T-Shaped Marketer: Τα χαρακτηριστικά ενός super marketer

T-Shaped Marketer: Τα χαρακτηριστικά του σούπερ-marketer του μέλλοντος

Πολύς λόγος γίνεται για το πώς θα μοιάζει το marketing, ή καλύτερα, το digital marketing την επόμενη δεκαετία.

Ποιο θα είναι εκείνο το επαγγελματικό προφίλ και οι δεξιότητες που θα κάνουν έναν digital marketer περιζήτητο στην αγορά εργασίας;

Θα συνδυάζει skills από marketing, information techology και data; Αν ναι, που θα περισσότερο επικεντρωμένος;

Specialization ή All Rounder ικανότητες;

Εδώ και κάποια χρόνια έχει αναδυθεί η έννοια του T-Shaped marketer, ο οποίος αν είχε ρόλο στη γνωστή σειρά Ο Εξολοθρευτής, θα ήταν σίγουρα εκείνος των υπερ-εξελιγμένων ρομπότ από το μέλλον!

Η ανάδυση τoυ Τ-shaped marketer

Την τελευταία δεκαετία, η αύξηση της δημοτικότητας του marketing σε συνδυασμό με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, δημιούργησε τεράστιες ευκαιρίες για τους επαγγελματίες του digital marketing.

Ένας λόγος για την ανάπτυξη του digital marketing και των θέσεων εργασίας γύρω από αυτό είναι ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί και διαφορετικοί τρόποι για να αλληλεπιδράσεις με τους χρήστες στο web.

Για παράδειγμα, μπορείς να διαφημιστείς σε χρήστες μέσα από Google search ads.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις cookies για να κάνεις retargeting επισκέπτες του website σου σε display και social media ads.

Μπορείς να χτίσεις μια email marketing βάση προωθώντας προσφορές και seasonal καμπάνιες και να εισάγεις τους χρήστες σε μια σειρά από επικοινωνίες (sequences) για να διατηρήσεις ενεργή αλληλεπίδραση με το brand σου.

Το digital marketing είναι πραγματικά…άπειρο!

Εάν είσαι νεοεισερχόμενος σε αυτόν τον κλάδο, έχεις πολλά διαφορετικά πράγματα να αξιοποιήσεις και να εξελίξεις στην πορεία της καριέρας σου, όπως για παράδειγμα:

  • Pay-per-click advertising / PPC ads
  • Social media marketing
  • Email marketing
  • Content marketing
  • Web development
  • Influencer marketing
  • Affiliate marketing
  • Search Engine Optimization
  • Ecommerce
  • Conversion Rate Optimization

Με τόσες πολλές επιλογές και εργαλεία, πώς καταλήγεις στα πιο σημαντικά;

Πώς θα μάθεις τον τρόπο με τον οποίο αυτά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους για το τέλειο αποτέλεσμα;

Όταν ένα brand δημιουργεί μια marketing στρατηγική, πιθανότατα να περιλαμβάνει πολλά -ή σχεδόν όλα- από τα παραπάνω. Θα δανειστούμε τον όρο του marketing mix.

Και κάπως έτσι, γεννήθηκε ο T-shaped marketer.

Τι είναι ο T-shaped marketer

Με μια απλή αναζήτηση στο web θα βρούμε πολλά διαγράμματα που περιγράφουν εν συντομία το προφίλ και τις ικανότητες ενός T-shaped marketer.

Για ευκολία στην κατανόηση, θα δανειστούμε το πιο απλό διάγραμμα και έπειτα θα μπούμε σε λεπτομέρειες.

Οι ικανότητες ενός T-shaped marketer.

Σύμφωνα με το παραπάνω, ένας T-shaped digital marketer έχει γνώσεις και ικανότητες σε διάφορα marketing domains, αλλά είναι expert σε ένα συγκεκριμένο domain.

Άρα, τι συμβολίζει το γράμμα “T”;

Η πάνω οριζόντια γραμμή αντιπροσωπεύει περιοχές όπου ένας digital marketer εχει θεμελιώδεις γνώσεις ή αρκετά καλή εξοικείωση.

Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζεις αρκετά ώστε να μπορείς να φέρεις εις πέρας ένα project, να προσεγγίσεις ένα πρόβλημα ή να φέρεις ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια, γνωρίζει για αυτές τις περιοχές:

  • Τι είναι και τι αφορά η κάθε μια
  • Πότε μπορεί να τις χρησιμοποιήσει
  • Πώς να διαχειριστεί κάποιον τρίτο (ή μια ομάδα από επαγγελματίες) που δουλεύουν σε αυτές τις περιοχές
  • Να αξιολογήσει την επιτυχία και την αποτυχία σε κάθε περιοχή. Να εντοπίσει τι πάει σωστά και τι πάει λάθος
  • Πότε να λάβει δράση και πότε όχι

Ας πάρουμε ως παράδειγμα ένα content marketer. Ο ρόλος του είναι να δημιουργεί engaging περιεχόμενο για ένα website ή blog. Ταυτόχρονα όμως, καταλαβαίνει πώς να μοιράζεται αυτό το περιεχόμενο στο κοινό του μέσω διαφορετικών καναλιών όπως social media, email και PPC ads.

