις είναι το keyword research.
Ποια εξάλλου η χρησιμότητα ενός άρθρου εάν κανείς δεν αναζητά το θέμα για το οποίο γράφεις.
Εργαλεία όπως το SEMrush, το Google Keyword Planner, το SimilarWeb και άλλα, σου επιτρέπουν να αναζητήσεις μια σειρά από ευρεία θέματα και να δεις πόσα άτομα αναζητούν αυτά τα keywords (ή σχετικά keywords) κάθε μήνα.
Αυτός ο όγκος αναζητήσεων είναι μια καλή ένδειξη για το αν αξίζει τον κόπο να προχωρήσεις στη συγγραφή ενός άρθρου για λόγους SEO.
Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το επίπεδο ανταγωνισμού.
Μπορεί να βρεις ένα keyword που έχει μεγάλο όγκο αναζητήσεων, αλλά να είναι πολύ ανταγωνιστική για το website σου.
Σε αυτήν την περίπτωση, είναι καλύτερο να στοχεύσεις σε ένα λιγότερο ανταγωνιστικό θέμα και στη συνέχεια να αναζητήσεις περισσότερα keywords με την πάροδο του χρόνου.
#3 Σχεδίαση άρθρου
Η σύνταξη του άρθρου μπορεί να φαίνεται κάτι απλό, αλλά ίσως είναι πιο περίπλοκο από όσο φαίνεται.
Μια επιλογή είναι να προσλάβεις έναν SEO copywriter για να διασφαλίσεις ότι το περιεχόμενό σου είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης.
Ωστόσο, σίγουρα μπορείς να γράψεις το περιεχόμενο και μόνος σου.
Εάν ακολουθείς το DIY μονοπάτι, συνιστούμε ανεπιφύλκατα τη μέθοδο Inverted Pyramid of SEO, η οποία είναι εύκολη στην παρακολούθηση για τη σύνταξη ενός άρθου από την αρχή μέχρι το τέλος.
Αυτή η μέθοδος θα σε βοηθήσει να γράψεις περιεχόμενο που πραγματικά δίνει αξία και είναι ευανάγνωστο για τους χρήστες.
#4 Optimization περιεχομένου
Στη συνέχεια, περνάμε στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σύμφωνα με τα best practices γύρω από το SEO.
Η βελτιστοποίηση αυτή περιλαμβάνει:
✔️ Έναν τίτλο ο οποίος περιλαμβάνει το βασικό keyword και είναι θελκτικός για τους χρήστες να τον κλικάρουν.
✔️ Συμπεριλαμβανομένου ενός περιγραφικού meta description.
✔️ Προσθήκη ενός ενδιαφέροντος τίτλου H1.
✔️ Χρήση H2 και H3 headings.
✔️ Σύνταξη του body content, δηλαδή του κυρίως θέματος με έξυπνη χρήση των βασικών keywords.
✔️ Πρόσθεσε internal και external links όπου αυτό είναι εφικτό.
✔️ Βεβαιώσου ότι το URL είναι βελτιστοποιημένο από θέμα δομής και keywords.
Ο έλεγχος των παραπάνω θα βοηθήσει στην προσπάθεια να δημοσιεύσεις ένα άρθρο με καλές προοπτικές βελτιστοποίησης για τις SERP.
#5 Προσθήκη media
Μόλις έχεις το μεγαλύτερο μέρος του άρθρου σου έτοιμο, σειρά παίρνει η δημιουργικότητα.
Μπορείς να προσθέσεις media για να προσελκύσεις χρήστες και να δώσεις μεγαλύτερη αξία στο άρθρο σου, βελτιώνοντας παράλληλα τις πιθανότητες για κατάταξη στην αναζήτηση εικόνων και video.
Μερικοί τύποι media που μπορείς να προσθέσεις στο άρθρο σου περιλαμβάνουν:
✔️ Video.
✔️ Φωτογραφίες.
✔️ Εικόνες.
✔️ GIFs.
✔️ Memes.
✔️ Charts.
✔️ PDFs.
✔️ Survers/Polls.
✔️ Infographics.
#6 Εφαρμογή μιας sharing στρατηγικής
Πριν πατήσεις το κουμπί της δημοσίευσης, σκέψου όλα τα κανάλια στα οποία μπορείς να μοιραστείς το άρθρο σου ώστε να αυξήσεις το reach.