Για να βεβαιωθεί ο content marketer ότι το περιεχόμενο που δημιουργεί έχει απήχηση στο κοινό του, έχει βασικές γνώσεις website development, analytics και SEO. Η γνώση πάνω στα analytics θα τον βοηθήσει να κατανοήσει τις συμπεριφορές των επισκεπτών του site του, την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου που δημοσιεύτηκε προηγούμενως και φυσικά τα ad copies.

Η γνώση του SEO βοηθάει επίσης τον content marketer να αξιοποιήσει καλύτερα το περιεχόμενό του, χρησιμοποιώντας keywords με υψηλή επισκεψιμότητα και χαμηλό ανταγωνισμό. Τον βοηθάει επίσης να δημιουργήσει άρθρα με βελτιστοποιημένες εικόνες, meta descriptions και meta titles.

Έτσι, ο content marketer είναι πολύ πιο αποτελεματικός επειδή μπορεί να πει ιστορίες που ενδιαφέρουν το κοινό του και να κατανοήσει βασικούς δείκτες που επηρεάζουν τους στόχους του.

Αυτό το παράδειγμα δείχνει την αξία που προσφέρει σε έναν οργανισμό ένας T-shaped digital marketer.

Γιατί οι T-shaped marketers είναι απαραίτητοι σε έναν οργανισμό

Σε μια εποχή που marketing, digital marketing, information technology και data έχουν γίνει ένα, είναι σηματικό να υπάρχουν οργανισμοί στελεχωμένοι με ανθρώπους οι οποίοι μπορούν όχι μόνο να δημιουργήσουν μια στρατηγική, αλλά να την εκτελέσουν, να μετρήσουν την απόδοσή της και να αναδιαμορφώσουν το πλάνο τους.

Μια ομάδα που αποτελείται από T-shaped marketers μπορεί να εγγυηθεί μια συνεργασία στην οποία όλα τα μέλη μιλούν την ίδια γλώσσα. Η ομάδα αυτή κατανοεί τους στόχους, θέτουν μαζί το όραμα και φυσικά να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο κομμάτι της εκτέλεσης της στρατηγικής.

Τα silos είναι κάτι μη παραγωγικό σε έναν οργανισμό, ενώ η παρουσία T-shaped marketers μπορεί να εμποδίσει τη δημιουργία τους.

Πώς μπορείς να γίνεις ένας T-shaped marketer

Είναι λογικό να αναρωτιέσαι πώς θα γίνεις ένας T-shaped marketer.

Αρχικά, θα πρέπει να γνωρίζεις καλά όσο το δυνατόν περισσότερους διαφορετικούς τομείς του digital marketing. Με αυτόν τον τρόπο, θα αρχίσεις να αυξάνεις το εύρος της απαραίτητης γνώσης ενώ ταυτόχρονα θα βρεις και εκείνο τον τομέα που απολαμβάνεις περισσότερο.

Το καλό με το να είσαι T-shaped marketer είναι ότι δεν χρειάζεται να αποφασίσεις αμέσως ποιο θα είναι το specialization σου. Ανακάλυψε ευκαιρίες για να εργαστείς σε projects που αφορούν PPC, SEO, content marketing, copywriting, social media, website development και άλλους βασικούς τομείς, στα πλαίσια μιας ομάδας marketing.

Άλλες συμβουλές είναι:

  • Ξεκίνα να μαθαίνεις online. Υπάρχουν εκατοντάδες courses, diplomas και πηγές μάθησης οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν μια καλή αρχή. Μη ξεχνάς επίσης ότι τόσο η Google, όσο και το Facebook, διαθέτουν δικά τους Academies για να ξεκινήσεις.
  • Συνήθισε να δουλεύεις με growth hacking tools. Εργαλεία για ανάλυση ανταγωνισμού, scraping, data mining και reporting. Με μια απλή αναζήτηση θα βρεις δεκάδες δωρεάν εργαλεία που θα σε βάλουν στο παιχνίδι.
  • Αναζήτησε ευκαιρίες. Ακόμη και αν δεν έχεις εκείνη την πολυπόθητη δουλειά που θα σε βάλει στον κόσμο ενός T-shaped marketer, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στο web να ασχοληθείς είτε μόνος σου, είτε με αμοιβή, με μικρά και μεγάλα projects. Ταυτόχρονα, ξεκίνα να ακολουθείς γνωστούς marketers και να μαθαίνεις τις στρατηγικές τους.
  • Βρες έναν μέντορα. Καλώς ή κακώς, το digital marketing βασίζεται πολύ στο mentorship και στη μετάδοση εμπειρίας από επαγγελματίες που έχουν δοκιμάσει, έχουν αποτύχει και έχουν μάθει από τα λάθη τους σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό θα σου δώσει μεγάλη αξία και πιθανότατα να σε γλιτώσει και από στραβοπατήματα.

Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.