Στην πραγματικότητα, πολλές CMS πλατφόρμες -όπως το WordPress – το καθιστούν εύκολο, συμπεριλαμβάνοντας εικονίδια κοινοποίησης σε social media όταν δημοσιεύεις ένα άρθρο.
Ομοίως, υπάρχουν πολλά third-party tools στην αγορά, όπως το Buffer, που σου επιτρέπουν να κοινοποιείς αυτόματα το άρθρο σου σε Facebook, Twitter, LinkedIn και άλλα.
Είτε επιλέξεις την αυτοματοποίηση, είναι το manual sharing, βεβαιώσου να μοιράζεσαι το άρθρο σου σε όλα τα διαθέσιμα social media και πλατφόρμες.
#7 Εισαγωγή linkable στοιχείων
Ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες του SEO είναι τα backlinks.
Τα backlinks κατευθύνουν επισκεψιμότητα στο site σου και χτίζουν domain authority, κάτι που αυξάνει την εμπιστοσύνη των μηχανών αναζήτησης προς το site σου, θεωρώντας το ως μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών.
Η προσθήκη αυτού που ονομάζεται ως ‘linkable assets’ στο άρθρο σου μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση backlinks πίσω στο site σου.
Κάποια linkable assets μπορούν να περιλαμβάνουν videos, infographics, δωρεάν εργαλεία, guides και άλλα.
#8 (Re)publishing
If the content is the king, distribution is the queen!
Μπορείς να μοιραστείς το άρθρο σου σε άλλα blogs και websites εφόσον έρθεις σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες τους.
Επίσης, πάντα υπάρχουν επιλογές όπως το Medium.com όπου μπορείς να αναδημοσιεύσεις τα άρθρα σου.
Αυτές οι μέθοδοι μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία μεγαλύτερης προβολής για τα άρθρα σου, ακόμη και στο να προωθήσεις το περιεχόμενό σου χωρίς κόστος.
#9 Engagement & Interaction
Άψογα!
Τώρα που έχεις δημοσιεύσεις το άρθρο σου, ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Υπάρχουν άπειρα πράγματα που μπορείς να κάνεις, όπως:
✔️ Απαντήσεις σε σχόλια στο Facebook.
✔️ Απαντήσεις στα σχόλια του άρθρου.
✔️ Like και comments σε Twitter reshares.
✔️ Remarketing διαφημίσεις σε Facebook Ads και Google Ads.
✔️ Δημιουργία email καμπανιών και προσέλυση subsribers.
✔️ Επεξεργασία ή ανανέωση των άρθρων και επαναδημοσίευση στα social media.
Μπορείς να μοιράζεσαι το περιεχόμενό σου ξανά και ξανά, δίνοντας νέα ζωή στο άρθρο σου.
Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να διατηρείς και…γιατί όχι, να αυξάνεις την επισκεψιμότητα χρόνο με το χρόνο.
Υπάρχει αξία στο article marketing
Αν το article marketing δεν έχει θέση στην digital στρατηγική σου έως τώρα, ήρθε η ώρα να αποκτήσει τη θέση του!
Κάθε blog post είναι μια ευκαιρία να προσελκύσεις περισσότερη επισκεψιμότητα, subscribers και πελάτες από μια μεγάλη γκάμα καναλιών.
Δεν είναι τυχαίο ότι το article marketing βρίσκεται εδώ και χρόνια στη φαρέτρα πολλών brands που το αξιοποιούν στα πλαίσια μιας ευρύτερης lead generation στρατηγικής.
Και όταν το article marketing, όπως οποιαδήποτε τακτική marketing, γίνεται σωστά τότε μπορεί να σε εκπλήξει με τα αποτελέσματά του.
Ένα τελευταίο tip: Μη διστάσεις να ρωτήσεις το κοινό σου τι θέματα το ενδιαφέρουν ώστε να δώσεις προτεραιότητα σε αυτά.
Μπορείς να δημιουργήσεις μια λίστα με ιδέες για άρθρα που μπορείς να αξιοποιήσεις προκειμένου να διατηρήσεις το flow της επισκεψιμότητας ζωντανό!